Błażej Rogowski

MBA
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Komunikacja międzykulturowa Analiza rynku Microsoft Excel Negocjacje PowerPoint Optymalizacja procesów Project Management Rail Operations Zarządzanie czasem Praca za granicą Microsoft Project Category Management Optymalizacja zarządzania procesami w Dziale Realizacji Zakupów zarządzanie produktem/procesami, wsparcie sprzedaży

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
dobry
chiński
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

PKP CARGO S.A.
Project Manager
Odpowiedzialność za realizację projektów w pełnym zakresie, tj. zarządzanie, koordynację, implementację, wykonanie i kontrolę mając na uwadze spójność ze strategią firmy oraz celami Zarządu. Zakres realizowanych projektów:
- usprawnienia procesów biznesowych (ekonomiczność przewozu towarów),
- optymalizacja kosztów (przykłady: stany magazynowe w zakładach naprawczych zapewniając ciągłość procesu przeglądów i napraw pojazdów; budowa profilu zużycia energii spółki instalując liczniki na pojazdach szynowych),
- planowanie strategiczne (proces utrzymania taboru),
- inwestycje taborowe (zakup i wdrożenie symulatorów pojazdu kolejowego; wdrożenie systemu do monitorowania pojazdów szynowych w technologii GPS/GSM),
- innowacje w sektorze kolejowym (praca z projektami we współpracy z Komisją Europejską, np. w programie "Shift2Rail").
Budżet poszczególnych projektów: do 40 mln PLN.

Główne obowiązki:
- określanie celów projektów, zakresu, produktów definiując niezbędne do realizacji zasoby,
- budowanie i zarządzanie zespołem projektowym,
- planowanie i implementacja projektu,
- zarządzanie budżetem, alokacja zasobów, zarządzanie zmianą, interwencje celem zapewnienia osiągnięcia zamierzonych celów,
- harmonogramowanie,
- kontrola osiąganych efektów i dostarczania określonych produktów projektu,
- stałe monitorowanie postępów prac zespołu zapewniając wysokie wskaźniki jakościowe,
- raportowanie, ewaluacja i prezentacja efektów projektów.
PKP
Project Coordinator
1. Zarządzanie projektami optymalizacji procesów i kosztów w Departamencie Zakupów:
- budowanie strategii zakupowych dla poszczególnych grup zakupowych
- definiowanie i konsolidowanie popytu wewnętrznego
- negocjowanie warunków handlowych dla nowych kontraktów i inwestycji (budżet do 60 mln zł)
- przeprowadzanie analiz rynkowych
- audyt dostawców
- budowanie planów zakupowych
- budowa popytu i partycypowanie w procesie zakupów Grupy Zakupowej PKP
- uczestnictwo w postępowaniach zakupowych w ramach ustawy Prawo Zamówień Publicznych

2. Wdrażanie narzędzi elektronicznych wspomagających proces zakupów
- adaptacja i budowa struktur workflow
- tworzenie nowych procedur zakupowych i regulacji dotyczących e-zakupów
- rozszerzanie funkcjonalności elektronicznej platformy zakupowej
- definiowanie i przeprowadzanie aukcji i licytacji elektronicznych
Logo
Sourcing & Procurement Senior Consultant
OptiBuy Procurement Solutions
1. Praca z projektami optymalizacji kosztów oraz strategii organizacji
- budowa strategii zakupowych
- analiza procesowa
- benchmarking
- zarządzanie łańcuchem dostaw
- eliminacja redundancji i wąskich gardeł w procesach organizacji
- optymalizacja zapisów umów

Osiągnięcia:
Przykład 1
- pokryty budżet wydatków: 30 mln zł
- wygenerowane oszczędności w ujęciu rocznym: 13%
- rodzaj kosztów: indirect
- grupa kosztów: logistyka, energia, druk
- sektor: finanse i ubezpieczenia

Przykład 2
- pokryty budżet wydatków: 20 mln zł
- wygenerowane oszczędności w ujęciu rocznym: 17%
- rodzaj kosztów: indirect
- grupa kosztów: usługi profesjonalne
- sektor: medyczny


2. Praca z projektami sourcingowymi dla klientów krajowych i międzynarodowych
- analizy i badania rynku
- identyfikacja i audyt dostawców
- commodity briefiengs
- analiza ryzyka
- negocjacje warunków handlowych i rekomendacje wyboru dostawców
- kontrola i monitorowanie jakości produktów

3. Praca z projektami wdrożeniowymi systemów IT
- kompleksowe systemy wielomodułowe do zarządzania zakupami i dostawcami
- optymalizacja i budowa schematów workflow
- internetowa platforma aukcji i zapytań ofertowych
Go Sport Polska Sp. z o.o.
Category Manager
Zarządzanie kategorią produktów:
- budowanie budżetu kategorii odpowiadając na zapotrzebowanie rynku,
- planowanie: alokacja produktów do sklepów w Polsce, analiza i reagowanie na stany magazynowe w danych lokalizacjach,
- budowa portfolio i zakupy dla danej kategorii produktowej,
- negocjacja warunków handlowych z dostawcami (budżety do 10 mln PLN),
- partycypacja w kampaniach marketingowych i akcjach sprzedażowych w obrębie kategorii produktowej.
Logo
Consultant
Scottish Enterprise, Glasgow
Program Encouraging Dynamic Global Entrepreneurs: praca dla Balmoral Knitwear oraz Stewart Travel
- przygotowywanie analiz kosztowych,
- szacowanie potencjału ekspansji na nowe rynki zbytu,
- badanie preferencji klientów,
- rozwój portfolio produktowego firm.
Euronet Polska Sp. z o.o.
Business Development Assistant/Business Development Representative
Stanowisko - Representative: analiza potencjału nowych lokalizacji bankomatów, negocjacja
nowych i renegocjacja obowiązujących umów z właścicielami nieruchomości, koordynacja łańcucha dostaw, zarządzanie projektem instalacji bankomatu w budynku Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych
Stanowisko - Assistant: analiza rynku i konkurencji, wsparcie działań logistycznych działu

Szkolenia i kursy

2011 - UNF S.T.A.R. (Skills to Achieve Results) Certification – Professional Development Program

2010 - kurs "Negocjacje dla zaawansowanych" organizowane przez INFOR Training (Dariusz Rajca)

2007 – kurs „Produkty strukturyzowane”, organizator – Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wspólnie z Raiffeisen Bank Polska

Edukacja

Logo
International Business, MBA
University of North Florida
Logo
Global MBA Program, MBA
Dongbei University of Finance and Economics, Dalian, China
Logo
International Management and Intercultural Communication (Global MBA Program), magisterskie
Uniwersytet Warszawski
Logo
International Management and Intercultural Communication (Global MBA Program), magisterskie
Fachhochschule Koeln, Germany
Logo
Ekonomia, magisterskie
Otto-Friedrich-Universität Bamberg, Niemcy
Logo
Wydział Zarządzania: Zarządzanie, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Finanse/Ekonomia
Doradztwo/Konsulting
Łańcuch dostaw
Logistyka/Optymalizacja
Marketing
Zarządzanie produktem
Transport/Spedycja
Inne
Zakupy
Inne

Zainteresowania

Sport (profesjonalna kariera zawodnika tenisa stołowego do wieku 18 lat – członek kadry narodowej, dwukrotny wicemistrz Polski; rajdy samochodowe, formuła 1, wyścigi motocyklowe, tenis, snooker), motoryzacja, geografia, narciarstwo

Organizacje

1. Studenckie Koło Naukowe Finansów - Wydział Zarządzania UW:
- koordynacja promocji konkursu Global Management Challenge – Euromanager 2008 na Uniwersytecie
Warszawskim
- trzykrotne współtworzenie i prowadzenie projektu Dni Inwestycji
- współtworzenie i prowadzenie projektu Turnieju Cashflow

2. Studenckie Forum BCC - 2008
- praca przy wydarzeniach „Festiwal Przedsiębiorczości BOSS” oraz „Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości”

3. Akademicki Związek Sportowy UW (sekcja tenisa stołowego)

Inne

Umiejętności:
biegła obsługa pakietu MS Office: Project, PowerPoint, Word, Excel, Visio
podstawowa znajomość aplikacji biznesowych IFS, SAP (MM), Enterprise Architect, Adobe Photoshop
podstawowa znajomość języków SQL i modelowania UML
praktyczna znajomość technik zarządzania projektami PRINCE2, AGILE i PMBOK

Prawo jazdy kat. A, B – czynne

Projekty:
1. The Development of New Energy Vehicles in the Chinese Automotive Industry: Current State and Future Prospects - praca magisterska na Fachhochschule Koeln, Germany
2. Korzyści i koszty wprowadzenia waluty euro w Polsce. Ocena potencjalnych
przemian w zakresie polityki finansowej, handlowej i inwestycyjnej. - praca magisterska na Uniwerytecie Warszawskim

Cechy osobowości:
- swoboda w pracy w środowisku międzynarodowym,
- interpersonalne zdolności do pracy w grupie,
- przedsiębiorczość,
- skrupulatność,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- zdolności organizacyjne i prezentacyjne,
- kreatywność.

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Formula 1 i Robert Kubica
Formula 1 i Robert Kubica
F1 to najbardziej prestiżowe wyścigi na świecie, a wsród nich nasz kierowca.
MBA Zone - English / Polish
MBA Zone - English / Polish
All the Business Professionals living in Poland - lets change the face of polish business. MBA Zone welcomes you.
Praca i praktyki w konsultingu
Praca i praktyki w konsultingu
Grupa dla osób pracujących bądż zainteresowanych pracą i praktyką w firmach doradczych. Porównania firm, proces rekrutacji, wskazówki i porady - zapraszam.
Zarządzanie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.