Beata Sławińska

Client's Relationship Manager Momentum Worldwide Poland

Wypowiedzi

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie jakie studia trzeba ukonczyc,aby pracowac w 'reklamowym'...
    26.09.2007, 12:22

    Dagmara S.:
    Witam:)
    Mam na imie Dagmara i chcialabym zapytac ,czy trzeba ukonczyc pewnego rodzaju okreslone studia, aby zajmowac sie reklama...czy jednak to sa tak popularne studia jak np. marketing lub media studies, ktroe naprowadzaja na to...

    Dziekuje:)pozdrawiam all:)


    W agencji w której pracuję są ludzie po różnych studiach (tutaj nie piszę o dziale kreacji - grafika - w którym pracują ludzie po ASP - trzeba mieć wykształcenie kierunkowe). Pracują tutaj ludzie po dziennikarstwie, po lingiwstyce, po uczelniach technicznych - różne działy, po filozofii, po socjologii, po marketingu i zarządaniu - po studiach różnych , różnistych. Najważniejsze to operować dobrze językiem obcym (angielski), skończyć studia (nie koniecznie branżowe) bo one rozszerzają horyzonty myślowe, nie bać się pracy w stresie, pod presją czasu, być kreatywnym. I to tyle...a reszty się nauczysz w praktyce, teoria nie zawsze jest pomocna a często ogranicza pole widzenia...Beata Sławińska edytował(a) ten post dnia 28.09.07 o godzinie 16:13

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    21.09.2007, 12:08

    Rafał H.:
    Beata S.:
    A ty się chłopie ciesz, że żyjesz w tych czasach, masz 100 programów TV, 1000 rodzajów pralek - do wyboru do koloru - a to wszystko dzięki temu, że ktoś kiedyś swtorzył min. NZS i to ponure logo, które nikomu sie niepodoba, bo nie jest kolorowe...

    I w ten prosty sposób tworzą się podziały na "tych" i na "tamtych" ;)
    Po co?

    Niezależne Zrzeszenie Studentów, w swojej nazwie ma słowo "niezależne", tak więc inni też mogą wygłaszać swoje opinie na temat LOGO ;))
    W końcu wielu o to walczyło... ;D


    Nie miałam zamiaru dzielić na "tych" i "tamtych" tylko bronię swego punktu wdzenia.
    Oczywiście, że każdy może mieć na temat tego logo swoją opinię a co ważne wypowiadć ją publicznie..o to przecież niktórzy z nas walczyli:):) tzn. o wolność słowa:):)

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Polityka w temacie Na jaką partię zahłosujecie w najbliższych wyborach?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    21.09.2007, 11:36

    Michał N.:
    Jako osoba, która dawno temu była związana z ta organizacją najpierw kilka zdań o obecnym logotypie i jego historii bo to ciekawa historia. Organizacja, a wraz z nią mniej więcej ten logotyp powstała właściwie zaraz po sierpniu 80 roku, wraz z Solidarnością, i przez całe lata 80 była takim "zbrojnym" oddziałem Solidarności. To NZS w dużym stopniu tworzył podziemne drukarnie, kolportował nielegalne wydawnictwa, wywołał legendarne protesty i strajki w roku 88. O zasługach tej organizacji, wybitnych nazwiskach, można by pisać wiele.

    Ale o logo: logo jest czarno-białe nie dlatego, że w latach 80 ciężko było i inny kolor farby, ale aby podkreślić pewną polaryzację, że w ówczesnym świecie, można powiedzieć co jest czarne, co jest białe, co jest złe, a co jest dobre. A litery i obrócone "Z" jako "S". w oryginalnej wersji to nic innego jak trzy razy odwrócona listera "N" nawiązująca do hasła 3xNie. Kto choć trochę zna historię powinien wiedzieć o co chodzi.

    A co dziś? Być może niewielki lifting jest konieczny, tym bardziej, że świat nie jest dziś tak czarno-biały ;-) Nie zmieniałbym jednak wiele, bo rozpoznawalne logo, również wśród byłych członków tej organizacji (a lista jest bardzo imponująca), to jeden z największych jej atutów.

    Wszystkim dezajnerom, rysownikom i tym co potrafią obsługiwać corela, na tym forum, życzę aby kiedyś udało im się zaprojektować choć jedno logo, które przejdzie do historii.

    Pamiętajcie też, że logo organizacji, stowarzyszenia, szczególnie tego, to nie logo chipsów, batonika czy piwa.

    PS
    Nie mogę się powstrzymać: do kolegi z agencji AMUUUg. Ze swoimi porównaniami do Społem świadczysz tylko o sobie.


    Sama prawda:)!

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    21.09.2007, 11:35

    Marek S.:
    calkowicie sie zgadzam z darkiem. sentymenty w kat! :)
    beata wypisuje ze sie jej lezka kreci jak widzi logo bo latala z nim wpietym w koszule czy gdzies tam. wtedy kiedy to bylo to miala dwa programy we telewizji, pralke franie i kuchenke age. jesli jest taka sentymentalna to niech zalozy kiecke w ktorej wtedy chodzila na potancowki, zobaczymy jaka bedzie wtedy sentymentalna :)
    czasy sie zmieniaja wiec rzeczy nieaktualne, przeszle albo do kubla albo pod lifting.

    a co do puszki piwa to ostatnio zul mi nie chcial popchac samochodu za nia... student to zawsze da sie wy.....Marek Skiba edytował(a) ten post dnia 20.09.07 o godzinie 21:29


    Jasne, że jestem sentymetnalna, nie ukrywałam tego. Gdybyś przeżył coś takiego, to też byłbyś sentymentalny.

    Sprostowanie: były 3 programy TV a nie 2:), nie miałam pralki frani tylko bodajże automat polenna, kuchenka była. Sukientek z tamtych czasów nie mam i nie żałuje, bo moda wtedy była obciachowa i z pewnością nie włożyłabym czegoś takiego raz kolejny (teraz akurat moda lat 80 -tych wróciła i rani moje poczucie estetyki - ale to już inna kwestia).

    Znaczek NZS miałam wpięty w KURTKĘ...aby był bardziej widoczny:):).

    A ty się chłopie ciesz, że żyjesz w tych czasach, masz 100 programów TV, 1000 rodzajów pralek - do wyboru do koloru - a to wszystko dzięki temu, że ktoś kiedyś swtorzył min. NZS i to ponure logo, które nikomu sie niepodoba, bo nie jest kolorowe...

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    20.09.2007, 17:21

    Rafał H.:
    Beata S.:
    Rozumiem, że bierzemy pod uwagę opinie studentów w różnym wieku:):) - grupa testowa powinna być rozbudowana wiekowo:):).
    Wcale nie określałem, iż mają być to wyłącznie studenci ;)
    Ja nader często jestem brany właśnie za żaka...
    Wystarczy ograniczyć się do grupy wiekowej (18-40), najważniejsze jest jednakże postanowienie, że chce się usłyszeć coś na temat LOGO, żeby wyciągnąć wnioski...

    Ja nie martwiłabym się jakby ludzie brali mnie za studentkę:):)...
    Tak więc pozostaje nam czekać na wyniki....ja jestem szalenie ich ciekawa...

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    20.09.2007, 16:49

    Rafał H.:
    Beata S.:
    Najchetniej deptak w okolicy Uniwersytetu Warszawskiego:):)
    Czekamy zatem na informacje po "teście" z pytaniem: "Z czym Ci się kojarzy TO logo?".

    Tak prosimy o test wśród studentów oraz o wyniki tego testu:).
    Rozumiem, że bierzemy pod uwagę opinie studentów w różnym wieku:):) - grupa testowa powinna być rozbudowana wiekowo:):).

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    20.09.2007, 16:12

    Rafał H.:
    Beata S.:
    (myślę o sprawdzeniu percepcji logo wśród studentów)..chociaż z bólem serca:):)

    I wcale nie muszą być to tylko studenci... wystarczy 100 pierwszych napotkanych osób na deptaku ;)

    Najchetniej deptak w okolicy Uniwersytetu Warszawskiego:):)

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    20.09.2007, 16:04

    Wioletta S.:
    Jesli mogę zając głos w dyskusji. Osobiście zaczełabym od sprawdzenia czy i jak faktycznie znaczek jest kojarzony i znany wśród studentów i na tej podstawie wyciągnełabym wnioski.
    dywagacje jak nam sie wydaje, ze może jest pewnie nic nie wnosza. A sprawdzic nie byłoby zbyt trudno. Na tej podstawie podjełabym decyzje o albo liftingu logo, zeby pasowała do ... Młodzi, kreatywni, tworzący społeczeństwo obywatelskie....lub całkowitej zmiany marki bez negatywnych konotacji...Wioletta S. edytował(a) ten post dnia 20.09.07 o godzinie 15:51


    z tym punktem widzenia się zgadzam (myślę o sprawdzeniu percepcji logo wśród studentów)..chociaż z bólem serca:):)

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    20.09.2007, 15:24

    No coź, ja ma do tej sprawy inny stosunek - emocjonalny. Mnie logo się podoba bo nosiłam je w klapie kurtki podczas strajków na uczelni. No ale dosyć tych sentymentów...

    Myślę, że siła organizacji leży nie w nowoczesnym każdemu podobającym się logo - ale w skuteczności działania oraz właśnie w korzeniach (historii).
    Oprócz tego to nie jest marka komercyjna, masowa, która ma przyciagać każdego. Ona ma przyciagać tylko ludzi o pewnym światopoglądzie.

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie pierwsze polskie reklamy outdoorowe??
    20.09.2007, 12:55

    Okocim - "Mariola Okocim Spojrzeniu" - pokazana kobietka i to hasło - do dzisiaj pamiętam te grę słow (majsterszytk copywriter'ski)

    Ikea - "po 28 każdy będzie siedzieć". Było jeszcze kilka plakatów Ikei z tej serii (najpierw teasery w postacia haseł na białym tle a później "rozwinięcie" teaserów). To było super.

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Marka NZS
    20.09.2007, 12:41

    Należałam do NZS w czasie PRL.

    NZS to legenda podobnie jak Solidarność. Nie podoba mi się pomysł zmiany logo NZS, podobnie jak nie wyobrażam sobie aby ktoś, kiedyś chciał unowocześniać logo Solidarność.

    Legend się nie zmienia ani nie unowocześnia bo przestaja być legendami - tracą swoją wyjątkowość i wiarygodność.

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Nowa reklama orange pop...podkład muzyczny
    20.09.2007, 12:24

    To nie jest żadna znana piosenka. To utwór skomponowany specjalnie i tylko na potrzeby tej reklamy. Ale jak się stanie HITEM to tym lepiej dla twórców.

  • Beata Sławińska
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Reklama sprzeczna z prawem
    19.09.2007, 16:38

    Andrzej B.:
    Faktycznie. Benetton był za to ostro tępiony. Ale nie bardzo pamiętam jak te ich reklamy wyglądały. Co tam w nich tak ludzi szokowało? Dzięki z góry za przypomnienie.
    Cholera, starzeję się chyba... ;-) Skleroza jakaś czy cóś mnie nawiedza...?

    Reklamy Benettona kontrowersyjne (zdjęte ale raczej nie w Polsce - to dla tych, którzy narzekaja na polską NIETOLERANCJE). Wywołaly oburzenie ale nie zauważyłam aby kampania została przerwana.
    - całujący się zakonnica z księdzem
    - sfotogtafowany zmarły(ranny?) żołnierz oraz jego zakrwawiona koszulka. Nad nim płacząca postać kobiety

    To tyle co ja pamiętam....

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do