W ubiegłym tygodniu odbyła się czwarta edycja konferencji HR Factor. Zgodnie z zapowiedziami, my też tam byliśmy. Wraz z Asią Pejo z Natek Poland (zobacz profil Asi na GoldenLine) opowiadałem o redesignie funkcji HR.
Relację z wydarzenia znajdziecie tutaj: HR Factor – dzień dobrych praktyk za nami.
Postrzeganie roli HR w organizacji jako wyłącznie kosztu i niewiele znaczącego ogniwa (jak pokazywał to zabawny film, którym rozpoczęliśmy prezentację) po prostu staje się passé. Obecnie to właśnie ten dział podejmuje więcej decyzji zakupowych niż inne departamenty. Zarządy coraz częściej angażują dyrektorów personalnych w proces podejmowania strategicznych decyzji. Ponadto z roku na rok powiększa się liczba szefów HR w zarządach firm. Dostarczanie firmie najbardziej utalentowanych pracowników to działanie numer 1 dla HR w firmach chcących budować swoją przewagę konkurencyjną na rynku.
Na barkach działów personalnych spoczywa też bardzo duża odpowiedzialność w zakresie Employer Brandingu. Komunikowanie miejsca pracy jako marki wymaga zarówno pracy interdyscyplinarnej – współpraca z Marketingiem i PR-em, jak też konieczności nabycia nowych umiejętności (np. studia podyplomowe EB, warsztaty, konferencje). Ale to nie wszystko, lista elementów determinujących zmianę jest znacznie dłuższa:
- urządzenia mobilne
- media społecznościowe
- analiza dużych ilości danych (Big Data)
- outsourcing procesów biznesowych
- różnice pokoleniowe – zarządzanie (X,Y,Z)
- zmiany w prawie oraz polityce
Na koniec opowiedzieliśmy o tym, jak w GoldenLine i Natek Poland dział HR radzi sobie z ewolucją swojej funkcji. Na deser była premiera filmu rekrutacyjnego GoldenLine.
Tutaj możecie obejrzeć całą naszą prezentację.