Barbara Kruk
Head of Finance & Administration ....
Warszawa,
mazowieckie
Języki
angielski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Finansowy i Administracyjny (Head of Finance&Administration)
Moje obowiązki obejmują nadzór nad działem kontrolingu (raportowanie) i księgowości, w tym także pomoc w kontaktach z US, GUS i NBP, współpracę z audytorami, współpracę z działami finansowymi spółek zależnych i nadrzędnych, aktywne współdziałanie przy tworzeniu budżetu oraz uzupełnienie starych i wdrożenie nowych procedur jego kontroli oraz bieżące: kontrola płynności finansowej, opiniowanie umów, opiniowanie i doradztwo w działalności spółki, także w zakresie podatkowym.
Istotne zrealizowane przez mnie projekty:
- współpraca przy przekształceniu osobowości prawnej w trakcie roku obrotowego
- współpraca przy projekcie konsolidacji działalności grupy w jednym bycie prawnym, projekt wdrożenia nowego systemu ERP w trakcie roku obrotowego zmiana procedury obiegu dokumentów (elektroniczny system zamówień i akceptacji) wraz z reorganizacją procesu archiwizacji dokumentów
- reorganizacja działu księgowego (także redukcja zatrudnienia) – dostosowanie zespołu i jego pracy do faktycznych zadań i potrzeb w związku ze zmianą systemu raportowania oraz zmianą systemu ERP i obowiązujących procedur.
- reorganizacja systemu raportowania – spowodowana zmianą właściciela pośredniego oraz zmianą systemu. Wiązało się to także ze zmianą sposobu prowadzenia gospodarki magazynowej.
- Wdrożenie odrębnych – powiązanych z systemem finansowo księgowym - aplikacji do zarządzania środkami trwałymi rozlokowanymi na terenie całego kraju oraz do rozliczania inwestycji.
- Stworzenie i organizacja procedury kontroli umów (akceptacje na poszczególnych szczeblach)
Istotne zrealizowane przez mnie projekty:
- współpraca przy przekształceniu osobowości prawnej w trakcie roku obrotowego
- współpraca przy projekcie konsolidacji działalności grupy w jednym bycie prawnym, projekt wdrożenia nowego systemu ERP w trakcie roku obrotowego zmiana procedury obiegu dokumentów (elektroniczny system zamówień i akceptacji) wraz z reorganizacją procesu archiwizacji dokumentów
- reorganizacja działu księgowego (także redukcja zatrudnienia) – dostosowanie zespołu i jego pracy do faktycznych zadań i potrzeb w związku ze zmianą systemu raportowania oraz zmianą systemu ERP i obowiązujących procedur.
- reorganizacja systemu raportowania – spowodowana zmianą właściciela pośredniego oraz zmianą systemu. Wiązało się to także ze zmianą sposobu prowadzenia gospodarki magazynowej.
- Wdrożenie odrębnych – powiązanych z systemem finansowo księgowym - aplikacji do zarządzania środkami trwałymi rozlokowanymi na terenie całego kraju oraz do rozliczania inwestycji.
- Stworzenie i organizacja procedury kontroli umów (akceptacje na poszczególnych szczeblach)
Główny Księgowy
Nadzór nad działem księgowości. Przygotowywanie i sporządzanie deklaracji podatkowych oraz nadzór nad przygotowywaniem sprawozdań statystycznych (GUS i NBP). Współpraca z działem kadr i płac. Nadzór na płynnością finansową spółki. Przygotowywanie znacznej części raportów dla właścicieli. Pomoc w zorganizowaniu działu kontrolingu i współpraca z nim. Sporządzanie sprawozdań skonsolidowanych.
Samodzielny księgowy
Prowadzenie pełnej księgowości, sporządzanie pełnych sprawozdań finansowych, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz GUS; współpraca z firmą prowadzącą listę płac i sprawy personalne, dokonywanie i przelewów; kontrola należności i zobowiązań; przygotowywanie raportów dla spółki matki; rozliczenie inwestycji oraz środki trwałe. Przygotowanie planu kont na potrzeby handlu oraz produkcji.
- Współpraca w zakresie opracowania finansowania spółki. Pożyczki IC (opracowanie problemu cienkiej kapitalizacji, certyfikaty rezydencji).
- stworzenie systemu obiegu dokumentów zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych
- wdrożenie systemu ERP - Scala
- Współpraca w zakresie opracowania finansowania spółki. Pożyczki IC (opracowanie problemu cienkiej kapitalizacji, certyfikaty rezydencji).
- stworzenie systemu obiegu dokumentów zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych
- wdrożenie systemu ERP - Scala
Accounting Manager
Przejęcie ksiąg rachunkowych z biura rachunkowego i wdrożenie systemu FK.
Do moich obowiązków należało prowadzenie całej księgowości, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz GUS; współpraca z firmą prowadzącą listę płac i sprawy personalne, dokonywanie przelewów; kontrola należności i zobowiązań; fakturowanie wykonanych usług, przygotowywanie raportów dla spółki matki, współpraca z jej służbami finansowymi.
Do moich obowiązków należało prowadzenie całej księgowości, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz GUS; współpraca z firmą prowadzącą listę płac i sprawy personalne, dokonywanie przelewów; kontrola należności i zobowiązań; fakturowanie wykonanych usług, przygotowywanie raportów dla spółki matki, współpraca z jej służbami finansowymi.
Główny Księgowy
Prowadzenie księgowości, początkowo przygotowywanie listy płac, potem nadzór nad 2-osobowym działem kadr; przygotowywanie i sporządzanie deklaracji podatkowych oraz ZUS i GUS; kontrola nad dokonywaniem płatności i akceptowanie przelewów; kontakty z kontrahentami, fakturowanie wykonanych usług. Przygotowywanie sprawozdań finansowych i współpraca z audytorami.
- zorganizowanie pracy działu księgowego (podział obowiązków i kontrola nad ich wykonywaniem)
- wdrożenie reformy ubezpieczeń społecznych i dostosowanie rozliczania listy płac do nowych wymogów prawnych.
- stworzenie systemu obiegu dokumentów zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych
- zorganizowanie pracy działu księgowego (podział obowiązków i kontrola nad ich wykonywaniem)
- wdrożenie reformy ubezpieczeń społecznych i dostosowanie rozliczania listy płac do nowych wymogów prawnych.
- stworzenie systemu obiegu dokumentów zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych
Szkolenia i kursy
2010 Rozpoczęcie kursów ACCA
2003 Egzamin na licencję Ministra Finansów - Licencja nr 679/2003
2002 CEDOZ Kurs przygotowujący do egzaminu na licencję Ministra Finansów.
1999 TNOiK Seminarium “Reforma systemu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych”
1999 CEDOZ Kurs na głównego księgowego
1997 CEDOZ Kurs na samodzielną księgową
2003 Egzamin na licencję Ministra Finansów - Licencja nr 679/2003
2002 CEDOZ Kurs przygotowujący do egzaminu na licencję Ministra Finansów.
1999 TNOiK Seminarium “Reforma systemu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych”
1999 CEDOZ Kurs na głównego księgowego
1997 CEDOZ Kurs na samodzielną księgową
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Inne
Obsługa komputera (pakiet OFFICE - zaawansowany, podstawy DOS)
Łatwość obsługi systemów ERP (w tym także księgowych), w trakcie pracy pracowałam min. na: „MACRO SOFT” „SOVEREIGN” - “SUN ACCOUNT”, „iScala” wraz z modułem raportowym „Crystal”, „SYMFONIA FK”, podstawy programu „NAVISION”, „SAGE”
Łatwość obsługi systemów ERP (w tym także księgowych), w trakcie pracy pracowałam min. na: „MACRO SOFT” „SOVEREIGN” - “SUN ACCOUNT”, „iScala” wraz z modułem raportowym „Crystal”, „SYMFONIA FK”, podstawy programu „NAVISION”, „SAGE”
Grupy
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską
uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
Jazz Cafe
Grupa miłośników jazzu i bluesa, gdzie odnajdziesz informacje o ciekawych wydarzeniach, obiecujących wykonawcach i wartym polecenia sprzęcie nie tylko dla audiofilii.
Księgowość nudna? A może jednak nie!
Celem grupy jest wzajemna wymiana doświadczeń, poglądów, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
Księgowość. Podatki-Doradztwo-Outsorcing
Grupa mająca na celu wymianę doświadczeń związanych z outsourcingiem księgowości, oraz problemach księgowo podatkowych widzianych z tej perspektywy, a także dyskusję n.t. przyszłości biur rachunkowych
O szukaniu pracy w Polsce bez znieczulenia
Prawda i tylko prawda. Jak naprawdę szuka się pracy w Polsce?
SZKOLENIA DLA KSIĘGOWYCH
Grupa dla księgowych zainteresowanych szkoleniami z podatków, rachunkowości, ubezpieczeń społecznych, kadr i płac itp. organizowanych przez Polski Instytut Finansów.
Własna firma. Odkrywamy przepisy na sukces.
Jesteśmy przedsiębiorcami aktywnymi...albo jeszcze nieujawnionymi:). Wierzymy, że warto pracować na własny rachunek. Dzielimy się inspiracjami i doświadczeniami. Razem odkrywamy przepisy na...