W drugim październikowym przeglądzie mediów przeczytacie o bezrobociu w Polsce, zwinnym zarządzaniu projektami, nagrodach za polecenia pracownicze i dowiecie się, czy employer branding się opłaca. Zapraszamy do lektury!
Wrzesień: jednocyfrowa stopa bezrobocia
Na rynku pracy mamy do czynienia z najniższą od 7 lat stopą bezrobocia. We wrześniu wyniosła ona dokładnie 9.9% – czytamy na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W odniesieniu do analogicznego okresu 2014 roku wskaźnik jest niższy o 1.6 punktu procentowego. To oznacza, że w coraz większym stopniu tworzy się rynek pracownika i znalezienie odpowiednich osób do pracy staje się coraz większym wyzwaniem. Oprócz branży IT dotyczy to również produkcji przemysłowej, logistyki oraz nowoczesnych usług dla biznesu.
Zwinny HR [cz.1]
Agile to pojęcie, które po raz pierwszy zostało użyte w 2001 roku. Odnosi się ono do metodyki zwinnego zarządzania projektami, przede wszystkim w zespołach programistycznych. Okazuje się jednak, że nie tylko – co udowadnia dział HR wrocławskiej firmy Objectivity. Pierwszą część artykułu na ten temat znajdziecie na portalu HRStandard.
Czy employer branding się opłaca? Jakie korzyści osiągają firmy z silną marką pracodawcy?
Pewnie często spotykacie się z takim pytaniem, gdy planujecie świadomie podejść do tematu employer brandingu w Waszych firmach. Agencja MJCC przygotowała bardzo ciekawą infografikę, która może okazać się przydatna w rozmowach z zarządem. A jak powszechnie wiadomo, najlepiej do decydentów przemawiają konkretne liczby.
Polecamy również:
- Glassdoor’s 2015 Employer Branding Summit – nagrania z konferencji
- 100 Best Workplaces for Women
- Osobowość HR – Maciej Hassa
- Wirtualne czasy a Ty wciąż drukujesz firmową gazetę?
- Rekrutacja 3.0 – narzędzia wykorzystywane w social recruitingu
- 7 pomysłów na nagrody za polecenia pracownicze, na które sam byś nie wpadł.
- Podcast Deloitte: Cele, aspiracje i oczekiwania pokolenia Y. Jacy są przyszli liderzy biznesu?
- Sztuka prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej
- HR Inspiracje – Jak wygląda checklista dla marki rekrutera [cz. 2]