Działania employer brandingowe firmy to z jednej strony wirtualna rzeczywistość i aktywność w social media, które nie ograniczają się już jedynie do posiadania firmowego profilu na Facebooku, a z drugiej strony to bezpośredni kontakt z potencjalnym kandydatem na targach pracy, uczelni czy w biurze na dniu otwartym.
W tym roku w Capgemini połączyliśmy działania online i offline pod szyldem nowej kampani #PoczujMieteDoCapgemini. Zaczęliśmy od działań wewnętrznych i naszych pracowników, bo ich zdanie jest dla nas bardzo cenne. W lipcu nasze biura wypełniły się świeżym miętowym zapachem, we wszystkich kuchniach pojawiły się krzaczki mięty, a na biurkach orzeźwiająca lemoniada. To wszystko po to, by pobudzić i umocnić zaangażowanie pracowników w tworzenie wizerunku firmy. Udało się! Otrzymaliśmy mnóstwo kreatywnych zgłoszeń w naszych miętowych konkursach, co następnie pokazaliśmy na zewnątrz w postaci postów w social media, na billboardach i przystankach autobusowych w trzech miastach: Krakowie, Katowicach i Opolu. Pracownicy z działów biznesowych z chęcią reprezentowali firmę na targach pracy i spotkaniach przy lemoniadzie na uczelniach wyższych. Zachęcająca do polubienia Capgemini mięta pomogła nam zwiększyć rozpoznawalność marki Capgemini na rynku pracy. W jesiennym sezonie targowym wzbudzaliśmy szerokie zainteresowanie, spotkaliśmy się z wieloma pozytywnymi opiniami a kandydaci z chęcią zatrzymywali się, by porozmawiać o Capgemini i nowej kampanii. Śmiało można powiedzieć, że dzięki tym działaniom wielu poczuło miętę do Capgemini.
Poza tematem mięty, Capgemini może pochwalić się ogromną liczbą profesjonalnie przygotowanych działań brandingowych. Jednym z nich jest Program Ambasador, który z pewnością zasługuje na uwagę. W procesie intensywnej 3-etapowej rekrutacji złożonej z selekcji CV, telefonicznej rozmowy rekrutacyjnej oraz Assessment Center wyłoniliśmy 9 ambasadorów. Nie było to łatwe zadanie: 9 studentów z 9 różnych uczelni, a każdy z nich to wyrazista postać i niezwykły talent! Ambasadorzy w trakcie dwumiesięcznych praktyk, po 2 tygodnie w całkowicie różnych od siebie działach poznają naszą kulturę i specyfikę pracy. Bogaci o te doświadczenia i nieustannie wspierani przez swojego koordynatora wracają na uczelnie, by tam opowiadać o kulisach pracy w Capgemini i rozwiewać wszelkie zawodowe wątpliwości.
Kolejnym przedsięwzięciem, którego nie można pominąć to Program Praktyk Letnich. Capgemini to pracodawca, który cieszy się popularnością wśród studentów proponując stanowiska przy elastycznym czasie pracy. Zaledwie w tym jednym roku, trzymiesięczny płatny staż odbyło u nas aż 29 młodych ludzi, wybranych spośród ponad 700 aplikacji w trakcie kilkuetapowego procesu rekrutacji. Większość z nich została z nami na stałe.
2015 to szczególny dla nas rok. Zostaliśmy wyróżnieni w wielu rankingach m.in. w GoldenLine, który wybrał nas drugim najpopularniejszym pracodawcą w Polsce. W tym roku wdrożyliśmy wiele zmian, otworzyliśmy nowe kanały komunikacji w social media np. Instagram. Używamy również takich kanałów, jak Twitter, LinkedIn, Pracuj, Absolvent czy właśnie GoldenLine. Na podstawie tego ostatniego można pokazać nasz rozwój, efektywność i zasięg działania. Od niedawna pracodawca może też odpowiadać na indywidualne komentarze i opinie, może nawiązać kontakt z każdą osobą, która tego chce.