Umiejętności
Analiza materiałów źródłowych
Prowadzenie kwerend w archiwach i bibliotekach
Języki
angielski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Nauczyciel Edukacji dla Bezpieczeństwa oraz przedmiotów zawodowych
Zespół Szkół Mechanicznych nr 4 w Krakowie
Prowadzenie lekcji, z uczniami, z Edukacji dla Bezpieczeństwa oraz przedmiotów zawodowych dotyczących lotnictwa cywilnego:
1. Infrastruktura Portów Lotniczych.
2. Bezpieczeństwo w Porcie Lotniczym.
3. Zagrożenia Bezpieczeństwa Portu Lotniczego.
1. Infrastruktura Portów Lotniczych.
2. Bezpieczeństwo w Porcie Lotniczym.
3. Zagrożenia Bezpieczeństwa Portu Lotniczego.
Nauczyciel Edukacji dla Bezpieczeństwa, Wiedzy o Społeczeństwie oraz Edukacji Obronnej
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 12 w Krakowie
Prowadzę lekcje Edukacji dla Bezpieczeństwa, Wiedzy o Społeczeństwie oraz Edukacji Obronnej z uczniami klas Liceum Ogólnokształcącego oraz z uczniami klas gimnazjalnych.
Inspektor ds. Bezpieczeństwa Przeciwpożarowego
administracja publiczna
Nadzór nad bezpieczeństwem przeciwpożarowym podległych podmiotów w sektorze państwowym i w sektorze prywatnym. Tworzenie profesjonalnych planów ochrony przeciwpożarowej i działań ratowniczych. Organizowanie praktycznych ćwiczeń przeciwpożarowych z elementami ewakuacji przy współudziale służb ratowniczych. Prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony osób i mienia ze szczególnym uwzględnieniem Specjalistycznych Uzbrojonych Formacji Ochronnych oraz systemów zabezpieczenia technicznego danego obiektu (kompleksu).
Projekty
"Koncepcja racjonalizacji systemu ochrony".
Na podstawie wieloletniego doświadczenia, w obszarze ochrony, opracowałem "Koncepcję racjonalizacji systemu ochrony" jednej z jednostek wojskowych w Krakowie. "Koncepcja..." ma na celu poprawienie i usprawnienie realizacji zadań ochronnych, wykonywanych przez podmioty zewnętrzne, w jednostce wojskowej. "Koncepcja..." spotkała się z zainteresowaniem Ministerstwa Obrony Narodowej.
Szkolenia i kursy
Kurs inspektorów ds. bezpieczeństwa przeciwpożarowego, wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego, kurs „prowadzącego strzelanie” dla nauczycieli ze szkół prowadzących klasy mundurowe, szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia według wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji, szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, kurs efektywnego prowadzenia prezentacji i zebrań, szkolenie nt. „Budowanie dobrej współpracy i komunikacji między nauczycielem i rodzicem, elementy komunikacji porozumienie bez przemocy”, warsztaty z zakresu bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni oraz reagowania na zagrożenia. „E-inspiracje, E-zagrożenia. Procedury".
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty
Edukacja/Szkolenia
Szkoły
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie
Sektor publiczny
Bezpieczeństwo/Porządek publiczny
Sektor publiczny
Kontrola/Nadzór
Zainteresowania
Historia.
Inne
Jestem pedagogiem, pracownikiem ds. obrony cywilnej, inspektorem ds. bezpieczeństwa przeciwpożarowego, pracownikiem korpusu służby cywilnej oraz inspektorem ds. bezpieczeństwa. Zajmuję się problematyką związaną z zarządzaniem kryzysowym oraz bezpieczeństwem. Tworzę plany obrony cywilnej oraz plany ochrony. Zajmuje się sprawowaniem nadzoru nad elementami obrony cywilnej oraz bezpieczeństwa w sektorze prywatnym i państwowym na terenie województwa małopolskiego.
Jestem, także, autorem kilku publikacji. Najciekawsze z nich, które spotkały się z uznaniem, to: "Dyscyplina w Ludowym Wojsku Polskim w latach 1945-1947 na przykładach rozkazów komendantów garnizonu Kraków-Czyżyny".
Publikacja pokazuje, w świetle negatywnym, jak wyglądała dyscyplina w LWP w latach 1945-1947. Jak funkcjonowało lotnictwo wojskowe i jakie podejście do służby wojskowej mieli ówcześni żołnierze począwszy od szeregowców, a zakończywszy na oficerach starszych.
"Współczesne stosunki polsko-żydowskie na arenie międzynarodowej".
Artykuł ukazuje, jakie mamy relacje z Żydami oraz co nas dzieli, a co łączy. Odpowiadam również na pytanie: dlaczego jesteśmy nazywani "antysemitami Europy"? W artykule próbuję wyjaśnić również, skąd się wzięło określenie "Polskie obozy koncentracyjne" i dlaczego jest używane przez media na całym świecie?
„Klauzula sumienia w praktyce medycznej”
"(...) Rozwój medycyny jest bardzo ważny dla naszej egzystencji, ale to nie znaczy, że medycyna nie powinna być poddana pewnym ograniczeniom. Pierwsze, to są ograniczenia fizyczne (technologiczne), tzn. pewnych rzeczy nie jesteśmy w stanie jeszcze zrobić, ponieważ nie umiemy ich zrobić. Drugie ograniczenia, to ograniczenia etyczne – pewne rzeczy możemy zrobić, ale nie powinniśmy ich robić".
"Sytuacja Kościoła Katolickiego w Polsce po II Wojnie Światowej".
"Plan walki z Kościołem w Polsce został opracowany przez sowieckiego generała NKWD Iwana Sierowa. Sierow ustalił wytyczne oraz określił metody działania polskich komunistów, w tym wytyczne dla funkcjonariusza NKWD Bolesława Bieruta, stojącego na czele partii. Trzeba dodać, że sam Sierow nie wymyślił tego planu, tylko wzorował się na sowieckich doświadczeniach walki z Kościołem Prawosławnym w Rosji. Iwan Sierow opierał swoje działania na układzie z 1929 roku, na mocy którego Kościół Prawosławny został „zalegalizowany” w sowieckiej Rosji. Taki sam schemat, Sierow chciał wykorzystać w Polsce. Zdawał sobie sprawę, że działał poza granicami Rosji i w kraju, który, w większości, był krajem katolickim. Przyjął, zatem zasadę, że działania wobec Kościoła Katolickiego w Polsce muszą być bardziej łagodniejsze i powolne".
"Eksterminacja partyzantki żydowskiej – opis operacji".
"Sprawa dwóch eksterminowanych oddziałów na Lubelszczyźnie i jednego, kilkuosobowego, w Pruszkowie, pokazuje, jak komuniści traktowali Żydów i ich wkład w odzyskanie niepodległości, która, dla komunistów, nie była tą niepodległością, jaką sobie życzyli".
Jestem, także, autorem kilku publikacji. Najciekawsze z nich, które spotkały się z uznaniem, to: "Dyscyplina w Ludowym Wojsku Polskim w latach 1945-1947 na przykładach rozkazów komendantów garnizonu Kraków-Czyżyny".
Publikacja pokazuje, w świetle negatywnym, jak wyglądała dyscyplina w LWP w latach 1945-1947. Jak funkcjonowało lotnictwo wojskowe i jakie podejście do służby wojskowej mieli ówcześni żołnierze począwszy od szeregowców, a zakończywszy na oficerach starszych.
"Współczesne stosunki polsko-żydowskie na arenie międzynarodowej".
Artykuł ukazuje, jakie mamy relacje z Żydami oraz co nas dzieli, a co łączy. Odpowiadam również na pytanie: dlaczego jesteśmy nazywani "antysemitami Europy"? W artykule próbuję wyjaśnić również, skąd się wzięło określenie "Polskie obozy koncentracyjne" i dlaczego jest używane przez media na całym świecie?
„Klauzula sumienia w praktyce medycznej”
"(...) Rozwój medycyny jest bardzo ważny dla naszej egzystencji, ale to nie znaczy, że medycyna nie powinna być poddana pewnym ograniczeniom. Pierwsze, to są ograniczenia fizyczne (technologiczne), tzn. pewnych rzeczy nie jesteśmy w stanie jeszcze zrobić, ponieważ nie umiemy ich zrobić. Drugie ograniczenia, to ograniczenia etyczne – pewne rzeczy możemy zrobić, ale nie powinniśmy ich robić".
"Sytuacja Kościoła Katolickiego w Polsce po II Wojnie Światowej".
"Plan walki z Kościołem w Polsce został opracowany przez sowieckiego generała NKWD Iwana Sierowa. Sierow ustalił wytyczne oraz określił metody działania polskich komunistów, w tym wytyczne dla funkcjonariusza NKWD Bolesława Bieruta, stojącego na czele partii. Trzeba dodać, że sam Sierow nie wymyślił tego planu, tylko wzorował się na sowieckich doświadczeniach walki z Kościołem Prawosławnym w Rosji. Iwan Sierow opierał swoje działania na układzie z 1929 roku, na mocy którego Kościół Prawosławny został „zalegalizowany” w sowieckiej Rosji. Taki sam schemat, Sierow chciał wykorzystać w Polsce. Zdawał sobie sprawę, że działał poza granicami Rosji i w kraju, który, w większości, był krajem katolickim. Przyjął, zatem zasadę, że działania wobec Kościoła Katolickiego w Polsce muszą być bardziej łagodniejsze i powolne".
"Eksterminacja partyzantki żydowskiej – opis operacji".
"Sprawa dwóch eksterminowanych oddziałów na Lubelszczyźnie i jednego, kilkuosobowego, w Pruszkowie, pokazuje, jak komuniści traktowali Żydów i ich wkład w odzyskanie niepodległości, która, dla komunistów, nie była tą niepodległością, jaką sobie życzyli".