Jakie znaczenie ma employer branding w firmie IT i jak wpływa na pozyskiwanie talentów? Opowiada Piotr Lemieszek zarządzający marketingiem firmy Connectis. Do jego zadań należy budowanie wizerunku i promocje spółki na rynku krajowym i międzynarodowym.
Piotr Lemieszek:
W latach 90 XX wieku za sprawą Simona Barrowa i Tima Amblera narodziło się pojęcie „Employer Branding”, które szczególnie w dzisiejszych czasach zyskuje na popularności. Termin jest odpowiedzią na wyzwania stawiane organizacjom przez dynamicznie ewoluujące otoczenie rynkowe. Employer Branding to wszystkie działania, jakie podejmuje organizacja, w których grupą docelową jest obecny oraz potencjalny pracownik. Aktywności realizowane w ramach tego pojęcia mają na celu budowanie wizerunku organizacji jako atrakcyjnego pracodawcy, a także wspierające jej strategiczne cele biznesowe. O ile definicja jest zrozumiała dla każdego pracownika marketingu i rekrutacji to o tyle skuteczna realizacja działań wpływających na skuteczny EB już nie jest taka łatwa. Tym bardziej jeśli grupą docelową są specjaliści z branży IT. W aktualnych warunkach rynkowych należy kierować się sloganem: „Wyróżnij się, albo zgiń”, bo inaczej to wyjątkowe środowisko nie zauważy Cię wśród grona stale rozwijającej się konkurencji.
Connectis jako firma technologiczna z branży outsourcingu IT zapewnia swoim przyszłym i aktualnym pracownikom: możliwości ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, pracę w przyjaznej atmosferze, atrakcyjne wynagrodzenie oraz zestaw benefitów, które sprawiają, że zasługujemy na miano „pracodawcy z wyboru”. Skupiamy się na potrzebach, celach, marzeniach budując każdemu pracownikowi dedykowaną wizję i ścieżkę kariery. W ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu firma Connectis wspiera międzynarodową fundacje The Kings Foundation w misji promowania najlepszej edukacji oraz zawodowego rozwoju utalentowanych polskich studentów i absolwentów najlepszych uczelni na całym świecie. Tym samym wyraźnie akcentujemy etykę prowadzonego biznesu, która jest skupiona na innowacyjnych formach rozwoju pracowników.
Wśród serii prowadzonych działań wizerunkowych na wyróżnienie zasługuje platforma komunikacyjna CONNECTIS_Cloud. Za pomocą tego narzędzia nasi specjaliści mają szansę na znalezienie pracy przy wymarzonym projekcie w wybranej przez siebie technologii. Dodatkowo platforma umożliwia wygodną rejestracje i rozliczanie czasu pracy oraz składanie wniosków urlopowych on-line – bez wychodzenia z domu. W dobie rozwoju technologicznego korzystamy z potencjału marketingu społecznościowego prowadząc nieustanny dialog z naszymi przyszłymi i aktualnymi pracownikami za pomocą social media. Posiadane profile na Facebook, YouTube, Google+, LinkedIn czy GoldenLine pozwalają nam być blisko nich na całym świecie o każdej porze dnia.
O tym jak pracuje się w firmie Connectis najlepiej posłuchać samych pracowników.