Artur Rataj

QUALITY SUPERVISOR , TP Reflex Sp.ZO.O.

Wypowiedzi

  • Artur Rataj
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Metody do doskonalenia jakośći
    30.08.2013, 17:48

    Witam,

    Możesz stosować SPC do weryfikacji np. krytycznych wymiarów i cech produktu. Dla każdego produktu / grupy podobnych wyrobów powinno się opracowywać plany kontroli ( podstawa) powiązać to można w fajny sposób z flow chartem.

  • Artur Rataj
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie zarządzanie jakością-reklamacje
    3.08.2013, 16:01

    Witam,

    Proponuję zapoznać się z dokumentacją ISO 10002

  • Artur Rataj
    Wpis na grupie Jakość w temacie Komunikacja pomiędzy produkcją, a działem kontroli jakości
    6.12.2012, 17:27

    Witam serdecznie,
    W pierwszej kolejności muszę zdecydowanie zgodzić się z Panią Anną w kwesti podnoszenia świadomości ludzi na to jak ważna jest dobra jakość produktu i że przynosi ona wymierne korzyści podnosząć między innymi satysfakcję klienta a ta jak wiadomo wpłynie kolejno np. na wzrost zamówień, rozwój firmy w której pracują. Z koleji jej brak tyczyć będzie się zwrotów reklamacyjnych i sytuacji dokładnie odwrotnej.
    Kwestia użycia zdjęcia defektu jako nośnika informacji jest moim zdaniem niezbyt dobrym pomysłem. Wszystko oczywiście zależy od sytuacji ale zdjęcie nie mówi nam o tym czy wykryta wada ma charakter incydentalny czy powtarzalny (np. rozregulowanie procesu) a to już np podstawowa informacja o tym jaka procedura powinna zoatać aktywowana. Czy wystarczy odseparować część partii ,całą partię, zatrzymać produkcję ?
    Moim zdaniem dużo lepiej jest stworzyć system oparty na podstawowych informacjach o defekcie o których pisałem wcześniej natomiast zdjęcie może być dodatkiem, który można w przyszłości wykorzystać np. w instrukcji kontroli czy katalogu błędów.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do