W natłoku codziennych obowiązków zapominamy często o sobie. W przypadku rekruterów skutki takiego zaniedbania mogą mieć poważne konsekwencje nie tylko dla ich pracy, ale również dla pracodawcy.
Budując wizerunek pracodawcy organizacje skupiają się na realizacji kampanii rekrutacyjnych i wizerunkowych, tworzeniu nowoczesnej zakładki „kariera”, redagowaniu przyciągających ogłoszeń o pracę, targach pracy, działaniach w social media, filmach rekrutacyjnych itp. W większości tych działań można spotkać się z przesłaniem, że firma czeka z otwartymi drzwiami na kandydata, zachęca do kontaktu i aplikowania oraz chętnie odpowie na jego pytania. Podsumowując: „Drogi kandydacie, przyjdź do nas!”. Robimy wszystko, aby przyciągnąć uwagę grupy docelowej, szczególnie w mediach społecznościowych (GoldenLine, Facebook, Twitter itp.), bo tam możemy znaleźć wielu wartościowych dla naszej firmy kandydatów. Jednocześnie w sieci znajdujemy negatywne opinie o braku możliwości kontaktu z rekruterem, utrudniony „dostęp” do osoby rekrutującej lub co gorsza braku odpowiedzi zwrotnej po poszczególnych etapach rekrutacji. Większość naszych działań i włożonego wysiłku nie odniesie sukcesu, jeżeli osoby odpowiedzialne za rekrutację nie zadbają o swój (nie tylko firmy, ale również swój!) wizerunek w social media.
Średnia liczba odwiedzin profilu rekrutera na GoldenLine wynosi 50 (w ciągu ostatnich 30 dni), podczas gdy średnia liczba odwiedzin profili kandydatów wynosi 2!
Rekruterzy często selekcjonują kandydatów po tym, co znajdą na ich temat w internecie, tymczasem powinni sami świecić przykładem i mieć uzupełniony i dostępny dla użytkowników profil na GoldenLine.
Mając dobrze uzupełniony profil (jak powinien wyglądać profil na GoldenLine możesz przeczytać tutaj) prezentujesz i dbasz o markę pracodawcy w sieci, stajesz się jej prawdziwą wizytówką. Skoro już wiemy, że profil rekrutera jest odwiedzany dużo częściej niż profile innych profesji, wyobraź sobie, że kandydaci sami się zgłaszają i piszą wiadomość z chęcią aplikowania do Twojej firmy. Kto wie, czy wśród nich nie trafi się osoba spełniająca wymagania na dane stanowisko? Jeżeli dodatkowo na profilu będziesz umieszczać na bieżąco informacje o aktualnych rekrutacjach, jeszcze bardziej zwiększysz szanse na ciekawą kandydaturę. Tym sposobem możesz pozyskać pracownika znacznie ograniczając koszty procesu rekrutacji.
Jeżeli sam poszukujesz kandydatów za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów, w pełni uzupełniony profil to podstawa, a ukrywanie go jest wręcz niedopuszczalne. Czy gdybyś sam szukał pracy i nawiązał kontakt z rekruterem chciałbyś rozmawiać z anonimową osobą? Rekrutując z pomocą Wyszukiwarki Kandydatów warto pamiętać też o odpowiadaniu na wiadomości również tym osobom, których kandydaturą nie jesteś zainteresowany. Takie działania z pewnością wzmocnią wizerunek Twojej firmy.
Rekruter jest wizytówką firmy i pierwszą osobą, którą poznaje potencjalny pracownik w firmie, dlatego warto zadbać o jak najlepsze pierwsze wrażenie. Budując strategię marki pracodawcy, dobierając narzędzia rekrutacyjne i wreszcie działając w mediach społecznościowych, należy dołożyć wszelkich starań, aby profil rekrutera w sieci uwierzytelniał firmę i zachęcał do kontaktu.