W kolejnym wakacyjnym przeglądzie mediów przeczytacie o wykorzystaniu Snapchata w rekrutacji, znaczeniu kompetencji interpersonalnych u kandydatów, tworzeniu strategii employer branding w 10 krokach i mitach dotyczących pracowników tymczasowych. Zapraszamy do lektury!
Nowy numer Magazynu Employer Branding
Nie wiem jak Wy, ale ja na każdy nowy Magazyn Employer Branding czekam z wielką niecierpliwością. W wakacyjnym numerze z pewnością warto zajrzeć do wywiadu z członkami zarządu Marco, ciekawy jest również tekst o tym jak zaprojektować biuro i jak nakręcić dobry film wizerunkowy. Doświadczeniami z działań EB podzieliły się m.in: Capgemini, Wyborowa Pernod Ricard, Novo Nordisk. Warto zajrzeć!
Wyniki 20. edycji sondażu „Monitor Rynku Pracy” Instytutu Badawczego Randstad
Już blisko półtora roku trwa w Polsce spadek bezrobocia, który od przeszło półrocza stał się na tyle szybki, że coraz bardziej odczuwalnie przekłada się na sytuację zatrudnionych. „Monitor Rynku Pracy” pokazuje to ożywienie za pomocą wskaźnika rotacji pracowników – aż 27% ankietowanych informowało, że w ciągu ostatniego półrocza zmieniło pracodawcę. Tylko raz – cztery i pół roku wcześniej – odnotowano tak samo wysoki wskaźnik.
Snapchat w rekrutacji
Nie jest tajemnicą, że w wyścigu o dobrego kandydata liczy się pomysł i innowacyjność działań. Sukcesem w przypadku dotarcia do niektórych grup docelowych, może okazać się wykorzystanie np. Snapchata. Jeżeli szukacie inspiracji i chcecie zgłębić temat warto zajrzeć to tekstu autorstwa Macieja Mazurka.
Kompetencje emocjonalne i społeczne poszukiwane
Wyniki ostatniego badania Hay Group, skierowanego do absolwentów i liderów biznesu wskazują, że aż 92% zarządzających i dyrektorów HR na świecie (91% w Polsce) uważa, iż wraz ze wzrostem tempa globalizacji oraz zmianami struktur organizacyjnych będzie rosło znaczenie umiejętności interpersonalnych u absolwentów. Warto zajrzeć do infografiki z podsumowaniem wyników badania.
Polecamy również:
- TOP 13 książek dla menedżerów HR
- HR Inspiracje – Onboarding
- 2 słowa na K, które łączą Marketing z HR, cz. 1
- E – Employer branding (Encyklopedia Marketingu)
- AdWords w kampaniach rekrutacyjnych
- Polskie firmy nie wykorzystują potencjału pracowników w wieku 55+
- Jak rozwijać pracowników, którzy potrafią samodzielnie myśleć?
- Profil zawodowy – co to takiego i jak go stworzyć
- Outdoorowe szaleństwo
- 5 mitów o pracownikach tymczasowych
- Jak stworzyć strategię employer branding w 10 krokach
- Przeciętniak w firmie mile widziany. Nie trzeba być Jobsem czy Gatesem, by osiągnąć sukces