Wypowiedzi
-
Leszek L.:
Najlepsza gra wyścigowa to TDU
Hehe, no i wszystko jasne:) -
Sergiusz B.:
A to ciekawe co piszesz bo Unity3D jest uznawane za jedno z bardziej rozpowszechnionych budżetowych rozwiązań. Pewnie prostych, bazowych tutoriali jest pełno, ale bardziej zaawansowane rzeczy to już problem...
Rozważaliście inne technologie, dlaczego akurat Unity? Podejrzewam, że pewnie chodzi o one-click-deployment, co w przyjętym przez Was modelu jest bardzo ważne...
Ja ze swojej strony od jakiegoś czasu mocno eksperymentuje z XNA - chodzi mi po głowie coś na kształt Alien Swarma, na początek :)Sergiusz B. edytował(a) ten post dnia 25.07.10 o godzinie 23:27
No właśnie bazowych nie brakuje, ale jak przychodzi do bardziej zaawansowanych zagadnień to już bywa ciężko ze znalezieniem przydatnych informacji. "Car tutorial" na przykład pojawił się dopiero kilka tygodni temu i nie ma w nim prawie nic, do czego sami byśmy już wcześniej nie doszli. Problemy pojawiają się w momencie implementacji gry w trybie multiplayer. Nie korzystamy tutaj z aplikacji serwera multiplayer autorstwa teamu Unity3D, bo w naszym przypadku jego wydajność byłaby niezadawalająca niestety. Stworzyliśmy własną aplikację, która jest w stanie obsłużyć więcej graczy w tym samym czasie. Tak, jak zostało już wyżej napisane przyczyny problemów zostały już zlokalizowane i obecnie pracujemy nad ich usunięciem.
Co do innych technologii to rozważaliśmy Torque 3D (nawet mamy wykupioną licencję na ten silnik), jednak po szerszym rozpoznaniu zrezygnowaliśmy. Silnik jest potężny i wiele można w nim zrobić, jednak musielibyśmy znacznie podnieść wymagania sprzętowe dla użytkowników. W Unity te kwestie są bardziej elastyczne i dlatego nasz wybór padł na to narzędzie. Poza tym szukaliśmy oczywiście narzędzia umożliwiającego łatwe przeniesienie stworzonej gry do przeglądarki.
XNA w naszym przypadku nie wchodziło w grę, ale życzę powodzenia z projektem. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Nie ma problemu, jak tylko uda nam się coś uruchomić podam linka. Niestety Unity3D, choć ma ogromny potencjał (o wiele większy niż np. Flash), nie jest jeszcze zbyt popularną technologią. Co za tym idzie nie ma za dużo tutoriali czy też supportu ze strony producenta i z tego powodu praca w tym środowisku w wielu przypadkach wymaga najzwyklejszych metod empirycznych, czyli innymi słowy: spróbujmy zrobić to w taki i taki sposób i zobaczymy co z tego będzie:) Obecnie napotkaliśmy na problemy z komunikacją modułu z bazą danych oraz asynchronicznym ładowaniem assetów. Przyczyny błędów zostały już zlokalizowane i pracujemy nad ich usunięciem, jednak jeszcze chwilę to potrwa. Myślę, że w miarę grywalną wersję (jeszcze nie w pełni funkcjonalną) uda nam się wypuścić w przeciągu następnych dwóch tygodni.
-
Sergiusz B.:
Barbara Stojko:
Niekoniecznie, da się zrobić grę 3D w przeglądarce, my przynajmniej próbujemy:)
Wiem, że się da :) chodziło mi o to, że to wyścig online, a gra przeglądarkowa bo to dwie różne formuły.
No w naszym przypadku nie do końca. Moduł 3D oparty o Unity3D wykorzystujemy w typowej grze przeglądarkowej, czyli mamy webowy interfejs, w którym gracz np. tuninguje swoje auta czy rozbudowuje budynki itp., natomiast kiedy chce się ścigać wybiera odpowiednią opcję, przeciwnika i wyścig odbywa się już w 3D, ale moduł jest częścią nadrzędnego interfejsu w przeglądarce.
http://www.hellracing.pl/hr/param.html
Gry jest mało na razie, ale bardzo fajny pomysł! Pytanie jest tylko następujące: po co koniecznie robić to w przeglądarce? I tak aby w nią zagrać musisz zainstalować coś na komputerze, inaczej niż w typowych grach przeglądarkowych gdzie wchodzisz i już możesz grać. Nie lepiej byłoby zrobić normalnie grę standalone (nawet na Unity)? Nie krytykuje bynajmniej teraz pomysłu tylko jestem ciekaw Waszej motywacji.
Odpowiedź po części padła już wyżej. Gra nie będzie w całości wykonana w Unity3D. Wykorzystujemy to narzędzie tylko do umożliwienia rozgrywania wyścigów w 3D, ale w ramach gry z typowym interfejsem w przeglądarce. Na chwilę obecną korzystamy ze standardowych technologii w tym przypadku, czyli XHTML+CSS+AJAX+JS, jednak w planach mamy stworzenie interfejsu przy wykorzystaniu środowiska Adobe Flex, zarówno w wersji na przeglądarke, jak i przy wykorzystaniu technologii AIR, co umożliwi "odpalanie" aplikacji z pominięciem przeglądarki tak, jak np. trailer Avatara: http://www.avatarmovie.com/air/
W przypadku gry 3D przeglądarkowej w pewnym momencie możecie mieć następujący problem - gra taka musi być dość lekka jeśli chodzi o wielkość paczki contentu do pobrania i to może w pewnym momencie ograniczać możliwości rozwoju gry (np. dodawanie nowych aut, torów, etc.) - ściąganie kilkudziesięciu MB lub nawet więcej do gry przeglądarkowej może ludzi zniechęcać czekaniem, natomiast w przypadky typowej instalacji na desktop to jest to akceptowalne i nie burzy behawioralnych przyzwyczajeń :) Biorąc to pod uwagę IMHO jest sens robić to nadal w przeglądarce jeśli checie to jakoś mocno wpleść w jakąś sieć społecznościową (Facebook, GL, NK, etc.). Jeśli ma to być typowy online, zbudowany na własnej społeczności graczy to znów wydaje mi się, że standalone desktop byłby tutaj lepszy.
W naszym przypadku właśnie o to chodzi, że gracz oprócz playera Unity nie musi pobierać żadnego contentu. Content jest ładowany dynamicznie w momencie zainicjowania wyścigu. Najpierw gracz wybiera rodzaj trasy oraz ustawia swój aktywny samochód, którym chce się ścigać na wybranej trasie (w sumie w grze mamy 21 tras oraz 32 modele samochodów). Po wybraniu przeciwnika u obu graczy startuje moduł 3D ładując niezbędne assety. Proces nie będzie trwał dłużej niż 2 minuty.
Niestety producent narzędzia Unity3D nie zapewnił jak dotąd funkcjonalności pod Linuxem.
A po co Wam linux? Podejrzewam, że chcecie na tej grze zarabiać (pewnie na początku mikrotransakcje byłyby najbardziej sensowne), wszystkie badania zaś potwierdzają, że społeczność growa linuksowa jest dość niszowa i niechętna do płacenia za gry. Jeśli już użytkownicy linuksów i grają w mainstreamowe gry i płacą to robią to pod Windows :) Moim zdaniem jest mocno ryzykowne tracić czas na tę platformę, ew. później, jak już windowsowa wersja będzie up-and-ready.
Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że użytkownicy Linuxa rzadko należą do grupy "rasowych" graczy i fakt, że w tym momencie nie ma wsparcia dla tej platformy pod Linuxem nie jest dla nas zbyt bolesny, jednak jest to pewien mankament, o którym będziemy informować na stronie głównej portalu, żeby nie było nieporozumień.
Oczywiście nie da się osiągnąć w tym przypadku jakości, jaką oferuje np. NFS World czy gry dedykowane na PC lub konsole, ponieważ nie będziemy wymagali od użytkowników ściagania i instalowania jakichkolwiek pakietów gry z wyjątkiem Unity Web Playera (ok. 3MB)
W 3MB chcecie zmieść całą grę? Chyba z jednym samochodem i torem ;)
Jakość NFS World wcale nie jest taka powalająca - gdy sama gra jest nudna to efekty szybko się nudzą. Najważniejszy jest gameplay i integracja z ludźmi - jak to będzie dobre to dla mnie osobiście nawet może zostać taki poziom grafiki jaki jest teraz w Waszym demie.
3MB waży wtyczka Unity Web Player, bez której moduł 3D nie będzie działał, także jej instalacja jest w tym przypadku niezbędna, jednak dla naszej grupy docelowej instalacja dodatkowej wtyczki w przeglądarce nie jest żadnym wyzwaniem. Wtyczka oczywiście nie zawiera żadnego contentu naszej gry. Tak jak zostało napisane wyżej assety będą ładowane dynamicznie w momencie podjęcia przez gracza określonej akcji związanej z modułem 3D. Nie wymagamy od użytkowników ściągania i instalowania żadnych pakietów gry i tu właśnie leży atrakcyjność naszego produktu w stosunku do innych produkcji przeglądarkowych. Będzie to rozbudowana gra przeglądarkowa z elementami 3D, której głównym atutem będzie ogólnodostępność. Bardziej szczegółowe informacje można znaleźć na naszym blogu: http://hellracing.pl
EDIT: Krótką prezentację gry można pobrać z poniższego linka:
http://www.hellracing.pl/prezentacja/HRPol.ppsBarbara Stojko edytował(a) ten post dnia 25.07.10 o godzinie 13:45 -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Sergiusz B.:
Jakub, ścigałka online to co innego niż ścigałka przeglądarkowa - rozumiem, że chodzi o ten drugi wariant?
Niekoniecznie, da się zrobić grę 3D w przeglądarce, my przynajmniej próbujemy:)
http://www.hellracing.pl/hr/param.html
Projekt jest jeszcze w trakcie realizacji. Gra będzie wymagała zainstalowanego Unity Web Playera. Niestety producent narzędzia Unity3D nie zapewnił jak dotąd funkcjonalności pod Linuxem.
Oczywiście nie da się osiągnąć w tym przypadku jakości, jaką oferuje np. NFS World czy gry dedykowane na PC lub konsole, ponieważ nie będziemy wymagali od użytkowników ściagania i instalowania jakichkolwiek pakietów gry z wyjątkiem Unity Web Playera (ok. 3MB), jednak myślę, że możliwości gry zadowolą graczy szukających ogólnodostępnej rozrywki w przeglądarce internetowej. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Multigry MMOG
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Multigry MMOG
-
Pod poniższym linkiem wstępne testy aplikacji serwera multiplayer:
http://www.hellracing.pl/category/modul-3d/multiplayer/
Aplikacja serwera jest naszą autorską, nie korzystamy tutaj z serwera Unity. Zostało jeszcze sporo do zrobienia, w tym kolizje, nad którymi obecnie pracujemy. W każdym bądź razie da się już pościgać z realnym przeciwnikiem.
Aplikacja wymaga otwartego portu 10000. "Instrukcja obslugi" jest zamieszczona w powyższym linku. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Hehe, Pan Sylwester poszukiwał człowieka pracującego w Unity3D do stworzenia wortalu motoryzacyjnego, bardzo zbliżonego do projektu, nad którym pracuje obecnie nasza firma. Poszukiwania rozpoczął natychmiast po zawarciu z nami umowy na stworzenie interfejsu do naszej aplikacji:), ale mniejsza już o to. Poszukiwany przez niego współpracownik miałby poświęcić swój czas na realizację aplikacji w Unity3D bez żadnego wynagrodzenia, w zamian za obietnicę wynagrodzenia rzędu 10-20 tys. zł miesięcznie w przyszłości i wypłatę "succes fee" w wysokości 500 tys. zł:) Pan Sylwester oparł swoje kalkulacje o przychody, jakie generuje GL i założył, że on też takie będzie generował:) No nie ma sensu rozgrzebywać tego tematu. W zasadzie to można go spokojnie usunąć.