Coś się kończy, coś zaczyna… HRowcy podsumowują i żegnają mijający rok. Jednocześnie przed nimi kolejne 12 intensywnych miesięcy, które upłyną pod znakiem…
I w tym momencie powinno paść zdecydowane stwierdzenie, że nowy rok w branży HR będzie zdominowany przez jakieś zjawisko bądź też trend.
Na portalach branżowych pojawiają się pierwsze zapowiedzi tego, co będzie najbardziej „hot” w branży HR w 2015 roku. Przyciąganie i utrzymanie talentów, employer branding, rekrutacja w mediach społecznościowych czy też nowe technologie w służbie HR – to tylko początek długiej listy.
Ciężko się oprzeć pokusie prognozowania. Jednakże specyfika predykcji polega na tym, że nie wszystkie prognozy do końca się sprawdzają. Jako przykład można podać branżę reklamową, w której od kilku lat każde następne 12 miesięcy określa się „rokiem mobile”. Coraz więcej Polaków korzysta ze smartfonów i tabletów, ale jak dotychczas nie spowodowało to rewolucji w działaniach reklamodawców w tym konkretnym medium.
„Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie” – stwierdził Peter Drucker.
W związku z powyższym tym razem zamiast prognoz mam dla was coś innego :)
Chciałbym wam życzyć, abyście w 2015 roku mieli jak największy wpływ na tworzenie przyszłości w waszych firmach. Niech nie zabraknie przy tym entuzjazmu, determinacji oraz wsparcia i zrozumienia ze strony innych działów. Wierzę, że znajdziecie również czas na własny rozwój i że po prostu… ten rok będzie należał do was! :)