Barbara Postek

Area Sales Supervisor, Mattel Poland Sp. z o.o.
Sochaczew, mazowieckie

Doświadczenie zawodowe

Mattel Poland Sp. z o.o.
Area Sales Supervisor
Egmont Polska Sp. z o.o.
New Business Manager
Opracowywanie oraz wdrażanie długoterminowej strategii współpracy z klientami firmy rynku nowoczesnego (Alma, Netto, Polomarket, Biedronka, Makro, Coccodrillo, Bomi, North Press Polska, Media Press, Endo, Stokrotka, stacje benzynowe Orlen, Shell), realizacja planów sprzedażowych, negocjacje z centralami sieci handlowych, budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z kluczowymi klientami, dbanie o odpowiednia ekspozycję produktów, zarządzanie budżetem sprzedażowym oraz promocyjnym, analiza sprzedaży oraz konkurencji, nadzór nad pracą przedstawicieli handlowych. Wszelkie działania zmierzające do wzrostu ilości tytułów u wszystkich klientów w dziale, zarządzanie listą asortymentową: utrzymanie porządku w bazach aktywnych tytułów, systematyczne korekty w celu optymalnego doboru tytułów. Promocje: ustalanie, realizacja, egzekucja działań promocyjnych. Współpraca z Promotion Menagerem, Działem Wydawniczym: w szczególności – inicjowanie dodruków, współkonstruowanie planów wydawniczych, przekazywanie informacji z rynku. Administracja sprzedaży: koordynacja działań administracyjnych, odpowiedzialność za dokumentację, umowy z Klientami. Pozyskiwanie i rozwój nowych kanałów dystrybucji,
Egmont Polska Sp. z o.o.
Area Manager
Kierowanie pracą zespołu Przedstawicieli Handlowych: motywowanie i organizacja pracy PH. Szkolenie w terenie. Kontrola PSD w terenie. Kontrola dokumentacji, rozliczanie realizacji celów. Koszty PH: odpowiedzialność za kontrolę kosztów PH, rekrutacja i szkolenia PH.
Odpowiedzialność za obecność książek, komiksów i gier w maksymalnej liczbie punktów sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju zgodnie z obowiązującymi standardami.
Merchandising: odpowiedzialność za ekspozycję książek, gier i komiksów w PSD na terenie całego kraju zgodnie z obowiązującymi standardami. Współpraca z agencjami merchandisingowymi- wybór, negocjacje handlowe, nadzór i kontrola. Sprzedaż: realizacja celów sprzedaży działu handlowego poprzez realizację celów PH oraz ścisłą współpracę z Sales Managerami. Odpowiedzialność za kontrolę realizacji zamówień PH, zarządzanie czasem pracy, rozliczanie PH. Promocje: realizacja ustalonych działań promocyjnych w PSD. Ścisła współpraca z Promotion Menagerem.
Egmont Polska Sp. z o.o.
Specjalista ds. Trade Marketingu
Koordynacja i odpowiedzialność za wdrażanie strategii marketingowych wspomagających sprzedaż, opracowywanie planów promocyjnych, nadzór i koordynacja, przygotowywanie i przeprowadzanie wszystkich działań promocyjnych firmy ( np. promocje w punktach sprzedaży, animacje sprzedaży, promocje kuponowe samplingi, merchandising, dystrybucja ulotek i materiałów promocyjnych, mailingi, programy lojalnościowe). Współpraca z agencjami promocyjnymi, reklamowymi przy tworzeniu koncepcji oraz realizacji programów promocyjnych, zarządzanie projektami i nadzór procesu produkcji materiałów promocyjnych i reklamowych (np. gazetki, ulotki, katalogi, gadżety firmowe, bezpłatne próbki produktów, standy promocyjne, stoiska targowe, stroje firmowe), zarządzanie systemem logistycznym materiałów promocyjnych, współpraca i nadzór pracy agencji merchandisingowej, prowadzenie szkoleń dla pracowników terenowych, współpraca z Sales Managerami wspomaganie procesu negocjacji np. z sieciami handlowymi, kompletowanie informacji na temat wyników akcji promocyjnych, przygotowywanie prezentacji i raportów dotyczących aktywności marketingowych i handlowych
Partner ASM
z-ca Dyrektora Działu Obsługi Klienta
Kontakt i rozmowy biznesowe z sieciami handlowymi oraz klientami, kontakt i rozmowy handlowe z Agencjami Reklamowymi; nadzorowanie współpracy z Kluczowymi Klientami firmy w zakresie projektów merchandisingowych i promocji sprzedaży; rozliczanie Przedstawicieli Handlowych z realizowanych przedsięwzięć, wykłady w Szkole Marketingu Bezpośredniego organizowane przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego oraz WSPiZ im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, reprezentacja Firmy w SMB, koordynacja i kontrola pracy Działu Obsługi Klienta, publikacje w prasie branżowej np.: Brief, Supermarket Polska, współpraca z Agencją PR Primoloko.
Partner ASM
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Nadzór pracy działu, organizowanie i kontrola pracy Przedstawicieli Regionalnych, analiza wyników sprzedaży, obsługa Kluczowych Klientów, współpraca z sieciami z zakresu działań BTL, prowadzenie szkoleń BTL, reprezentowanie firmy w rozmowach handlowych ,obsługa kluczowych klientów firmy
Partner ASM
Starszy Specjalista ds. Obsługi Klienta;
Partner ASM
Specjalista ds. Marketingu
Partner ASM
Asystentka Dyrektora Handlowego;

Szkolenia i kursy

17.04-19.04.2008 szkolenie przeprowadzone przez Grupę szkoleniową Kontrakt- OSH "Psychologia szefa. Szef to zawód. Jak motywować podwładnych, uczyć ich odpowiedzialności oraz oszczędzać czas szefa?”
31.01- 02.02.2008 Budowanie Konstruktywnej Komunikacji i wykorzystywanie algorytmów negocjacyjnych do obsługi klienta wewnętrznego- szkolenie przeprowadzone przez Grupę szkoleniowa Konrakt – OSH
10.10-11.10.2007 Komunikacja i współpraca w zespole- szkolenie przeprowadzone przez Firmę szkoleniową G Training
2003 Szkolenie z promocji sprzedaży w Polskiej Agencji Promocji w Warszawie
2004 Kurs z zasad szkolenia merchandiserów w Merchandising 2007-2008 Dodatkowo praca trenera przez trzy kolejne edycje, czterogodzinne wykłady z merchandisingu odbywające się w ramach Szkoły Marketingu Bezpośredniego. Szkoła MB pod patronatem SMB to unikalne zajęcia dydaktyczne prowadzone wyłącznie przez najlepszych polskich praktyków.

Edukacja

Logo
Wydział: Zarządzanie i Marketing, magisterskie
Politechnika Częstochowska

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą