Drugi kwartał tego roku obfituje w wiele wydarzeń branżowych. Gdy w świecie HR dzieje się coś ciekawego, niesztampowego i wyjątkowego, nie może zabraknąć tam oczywiście GoldenLine.
Ostatnio dołączyliśmy do grona partnerów cyklu konferencji o jakże wymownej nazwie „HR na szpilkach”. Jest to inicjatywa Grupy Most Wanted – firmy świadczącej usługi doradztwa personalnego. Jak przekonują organizatorzy jest to największe regionalne wydarzenie HR dla kobiet, dedykowane przede wszystkim kobietom zajmującym stanowiska specjalistyczne, managerskie, kierownicze w działach personalnych oraz właścicielek firm.
Pierwsza konferencja odbyła się w lutym w Warszawie, kolejna natomiast w Katowicach 8 maja i właśnie z tego drugiego wydarzenia przygotowałem krótką relację. Miałem przyjemność wystąpić na „HR na szpilkach” w roli prelegenta. Moje wystąpienie otwierało całe spotkanie i było poświęcone roli marki osobistej w pracy rekrutera. Poruszyłem istotę wizerunku rekrutera w batalii o najlepszych kandydatów, który podobnie tak jak wizerunek firmy musi się wyróżniać i być wiarygodny. Omówiłem wiele działań, jakie powinien podjąć specjalista ds. rekrutacji w sieci, w tym również zasady obecności w profesjonalnych portalach społecznościowych. Czy wiecie, że profil rekrutera w GoldenLine odwiedza średnio w ciągu miesiąca 50 osób? Dbanie o aktualność danych i dobrze uzupełniony profil to konieczność dla osoby, która odpowiada za rekrutację. Później miałem okazję przysłuchać się prezentacjom pozostałych prelegentów. Ich tematyka była następująca:
- Rola Managera Personalnego w kształtowaniu pro-efektywnej kultury organizacyjnej.
- Metody zwiększania perswazyjności prezentacji biznesowych na przykładzie budowania relacji emocjonalnych.
- Profesjonalna etykieta ubioru, a wizerunek Firmy.
- Wizerunek pracodawcy w świetle jego działań prawnych.
- Personal Brand – osobisty wizerunek.
- Myślenie wizualne jako nowe narzędzie HR.
- Jak efektywnie zarządzać kompetencjami – projekt Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości”.
Jeżeli mogę kogoś wyróżnić, to szczególne wyrazy uznania kieruje do Pani Agnieszki Michalczyk, która zachęciła panie do czynnego uczestnictwa. Widać było, że pomysł z przebieraniem się w kreacje przyniesione przez Panią Agnieszkę oraz ćwiczenie odpowiedniego poruszania się (chodu? I don’t know how to describe it? ;)) były strzałem w dziesiątkę! Energii nie brakowało również w wystąpieniu Klaudii Tolman – która sama siebie określa jako Ryśliciela i opowiadała m.in. o niełatwej batalii z wyszukiwarką Google, którą ostatecznie wygrała. Można się o tym przekonać, wpisując słowo Ryśliciel – gwarantuję, że pierwszym wynikiem będzie strona internetowa Klaudii. :) Wdrażanie myślenia wizualnego w określone działania HR (rekrutacja, wdrażanie nowych pracowników) to niesamowicie ciekawy kierunek i mam nadzieję, że będzie znajdował coraz szersze zastosowanie w praktyce.
W Katowicach, oprócz sporej dawki wiedzy i praktycznych wskazówek, nie zabrakło też świetnej atmosfery. Dobry humor towarzyszył zarówno prelegentom jak też uczestnikom. Napiszę nieskromnie, że chyba też dołożyłem do tego małą cegiełkę w postaci filmu, który użyłem w mojej prezentacji – reakcje uczestniczek mówiły same za siebie. :)
Jeśli chcecie posłuchać, co mam do powiedzenia na temat kreowania marki rekrutera, a przy okazji przybić piątkę, zapraszam na kolejne edycje HR na Szpilkach – we Wrocławiu 3 czerwca oraz w Gdańsku 26 czerwca.
Do zobaczenia! :)