W dzisiejszym przeglądzie mediów HR i EB kilka słów o kampanii społecznej, niebanalnej ofercie pracy Moniki Czaplickiej, definicji talentów oraz badaniu pracodawców 2014. Zapraszamy do lektury!
Ruszyła kampania społeczna „#jestemYgrekiem. nie jestem leniem.”
Od dłuższego czasu wśród pracodawców trwa ożywiona dyskusja na temat młodych ludzi, którzy wchodzą dopiero na rynek pracy. Pokutuje przekonanie, że są mniej lojalni i zaangażowani w swoją pracę. Zmienić ten stan rzeczy ma kampania realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk. Celem tej inicjatywy jest „przedstawienie młodych ludzi wkraczających na rynek pracy – Ygreków, zarówno z perspektywy samych Ygreków, jak i z perspektywy pracodawców” – czytamy na stronie.
Ogłoszenie o pracę inne niż wszystkie. Monika Czaplicka nie chce CV i podaje konkretną kwotę, którą można zarobić
Monika Czaplicka – właścicielka agencji Wobuzz i specjalistka od mediów społecznościowych zamieściła na swojej stronie ofertę pracy, która poruszyła nie tylko branżę HR. Niech o skali zainteresowania świadczy chociażby fakt, że przez pewien czas (z powodu przeciążonego serwera) nie działała cała strona wobuzz.com! Obecnie wszystko już wróciło do normy i niecodzienne ogłoszenie Moniki możecie przeczytać tutaj. Co o nim sądzicie? My z ogromną ciekawością czekamy na ostateczne efekty tej rekrutacji.
Show me the money aka kim jest talent?
„W naszym HRowym języku talent to słowo niemal magiczne. Kiedy HRowiec wymawia słowo talent, ma się wrażenie że uczestniczy w konflikcie zbrojnym lub siedzi w branży biżuteryjnej” – pisze Marusz Bzdęga na swoim blogu. Ale czy tak naprawdę HRowcy są w stanie dokładnie zdefiniować, co oznacza „talent” dla ich organizacji? Zachęcam do lektury wpisu.
Raport z badania Pracodawca Roku 2014
Znamy już wyniki dwudziestej trzeciej edycji badania Pracodawca Roku, którego organizatorem jest AISEC Polska. Kto został najbardziej pożądanym pracodawcą 2014 roku? Co decydowało o wyborze? Jakie oczekiwania ale i też obawy mają studenci w związku z rynkiem pracy? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziecie w opublikowanym niedawno obszernym raporcie. Warto się nad nim pochylić, bo zawiera wiele przydatnych informacji.
Na koniec, w ramach Happy Friday :) mamy dla Was kilka zabawnych grafik związanych z rekrutacją.
źródło: SocialTalent
Polecamy również:
- Charakterystyka Rekrutera: Wirtuoz sprzedaży
- Nowy numer magazynu Rekruter
- Mistrzowie uczelnianej promocji – Genius Universitatis 2015
- Pracodawco – nie taki absolwent straszny!
- Wizerunkowe straty z mobbingu
- Tinder, Draw Something i grywalizacja, czyli jak kreatywni szukają pracowników