Bartosz Bukała
Asystent, Politechnika Rze
Umiejętności
Tworzenie aplikacji użytkowych w technologii rzeczywistości wirtualnej
Języki
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Assistant Professor (Wykładowca)
Westwood College – Chicago Loop, Ilinois
Wykładowca następujących przedmiotów:
- Historia grafiki projektowej i typografii (History of Graphic Design and Typography)
- Ilustracja komputerowa (Digital Illustration)
- Modelowanie i animacja 3d ( 3d Modeling and Animation)
- Zaawansowane techniki modelowania i animacji 3d (Advanced 3d Modeling and Animation)
- Historia grafiki projektowej i typografii (History of Graphic Design and Typography)
- Ilustracja komputerowa (Digital Illustration)
- Modelowanie i animacja 3d ( 3d Modeling and Animation)
- Zaawansowane techniki modelowania i animacji 3d (Advanced 3d Modeling and Animation)
Asystent
Purdue University, West Lafayette, Indiana
- Prowadzenie cwiczen z Wprowadzenia do aplikacji komputerowych (Introduction to Computer Technology and Applications)
- Pomoc syudentom przy projektach semestralnych
- Przygotowywanie tutoriali dla studentow
- Poprawianie i ocenianie projektow studentow
- Pomoc syudentom przy projektach semestralnych
- Przygotowywanie tutoriali dla studentow
- Poprawianie i ocenianie projektow studentow
Projekty
4 wymiAR Muzeum
Aplikacja zainstalowana na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon lub tablet wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej, czyli system łączący w czasie rzeczywistym obraz realny z tym wygenerowanym komputerowo.
Za pomocą aplikacji zwiedzający na ekranach tabletów oglądają widok z kamery, na który nałożona jest grafika 3D, wygenerowana w czasie rzeczywistym. Dzięki temu zwiedzający oglądają eksponaty muzealne w wersji cyfrowej. Mają także dostęp do informacji, nie tylko tekstowych, na temat prezentowanych eksponatów, ale również do filmów, muzyki, ilustracji, czy zdjęć.
Jednocześnie mogą tę samą wystawę oglądać w realnym świecie i porównywać zabytki prezentowane w rzeczywistości z ich wersjami cyfrowymi. Ekspozycja w rzeczywistości realnej została zaaranżowana bardzo minimalistycznie, aby być jedynie tłem dla "akcji" rozgrywającej się na ekranach urządzeń mobilnych.
Aplikacja do zwiedzania muzeum w rozszerzonej rzeczywistości powstała w Laboratorium Technologii Wizualnych i Rozszerzonej Rzeczywistości Politechniki Rzeszowskiej w ramach porozumienia o współpracy zawartego między tą uczelnią a Muzeum Okręgowym w Rzeszowie.
Za pomocą aplikacji zwiedzający na ekranach tabletów oglądają widok z kamery, na który nałożona jest grafika 3D, wygenerowana w czasie rzeczywistym. Dzięki temu zwiedzający oglądają eksponaty muzealne w wersji cyfrowej. Mają także dostęp do informacji, nie tylko tekstowych, na temat prezentowanych eksponatów, ale również do filmów, muzyki, ilustracji, czy zdjęć.
Jednocześnie mogą tę samą wystawę oglądać w realnym świecie i porównywać zabytki prezentowane w rzeczywistości z ich wersjami cyfrowymi. Ekspozycja w rzeczywistości realnej została zaaranżowana bardzo minimalistycznie, aby być jedynie tłem dla "akcji" rozgrywającej się na ekranach urządzeń mobilnych.
Aplikacja do zwiedzania muzeum w rozszerzonej rzeczywistości powstała w Laboratorium Technologii Wizualnych i Rozszerzonej Rzeczywistości Politechniki Rzeszowskiej w ramach porozumienia o współpracy zawartego między tą uczelnią a Muzeum Okręgowym w Rzeszowie.
Zakres obowiązków
Tworzenie aplikacji, kodowanie, testowanie wdrażanie.
Szkolenia i kursy
Microsoft Academic Training Program, Course 2274: Zarządzanie serwerami Microsoft Windows Server 2003, WSIZ, Rzeszow, Polska (Grudzień 2004)
- Kurs CISCO CCNA Academy, WSIZ, Rzeszów, Polska, 2004
- Letnia szkoła grafiki komputerowej (“2D – 3D Graphics, techniques of 3D modeling”) WSIZ i studenci Purdue University, Rzeszów, Polska
- Letnia szkoła E-biznesu – Trzecia (3) edycja, Rzeszów, Polska
- Warsztaty grafiki komputerowej “Computer graphics in 21 century”, WSIZ, Rzeszów, Polska (Grudzien 2003).
- Szkoła letnia – “OLAP and Data Warehousing”, University of Bielefeld, Niemcy (Październik 2003)
- Letnia szkoła E-biznesu (E-commerce) WSIZ, Rzeszów, Polska (Październik 2002)
- Kurs CISCO CCNA Academy, WSIZ, Rzeszów, Polska, 2004
- Letnia szkoła grafiki komputerowej (“2D – 3D Graphics, techniques of 3D modeling”) WSIZ i studenci Purdue University, Rzeszów, Polska
- Letnia szkoła E-biznesu – Trzecia (3) edycja, Rzeszów, Polska
- Warsztaty grafiki komputerowej “Computer graphics in 21 century”, WSIZ, Rzeszów, Polska (Grudzien 2003).
- Szkoła letnia – “OLAP and Data Warehousing”, University of Bielefeld, Niemcy (Październik 2003)
- Letnia szkoła E-biznesu (E-commerce) WSIZ, Rzeszów, Polska (Październik 2002)
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie
IT - Rozwój oprogramowania
Programista aplikacji mobilnych
Marketing
Kampanie marketingowe/Eventy
Media/Sztuka/Rozrywka
Produkcja i realizacja
Reklama/Grafika/Kreacja/Fotografia
Grafika
Organizacje
Członek PSO (Polish Student Organization) – Stowarzyszenie polskich studentów w Purdue University
- Koordynator WCAC (Westwood Computer Animation Club) – Klub Animacji Komputerowej przy Westwood College
- Członek SIGGRAPH society
- Koordynator WCAC (Westwood Computer Animation Club) – Klub Animacji Komputerowej przy Westwood College
- Członek SIGGRAPH society
Inne
Zainteresowanie naukowe
- Wykorzystanie technologii rzeczywistości wirtualnej w marketingu bezpośrednim
-Tworzenie aplikacji wykorzystujących rzeczywistość wirtualną w marketingu i mediach
Certyfikaty Językowe:
- TOEFL (Test of English as a Foreign Language)
- GRE (Graduate Record Examination)
- TELC Certificate in English
- Wykorzystanie technologii rzeczywistości wirtualnej w marketingu bezpośrednim
-Tworzenie aplikacji wykorzystujących rzeczywistość wirtualną w marketingu i mediach
Certyfikaty Językowe:
- TOEFL (Test of English as a Foreign Language)
- GRE (Graduate Record Examination)
- TELC Certificate in English
Grupy
Bazy Danych
Zagadnienia bazodanowe: SQL99 i jego implementacje w popularnych systemach RDBMS: Oracle, MySQL, PostgreSQL, MSSQL, IBM DB2 i inne.
Design
czyli grafika komputerowa szeroko pojęta. Grupa dla wszysktich webdesignerów, operatorów DTP, projektantów.
Dress Code czyli Etykieta Ubioru
Zasady dobierania odpowiedniego ubioru w sytuacjach biznesowych i nie tylko. Co wolno, a czego nie wypada założyć?
Marketing Interaktywny
Grupa dla osób zainteresowanych tematyką dynamicznie rozwijającej się branży IT i Nowych Mediów
Wydział Zarządzania i Marketingu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza
Wydział Zarządzania i Marketingu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza