Swoimi obserwacjami z pracy w branży rekrutacyjnej dzieli się Monika Blazejewicz – Randstad Finance Senior Consultant & Randstad Procurement Leader.
Zobacz profil Moniki na GoldenLine!
W czym tkwi największy problem w wyselekcjonowaniu najlepszego kandydata?
MB: Wyselekcjonowanie najlepszych kandydatów z rynku najbardziej utrudnia brak wiedzy specjalistycznej w danym obszarze, a co za tym idzie, złe zdefiniowanie potrzeb wobec kandydatów. Osobiście jestem zwolenniczką specjalizacji wśród rekruterów – jeżeli nie wiemy i nie rozumiemy kogo szukamy, to nie możemy zdefiniować naszych oczekiwań wobec kandydata i nie możemy go odpowiednio wyselekcjonować. Kandydat musi czuć, że mamy dla niego/niej ofertę, która jest właściwym krokiem w dalszej karierze.
Co determinuje sukces pracy w dziale HR?
MB: Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, co może determinować sukces pracy w dziale HR. Myślę, że występuje szereg czynników, które do sukcesu mogą doprowadzić. Przede wszystkim trzeba być osobą o bardzo dobrze rozwiniętych kompetencjach miękkich – potrafić rozmawiać z ludźmi, przekonywać ich do swoich racji i dbać o kontakty z nimi – relacyjność, to podstawa, która niewątpliwie przekłada się na późniejsze sukcesy. Należy umiejętnie określać swoje cele, dążyć do nich i nie zrażać się porażkami. Bardzo ważna jest też ciągła nauka i pogłębianie kompetencji w obszarze, za który się odpowiada. Wiedza specjalistyczna to ważny klucz do sukcesów, gdyż pozwala ona nam być pełnoprawnym partnerem w rozmowach z naszym otoczeniem biznesowym.
Czego nauczyła Panią praca w branży HR?
MB: Praca w branży HR to nieustanny kontakt z ludźmi. Dzięki pracy w branży HR można otworzyć się na otoczenie, stać się bardziej komunikatywnym, pewnym siebie i asertywnym. Myślę, że to są te obszary, które zdecydowanie udało mi się rozwinąć i z których rozwoju jestem bardzo zadowolona, ale też staram się nieustannie pogłębiać te kompetencje.
Dziękuję za rozmowę!
Scena HR – cykl wywiadów z osobami związanymi w codziennej pracy z branżą HR.