Bartosz Waligóra

HR Dyrektor - Prokurent, Clouds on Mars
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Employer Branding Zarządzanie zespołem Komunikacja wewnętrzna systemy motywacyjne Wartościowanie i wycena stanowisk pracy Podnoszenie efektywności procesów relacje ze związkami zawodowymi Reorganizacja budowanie polityki personalnej

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Clouds on Mars Sp. z o.o.
HR Dyrektor - Prokurent
1. Współtworzenie i realizowanie strategii firmy wspólnie z Leadership Team celem maksymalizowania efektywności organizacji i jej przychodów i przygotowywania na przyszłe wyzwania
2. Doradztwo w zakresie organizacji pracy w firmie mającej na celu maksymalizowanie efektywności organizacji i jej przychodów
3. Reprezentowanie spółki łącznie z Prezesem w zakresie umów współpracy, UC, usług dotyczących funkcjonowania biura i administracji
4. Tworzenie i nadzór strategii personalnej firmy
5. Zarządzanie kulturą organizacyjną
6. Kształtowanie i nadzór nad polityką Comp&Ben
7. Nadzór nad prowadzeniem administracji personalnej i płacowej
8. Nadzór nad funkcjonowaniem biura i administracji firmy
9. Nadzór nad kosztami pracowniczymi w organizacji
10. Nadzór nad wydajnością i spójnością procesów HR
11. Współpraca z Leadership Team w zakresie funkcjonowania i rozwoju podległych struktur
12. Reprezentowanie pracodawcy przed pracownikami/współpracownikami wewnątrz organizacji oraz na potrzeby instytucji/firm zewnętrznych
13. Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania obszarów HR:
13.1.Skutecznego systemu selekcji i rekrutacji
13.2.Efektywnego systemu wdrażania pracowników
13.3.Efektywnego systemu podnoszenia kompetencji i rozwoju pracowników
13.4.Skutecznych rozwiązań z zakresu motywacji
13.5.Rozwiązań z zakresu oceny kompetencji
13.6.Rozwiązań z zakresu oceny efektywności pracy
13.7.Przejrzystego systemu raportowania wskaźników HR w organizacji
14. Zapewnienie rozwiązań Komunikacji wewnętrznej
15. Budowanie pożądanej marki pracodawcy na rynku (Employer Branding)
16. Zarządzanie podległym zespołem i dbanie o ciągły rozwój i efektywne realizowanie powierzonych zadań
eSKY.pl S.A.
Group HR Director
Budowanie strategii personalnej dla Grupy eSky, kształtowanie i nadzór nad realizacją polityki wynagrodzeń i benefitów, szkoleń, rekrutacji, budowania systemów podnoszących zaangażowanie, prawidłowość rozliczeń płacowych, dokumentacji kadrowej i zapewnienie zgodności z przepisami BHP, odpowiedzialność za komunikację wewnętrzną oraz budowanie marki pracodawcy:
* Zarządzanie obszarem HR (tzw. miękkim oraz kadrowo-płacowym) spółki polskiej oraz dla grupy
spółek zależnych poza Polską – podległy zespół (11 osób): 9 osób w PL, 3 osoby z każdego oddzialu zagranicznego
* Budowanie i wdrażanie strategii personalnej
* Kształtowanie roli centralnego HR w grupie międzynarodowej
* Wdrożenie modelu strategicznego zarządzania dla Zarządu
* Zarządzanie employer brandingiem i komunikacją wewnętrzną (top 4 Najlepszy Pracodawca na Śląsku wg Absolvent Consulting)
* Wdrożenie hybrydowego modelu pracy (Home Office - Office)
* Zaprojektowanie i implementacja eSky Academy – program rozwojowy
* Wdrożenie badań satysfakcji pracowników i działań podnoszących zaangażowanie
* Wsparcie przebudowy funkcji globalnego managementu
* Wdrożenie nowych benefitów dla pracowników
* Przygotowywanie i nadzór nad realizacją budżetu związanego z kosztami pracowniczymi
* Wybór i wdrożenie nowych systemów informatycznych dla HR (program kadrowo-płacowy, system HRM)
eSKY.pl S.A.
Global HR Manager
* Zarządzanie HR dla Grupy eSky (marek: eSky, eDestinos) - e-commerce / nowe technologie
* 10 krajów: Polska, Brazylia, Columbia, Peru, Turcja, Bułgaria, Rumunia, Mołdawia, Czechy, Słowacja
* Blisko 600 pracowników
* Zespół HR w Polsce (HRBP, Rekrutacje, Kadry i Płace)
* Zarządzanie ogromną pozytywną energią, oddaniem, pomysłowością

Sprawdź:
www.it.esky.pl
www.esky.pl
H+H Polska Sp. z o.o.
HR Senior Manager (Head of HR)
* Zarządzanie obszarem HR (tzw. miękkim oraz kadrowo-płacowym) w spółce dla 470 pracowników
w 6 lokalizacjach (podległy zespół: 4 osoby)
* Prowadzenie procesu łączenia spółek (łącznie: 10 lokalizacji; 700 pracowników) pod kątem komunikacji, spraw pracowniczych, badania potencjału i przeprowadzenie restrukturyzacji nowej organizacji (zwolnienia grupowe)
* Współpraca ze związkami zawodowymi (3 centrale)
* Budowanie i wdrażanie polityki wynagrodzeń w firmie (w tym wycena stanowisk)
* Nadzór nad systemem wynagrodzeń w firmie
* Budowaniu systemów motywacyjnych (premiowych, benefitowych)
* Przygotowanie i przeprowadzenie projektu rozwoju sił sprzedaży (Akademia Sprzedaży – cyklicznych szkoleń, projektów)
* Identyfikowanie i pozyskiwanie najlepszych kandydatów do pracy w strukturach
* Identyfikowanie talentów w organizacji i doradztwo w zakresie ich utrzymania (w tym projektowanie i koordynowanie Development Centre w organizacji)
* Tworzenie i monitorowanie realizacji planów rozwojowych pracowników
* Tworzenie i wdrażanie procedur rekrutacyjnych
* Wdrażanie w Polsce grupowej polityki Kodeks Postępowania etycznego
* Doradztwo HR dla linii biznesowej
* Reprezentowanie spółki przed instytucjami państwowymi (doświadczenie w kontrolach ZUS, GIODO)
SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS POLSKA SPZOO
HR Manager
* zadania w zakresie HR Business Partneringu dla trzech oddzielnych Organizacji Biznesowych (Business Units) wg zakresu odpowiedzialności wcześniejszego stanowiska
* członek Management Committee (odpowiednik Zarządu) największej jednostki biznesowej w SG Construction Products Polska - Chemii Budowlanej Weber
* przygotowywanie planów średnioterminowych w zakresie HR i ich realizacja w podległych obszarach biznesowych
* przygotowywanie budżetu szkoleniowego i kontrola jego realizacji
* koordynacja przygotowań i realizacji planów sukcesji dla kluczowych stanowisk w organizacji
* zarządzanie pracą podległego Młodszego HR Business Partnera/ praktykantów w dziale HR
* przygotowywanie i realizacja cyklu autorskiego programu szkoleń dla kadry menadżerskiej dla całej Grupy Saint-Gobain w Polsce (w ramach Uniwersytetu Saint-Gobain)
* lider projektu rozwoju kompetencji „Akademia Sprzedaży” dedykowanej do blisko 700 handlowców Grupy Saint-Gobain (w ramach programu Młodych Talentów) – zarządzanie 6 osobowym zespołem projektowym
SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS POLSKA SPZOO
HR Business Partner (HR Generalist)
Obszar odpowiedzialności: obsługa całego business unit w ramach spółki (działy sprzedaży, marketingu, produkcji, łańcucha dostaw - 8 lokalizacji; 350 pracowników). Główne obowiązki:
Koordynacja i doradztwo w obszarze Zasobów Ludzkich
Rekrutacja pracowników
Zarządzanie projektami rozwojowymi
Udzielanie konsultacji w zakresie systemów motywacyjnych (finansowych i pozafinansowych)
Doradztwo personalno - płacowe dla kadry menedżerskiej
Wdrażanie systemów kompetencji
Szkolenia kadry zarządzającej (w tym: tworzenie programów autorskich)
Wprowadzanie nowoczesnych standardów Zarządzania Zasobami Ludzkimi wraz z nowymi strukturami w przyłączonych pionach operacyjnych
Działania zapobiegające Ludzkim Pomyłkom w procesie zarządzania i produkcji (World Class Manufacturing)
Opracowywanie analiz z zakresu HR dla Zarządu
Logo
Psycholog/Terapeuta
Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Opieki Neuropsychiatrycznej w Kielcach / Areszt Śledczy w Kielcach
Przeprowadzanie diagnozy psychologicznej
Konstruowanie indywidualnych planów terapii
Prowadzenie zajęć terapeutycznych grupowych i indywidualnych
Tworzenie i prowadzenie wykładów z zakresu profilaktyki narkomanii oraz HIV
Doradztwo dla rodzin osób uzależnionych
Prowadzenie interwencji kryzysowej
Projektowanie warsztatów rozwojowych
Prowadzenie zajęć rozwoju osobistego
Ocena skuteczności terapii po jej zakończeniu
Logo
Trener i Konsultant
ABE - Animacja, Biznes, Edukacja w Poznaniu (obecnie: Open Konsultacje & Szkolenia w Poznaniu)
Współprowadzenie szkoleń rozwojowych z zakresu:
Szkoleń menadżerskich
Tworzenia relacji partnerskich w kontaktach handlowych
Profesjonalnej obsługi Klienta przez Telefon
Komunikacji i współpracy
dla firm:
Swedwood Poland S.A.
NCC Roads Polska Sp. z o.o.
Wavin Metalplast Buk Sp. z o.o.
Vox Industrie S.A. – salony meblowe
Zakłady Chemiczne Luboń Sp. z o.o.
Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu (Profesjonalna Obsługa Klienta dla pracowników administracji publicznej)

Projekty

Rozwój sił sprzedaży w H+H Polska
Przygotowanie i przeprowadzenie projektu rozwoju sił sprzedaży (cyklicznych rocznych szkoleń, projektów również dla menadżerów)
Zakres obowiązków
* Przygotowanie koncepcji projektu
* Negocjacje z dostawcami usług rozwojowych
* Komunikacja do organizacji projektu
* Przygotowanie i przeprowadzanie badań kompetencji DC
* Budowanie kultury feedbacku w organizacji
* Nadzór nad przebiegiem projektu i jego kosztami
Plany sukcesji Saint-Gobain Construction Products (Weber)
* Przygotowanie metodologii definiowania kluczowych stanowisk w organizacji oraz określania potencjału wśród pracowników
* Przeprowadzenie projektu z zaangażowaniem Zarządu.
* Przygotowanie ścieżek rozwoju i indywidualnych planów rozwojowych.
Akademia Sprzedaży Grupy Saint-Gobain
* Lider Projektu "Akademii Sprzedaży" – projekt rozwojowy dla sił sprzedaży (700 handlowców) dla 11 spółek Saint-Gobain
* Zakres projektu:
- studia podyplomowe stworzonych we współpracy z Akademią Ekonominczą w Poznaniu dedykowanych wyłącznie dla uczestników projektu,
- cykle szkoleń tematycznych, handlowych, menadżerskich, finansowych
Zakres obowiązków
* Przygotowanie koncepcji i jej wdrożenia
* Zaprezentowanie i uzyskanie akceptacji dla projektu w ramach struktur Saint-Gobain CEE
* Prezentacje dla Zarządów poszczególnych spółek i uzyskanie akceptacji do realizacji projektu
* Negocjacje z dostawcami usług rozwojowych
* Nadzór nad przebiegiem projektu i jego kosztami
* Zarządzanie 6 osobowym zespołem projektowym HR Managerów w różnych spółkach grupy Saint-Gobain
System rozwoju menadżerów w Grupie Saint-Gobain
Przygotowanie i realizacja cyklu autorskiego programu szkoleń dla kadry menadżerskiej dla całej Grupy Saint-Gobain w Polsce (w ramach Uniwersytetu Saint-Gobain: First Time Manager)
Zakres obowiązków
* Przygotowanie koncepcji projektu
* Przygotowanie ścieżki trenerskiej i materiałów szkoleniowych
* Prezentacje na poziomie Saint-Gobain CEE i uzyskanie akceptacji do realizacji w ramach Uniwersytetu Saint-Gobain
* Prowadzenie cyklicznych szkoleń menadżerskich dla ponad 120 menadżerów grupy Saint-Gobain
* Nadzór nad przebiegiem projektu i jego kosztami
Wartościowanie stanowisk metodoligą Hay Group
Przeprowadzenie wartościowania stanowisk w podległych obszarach biznesowych (ponad 400 pracowników).

Szkolenia i kursy

Szkolenie certyfikacyjne – Testy osobowości Hogana (HPI – Kwestionariusz Osobowości, HDS – Badanie rozwojowe, MVPI – Kwestionariusz Motywów, Wartości i Preferencji) – Talent Focus
Prawo pracy dla Kadrowców
Wycena stanowisk metodą Hay Group
Systemy kompetencji – Hay Group
Selekcja ukierunkowana – Development Dimensions International
Projektowanie narzędzi w ramach metodologii Assessment Center – Instytut Kreatywności i Rozwoju
Zarządzanie projektami – Norman Benett
Przygotowanie planu ścieżek karier i programu zarządzania talentami – Effect Group
Zarządzanie Zmianą – House of Skills
Rozmowa Oceniająca – House of Skills
Zarządzanie firmą dla niefinansistów – Kalkstein
Obsługa programu Excel
Zarządzanie Ludzkimi Błędami w procesie – analiza i eliminacja – Saint – Gobain Gyproc
Jakość w terapii – Cykl 11 szkoleń dla Kadry Terapeutycznej pracującej z uzależnionymi
Jakość w terapii – superwizja własna
Studium Terapii Uzależnień (2 lata) – Krajowe Biuro ds. Narkomanii
Studium Terapii Uzależnień – superwizja

Edukacja

Logo
Studia Pedagogiczne - uprawnienia Ministerstwa Edukacji do prowadzenia szkoleń, studia podyplomowe
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Logo
Psychologia, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

Human Resources/Zasoby ludzkie
Zarządzanie HR

Zainteresowania

Literatura Si-Fi
Żeglarstwo - Sternik Jachtowy
Modelarstwo samolotowe
Astrofizyka

Inne

Nabyte umiejętności:
Rekrutacja metodą selekcji ukierunkowanej
Prowadzenie Assessment/Development Centre
Projektowanie i wdrażanie zmian strukturalnych w całym Business Unit (struktury, zakresy obowiązków, systemy nagradzania, premiowanie, plany rozwojowe)
Wdrażanie modelu kompetencyjnego dla pracowników
Tworzenie systemów motywacyjnych i retencyjnych (system premiowy, system nagradzania operacyjnego)
Doradztwo w zakresie wynagrodzeń
Konstruowanie opisów stanowisk
Budowanie planów szkoleń
Praktyczne i teoretyczne kompetencje dotyczące zachowań ludzkich w organizacji
Praca z organizacjami opartymi na podejściu WCM (japońskie systemy zarządzania)
Praktyczne i metodologiczne kompetencje z zakresu tworzenia i przeprowadzania badań opinii
Tworzenie regulaminu ZFŚS
Prawo pracy
Praca w kontekście Związków Zawodowych
Projektowanie i realizowanie szkoleń podnoszących kompetencje pracowników
Zarządzania konfliktem
Obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego (usprawnianie współpracy i komunikacji między działami)
Podnoszenia kwalifikacji handlowych i doradczych (zdobywanie i utrzymywanie długofalowych relacji z klientami)
Rozwijania kultury organizacji w celu pełniejszego wykorzystania zasobów ludzkich
Tworzenia systemu motywacyjnego (finansowe i pozafinansowe sposoby motywacji)
I innych
Projektowanie i realizowanie autorskich warsztatów rozwoju osobistego:
Cykl Warsztatów Menadżerskich – zarządzanie sytuacyjne, motywowanie, rozwój pracowników, skuteczna komunikacja, zarządzanie przez cele, itp.
Tworzenia partnerskich relacji w kontaktach handlowych
Profesjonalnej Obsługi Klienta przez Telefon dla Działów Obsługi Klienta
Mapa mojego dzisiejszego świata – samopoznanie zasobów i obszarów do rozwoju oraz tworzenie planów samorealizacji
Samopoznanie – zmiana stylu życia, konstruowanie realnych celów życiowych, metod ich osiągania
Jak komunikować się skutecznie

Grupy

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
Psychologia biznesu.
Psychologia biznesu.
Wszystko co chciałeś wiedzieć, ale nie wiedziałeś, kogo o to zapytać.