Umiejętności
Autyzm
Seplenienie
Zespół Aspergera
Terapia ręki - certyfikat
dysleksja
dysgrafia
Opóżniony rozwój mowy
stymulacja rozwoju mowy dzieci z zespołami wad genetycznych
terapia orofacjalna - Castillo Morales
wady artukulacyjne
dyskalkulia
stymulacja rozwoju mowy dzieci z normą intelektualną
wspomaganie nauki czytania i pisania
praca z osobami po wylewach i udarach
Języki
francuski
dobry
angielski
podstawowy
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Projekty
Szkolenia i kursy
Niektóre ukończone przeze mnie kursy i szkolenia
• Sojusznicy, czy wrogowie, czyli o współpracy z rodzicami
• Warsztat skutecznego nauczyciela – wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas IV-VI
• Modelowa organizacja pomocy uczniom z SPE
• Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki z klas IV–VI
• Indywidualizacja w praktyce uczniowie ze SPE
• Diagnoza – dysleksja… i co dalej? Spotkanie szkoleniowe organizowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
• Twórczo i motywująco- jak uczyć sprawiając radość sobie i dzieciom.
• Profesjonalny warsztat specjalisty terapii pedagogicznej
• Jak to powiedzieć? – kształcenie umiejętności językowo- stylistycznych
• Warsztat skutecznego nauczyciela – wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas IV-VI
• Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki klas IV-VI
• Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią
• Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w nauce czytania i pisania .
• Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki.
• Liryka na maturze 2015. Jak ucząc interpretacji, kształcić liczne kompetencje maturzysty
• SPRAWDZIAN 2015 – JĘZYK POLSKI. Jak przygotować uczniów?
• Edukacja 6-latka w szkole
• Jak uczyć czytania ze zrozumieniem – sprawdzona metoda uzupełniona kartami pracy
• kurs dla Trenerów Maturalnych Matura 2015 z języka polskiego
• Pierwsza pomoc przedmedyczna
• Uczyć czytania przez ZABAWĘ
• Alternatywne metody komunikacji. AAC
• Skuteczne metody pracy logopedycznej – dr Iwona Michalak Widera.
• Jak wspomagać szkoły w pracy z e-podręcznikami? – Ośrodek Rozwoju Edukacji
• Wykorzystanie e-podręczników i e-zasobów w nauczaniu i uczeniu się.
• Liczne kursy e-learningowe dotyczące TIK
Konferencja
• Dysleksja rozwojowa- rozpoznanie problemu i praca z uczniem dysfunkcyjnym – Opole 2003
• Najnowsze zjawiska współczesnej polszczyzny- konferencja prowadzona przez
prof. J. Miodka Wrocław 2013
• Konferencja na temat pracy z dziećmi z ADHD
• Dysleksja wśród dorosłych. Wyzwania dla pracodawcy i nauczyciela – Kraków 2014
• Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Dysleksja jako zaburzenie neurorozwojowe. Przyczyny- skutki-pomoc – Gdańsk 2015
• V Konferencja - Dzieci z chorobami rzadkimi-leczenie, rehabilitacja, edukacja. Wrodzone wady metabolizmu.
Warsztaty
• Diagnoza nozologiczna autyzmu – mgr Paweł Pflegel Wrocław 2015 Polski Związek Logopedów
• Emisja głosu w pracy logopedy – M. Dobrzańska 2015 Polski Związek Logopedów
• Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na funkcje pokarmowe i mowę u dzieci i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi – warsztaty prowadzone przez dr Teresę Kaczan
- Terapia ustno-twarzowa ergoterapia w pediatrii. Terapia ręki i jej wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z zaburzeniami rozwoju. - dr. T. Kaczan
Dodatkowe kompetencje
• Studia podyplomowe Informatyka w Procesach Edukacyjnych – Politechnika Opolska – Opole 1999 – kwalifikacje do nauczania informatyki
• W latach 2010/2011 wraz z uczniami uczestniczyłam z Programie Edukacyjno-Terapeutycznym ORTOGRAFFITI
• W roku szkolnym 2014/2015 prowadziłam zajęcia w ramach programu MISTRZOWIE KODOWANIA
• Prowadzenie warsztatów i moderowanie kursu e-learningowego w ramach programu AKTYWNA EDUKACJA
• Projekt eTwinning „Akrostychy” – realizowany ze szkołami z Francji i Włoch.
• Ukończenie SZKOŁY TRENERÓW
• Udział w LETNIEJ AKADEMII ROZWOJU KOMPETENCJI w ramach ORE
• Sojusznicy, czy wrogowie, czyli o współpracy z rodzicami
• Warsztat skutecznego nauczyciela – wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas IV-VI
• Modelowa organizacja pomocy uczniom z SPE
• Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki z klas IV–VI
• Indywidualizacja w praktyce uczniowie ze SPE
• Diagnoza – dysleksja… i co dalej? Spotkanie szkoleniowe organizowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
• Twórczo i motywująco- jak uczyć sprawiając radość sobie i dzieciom.
• Profesjonalny warsztat specjalisty terapii pedagogicznej
• Jak to powiedzieć? – kształcenie umiejętności językowo- stylistycznych
• Warsztat skutecznego nauczyciela – wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas IV-VI
• Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki klas IV-VI
• Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią
• Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w nauce czytania i pisania .
• Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki.
• Liryka na maturze 2015. Jak ucząc interpretacji, kształcić liczne kompetencje maturzysty
• SPRAWDZIAN 2015 – JĘZYK POLSKI. Jak przygotować uczniów?
• Edukacja 6-latka w szkole
• Jak uczyć czytania ze zrozumieniem – sprawdzona metoda uzupełniona kartami pracy
• kurs dla Trenerów Maturalnych Matura 2015 z języka polskiego
• Pierwsza pomoc przedmedyczna
• Uczyć czytania przez ZABAWĘ
• Alternatywne metody komunikacji. AAC
• Skuteczne metody pracy logopedycznej – dr Iwona Michalak Widera.
• Jak wspomagać szkoły w pracy z e-podręcznikami? – Ośrodek Rozwoju Edukacji
• Wykorzystanie e-podręczników i e-zasobów w nauczaniu i uczeniu się.
• Liczne kursy e-learningowe dotyczące TIK
Konferencja
• Dysleksja rozwojowa- rozpoznanie problemu i praca z uczniem dysfunkcyjnym – Opole 2003
• Najnowsze zjawiska współczesnej polszczyzny- konferencja prowadzona przez
prof. J. Miodka Wrocław 2013
• Konferencja na temat pracy z dziećmi z ADHD
• Dysleksja wśród dorosłych. Wyzwania dla pracodawcy i nauczyciela – Kraków 2014
• Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Dysleksja jako zaburzenie neurorozwojowe. Przyczyny- skutki-pomoc – Gdańsk 2015
• V Konferencja - Dzieci z chorobami rzadkimi-leczenie, rehabilitacja, edukacja. Wrodzone wady metabolizmu.
Warsztaty
• Diagnoza nozologiczna autyzmu – mgr Paweł Pflegel Wrocław 2015 Polski Związek Logopedów
• Emisja głosu w pracy logopedy – M. Dobrzańska 2015 Polski Związek Logopedów
• Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na funkcje pokarmowe i mowę u dzieci i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi – warsztaty prowadzone przez dr Teresę Kaczan
- Terapia ustno-twarzowa ergoterapia w pediatrii. Terapia ręki i jej wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z zaburzeniami rozwoju. - dr. T. Kaczan
Dodatkowe kompetencje
• Studia podyplomowe Informatyka w Procesach Edukacyjnych – Politechnika Opolska – Opole 1999 – kwalifikacje do nauczania informatyki
• W latach 2010/2011 wraz z uczniami uczestniczyłam z Programie Edukacyjno-Terapeutycznym ORTOGRAFFITI
• W roku szkolnym 2014/2015 prowadziłam zajęcia w ramach programu MISTRZOWIE KODOWANIA
• Prowadzenie warsztatów i moderowanie kursu e-learningowego w ramach programu AKTYWNA EDUKACJA
• Projekt eTwinning „Akrostychy” – realizowany ze szkołami z Francji i Włoch.
• Ukończenie SZKOŁY TRENERÓW
• Udział w LETNIEJ AKADEMII ROZWOJU KOMPETENCJI w ramach ORE
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Zdrowie/Uroda/Rekreacja
Lekarze/Opieka medyczna
Zainteresowania
Kynologia
żeglarstwo
żeglarstwo
Organizacje
Polski Związek Logopedyczny
Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Polskie Towarzystwo Dysleksji
Związek Kynologiczny w Polsce
Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Polskie Towarzystwo Dysleksji
Związek Kynologiczny w Polsce