Sprzedaż jest obszarem gdzie zapotrzebowanie na pracowników utrzymuje się ciągle na wysokim poziomie. W GoldenLine jest to druga branża pod względem publikowanych ogłoszeń. Osoby, które rekrutują handlowców z pewnością wiedzą jak problematyczne jest przekopywanie się przez setki niedopasowanych CV. Osoby szukające pracy mają często błędne przeświadczenie, że do handlu nadaje się każdy.
Handlowców najłatwiej znaleźć po prostu po konkretnych nazwach stanowisk. Wystarczy jak wpiszemy w filtry wyszukiwania najbardziej popularne nazwy typu „Account manager”, „Przedstawiciel handlowy”. Możemy też wpisać takie słowa jak „Sales” – system znajdzie osoby, które wpisały to słowo w nazwę swojego stanowiska (sales manager, sales specialist), podobnie będzie z każdym innym słowem, np. „sprzedaży”.
Możemy również określić obszar, z którego handlowiec powinien się wywodzić. Jeśli szukamy handlowca z branży reklamowej wpiszmy w rubryce dowolne z tych słów: reklama, reklamy, reklamowa, reklamowych (nie zapominajmy o deklinacji, im więcej form wpiszemy, tym więcej wyników otrzymamy).
Czy znajomość języka obcego i wyższe wykształcenie są niezbędne? Czasem ich wymagamy, ale w zasadzie nie zastanawiamy się czy to są naprawdę ważne dla nas kryteria. Pomyślmy o tym – jeśli ważniejsze są dla nas umiejętności sprzedażowe i doświadczenie kandydata, może warto zrezygnować z mniej istotnych kryteriów wyszukiwania np. wykształcenia i języka obcego.
Handlowcy są najczęściej bardzo mobilną grupą zawodową – jeśli więc w naszej ofercie charakter pracy jest również mobilny, warto poszukać kandydatów w całej Polsce albo w jej większej części, a nie ograniczać się np. do miasta, w którym jest centrala naszej firmy.
Większość użytkowników GoldenLine określa branże, na których się zna nie tylko pod kątem swojego stanowiska pracy, ale również pod kątem profilu działalności firmy, w której pracuje. Handlowcy natomiast najczęściej zaznaczają po prostu branżę „sprzedaż”, bez względu na jakim polu tę sprzedaż uprawiają. Wyjątek stanowią osoby zajmujące się sprzedażą ubezpieczeń – oni faktycznie najczęściej zaznaczać będą „ubezpieczenia”.
Jak wybrać odpowiednie osoby i jak się z nimi skontaktować tak, aby zakończyć rekrutację z sukcesem? Dowiesz się w drugiej części artykułu.
One thought
Comments are closed.