Umiejętności
AIX
Rozwiązania kopii zapasowych
Brocade
BSD
Cloud Computing
Grupa
Data Center
EMC Storage
Fibre Channel
HACMP
Wysoka Dostępność
HP
HP-UX
iSCSI
Network Attached Storage
Netbackup
Systemy operacyjne
Oracle
Oracle RAC
RedHat
SAN
Serwery
Skrypty powłoki Shell
Solaris
Storage Area Networks
Sun
Unix
Wirtualizacja
VMware Infrastructure
Magazynowanie
Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Senior Unix Engineer
COMPAREX (Project)
Uffff.... almost over. This project consumed last 6 months, but I can say... I'm happy so far. Almost alone - planned, disscussed.and delivered hudge change for one of our great customers. It's kind of "Wind Of Changes..." (if anybody can still sing Scorpions ... ). If everything will go as now... soon lots of single-point IT island will be magically changed into proper, modern (Power Technology), fully virtualized, but fully fault tollerant solution. This is moment when you can even forgive lack of proper vacations this year :-)
PS. Please forgive bad gramma and typos (its middle of night and using mobile). Too happy to sleep :-)
PS. Please forgive bad gramma and typos (its middle of night and using mobile). Too happy to sleep :-)
System Engineer
Projektowanie i wdrażanie rozwiazan informatycznych klasy Enterprise w obrębie infrastruktury IT. Głównie UNIX-based i FC SAN. Specjalizuję się w rozwiazaniach IBM klasy Power, w tym i HA, ale propozycje innych kluczowych dla *NIX World dostawców nie sa mi obce.
Kluczowe osiagniecia:
- Realizacja zleconych projektów zgodnie z harmonogramem;
- Polepszenie funkcjonowania (wydajność) baz Oracle działających na AIX i SunOS
poprzez analize i tunning na poziomie OS (zmienne jądra oraz atrybuty interfejsów i sterowników - zgodne z Best Practise);
- Projekt i wdrożenie rozwiązania centralizacji współdzielenia czasu dla kilku dużych
centrów operacyjnych różnych klientów;
- Projekt I wdrożenie rozwiązania backup LAN-free dla systemów krytycznych (Legato, TSM i Oracle);
- Projekt i wdrożenie serwerów NIM, Jumpstart oraz automatyzacja (skrypty i procedury) większości powtarzalnych zadań utrzymaniowych na poziomie OS oraz SAN;
- Projekt centrum zapasowego oraz rozwiązania zapewnienia ciągłosci działania dla
całości infrastruktury krytycznych systemów klienckich;
- Projekt i wdrożenie automatycznego system audytu odnośnie bezpieczeństwa w
systemach IT;
- Projekt migracji całości infrastruktury kluczowego systemu klienta oraz pomoc w migracji na nową platformę systemową bez wpływu na bieżące funkcjonowanie dotychczasowego rozwiązania;
- Migracje danych w trybie STOP NOT ALLOWED pomiędzy macierzami różnych dostawców (EMC, IBM, HDS);
- Stworzenie i implementacja procedur opisujących codzienne czynności administracyjne dla klientów outsourcing;
- Udział w procesach analizy i naprawy (troubleshooting) dla klientów objętych ochroną serwisową - cała mikstura możliwa w infrastrukturze IT (macierze, serwery, taśmy, wirtualizacja, systemy operacyjne, oprogramowanie backup/recovery i inne);
Kluczowe osiagniecia:
- Realizacja zleconych projektów zgodnie z harmonogramem;
- Polepszenie funkcjonowania (wydajność) baz Oracle działających na AIX i SunOS
poprzez analize i tunning na poziomie OS (zmienne jądra oraz atrybuty interfejsów i sterowników - zgodne z Best Practise);
- Projekt i wdrożenie rozwiązania centralizacji współdzielenia czasu dla kilku dużych
centrów operacyjnych różnych klientów;
- Projekt I wdrożenie rozwiązania backup LAN-free dla systemów krytycznych (Legato, TSM i Oracle);
- Projekt i wdrożenie serwerów NIM, Jumpstart oraz automatyzacja (skrypty i procedury) większości powtarzalnych zadań utrzymaniowych na poziomie OS oraz SAN;
- Projekt centrum zapasowego oraz rozwiązania zapewnienia ciągłosci działania dla
całości infrastruktury krytycznych systemów klienckich;
- Projekt i wdrożenie automatycznego system audytu odnośnie bezpieczeństwa w
systemach IT;
- Projekt migracji całości infrastruktury kluczowego systemu klienta oraz pomoc w migracji na nową platformę systemową bez wpływu na bieżące funkcjonowanie dotychczasowego rozwiązania;
- Migracje danych w trybie STOP NOT ALLOWED pomiędzy macierzami różnych dostawców (EMC, IBM, HDS);
- Stworzenie i implementacja procedur opisujących codzienne czynności administracyjne dla klientów outsourcing;
- Udział w procesach analizy i naprawy (troubleshooting) dla klientów objętych ochroną serwisową - cała mikstura możliwa w infrastrukturze IT (macierze, serwery, taśmy, wirtualizacja, systemy operacyjne, oprogramowanie backup/recovery i inne);
UNIX Systems Consultant
IT Alliance - Dublin (IRL)
Praca jako konsultant On-Site dla największego klienta firmy – Banku AIB w Dublinie przy utrzymaniu i ulepszaniu infrastruktury UNIX. Odpowiedzialność za codzienne działania administratorskie oraz zmiany i rozwój podległych systemów IT klienta.
Praca w srodowisku systemowym: Solaris, HP-UX oraz AIX bazujacych na sprzecie IBM, Sun i HP oraz powiazanych z nimi elementów infrastruktury informatycznej. Prowadzenie szkoleń dla administratorów klienta oraz automatyzacja i udokumentowanie (procedury i inne) większości zadań związanych z systemami krytycznymi. (SLA < 4 h)
Kluczowe osiagniecia:
- Projekt i implementacja rozwiazań wysokiej dostępnosci dla kilku systemów krytycznych (klastry: PowerHA i VCS oraz rozwiazania replikacji danych – SRDF i Global Mirror);
- Wdrożenie rozwizania backup on-line dla baz danych Oracle z wykorzystaniem RMAN i Veritas NetBackup;
- Automatyzacja większości powtarzalnych zadań administracyjnych poprzez skrypty shell, perl, python oraz system raportowania;
- Projekt i wdrożenie sieciowych, centralnych repozytoriów dla systemów operacyjnych, jak: NIM i JumpStart oraz stworzenie ich dokumentacji oraz procedur;
Wdrożenie rozwiazań wirtualizacyjnych celem zmniejszenia wykorzystania powierzchni
serwerowni (LPARy i WPAR oraz nPar i vPar) oraz rozwiazania współdziałania systemów przez wymiane kluczy SSH i autentykację LDAP;
- Projekt Disaster Recovery dla systemów krytycznych (udział w określeniu SLA oraz
projekt techniczny rozwiazania oraz pomoc w tłumaczeniu z jęz. biznesu na język IT);
Praca w srodowisku systemowym: Solaris, HP-UX oraz AIX bazujacych na sprzecie IBM, Sun i HP oraz powiazanych z nimi elementów infrastruktury informatycznej. Prowadzenie szkoleń dla administratorów klienta oraz automatyzacja i udokumentowanie (procedury i inne) większości zadań związanych z systemami krytycznymi. (SLA < 4 h)
Kluczowe osiagniecia:
- Projekt i implementacja rozwiazań wysokiej dostępnosci dla kilku systemów krytycznych (klastry: PowerHA i VCS oraz rozwiazania replikacji danych – SRDF i Global Mirror);
- Wdrożenie rozwizania backup on-line dla baz danych Oracle z wykorzystaniem RMAN i Veritas NetBackup;
- Automatyzacja większości powtarzalnych zadań administracyjnych poprzez skrypty shell, perl, python oraz system raportowania;
- Projekt i wdrożenie sieciowych, centralnych repozytoriów dla systemów operacyjnych, jak: NIM i JumpStart oraz stworzenie ich dokumentacji oraz procedur;
Wdrożenie rozwiazań wirtualizacyjnych celem zmniejszenia wykorzystania powierzchni
serwerowni (LPARy i WPAR oraz nPar i vPar) oraz rozwiazania współdziałania systemów przez wymiane kluczy SSH i autentykację LDAP;
- Projekt Disaster Recovery dla systemów krytycznych (udział w określeniu SLA oraz
projekt techniczny rozwiazania oraz pomoc w tłumaczeniu z jęz. biznesu na język IT);
Senior Storage Analyst
DELL EMEA Expert Centre - Dublin (IRL)
Praca jako członek zespołu wsparcia technicznego klientów DELL zlokalizowanych w regionie EMEA w zakresie Storage oraz UNIX. Udzielanie wsparcia dla klientów z problemami w sieciach SAN i systemach składowania danych (głównie macierze middleware klasy EMC CX - DELL branded) oraz wszystkie inne elementy infrastruktury SAN, jak przełączniki (głównie Brocade i Cisco), HBA (głównie Qlogic i Emulex) aż do poziomu systemu operacyjnego włącznie (głównie Linux i Sun).
Jako członek zespołu zmianowego pracowałem w trybie self-time-management, bo na zmianach nocnych próżno szukać managerów :D.
Prioretyzacja i rozwiazywanie problemów technicznych zgodnie z założeniami SLA oraz aż do momentu potwierdzenia przez klienta całkowitego usunięcia problemu (w tym i analizy wydajnościowe, wymiany sprzętowe - przez inżynierów on-site, propozycje wymaganych zmian oraz organizacja i wsparcie dla wizyt inżynierskich w serwerowniach klientów).
Praca 99% w języku angielskim.
Większość zgłaszanych incydentów była rozwiązywana zgodnie z regułą: Look outside box, gdzie często należało sięgnąć aż na poziom analizy dumpów oprogramowania w sieciach SAN, jak np. SANCopy, SnapView, Navisphere, PowerPath i inne.
Kluczowe osiagniecia:
- Gold Customer Satisfaction Award za 4-ty kwartał 2007
- Gold Employee Award za przygotowanie I przeprowadzenie szkolen z zakresu systemów UNIX dla członków zespołu wsparcia technicznego
Jako członek zespołu zmianowego pracowałem w trybie self-time-management, bo na zmianach nocnych próżno szukać managerów :D.
Prioretyzacja i rozwiazywanie problemów technicznych zgodnie z założeniami SLA oraz aż do momentu potwierdzenia przez klienta całkowitego usunięcia problemu (w tym i analizy wydajnościowe, wymiany sprzętowe - przez inżynierów on-site, propozycje wymaganych zmian oraz organizacja i wsparcie dla wizyt inżynierskich w serwerowniach klientów).
Praca 99% w języku angielskim.
Większość zgłaszanych incydentów była rozwiązywana zgodnie z regułą: Look outside box, gdzie często należało sięgnąć aż na poziom analizy dumpów oprogramowania w sieciach SAN, jak np. SANCopy, SnapView, Navisphere, PowerPath i inne.
Kluczowe osiagniecia:
- Gold Customer Satisfaction Award za 4-ty kwartał 2007
- Gold Employee Award za przygotowanie I przeprowadzenie szkolen z zakresu systemów UNIX dla członków zespołu wsparcia technicznego
3RD Level Unix Support
IBM GSDC - Brno (CZE)
Bardzo krótki, ale burzliwy projekt dla IBM w jednym z jego centrów kompetencyjnych. Główne zadania:
Przygotowanie I wykonywanie procedur oraz działanie jako punkt eskalacji technicznej w przypadku problemów związanych z utrzymianiowych elementów infrastruktury infrastruktury systemów rodziny UNIX dla kluczowych klientów IBM w obszarze EMEA. Prowadzenie szkoleń z zakresu UNIX (Sun oraz HP-UX i rozwiązań powiązanych innych niż IBM dostawców) dla grup inżynierów wsparcia GSDC.
Przygotowanie I wykonywanie procedur oraz działanie jako punkt eskalacji technicznej w przypadku problemów związanych z utrzymianiowych elementów infrastruktury infrastruktury systemów rodziny UNIX dla kluczowych klientów IBM w obszarze EMEA. Prowadzenie szkoleń z zakresu UNIX (Sun oraz HP-UX i rozwiązań powiązanych innych niż IBM dostawców) dla grup inżynierów wsparcia GSDC.
UNIX Infrastructure Admin (do 03.2004) ## zOS System Programmer (od 03.2004)
######## 08.2002 - 03.2004 ############
Pracę rozpocząłem jako członek zespołu projektowego dla Centralnego Systemu Backupu systemów IT zgromadzonych w centrum przetwarzania w Łodzi. Przygotowanie RFP oraz udział w postępowaniu przetargowym dla projektu CSB. Analiza i ocena rozwiazań pod kątem technicznej zgodności z wymogami, a następnie aktywny udział we wdrożeniu wybranego rozwiazania.
Rozległa i skomplikowana infrastruktura IT, oparta głównie o systemy z rodziny UNIX: SunOS (Solaris), AIX, HP-UX, oraz Linux.
Jako admin CSB - przygotowanie i negocjacje umów SLA pomiędzy CSB a klientami wewnętrznymi (działy biznesowe oraz inne od CSB IT). Implementacja odpowiednich technik zabezpieczenia danych w stosunku do systemów informatycznych opartych o: bazy danych Oracle, DB2 i Informix; platformy sprzętowe IBM, Sun, HP, Dell. Administracja i zarządzanie zmianami w CSB opartym o biblioteki taśmowe Storagetek i ADIC oraz sieć SAN bazująca na urzadzeniach EMC (głównie klasy Director oraz macierze dyskowe klasy CX i SYMMETRIX). Obsługiwane aplikacje: Veritas Netbackup oraz Legato Networker.
Rozwój systemu CSB (w tym wybór kierunków technicznych) względem rosnącego woluminu danych oraz liczby i rodzaju klientów;
CSB był w swoim czasie jednym z największych systemów zabezpieczenia i składowania danych w Europie (około 100 TB danych dziennie);
############## od 03.2004 ####################
Na własną prośbę zostałem przeniesiony do działu administratorów Mainframe i tutaj byłem odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój podsystemów:
- DFSMShsm
- Unix System Services (USS)
- RACF
- z/VM
oraz wszelkich wspólnych i stycznych części systemu zOS działającego w oparciu o Sysplex dwóch maszyn Serii z (z990).
Pracę rozpocząłem jako członek zespołu projektowego dla Centralnego Systemu Backupu systemów IT zgromadzonych w centrum przetwarzania w Łodzi. Przygotowanie RFP oraz udział w postępowaniu przetargowym dla projektu CSB. Analiza i ocena rozwiazań pod kątem technicznej zgodności z wymogami, a następnie aktywny udział we wdrożeniu wybranego rozwiazania.
Rozległa i skomplikowana infrastruktura IT, oparta głównie o systemy z rodziny UNIX: SunOS (Solaris), AIX, HP-UX, oraz Linux.
Jako admin CSB - przygotowanie i negocjacje umów SLA pomiędzy CSB a klientami wewnętrznymi (działy biznesowe oraz inne od CSB IT). Implementacja odpowiednich technik zabezpieczenia danych w stosunku do systemów informatycznych opartych o: bazy danych Oracle, DB2 i Informix; platformy sprzętowe IBM, Sun, HP, Dell. Administracja i zarządzanie zmianami w CSB opartym o biblioteki taśmowe Storagetek i ADIC oraz sieć SAN bazująca na urzadzeniach EMC (głównie klasy Director oraz macierze dyskowe klasy CX i SYMMETRIX). Obsługiwane aplikacje: Veritas Netbackup oraz Legato Networker.
Rozwój systemu CSB (w tym wybór kierunków technicznych) względem rosnącego woluminu danych oraz liczby i rodzaju klientów;
CSB był w swoim czasie jednym z największych systemów zabezpieczenia i składowania danych w Europie (około 100 TB danych dziennie);
############## od 03.2004 ####################
Na własną prośbę zostałem przeniesiony do działu administratorów Mainframe i tutaj byłem odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój podsystemów:
- DFSMShsm
- Unix System Services (USS)
- RACF
- z/VM
oraz wszelkich wspólnych i stycznych części systemu zOS działającego w oparciu o Sysplex dwóch maszyn Serii z (z990).
Szkolenia i kursy
## Certyfikaty ##
- Hitachi Data Systems Certified Professional - Enterprise (HCP) - HH0-110
- IBM Certified Specialist Power Systems Technical Support for i
- IBM Certified Specialist XIV Storage System Technical Solutions v 1
- IBM Certified Specialist High-End Disk For Open Systems v 1
- IBM Certified Specialist System z Sales v 3
- IBM Certified Specialist Power System Technical Support For AIX and Linux
## Kursy: ##
Veritas Cluster Server for UNIX
Linux BootCamp
Storage Management for z/OS
IBM pSeries C.A.T.E. - ongoing
pSeries Administration
Legato Networker Administration
Veritas Netbackup Administration
EMC CX Series Introduction
- Hitachi Data Systems Certified Professional - Enterprise (HCP) - HH0-110
- IBM Certified Specialist Power Systems Technical Support for i
- IBM Certified Specialist XIV Storage System Technical Solutions v 1
- IBM Certified Specialist High-End Disk For Open Systems v 1
- IBM Certified Specialist System z Sales v 3
- IBM Certified Specialist Power System Technical Support For AIX and Linux
## Kursy: ##
Veritas Cluster Server for UNIX
Linux BootCamp
Storage Management for z/OS
IBM pSeries C.A.T.E. - ongoing
pSeries Administration
Legato Networker Administration
Veritas Netbackup Administration
EMC CX Series Introduction
Specjalizacje
IT - Administracja
Administrowanie systemami
Zainteresowania
książki
motocykle
Mainframe :D
motocykle
Mainframe :D
Organizacje
PLUG;
irc
irc
Grupy
AIX
Skupia osoby powiazane bezposrednio lub posrednio z systemem operacyjnym AIX, produktem firmy IBM.
Bazy Danych
Zagadnienia bazodanowe: SQL99 i jego implementacje w popularnych systemach RDBMS: Oracle, MySQL, PostgreSQL, MSSQL, IBM DB2 i inne.
Bezpieczeństwo IT -- IHACK.pl
Bezpieczeństwo danych w Internecie spędza sen z powiek specjalistom i przeciętnym użytkownikom. Każdy z nas może niespodziewanie stać się ofiarą ataku hakera.
A tu mamy wielu hakerów wśr&oac
Języki Skryptowe
Grupa dla pasjonatów Języków Skryptowych takich jak Perl, Python, Ruby,SH, no i może jeszcze PHP, ale to tak na końcu :).