W dzisiejszym przeglądzie branżowych nowinek przeczytacie o specjalnym wydaniu magazynu Rekruter, zastosowaniu narzędzia HubSpot w rekrutacji, raporcie SAZ dotyczącym rynku pracy i niecodziennej kampanii skierowanej do kandydatów z branży IT.
Specjalne wydanie magazynu Rekruter
Wieczór Rekrutera już za nami. Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że jest to jedno z najciekawszych wydarzeń branżowych w ciągu roku. Serdecznie polecam Wam lekturę specjalnego wydania Rekrutera, w którym oprócz relacji uczestników znajdziecie też wywiady z laureatami konkursu Perły HR. Dodatkowo warto na pewno zajrzeć do wywiadu z Kasią Borowicz na temat współpracy z agencjami rekrutacyjnymi.
Komunikacja kierownicza po polsku [RAPORT]
Firma Martis Consulting we współpracy z portalem PROTO.pl opublikowała niedawno raport dotyczący komunikacji wewnętrznej w firmach. W opinii 45% respondentów kadra kierownicza nie jest świadoma swojej roli w procesie przekazywania kluczowych informacji. Często bierze się to z przekonania, że to dział HR (który pełni tutaj funkcję wsparcia) powinien być za to wszystko odpowiedzialny. Polecam Wam również zapoznanie się z infografiką powstałą na bazie tego opracowania.
Incorporating HubSpot: How We Changed Our Recruitment Marketing
O firmie Netguru co jakiś czas jest głośno w kontekście dobrych praktyk w zakresie employer brandingu (zarówno wewnętrznego jak też zewnętrznego). Niedawno na ich blogu pojawiła się informacja o wdrożeniu narzędzia HubSpot do działań rekrutacyjnych. O komentarz poprosiłem Mariannę Pruchniak – Recrutiment Managera: “HubSpot jest w Netguru dopiero na etapie wdrażania, jednak już dziś widzimy pierwsze efekty – w jednej z prowadzonych przez nas kampanii udało zgromadzić się około trzy razy więcej aplikacji niż standardowo. A to dopiero pierwszy krok.” Trzymam kciuki, bo jest to jedno z pierwszych tego typu działań na polskim rynku.
Raport SAZ o kondycji polskiego rynku pracy
Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków pracy tymczasowej – to tylko jeden z ciekawszych wniosków płynących z najnowszego opracowania przygotowanego przez Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia. Podsumowanie raportu znajdziecie na portalu osobyzasoby.pl.
Tylko dla odważnych?
Dice.com to platforma łącząca pracodawców z kandydatami z branży IT. Jakiś czas temu wystartowali z oryginalną kampanią billboardową o której między innymi możecie poczytać więcej tutaj. Bohaterami niecodziennej sesji byli programiści. Poniżej możecie obejrzeć zakulisowe wideo. Jakie są Wasze spostrzeżenia?
Polecamy również:
- Serdecznie zapraszamy na kolejny Brunch EB!
- Rynek pracy: starsi chcą etatu, młodsi stawiają na własną firmę
- Grudniowe spotkanie EBMASTERS w Krakowie
- Rekrutacja w mediach społecznościowych: LinkedIn, GoldenLine i Facebook na prowadzeniu
- Designerska rekrutacja – Luxoft wie jak zdobyć serca programistów
- Jak reagować na niepochlebne komentarze o Pracodawcach
- #karierabezdylematow
- How Sephora Use Facebook to Recruit [CASE STUDY]
- Pokolenie Y stawia warunki