Umiejętności
Microsoft Excel
Microsoft Word
Księgowość
Umiejętności analityczne
umiejętność szybkiego uczenia się
komunikatywność
dokładność
Języki
angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
inspektor ds. rozliczeń podatku VAT
Starostwo Powiatowe w Słupsku
1) sporządzanie zbiorczego rejestru zakupów i zbiorczego rejestru sprzedaży na podstawie rejestrów cząstkowych przygotowywanych przez jednostki organizacyjne,
2) sporządzanie i przesyłanie do właściwego urzędu skarbowego stosownych deklaracji oraz korekt deklaracji w zakresie scentralizowanego podatku VAT i odwrotnego obciążenia VAT,
3) ustalenie kwoty należnego/naliczonego podatku VAT oraz sporządzanie stosownych dyspozycji zapłaty w tym dyspozycji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi,
4) współpraca i wsparcie merytoryczne Wydziałów oraz jednostek organizacyjnych, w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz analizowanie dokonywanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku,
5) opracowanie zasad ustalenia „ sposobu określenia proporcji” oraz coroczne jej obliczanie,
6) przeprowadzanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania i rozliczania podatku VAT przez Urząd i jednostki organizacyjne,
7) współpraca z organami podatkowymi w zakresie procedur rozliczania podatku VAT w Powiecie Słupskim i koordynacja prowadzonych postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT przez te urzędy,
8) współpraca z Wydziałami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozliczania podatku VAT, w tym przy sporządzaniu wniosków o indywidualną interpretację w zakresie podatku VAT,
9) sporządzanie i przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego do Ministerstwa Finansów na podstawie plików przekazywanych przez jednostki organizacyjne,
10) wykonywanie wszystkich czynności związanych z rozliczeniem podatku VAT Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych tj. obsługa rachunku bankowego do rozliczeń podatku VAT oraz weryfikacja dokonywanych na nim operacji finansowych, dekretowanie i bieżące księgowanie wyciągów bankowych,
11) prawidłowe kwalifikowanie podatku VAT naliczonego do odliczenia na fakturach wydatkowych Starostwa Powiatowego poprzez określenie sposobu odliczenia oraz składania podpisu na pieczątce dotyczącej rozliczenia podatku VAT,
12) dbałość o terminowe sporządzanie przelewów związanych z działalnością bieżącą i majątkowa Starostwa Powiatowego,
13) przeprowadzanie oraz rozliczanie wyników inwentaryzacji w zakresie prowadzonych spraw,
14) Wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą rachunku bankowego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
15) rozliczanie delegacji służbowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
2) sporządzanie i przesyłanie do właściwego urzędu skarbowego stosownych deklaracji oraz korekt deklaracji w zakresie scentralizowanego podatku VAT i odwrotnego obciążenia VAT,
3) ustalenie kwoty należnego/naliczonego podatku VAT oraz sporządzanie stosownych dyspozycji zapłaty w tym dyspozycji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi,
4) współpraca i wsparcie merytoryczne Wydziałów oraz jednostek organizacyjnych, w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz analizowanie dokonywanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku,
5) opracowanie zasad ustalenia „ sposobu określenia proporcji” oraz coroczne jej obliczanie,
6) przeprowadzanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania i rozliczania podatku VAT przez Urząd i jednostki organizacyjne,
7) współpraca z organami podatkowymi w zakresie procedur rozliczania podatku VAT w Powiecie Słupskim i koordynacja prowadzonych postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT przez te urzędy,
8) współpraca z Wydziałami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozliczania podatku VAT, w tym przy sporządzaniu wniosków o indywidualną interpretację w zakresie podatku VAT,
9) sporządzanie i przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego do Ministerstwa Finansów na podstawie plików przekazywanych przez jednostki organizacyjne,
10) wykonywanie wszystkich czynności związanych z rozliczeniem podatku VAT Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych tj. obsługa rachunku bankowego do rozliczeń podatku VAT oraz weryfikacja dokonywanych na nim operacji finansowych, dekretowanie i bieżące księgowanie wyciągów bankowych,
11) prawidłowe kwalifikowanie podatku VAT naliczonego do odliczenia na fakturach wydatkowych Starostwa Powiatowego poprzez określenie sposobu odliczenia oraz składania podpisu na pieczątce dotyczącej rozliczenia podatku VAT,
12) dbałość o terminowe sporządzanie przelewów związanych z działalnością bieżącą i majątkowa Starostwa Powiatowego,
13) przeprowadzanie oraz rozliczanie wyników inwentaryzacji w zakresie prowadzonych spraw,
14) Wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą rachunku bankowego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
15) rozliczanie delegacji służbowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
inspektor ds. ewidencji księgowej dochodów, zaangażowania i wydatków budżetowych
Starostwo Powiatowe w Słupsku
1) ewidencja zaangażowania wydatków,
2)ewidencja księgowa faktur zakupu i sprzedaży,
3) sporządzanie dowodów PK w zakresie prowadzonych spraw,
4) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników, rozliczanie delegacji służbowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
5) umieszczanie w księgach prawidłowego i zgodnego ze stanem faktycznym opisu prowadzonych operacji księgowych,
6) sprawdzanie dowodów księgowych zakwalifikowanych do wypłaty pod względem formalno – rachunkowym,
7) dbałość o terminowe sporządzanie przelewów związanych z działalnością bieżącą i majątkowa Starostwa Powiatowego,
8) sporządzanie sprawozdań finansowych,
9) udział przy przeprowadzeniu i rozliczaniu wyników inwentaryzacji,
10)Wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą rachunku bankowego sum depozytowych, zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, funduszy pozabudżetowych oraz weryfikacji na nich operacji finansowych,
11)wystawianie faktur VAT, ewidencja księgowa podatku należnego VAT, prowadzenie i sprawdzanie rejestru sprzedaży z ewidencją księgową podatku należnego,
12) terminowe sporządzanie przypisów należności sum depozytowych,
13)prowadzenie ewidencji syntetycznej pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych poniżej 10 000 zł
2)ewidencja księgowa faktur zakupu i sprzedaży,
3) sporządzanie dowodów PK w zakresie prowadzonych spraw,
4) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników, rozliczanie delegacji służbowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
5) umieszczanie w księgach prawidłowego i zgodnego ze stanem faktycznym opisu prowadzonych operacji księgowych,
6) sprawdzanie dowodów księgowych zakwalifikowanych do wypłaty pod względem formalno – rachunkowym,
7) dbałość o terminowe sporządzanie przelewów związanych z działalnością bieżącą i majątkowa Starostwa Powiatowego,
8) sporządzanie sprawozdań finansowych,
9) udział przy przeprowadzeniu i rozliczaniu wyników inwentaryzacji,
10)Wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą rachunku bankowego sum depozytowych, zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, funduszy pozabudżetowych oraz weryfikacji na nich operacji finansowych,
11)wystawianie faktur VAT, ewidencja księgowa podatku należnego VAT, prowadzenie i sprawdzanie rejestru sprzedaży z ewidencją księgową podatku należnego,
12) terminowe sporządzanie przypisów należności sum depozytowych,
13)prowadzenie ewidencji syntetycznej pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych poniżej 10 000 zł
Edukacja
Specjalizacje
Administracja biurowa
Wprowadzanie/Przetwarzanie danych
Finanse/Ekonomia
Audyt/Podatki
Finanse/Ekonomia
Księgowość