Przegląd mediów – grudzień #3

To już ostatnie podsumowanie tygodnia w branży HR w 2014 roku. Z niecierpliwością czekamy co przyniesie nam nowy rok, a tymczasem przyglądamy się wiadomościom – dzisiaj o roli Facebooka w employer brandingu oraz co się dzieje, kiedy rekruter rekrutuje rekrutera :)  Zapraszamy!

Najnowszy numer Magazynu Employer Branding

Polecam lekturę najnowszego numeru kwartalnika wydawanego przez MJCC. Jest to najobszerniejsze jak do tej pory wydanie, w którym znajdziecie m.in. przydatne informacje dotyczące przyjaznej rekrutacji oraz przeprowadzania kampanii na Facebooku. Oprócz tego wiele interesujących wywiadów z przedstawicielami takich firm jak: Twitter, Skanska oraz Connectis.

Uwolnić [się od] Facebooka!

Ula Płosarek w swoim najnowszym wpisie na blogu zadaje pracodawcom ważne pytanie: „Skoro realnie nie da się zabronić ani nawet skutecznie kontrolować aktywności pracowników w Internecie, może lepiej zaangażować ich w program „społecznego orędownictwa” na rzecz pracodawcy [employee advocacy]?”. Jako przykład w tym zakresie stawia działania firm Deloitte oraz Adobe.

„Przeciętni i bezbarwni” – tak pracownicy określają swoich szefów

Większość pracowników nie uważa swoich przełożonych za silnych liderów – wynika z globalnego badania WorkForce 2020 przeprowadzonego na zlecenie SAP. Działy personalne za mało rozmawiają z pracownikami, a oni niewiele nam mówią o sobie – twierdzi Katarzyna Rusek, dyrektor ds. personalnych w SAP Polska. W tej sytuacji nie może być mowy o efektywnym motywowaniu, skoro raptem niecałe 40% pozapłacowych świadczeń oferowanych przez firmę, odpowiada na potrzeby zatrudnionych pracowników. A co z resztą?

Budżet rekrutacyjny – CO, GDZIE, JAK?

Koniec roku to nie tylko czas podsumowań, ale przede wszystkim planów na kolejne 12 miesięcy. Również w zakresie wydatków na działania rekrutacyjne. Jak się do tego zabrać, podpowiada Ewa Przybylska w artykule na portalu osobyzasoby.pl. Warto zajrzeć, bo jest praktycznie i konkretnie!

Gdy rekruter rekrutuje rekrutera

Paweł Zdziech dzieli się na swoim blogu doświadczeniami odnośnie poszukiwania rekrutera do jego firmy. Jak sam twierdzi, było to dla niego urozmaicenie, ponieważ na co dzień rekrutuje programistów. Wpis kończy się ciekawą refleksją na temat rynku rekrutacyjnego… Co o tym sądzicie?

Na zakończenie mamy dla was coś wyjątkowego. Jest to projekt, w który był zaangażowany dosłownie każdy pracownik GoldenLine :) Od pomysłu do efektu końcowego zrealizowaliśmy to wyłącznie własnymi siłami i możliwościami, świetnie się przy tym bawiąc oraz integrując! :)

Wszystkim czytelnikom naszego bloga życzymy Wesołych Świąt!

 

Polecamy również: