Przegląd mediów – marzec #2

W dzisiejszym marcowym przeglądzie mediów HR i EB dowiecie się co przyniosą najbliższe miesiące na rynku pracy, jak wykorzystać content marketing w Employer Brandingu oraz jaka jest rola kobiet w biznesie. Zapraszamy!

Co przyniosą najbliższe miesiące dla rynku pracy? – badanie „Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia”

Według Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia polscy pracodawcy są zauważalnie optymistyczni co do planów zwiększania zatrudnienia w II kwartale 2015 r. W siedmiu z 10 badanych sektorów oraz we wszystkich regionach oczekuje się wzrostu poziomu zatrudnienia. Najlepsze perspektywy zatrudnienia w nadchodzących trzech miesiącach odnotowano dla sektorów Budownictwo, Transport/Logistyka/Komunikacja oraz Produkcja przemysłowa.

Manpower

Don’t make a village (nie rób wiochy) i zatrudniaj właściwie

W najnowszym wpisie Pauliny Basty, znajdziecie piękną historię o rekrutacji na kluczowe stanowiska i regule zatrudniania lepszych od siebie. Nie jest to proste, bo jak zauważa autorka wymaga to od osób rekrutujących, przezwyciężenia swojej ludzkiej natury. Jest też kilka innych ciekawych wniosków, dlatego zajrzyjcie koniecznie.

Ze świata HR –  przegląd mediów zagranicznych

Na portalu HRstandard znajdziecie nowy cykl artykułów, w którym prezentowane są najnowsze branżowe informacje napływające z mediów zagranicznych. Zapraszam do sprawdzenia przeglądu z tamtego i tego tygodnia, gdzie znajdziecie m.in. kilka ciekawostek o pokoleniu Millenialsów, o błędach w rekrutacji przez Twittera czy też doskonały filmik z najświeższej kampanii wizerunkowej Pumy o tym, jak w ich firmie wygląda zarządzanie talentami.

Content marketing w Employer Brandingu

Daria Siwka na blogu bardzoHR poruszyła temat wykorzystania działań content marketingu w działaniach wizerunkowych. Znajdziecie tam informacje jakie narzędzia można wykorzystać do działań EB ale także krótkie podsumowanie dlaczego warto wykorzystywać content marketing. Jeżeli temat Was zainteresował koniecznie zapoznajcie się również z treścią ebooka “Jak wykorzystać content marketing w employer brandingu”, który stworzyliśmy wspólnie z Barbarą Stawarz i agencją ContentKing. Zapraszam do pobrania.

Kobiety menedżerami przyszłości

PwC we współpracy z organizacją Sukces Pisany Szminką przygotował raport na temat roli i wyzwań stojących aktualnie przed kobietami w biznesie. Wyniki badania PwC obalają stereotyp pokazujący, że tylko mężczyźni potrafią budować dobre relacje biznesowe i tworzyć sieć wartościowych kontaktów. Okazuje się, że ta umiejętność jest jednym z kluczowych talentów menedżerek.

Polecamy również:

 

Dodaj komentarz