Scena HR: Karolina Szymaniak o pracy w Agencji Doradztwa Personalnego

W kolejnej odsłonie Sceny HR prezentujemy wywiad z Karoliną Szymaniak z PGB Human Resources. Poznajcie pracę w Agencji Doradztwa Personalnego od środka!

Karolina Szymaniak – Starszy specjalista ds. rekrutacji PGB HR. Absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Team Leader w PGB HR, odpowiada m.in. za planowanie i realizację projektów rekrutacyjnych, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych i szkoleń. Uczestniczka kursów dotyczących zarządzania i technik sprzedaży.

Co determinuje sukces pracy w dziale HR?

KS: Wytrwałość w dążeniu do osiągnięcia celu, nieszablonowe myślenie i pasja to tylko niektóre cechy determinujące sukces w branży HR. Moim zdaniem w przypadku pracy w Agencji Doradztwa Personalnego bardzo ważna jest również umiejętność budowania relacji zarówno z kandydatami jak i klientami. Umiejętność pogodzenia interesów obu stron jest wyzwaniem każdego rekrutera. Szeroka sieć kontaktów w branży w której prowadzi się rekrutacje bardzo ułatwia osiągnięcie celu w postaci zatrudnienia pracownika bądź chociażby dotarcia do odpowiedniej ilości kandydatów.

Czego nauczyła Panią praca w branży HR?

KS: Ważne jest, aby do każdego rozpoczętego projektu podchodzić z otwartym umysłem i szukać rozwiązań, nawet jeśli wydaje się, że pogodzenie interesów klienta i kandydatów na rynku pracy jest niemożliwe.

W czym tkwi największy problem w wyselekcjonowaniu najlepszego kandydata?

KS: Największą trudnością dla rekrutera jest zweryfikowanie czy kandydat odnajdzie się w strukturze i panujących realiach w firmie dla której został rekomendowany. Czy wyznaje te same wartości i przekonania, które w firmie są propagowane, aby móc rozwijać się z korzyścią dla siebie i organizacji. Zbadanie kompetencji twardych nie stanowi problemu, dysponujemy obecnie wieloma narzędziami sprawdzającymi wiedzę i kompetencje kandydatów, natomiast znalezienie kandydata o najlepszym profilu osobowościowym jest dużym wyzwaniem.

Co Pani robi, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów?

KS: Docieram do nich aktywnie. Najlepsi specjaliści rzadko poszukują pracy.

W jaki sposób przygotowuje się Pani do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego?

KS: Praca w Agencji Doradztwa Personalnego wiąże się z prowadzeniem dużej ilości procesów rekrutacyjnych jednocześnie, natomiast dobre przygotowanie do każdego projektu jest kluczowe, aby osiągnąć cel. Rekrutacje rozpoczynam od wnikliwego zapoznania się ze specyfiką firmy dla której prowadzony jest projekt. Następnie analizuję opis stanowiska. Dużą wagę przywiązuję do rozmowy z managerem zlecającym rekrutację. Ważne są wszystkie szczegóły, począwszy od wymagań klienta aż do struktury firmy i panującej w niej kultury organizacyjnej. Ważne jest również dostosowanie narzędzi rekrutacyjnych do konkretnego zlecenia.

Scena HR – cykl wywiadów z osobami związanymi w codziennej pracy z branżą HR.