Od początku działalności GoldenLine towarzyszyła idea łączenia pracodawców z pracownikami. Wartości GoldenLine nawiązują do tej misji i ją uzupełniają, m.in. mów co myślisz, upraszczaj, zawsze możesz zaproponować lepsze rozwiązanie.
Usługi i rozwiązania w GoldenLine często są więc konsultowane z klientami i użytkownikami, bo działamy razem, aby osiągać więcej!
W 2012 roku, realizując naszą ideę, daliśmy użytkownikom możliwość wystawiania opinii na temat pracodawców.
Dużej odwagi za strony pracodawców potrzeba, aby utożsamić się z wizytówką swojej firmy, która nie jest tylko laurką. W której widać mocne, ale też słabe strony pracodawcy. Która jest nieszablonowa, bo potrzebuje innych sposobów na dotarcie do kandydata niż tradycyjne serwisy rekrutacyjne czy też serwisy społecznościowe.
Są pracodawcy, którym się to udaje, wykazują się konsekwencją, a jednocześnie są otwarci na niestandardowe działania. Są bezkompromisowi w stawianiu na najważniejszy zasób jaki firma posiada, czyli na „ludzi”, którzy tę firmę określają.
Aktualnie GoldenLine dysponuje bazą 30 tysięcy opinii na temat pracodawców. W bieżącym roku udostępniliśmy użytkownikom serwisu Katalog Pracodawców dostępny online, który daje im możliwość sortowania pracodawców według ocen lub według popularności. Jest to jedyne takie miejsce w polskiej sieci.
Planując komunikację na Profilu Pracodawcy nie możemy skupiać się jedynie na przekazie marketingowym lub kampaniach zasięgowych czy nielimitowanej liczbie ofert pracy. Istotne jest, aby biorąc pod uwagę ilość i jakość opinii pracowników podejmować działania dopasowane do swoich potrzeb, a także zwrócić uwagę kandydatów. Kompleksowe podejście to strategiczny element niezbędny do przyciągnięcia zainteresowania.
Przygotowując zestawienie TOP 10 Najpopularniejszych Pracodawców 2015 dobraliśmy algorytm, który bierze pod uwagę przede wszystkim średnią z ocen na Profilach w stosunku do liczby wystawionych opinii. To oceny mają dominujący wpływ na pozycję w zestawieniu. Ważna jest również aktywność firm w prowadzonej komunikacji, czyli dodawane komentarze, posty oraz aktualne oferty pracy. Pracodawca musi być aktywny na swoim Profilu i podejmować działania pozwalające na kontakt i zaangażowanie kandydatów, które mogą przekładać się np. na wzrost ilości obserwujących, czy też spędzenie większej ilości czasu na Profilu.
Doszliśmy do wniosku, że urodziny GoldenLine to doskonały moment, żeby wyróżnić te firmy, które w 2015 roku cieszyły się największą popularnością w serwisie GoldenLine.
Wykorzystując założenia Katalogu Pracodawców przygotowaliśmy zestawienie TOP 10 Najpopularniejszych Pracodawców 2015 w serwisie GoldenLine.
Wśród laureatów nie bez znaczenia są osoby zaangażowane w działania employer brandingowe w firmie. Są to zwykle osoby charyzmatyczne, wyjątkowe, chętnie podejmujące śmiałe decyzje i nie bojące się odpowiedzialności, mimo że nie zawsze stanowisko, które piastują, daje pole do zarządzania. Te osoby wierzą w to, co robią i otaczają się partnerami godnymi zaufania, ponieważ wiedzą, że EB to praca zespołowa.
Poniżej kilka słów o nagrodzonej pierwszej trójce:
- Orange Polska
Tego pracodawcy nie trzeba przedstawiać. GoldenLine jest dla niego lustrem wieloletnich działań wewnątrz organizacji oraz działań widocznych i znanych na zewnątrz. Zdobywca wielu wyróżnień w dziedzinie EB. Najcenniejszy kapitał Profilu na GL, na który stawia Orange, to opinie pracowników, ponadto zawsze jest blisko swoich ambasadorów. Dlatego ich społeczność jest jedną z największych w GoldenLine. Jednocześnie jest liderem w liczbie opinii przy zachowaniu wysokiej wartości.
- Capgemini Polska
Obecny na GL od zawsze, szykując się do działań na trudnym rynku usług doradczych, informatycznych i outsourcingowych umiejętnie wykorzystuje tablicę, jest ekspertem w tej dziedzinie, przyciągając swoją grupę docelową i konsekwentnie prowadząc komunikację.
- Randstad Polska
Potrafią wykorzystać w 110% narzędzia które mają do dyspozycji. Działają jak ogromna, sprawna maszyna. Warto obserwować i czytać kontent, który jest dopasowany do grupy interesującej się rynkiem pracy, czyli zarówno kandydat i manager HR znajdzie tam wiele cennych informacji.
- Sii
- Nokia
- ABB
- Delphi Poland
- Alior Bank
- T-Mobile Polska
- Nationale-Nederlanden
Serdecznie gratulujemy wszystkim, którzy znaleźli się w zestawieniu TOP 10 Najpopularniejszych Pracodawców 2015 w serwisie GoldenLine. Mamy nadzieję, że będzie to bodziec dla Państwa do jak najintensywniejszego wykorzystywania GoldenLine w komunikacji ze swoimi przyszłymi i obecnymi pracownikami.
Nie ma jednego, prostego równania na to, jak zostać najpopularniejszym Pracodawcą w GoldenLine. Są firmy, które przez wiele lat były blisko swojej społeczności na GoldenLine, a opinie tworzyły i tworzą główny kontent świadczący o tym, że ten pracodawca jest dobrze oceniany i utożsamia się ze swoją społecznością, odkąd pracownicy zaczęli dodawać opinie. Czasem to wystarczy, ale to przywilej największych firm. Są też w rankingu najpopularniejszych firmy, które podjęły się angażowania prowadzenia swojej społeczności później, ale podchodzą do tego tematu strategicznie i Profil Pracodawcy na GoldenLine jest jedynie elementem spójnej całości działań EB, ale nadal to opinie i ich liczba ma kluczowe znaczenie.
Jednak nawet najlepsze opinie bez uważności samego pracodawcy nie wniosą wiele do organizacji, a tym bardziej nie można liczyć na popularność w miejscu, gdzie nie ma z kim nawiązać kontaktu od strony firmy, która jest oceniana przez pracowników. Bez zaangażowania pracodawcy nie można też liczyć na rosnącą liczbę dodawanych pozytywnych opinii, łatwiej wtedy o wyrazy frustracji niż akceptacji. Dlatego wszystkie elementy mają znaczenie.