Ostatni tydzień maja sponsorowało niewątpliwie hasło EBM Summit 2014. Konferencja, której organizatorem jest HRM Institute gromadzi coraz większe grono uczestników. W tym roku odbyła się ona 27 maja w EY Business Academy Center. Oprócz naszej relacji, zachęcam Was również do odwiedzenia dwóch miejsc, gdzie możecie poczytać, co ciekawego się działo….
- Relacja na blogu MJCC: O tym, jak GoldenLine rozmontowuje system
- Relacja Darii Siwki z Bardzo HR: Moje „Naj”, czyli relacja z konferencji EBM Summit
GoldenLine z przyjemnością został Partnerem Głównym tego wydarzenia, a ja (podobnie jak rok temu) miałem okazję posłuchać, co w „EB-owej trawie piszczy”. Dodatkowo, po raz pierwszy w gronie prelegentów znalazł się HR-owy duet z naszej firmy – Pakita oraz Lucek. Zapowiadały się zatem wielkie emocje!
Na początku konferencji Jörn Klick, Senior Account Manager Trendence Institute przedstawił najważniejsze wnioski płynące z badania Polish Trendence Graduate Barometer 2014. Wzięło w nim udział 15 000 studentów z 46 uczelni. Wybrali oni najlepszych ich zdaniem pracodawców. Zarówno wśród studentów kierunków technicznych jak też biznesowych prym wiedzie firma Google. Więcej szczegółów nt. rankingu i oczekiwań polskich studentów znajdziecie pod adresem: Ranking Polish trendence Graduate Barometer 2014
W końcu przyszedł na czas na prezentację wyników badania Employer Branding w Polsce 2014. Warto wspomnieć, że kilka dni wcześniej na naszym blogu Anna Macnar – Partner Zarządzający HRM Institute uchyliła nieco rąbka tajemnicy i przedstawiła kilka wniosków z raportu Employer Branding w Polsce 2014 (Raport Employer Branding w Polsce 2014). Poniżej dwa kluczowe fakty:
- Dział personalny jest nadal odpowiedzialny w największym stopniu za EB (44%), ale nie tak jak w latach ubiegłych (54% w ubiegłym roku i aż 86% w 2012). Może jednak liczyć na coraz większe wsparcie od innych działów (jak np. działu marketingu czy komunikacji). Ważne, aby poszczególne działy współpracowały ze sobą w tym zakresie i miały wyrazisty, wspólny cel.
- Strategii kształtowania wizerunku pracodawcy nie posiada aż 50% badanych firm! Mam wrażenie, że ta informacja wręcz zmroziła krew w żyłach obecnych na sali ekspertów od działań wizerunkowych. Na ten temat mówi się wiele, ale wszystko wskazuje na to, że potrzeba jeszcze więcej wspólnych wysiłków, spotkań oraz EDUKACJI (również na poziomie zarządów!), aby ten stan rzeczy się zmienił. Nie ma zatem sensu dłużej narzekać, jak to źle się ma polski EB, ale po prostu jeszcze bardziej zakasać rękawy do robotyJ
Z dwóch powodów nie mogę przejść obojętnie obok wystąpienia Pani Zofii Dzik z Fundacji Humanitas. Po pierwsze, Pani Zofia mówiła o kształtowaniu własnej marki osobistej – temacie ostatnio bardzo mi bliskim i jednocześnie bardzo na czasie (napisałem tę relację niedługo po tym jak we Wrocławiu mówiłem o roli marki osobistej w pracy rekrutera). Po drugie, sposób w jaki to zaprezentowała – jest dla mnie mistrzostwem świata. Połączenie charyzmy, opanowania i… elementu zaskoczenia. Jakież było zaskoczenie uczestników, gdy na ich oczach Pani Zofia dokonała przemiany z przysłowiowej niepozornej „szarej myszki” do przyciągającej wzrok „kobiety sukcesu”. Nawet stali bywalcy różnych wydarzeń branżowych musieli być pod wielkim wrażeniem tej prezentacji!
Osoby, które wrzuciły swoje wizytówki do pojemnika z logo GoldenLine, mogły wziąć udział w losowaniu upominków. Ogłoszenie wyników losowania nastąpiło tuż przed prezentacją Pakity i Lucka. „Dajcie czadu!” – tymi słowami zwróciłem się do naszego duetu, oddając im głos. Wszystko wskazuje na to, że posłuchali. :)
Poniżej jedna z reakcji:
Czy jest coś, co jeszcze mogę dodać do tylu ciepłych słów pod adresem naszych „HR-ów”? Chyba jedynie to, że rozpiera mnie duma i bardzo się cieszę z faktu, że są z nami na pokładzie. :)
Na zakończenie Anna Macnar ogłosiła wyniki Employer Excellence Branding Awards 2014 i wręczała je laueratom. Poniżej lista nagrodzonych Pracodawców:
Kategoria 1: Doskonała Strategia Employer Branding
Zwycięzca: Mondelēz International
Wyróżnienie: Capgemini Polska
Kategoria 2: Doskonała Kampania Internetowa
Zwycięzca: Grupa PZU
Wyróżnienie: Grasz o staż
Kategoria 3: Doskonała Kampania Rekrutacyjna Offline
Zwycięzca: UBS Kraków
Wyróżnienie: Nokia Wrocław
Kategoria 4: Doskonała Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa
Zwycięzca: PKO Bank Polski
Wyróżnienie: Grupa Żywiec
Na zakończenie chciałbym napisać o jeszcze jednej rzeczy. Żałuję, że nie było mi dane dłużej podyskutować o działaniach wizerunkowych pracodawców w Polsce – czas płynął zdecydowanie za szybko! Mam nadzieję, że zaległości nadrobię na kolejnych spotkaniach branżowych. Tematów do rozmów na pewno nie zabraknie!