Dlaczego większość ciekawych wydarzeń poświęconych branży HR omija Trójmiasto? Takie pytanie zadaje sobie z pewnością wiele osób. W tym gronie były również Monika Reszko i Anna Ralcewicz, które przeszły od słów do czynów i zorganizowały cykl spotkań o nazwie „HR Śniadania”. GoldenLine jest partnerem tego interesującego wydarzenia.
Pierwsze spotkanie pt. „HR, Zarząd i strategia – wojna bogów”, miało miejsce już w listopadzie ubiegłego roku. Od tamtego czasu minęło kilka miesięcy, a z różnych stron docierały do mnie pozytywne opinie na temat tej inicjatywy. Nie mogłem pozostać wobec nich obojętny i postanowiłem osobiście przekonać się, jak to jest zorganizowane. W końcu nadarzyła się ku temu okazja. Piąte HR Śniadanie (Wizerunek i samopoczucie – prawda o zaangażowaniu) odbyło się 13 marca w urokliwym hotelu Villa Antonina w Sopocie, gdzie wraz z innymi uczestnikami miałem okazję posłuchać dwóch wystąpień.
Pierwszym prelegentem był Piotr Nejman z EB Institute, który mówił o tym, w jaki sposób można wykorzystać mechanizmy znane z gier fabularnych i komputerowych do angażowania ludzi w konkretne działania. Innymi słowy – było o grywalizacji, która w HR jest ostatnio pojęciem odmienianym przez wszystkie przypadki. Prezentacja obfitowała w ciekawe a zarazem zabawne przykłady z życia codziennego i co ważne – angażowała nas też do dyskusji. Zabrzmi to być może trochę filozoficznie, ale wszystko jest grą i nie chodzi o to, by od jutra przyjść do firmy i zakomunikować przez megafon: UWAGA, wdrażamy grywalizację! Wyzwaniem jest sprawianie, by nawet z pozoru nudne dla pracownika, a ważne dla pracodawcy czynności sprawiały mu dużo satysfakcji i w odpowiedni sposób były dostrzegane i nagradzane.
Jako drugi wystąpił Szymon Motławski z Agory. Swoją prezentację rozpoczął słusznym stwierdzeniem, że zaangażowanie rozpoczyna się już w procesie rekrutacji. Było o EVP w komunikacji do kandydatów, motywacji w wersji 3.0, stronach kariery oraz mediach społecznościowych jako nieocenionym narzędziu w komunikacji z potencjalnymi pracownikami. Przy okazji tego zagadnienia przywołane zostały wyniki badania „Social media w rekrutacji i budowaniu wizerunku pracodawcy” z 2013 roku1. Ponadto dyskutowaliśmy o niestandardowych kampaniach rekrutacyjnych – na tapecie było słynne już ogłoszenie video na stanowisko grafika w firmie Cupsell:
Podsumowując całe śniadanie – było angażująco i z poczuciem humoru. Jestem przekonany, że w takiej formie to wydarzenie wpisze się na stałe do kalendarza spotkań branżowych na Pomorzu. Nie będę się już więcej rozpisywał, szczególnie że niebawem na stronie http://hrosobowosc.pl znajdziecie nagrania video z obu prezentacji. W międzyczasie możecie obejrzeć fotorelację.
Więcej zdjęć dostępnych jest na fanpagu Pracodawca z Wyboru tutaj.
1 Więcej na temat wyników badania przeczytacie w artykule Social media w rekrutacji