Planujesz rekrutację w GoldenLine? Unikaj tych 3 błędów!

Poszukujesz pracowników do start-upu? A może do międzynarodowego giganta zatrudniającego kilka tysięcy pracowników? Niezależnie od wielkości firmy, chcesz znaleźć szybko odpowiednich kandydatów. Media społecznościowe takie jak GoldenLine dają w tym zakresie duże możliwości.

Zasadność korzystania z takiej formy rekrutacji potwierdzają dane rynkowe:

  • 80% kandydatów wykorzystuje GoldenLine jako narzędzie rozwoju swojej kariery zawodowej [1]
  • 40% Pracodawców uważa, że GoldenLine jest najlepszym źródłem pozyskiwania kandydatów [2]

Testowanie nowych rozwiązań zawsze obarczone jest ryzykiem niepowodzenia, szczególnie jeżeli w niewłaściwy sposób z nich korzystamy. Poznaj 3 najczęstsze błędy, których powinieneś unikać rozpoczynając rekrutacyjną przygodę z naszym serwisem.

Unikaj tych 3 błędów!

1. Brak przemyślanej strategii działania

Coraz ciężej w to uwierzyć, ale nadal wiele osób odpowiedzialnych za rekrutację nie posiada profilu w jakimkolwiek biznesowym serwisie społecznościowym bądź też ich profil jest nieaktualny. Gdy pojawia się impuls („Dyrektor Sprzedaży powiedział, że znajdę tu dobrych handlowców”), spontanicznie zakładane jest konto użytkownika na GoldenLine. W większości takich sytuacji nie jest ono nawet w połowie uzupełnione. To z pewnością nie pomaga w bezpośredniej komunikacji z kandydatami. Podobnie jak publikowanie ofert pracy na grupach tematycznych. W takim wypadku z jednej strony jest to działanie niezgodne z regulaminem, z drugiej zaś post rekrutacyjny może stać się katalizatorem do dyskusji dla użytkowników danej grupy, którzy mogą poddać pod wątpliwość poszczególne akapity ogłoszenia. Z pewnością jest to niekomfortowa sytuacja dla osoby stawiającej swoje pierwsze kroki w GoldenLine. Trafiając na takie informacje, kandydat może wyciągnąć wnioski niekorzystne dla firmy.

2. Stosowanie tylko jednego narzędzia

Rekruterzy przyzwyczajeni do ogłoszeń w docieraniu do aktywnych kandydatów, starają się powielać tę metodę w miejscu, w którym znajdują się również kandydaci pasywni. O ile taki koncept sprawdza się w rekrutacji na stanowisko administracyjne, to w przypadku poszukiwań np. developera ze znajomością konkretnej technologii – już nie. Kluczem do sukcesu jest dywersyfikacja narzędzi – wspieranie ogłoszenia kampaniami rekrutacyjnymi, które są targetowane do ściśle określonej grupy docelowej oraz kontakt bezpośredni za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów. Ponadto na dłuższą metę pomaga zbudowanie odpowiedniej sieci kontaktów zawodowych. Wyobraźmy sobie sytuację, w której rekruter umieszcza na tablicy informację o aktualnie prowadzonym projekcie, prosi swoje kontakty o polecenie i po jakimś czasie otrzymuje wiadomość typu: „Witam, mój kolega ma doświadczenie na tym stanowisku i rozważa nowe możliwości. Poniżej namiary…”.  Jednym słowem: NETWORKING.

3. Kopiuj – wklej w wiadomościach rekrutacyjnych

Wspomniana w punkcie wyżej Wyszukiwarki Kandydatów pozwala na szybkie odnalezienie interesujących specjalistów, a następnie wysłanie do nich wiadomości. Kiedy 99% takiej wiadomości  to nic innego jak pełna treść oferty pracy, trudno liczyć na to, że kandydat potraktuje ją poważnie. Stanowi to swoisty paradoks – z jednej strony możemy odnieść wrażenie, że korespondujemy z robotem, z drugiej zaś nadawcą jest przecież konkretny człowiek podpisany z imienia i nazwiska. Jedyny rezultat jaki w ten sposób można osiągnąć to skuteczne zniechęcenie odbiorcy do współpracy z naszą firmą. Co gorsza, jeśli jest to osoba aktywna w społecznościach i na różnych forach branżowych może podzielić się swoimi negatywnymi doświadczeniami z innymi – niekorzystne opinie szybko się rozchodzą.

Zrozumiałe jest, że myśląc o alternatywie jaką jest aktywność w społeczności profesjonalistów, możesz nie czuć się pewnie. Zapytaj na początku o doświadczenia  znajomych z branży – zobacz, w jaki sposób korzystają z GoldenLine, jak wyglądają ich profile. Inspiracji możesz szukać również w internetowych serwisach branżowych, gdzie często pojawiają się artykuły dotyczące rekrutacji w mediach społecznościowych. Skorzystaj też z możliwości odbycia bezpłatnego szkolenia w formie on-line. Dzięki niemu poznasz możliwości, jakie stwarza Wyszukiwarki Kandydatów oraz uzyskasz wskazówki dotyczące komunikacji z potencjalnymi kandydatami.

Link do szkolenia znajdziesz tutaj: http://bit.ly/szkolenieon-line


[1] [2] Raport gazetapraca.pl – Social Media w rekrutacji 2013

Dodaj komentarz