Szkolenia i kursy
Zarządzanie projektami, certyfikat Prince2 Foundation z 2010 r.;
Certyfikat Instytutu EITCI w Brukseli w zakresie” elektronicznej administracji z 2011 r.
(http://www.eitci.org/validate; certyfikat ID EITCA/EG/AVF11075034)
Certyfikat Instytutu EITCI w Brukseli w zakresie” Kluczowych Kompetencji Informatycznych z 2012 r.
(http://www.eitci.org/validate; certyfikat ID EITCA/KC/DBU11075034)
Certyfikat Instytutu EITCI w Brukseli w zakresie” elektronicznej administracji z 2011 r.
(http://www.eitci.org/validate; certyfikat ID EITCA/EG/AVF11075034)
Certyfikat Instytutu EITCI w Brukseli w zakresie” Kluczowych Kompetencji Informatycznych z 2012 r.
(http://www.eitci.org/validate; certyfikat ID EITCA/KC/DBU11075034)
Edukacja
Specjalizacje
Prawo
Specjaliści
Zainteresowania
fotografia, książka, sport (biegi średnio i długodystansowe),
Inne
PUBLIKACJE (autor, współautor)
- Jak przygotować urząd do realizacji usług publicznych na platformie elektronicznej – wytyczne dla urzędów administracji publicznej, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Bariery Prawne w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 3/2008, dodatek na CD, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera, współpraca Jakub Zalewski, Tomasz Wilk, Katarzyna Włodarczyk
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Przygotowanie i udostępnianie wzorów i formularzy elektronicznych, elektroniczna Administracja Nr 3/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Doręczanie dokumentu elektronicznego do podmiotu publicznego – wymagania formalno-prawne, elektroniczna Administracja Nr 4/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Procedowanie sprawy w nowych warunkach prawnych. Zasady doręczania dokumentów elektronicznych odbiorcom usług certyfikacyjnych”, elektroniczna Administracja Nr 5/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Ewidencjonowanie i archiwizacja dokumentów elektronicznych, elektroniczna Administracja Nr 6/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Dylematy e-urzędnika, Jak wnieść e-wniosek, Podanie, jakie jest …, Prawo do e-doręczenia, IT w Administracji Nr 1/2009, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Problemy z elektronicznym ogłaszaniem aktów prawnych, Gazeta Samorządu i Administracji, Nr 3/2009, Jolanta Rybińska, Artur Prasal
- E-urząd wymagania prawne i organizacyjne (Internet dla urzędu i mieszkańców – zagadnienia prawne, finansowe i praktyczne) Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. 2009, Artur Prasal, Aleksander Konopek
- Informatyzacja administracji - Poradnik samorządowca Nr 5/2010, Infor, maj 2010, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Centra w odstawkę, IT w Administracji Nr 3/2010, Artur Prasal
- Pojednanie dokumentów, IT w Administracji Nr 1/2010, Jolanta Rybińska, Artur Prasal
- Urząd „papierowy” czy „elektroniczny” – nowe wymagania prawne, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 4/2011, Artur Prasal
- Kim jest Koordynator czynności kancelaryjnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 5/2011, Artur Prasal
- E-zarządzanie dokumentacją, E-Urząd – bezpłatny dodatek do Wspólnoty Nr 11/2011, Artur Prasal
- Problemy przy wdrażaniu Instrukcji Kancelaryjnej, Wspólnota Nr 23/2011, Artur Prasal
- Zarządzanie dokumentacją i informacją – Poradnik Samorządowca Nr 6/2011, Infor, czerwiec 2011, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Jakub Zalewski
- Dla kogo Instrukcja kancelaryjna?, Wspólnota Nr 29/2011
- Doręczanie dokumentów elektronicznych do podmiotów publicznych, Wspólnota Nr 41/2011, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Doręczanie dokumentów elektronicznych, Wspólnota Nr 47/2011, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Uwarunkowania prawne i organizacyjne wdrożenia EZD, ITwAdministracji Nr 1/2012, Artur Prasal
- Różne możliwości wnoszenia wniosku o informację publiczną, Gazeta Samorządu i Administracji Nr4/2012, Artur Prasal,
- Elektroniczny lub papierowy wniosek o udzielenie informacji publicznej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 5/2012, Artur Prasal,
- Podpis elektroniczny przy informacji publicznej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 6/2012, Artur Prasal,
- Przepis na EZD, IT w Administracji Nr 3/2012, Artur Prasal,
- Metryka, czynności i osoby w sprawie, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2012, Artur Prasal,
- Metryka sprawy w USC, Technika i USC Nr 3/2012, Artur Prasal
- Stosowanie metryki sprawy w określonych procesach administracyjnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 18/2012, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Będzie nowe prawo dotyczące standaryzacji wzorów pism, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 3/2013, Artur Prasal,
- Plan wdrożenia systemu EZD, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 5/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- EZD – System podstawowy lub pomocniczy – wdrożenie wyjątków, Gazeta Samorządu
i Administracji Nr 7/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Elektroniczne petycje w urzędzie, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2013, Artur Prasal,
- Środki komunikacji elektronicznej w ustawie o kierujących pojazdami Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2013, Artur Prasal,
- Skuteczne udostępnienie usług elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2013, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Dokumentacja w dziedzinowych systemach teleinformatycznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Linia Współpracy wyznaczy jednolity kształt informatyzacji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2013, Artur Prasal,
- Porządkowanie ePUAP i profilu zaufanego, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 12/2013, Artur Prasal,
- Diagnozowanie barier w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2013, Artur Prasal,
- Archiwum elektroniczne w EZD, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Dokumentowanie spraw elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2013, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Znaczenie zachowania kolejności w podpisywaniu dokumentów, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 18/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Wszczęcie postępowania administracyjnego na wniosek elektroniczny, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 20/2013, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Doręczanie dokumentów elektronicznych z wykorzystaniem ePUAP, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 22/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Elektroniczna skarga do sądu, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2013, Artur Prasal,
- Niejednoznaczne pomysły na elektroniczną dokumentację sądową, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 24/2013, Artur Prasal,
- Jawność postępowania administracyjnego a udostępnianie dokumentów elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 1/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Sprawozdania budżetowe przez ePUAP, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 4/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Kolejny etap cyfryzacji administracji publicznej, Nowe obowiązki, nowe uprawnienia... dodatek specjalny, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 7/2014, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Elektroniczny wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Stan informatyzacji i jej kolejny etap, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2014, Artur Prasal,
- Zadania koordynatora czynności kancelaryjnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 12/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Doręczanie dokumentów elektronicznych w nowych warunkach prawnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 15-16/2014,
- Elektronizacja akt stanu cywilnego, ITwAdministracji Nr 6/2014, Artur Prasal
- eBook – Najważniejsze zmiany prawne w e-administracji w 2014 r., Jolanta Rybińska, Artur Prasal, Infor, czerwiec 2014
- Zmiany od 1 stycznia 2015 r. w dokumentacji w urzędzie stanu cywilnego, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 20/2014, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Nowe zasady składania i rozpatrywania petycji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 20/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Adres elektroniczny jako adres do doręczeń, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 21/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Elektroniczne procedury obsługi dowodów osobistych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 22/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Zmiany w realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2014, Artur Prasal
- Elektroniczna realizacja obowiązku meldunkowego, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 24/2014, Artur Prasal
- Meldunek za pomocą środków komunikacji elektronicznej, IT w Administracji Nr 12/2014, Artur Prasal
- Przesunięcie wdrożenia systemu rejestrów państwowych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 1/2015, Artur Prasal
- Obowiązkowe usługi elektroniczne dla samorządów, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 6/2015, Artur Prasal
- Wydawanie e-zaświadczeń, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 6/2015, Artur Prasal
- Obowiązek świadczenia usług elektronicznych, IT w Administracji Nr 6/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2015, Artur Prasal
- Koniec ePUAP, będzie ePUAP2, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2015, Artur Prasal
- Elektronizacja Ordynacji podatkowej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2015, Artur Prasal
- W oczekiwaniu na e-usługi centralne i ePUAP2, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2015, Artur Prasal
- Profil zaufany ePUAP – nowe procedury, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2015, Artur Prasal
- System EZD w urzędzie, IT w Administracji Nr 7/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Dokumentowanie spraw elektronicznych, IT w Administracji Nr 8/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Ruszył serwis Obywatel.gov.pl, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2015, Artur Prasal
- Elektroniczne pełnomocnictwa i doręczenia w Ordynacji podatkowej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2015, Artur Prasal
- Informatyzacja procesu doręczeń e-dokumentów, IT w Administracji Nr 10/2015, Artur Prasal
- Systemy dedykowane a system EZD, IT w Administracji Nr 11/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- eIDAS zmienia administrację/Rozporządzenie unijne zmienia administrację cyfrową, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 21-22/2015, dodatek specjalny Artur Prasal
- Papierowe e-doręczenie, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2015, Artur Prasal
- E-mail do doręczeń na ePUAP2, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2015, Artur Prasal,
- Planowane kierunki zmian w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 4/2016, Artur Prasal,
- Usługi zaufania w urzędach od 1 lipca 2016 r., Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2016, Artur Prasal,
- Niewykorzystywane e-usługi, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2016 , Artur Prasal,
- Jakie elementy są niezbędne we wzorach dokumentów elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2016 , Artur Prasal,
- E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców, Infor 2016, praca zbiorowa,
- Centra usług wspólnych pod red. Marleny Sakowskiej-Baryły i Marcina Górskiego, Municipium 2016,
- Dowód osobisty w smartfonie, czyli nowość w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 15/2016 , Artur Prasal,
- Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją, CH Beck, 2018, Artur Prasal, Ewa Perłakowska, Grzegorz Abgarowicz,
- Dokument elektroniczny – uwierzytelniony czy opatrzony podpisem? ABI Expert Nr 1/2018, Artur Prasal,
- Przegląd sposobów doręczeń elektronicznych, IT w Administracji Nr 3/2018, Artur Prasal
- Prawne aspekty stosowania poczty elektronicznej, IT w Administracji Nr 4/2018, Artur Prasal
- Udostępnianie pism cyfrowych, IT w Administracji Nr 5/2018, Artur Prasal,
- Elektroniczna skrzynka podawcza czy e-mail, IT w Administracji Nr 6/2018, Artur Prasal,
- Jedno konto do wszystkich portali, IT w Administracji Nr 7/2018, Artur Prasal,
- Przyjmowanie faktur elektronicznych przez urzędy, IT w Administracji Nr 8/2018, Artur Prasal,
- Vademecum sekretarza jednostki samorządu terytorialnego, CH Becka 2018, praca zdiorowa,
- Usługi doręczania, identyfikacji i podpisów elektronicznych w świetle rozporządzenia eIDAS, Poradnik, Presscom 2018, ArturPrasal,
- Dokumentacja elektroniczna w systemach centralnych, IT w Administracji Nr 3/2019, Artur Prasal,
- Problemy z doręczeniami między podmiotami, IT w Administracji Nr 9/2019, Artur Prasal,
- Doręczenie elektroniczne bez wzoru w repozytorium, IT w Administracji Nr 9/2019, Artur Prasal,
- Obsługa zamówień publicznych, IT w Administracji Nr 10/2019, Artur Prasal,
- Podpisywanie dokumentów elektronicznych na ePUAP, IT w Administracji Nr 10/2019, Artur Prasal,
- Podpisywanie dokumentów elektronicznych na ePUAP, IT w Administracji Nr 10/2019, Artur Prasal
- Czym jest rejestr danych kontaktowych, IT w Administracji Nr 12/2019, Artur Prasal,
- Praca zdalna a dokumentowanie spraw, IT w Administracji Nr 5-6/2020, Artur Prasal,
- Podpis mechanicznie odtworzony, IT w Administracji Nr 12/2020, Artur Prasal,
- Przegląd procedur i narzędzi e-urzędnika. ABI Expert 1/2021, Artur Prasal,
Prezentacje, szkolenia (prowadzący)
- Seminarium - dylematy elektronicznej administracji, Informatyzacja Administracji
w świetle wymagań prawnych, Warszawa 11 czerwca 2008, Centrum Promocji Informatyki,
- VIII zjazd Sekcji Archiwistów Samorządowych Stowarzyszenia Archiwistów Polskich, Nowe przepisy kancelaryjno-archiwalne w administracji samorządowej, Organizacja wdrożenia Podsystemu Obiegu Dokumentów oraz przygotowanie wdrożenia systemu EZD w Urzędzie Miasta Łodzi, Zakopane 9-11 czerwca 2011 r., Sekcja Archiwistów Samorządowych Stowarzyszenia Archiwistów Polskich,
- VIII Ogólnopolskie Seminarium Archiwalne, Nowe regulacje prawne w zarządzaniu dokumentacją współczesną, Wdrażanie nowej instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie Miasta Łodzi - osiągnięcia i problemy, Zielona Góra 7-9 września 2011 r., Sekcja Archiwa Zakładowe Stowarzyszenia Archiwistów Polskich, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Stowarzyszenie Archiwistów Polskich Oddział w Zielonej Górze, Archiwum Państwowe w Zielonej Górze, Uniwersytet Zielonogórski Instytut Historii,
- Seminarium - Koordynator czynności kancelaryjnych w warunkach elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD), Rola i obowiązki koordynatora czynności kancelaryjnych. Niezbędne kwalifikacje. Organizacja pracy - jak połączyć obowiązki koordynatora z funkcją archiwisty zakładowego. Sposoby oceny pracy koordynatora. Zakres odpowiedzialności, Warszawa 26 października 2011 r., Centrum Promocji Informatyki,
- DLM Forum, Spotkanie Tłumaczy Standardu MoReq, Zarządzanie dokumentacją w Polsce, Problemy wdrożenia systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w Urzędzie Miasta Łodzi, Warszawa 8 listopada 2011 r., Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych,
- II forum koordynatorów czynności kancelaryjnych "instrukcja kancelaryjna po roku - doświadczenia i dobre praktyki", Nowe regulacje w zakresie "metryki sprawy", Warszawa 29 marca 2012 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Seminarium - tworzenie metryk spraw administracyjnych. Mechanizm ujawniania procedur podejmowania decyzji, Rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad postępowania z dokumentami elektronicznymi - praktyka działania urzędów, Warszawa
24 maja 2012 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Szkolenie w ramach projektu SPINeR - Świętokrzyskie Partnerstwo dla e-Rozwoju: Tworzenie metryk spraw administracyjnych, Metryka papierowa i elektroniczna w świetle uwarunkowań prawnych, Kielce 11 czerwca 2012 r., Stowarzyszenie Miasta w Internecie,
- Wymagania prawne dotyczące postępowania z dokumentacja papierową i elektroniczną
w Urzędzie Miasta i Gminy Bogatynia,
- Rola sekretarza w przygotowaniu urzędu do zmian prawnych związanych z informatyzacją urzędu - wyzwanie organizacyjne czy informatyczne? - w świetle zmian proponowanych przez MAiC, Łódź, 21 marca 2013 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- Zarządzanie dokumentacją papierową i elektroniczną w urzędzie administracji publicznej, 9 maja 2013 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- LVI edycja seminarium w cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI "Jak uniknąć błędów przy świadczeniu usług elektronicznych w administracji?", Przygotowanie i udostępnianie usług elektronicznych, Warszawa, 21 sierpnia 2013 r., Centrum Promocji Informatyki
- XXI edycja Forum Informatyki w Administracji Nowe Perspektywy, Nowe Problemy, Stare Uwarunkowania, Zarządzanie usługami elektronicznymi w urzędzie administracji publicznej, Żelechów 16-17 października 2013 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Wdrożenie – praktyka – efekty, Praktyka postępowania z dokumentacją elektroniczną stanowiącą część akt w systemie tradycyjnym, Warszawa 22-23 października 2013 r., Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych,
- Wsparcie jst w zakresie budowy elektronicznej administracji – spotkanie informacyjne dla przyszłych Beneficjentów konkursu nr 2/POKL/5.2.1/2013, Zarządzanie usługami elektronicznymi w urzędach jednostek administracji samorządowej, Warszawa 4 lutego 2014 r., Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji,
- Nowe obowiązki dotyczące komunikacji elektronicznej - nowelizacja ustawy o informatyzacji (...), Kodeksu postępowania administracyjnego i innych ustaw, Łódź, 25 lutego 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- III Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Zarządzanie Dokumentacją i Informacją, Wpływ ustawy z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw na pracę Koordynatora Czynności Kancelaryjnych, Warszawa, 26 lutego 2014 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Forum Sekretarzy, Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 14 marca 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 20 marca 2014 r., Urząd Miasta Lublina,
- Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 20 marca 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Lublinie,
- Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 5 czerwca 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- Obieg dokumentów, archiwizacja i wartościowanie dokumentacji w jednostkach samorządu terytorialnego. Zmiany wprowadzone w zakresie udostępniania usług elektronicznych; Usługi elektroniczne na platformie ePUAP; Czynności kancelaryjne w systemie EZD, Warszawskie Seminaria Prawnicze, wydawnictwo MUNICIPIUM, Warszawa, 23 października 2014 r.,
- IV Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych Nowe Technologie, Nowe Przepisy W Pracy Koordynatora Czynności Kancelaryjnych, Rola Koordynatora w procesach organizacyjnych Urzędu i zmian prawnych, Warszawa 9 grudnia 2014 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Forum Sekretarzy, Zmiany prawne 2014/2015 w obszarze informatyzacji i ich wpływ na funkcjonowanie urzędów - przegląd, omówienie, wątpliwości, Łódź, 16 stycznia 2015 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- V Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Nowe wymagania prawne dotyczące petycji, Warszawa, 5 marca 2015 r., Centrum Promocji Informatyki,
- VI Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, System EZD a udostępnianie akt sprawy, Warszawa, 17 września 2015 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Forum Sekretarzy, Obowiązki samorządu w zakresie eadministracji – stan obecny i projektowane zmiany, Bronisławów, 19 listopada 2015 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- VII Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Praktyka doręczeń elektronicznych – co się zmieniło na ePUAP? Warszawa, 15 marca 2016 r., Centrum Promocji Informatyki,
- XXVI Forum Informatyki w Administracji, blok tematyczny eUsługi w administracji; Warunki świadczenia e-usług przez administrację. Zarządzanie usługami elektronicznymi w urzędzie administracji publicznej, Miedzeszyn 13-14 kwietnia 2016 r., Centrum Promocji Informatyki,
- IX Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Wymiana systemu klasy EZD, Warszawa 9 marca 2017 r., Centrum Promocji Informatyki,
- IV Forum Kierowników IT w Administracji, Migracja danych między systemami EZD, Zakopane 29-31 marca 2017 r.,
- X Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Dokumentacja elektroniczna
w systemach dziedzinowych a system EZD i system tradycyjny, Warszawa 5 września 2017 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Wykorzystywanie komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym po nowelizacji kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 7 kwietnia 2017 r., która weszła w życie 1 czerwca 2017 r.; Praktyczne problemy doręczania dokumentów elektronicznych przez organ administracji publicznej – perspektywa urzędu administracji publicznej; Warszawa 26 września 2017 r., Centrum Promocji Informatyki
- Rozwiązania informatyczne w administracji w świetle wymagań prawnych - podejście praktyczne, Warszawa 30 stycznia 2018 r., Centrum Promocji Informatyki,
- V Forum Kierowników IT w Administracji, Dokumentacja elektroniczna w systemach dziedzinowych a system EZD i system tradycyjny, Zakopane 18-20 kwietnia 2018 r.
- Środki komunikacji elektronicznej w urzędzie – stan obecny i planowane zmiany, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi, Łódź 25 maja 2018 r.
- Dokument elektroniczny w urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), 19 września 2018 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Problemy i wyzwania związane z integracją systemów dziedzinowych z EZD PUW, Seminarium „EZD” w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, Wrocław 14-15 stycznia 2019 r.,
- XIII Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Doręczenia elektroniczne w różnych procedurach – wątpliwości i potencjalne problemy, Warszawa, 12 marca 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Integracja systemów teleinformatycznych wykorzystywanych w UMWD z systemem teleinformatycznym EZD PUW, szkolenie dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, 1 kwietnia 2019 r.,
- XIII Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Doręczenia elektroniczne w różnych procedurach – wątpliwości i potencjalne problemy, Warszawa, 12 marca 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), Warszawa, 28 maja 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Rewolucja doręczeń w różnych procedurach - rozwiązania unijne i projektowana ustawa o elektronizacji doręczeń, Praktyka doręczeń w Polsce, przykładowe problemy, Warszawa, 15 maja 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Aktualne wyzwania w działalności archiwów i w archiwizacji dokumentacji, Problemy dokumentacyjne i archiwizacyjne na przykładzie systemów dziedzinowych, Warszawa, 13 czerwca 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- XIV Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Dokumenty xml - praktyka i orzecznictwo dotyczące doręczeń elektronicznych, Warszawa, 12 września 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w Urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), Warszawa, 5 listopada 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Elektroniczna wymiana korespondencji drogą elektroniczną pomiędzy urzędami - wymagania prawne, praktyczne przykłady realizacji wymagań, Toruń 14 listopada 2019 r., Forum Sekretarzy Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej,
- Elektronizacja postępowania administracyjnego, III Forum Postępowania Administracyjnego, Toruń 25-27 listopada 2019 r.,
- Pułapki i zagrożenia przy dokumentowaniu spraw w systemach dziedzinowych, III Forum Zarządzania Dokumentacją Elektroniczną, Toruń, 27-29 listopada 2019 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), 25 lutego 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w Urzędzie, Elektroniczna wymiana korespondencji pomiędzy urzędami – najczęściej występujące problemy i wątpliwości, szkolenie dedykowane dla Urzędu Gminy w Stolnie, Stolno, 2-3 marca 2020 r.,
- Natura wdrożenia systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją, II Forum Kobiet IT w Administracji, Toruń, 5-6 marca 2020 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie, procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem, z uwzględnieniem obsługi platformy ePUAP, problemów w czasie epidemii oraz doręczeń elektronicznych, szkolenie on-line, Presscom, Wrocław, 21 maja 2020 r.,
- Dokument elektroniczny, procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem, szkolenie dedykowane dla Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, Warszawa, 17 czerwca 2020 r.,
- Przepisy prawa i praktyka wykorzystania dokumentu elektronicznego w urzędzie administracji publicznej – szkolenie on-line dedykowane dla e-Instytucja.pl, 18 czerwca 2020 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie, procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem, z uwzględnieniem obsługi platformy ePUAP, problemów w czasie epidemii oraz doręczeń elektronicznych, szkolenie on-line, Presscom, 24 czerwca 2020 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – w czasie epidemii procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem z uwzględnieniem pracy zdalnej, szkolenie on-line, 30 czerwca 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Przegląd wybranych nowych wymagań dotyczących eAdministracji w aspekcie dokumentacji elektronicznej, XV Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Warszawa, 8 września 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – w czasie epidemii procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem z uwzględnieniem pracy zdalnej, szkolenie on-line, 22 września 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – w czasie epidemii procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem z uwzględnieniem pracy zdalnej, szkolenie on-line, 15 grudnia 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie z uwzględnieniem procedur administracyjnych i postępowania z edokumentem w czasie pracy zdalnej, szkolenie dedykowane dla Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego,16 grudnia 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Związku Gmin Wiejskich RP oraz Konwentu Gmin Wiejskich Województwa Kujawsko-Pomorskiego, e-Instytucja.pl, 20 stycznia 2021 r.,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Związku Gmin Pomorskich, e-Instytucja.pl, 20 stycznia 2021 r.,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolskich, e-Instytucja.pl, 21 stycznia 2021 r.,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Fundacji Centrum Edukacji Samorządowej, e-Instytucja.pl, 21 stycznia 2021 r.,
- Jak przygotować urząd do realizacji usług publicznych na platformie elektronicznej – wytyczne dla urzędów administracji publicznej, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Bariery Prawne w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 3/2008, dodatek na CD, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera, współpraca Jakub Zalewski, Tomasz Wilk, Katarzyna Włodarczyk
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Przygotowanie i udostępnianie wzorów i formularzy elektronicznych, elektroniczna Administracja Nr 3/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Doręczanie dokumentu elektronicznego do podmiotu publicznego – wymagania formalno-prawne, elektroniczna Administracja Nr 4/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Procedowanie sprawy w nowych warunkach prawnych. Zasady doręczania dokumentów elektronicznych odbiorcom usług certyfikacyjnych”, elektroniczna Administracja Nr 5/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Informatyzacja administracji w świetle wymagań prawnych 1 maja 2008 r. Ewidencjonowanie i archiwizacja dokumentów elektronicznych, elektroniczna Administracja Nr 6/2008, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Joanna Kozera
- Dylematy e-urzędnika, Jak wnieść e-wniosek, Podanie, jakie jest …, Prawo do e-doręczenia, IT w Administracji Nr 1/2009, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Problemy z elektronicznym ogłaszaniem aktów prawnych, Gazeta Samorządu i Administracji, Nr 3/2009, Jolanta Rybińska, Artur Prasal
- E-urząd wymagania prawne i organizacyjne (Internet dla urzędu i mieszkańców – zagadnienia prawne, finansowe i praktyczne) Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. 2009, Artur Prasal, Aleksander Konopek
- Informatyzacja administracji - Poradnik samorządowca Nr 5/2010, Infor, maj 2010, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Centra w odstawkę, IT w Administracji Nr 3/2010, Artur Prasal
- Pojednanie dokumentów, IT w Administracji Nr 1/2010, Jolanta Rybińska, Artur Prasal
- Urząd „papierowy” czy „elektroniczny” – nowe wymagania prawne, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 4/2011, Artur Prasal
- Kim jest Koordynator czynności kancelaryjnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 5/2011, Artur Prasal
- E-zarządzanie dokumentacją, E-Urząd – bezpłatny dodatek do Wspólnoty Nr 11/2011, Artur Prasal
- Problemy przy wdrażaniu Instrukcji Kancelaryjnej, Wspólnota Nr 23/2011, Artur Prasal
- Zarządzanie dokumentacją i informacją – Poradnik Samorządowca Nr 6/2011, Infor, czerwiec 2011, Artur Prasal, Jolanta Rybińska, Jakub Zalewski
- Dla kogo Instrukcja kancelaryjna?, Wspólnota Nr 29/2011
- Doręczanie dokumentów elektronicznych do podmiotów publicznych, Wspólnota Nr 41/2011, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Doręczanie dokumentów elektronicznych, Wspólnota Nr 47/2011, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Uwarunkowania prawne i organizacyjne wdrożenia EZD, ITwAdministracji Nr 1/2012, Artur Prasal
- Różne możliwości wnoszenia wniosku o informację publiczną, Gazeta Samorządu i Administracji Nr4/2012, Artur Prasal,
- Elektroniczny lub papierowy wniosek o udzielenie informacji publicznej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 5/2012, Artur Prasal,
- Podpis elektroniczny przy informacji publicznej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 6/2012, Artur Prasal,
- Przepis na EZD, IT w Administracji Nr 3/2012, Artur Prasal,
- Metryka, czynności i osoby w sprawie, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2012, Artur Prasal,
- Metryka sprawy w USC, Technika i USC Nr 3/2012, Artur Prasal
- Stosowanie metryki sprawy w określonych procesach administracyjnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 18/2012, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Będzie nowe prawo dotyczące standaryzacji wzorów pism, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 3/2013, Artur Prasal,
- Plan wdrożenia systemu EZD, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 5/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- EZD – System podstawowy lub pomocniczy – wdrożenie wyjątków, Gazeta Samorządu
i Administracji Nr 7/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Elektroniczne petycje w urzędzie, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2013, Artur Prasal,
- Środki komunikacji elektronicznej w ustawie o kierujących pojazdami Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2013, Artur Prasal,
- Skuteczne udostępnienie usług elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2013, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Dokumentacja w dziedzinowych systemach teleinformatycznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Linia Współpracy wyznaczy jednolity kształt informatyzacji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2013, Artur Prasal,
- Porządkowanie ePUAP i profilu zaufanego, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 12/2013, Artur Prasal,
- Diagnozowanie barier w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2013, Artur Prasal,
- Archiwum elektroniczne w EZD, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Dokumentowanie spraw elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2013, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Znaczenie zachowania kolejności w podpisywaniu dokumentów, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 18/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Wszczęcie postępowania administracyjnego na wniosek elektroniczny, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 20/2013, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Doręczanie dokumentów elektronicznych z wykorzystaniem ePUAP, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 22/2013, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Elektroniczna skarga do sądu, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2013, Artur Prasal,
- Niejednoznaczne pomysły na elektroniczną dokumentację sądową, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 24/2013, Artur Prasal,
- Jawność postępowania administracyjnego a udostępnianie dokumentów elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 1/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Sprawozdania budżetowe przez ePUAP, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 4/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Kolejny etap cyfryzacji administracji publicznej, Nowe obowiązki, nowe uprawnienia... dodatek specjalny, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 7/2014, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Elektroniczny wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Stan informatyzacji i jej kolejny etap, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2014, Artur Prasal,
- Zadania koordynatora czynności kancelaryjnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 12/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Doręczanie dokumentów elektronicznych w nowych warunkach prawnych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 15-16/2014,
- Elektronizacja akt stanu cywilnego, ITwAdministracji Nr 6/2014, Artur Prasal
- eBook – Najważniejsze zmiany prawne w e-administracji w 2014 r., Jolanta Rybińska, Artur Prasal, Infor, czerwiec 2014
- Zmiany od 1 stycznia 2015 r. w dokumentacji w urzędzie stanu cywilnego, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 20/2014, Jolanta Rybińska, Artur Prasal,
- Nowe zasady składania i rozpatrywania petycji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 20/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Adres elektroniczny jako adres do doręczeń, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 21/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska,
- Elektroniczne procedury obsługi dowodów osobistych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 22/2014, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Zmiany w realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2014, Artur Prasal
- Elektroniczna realizacja obowiązku meldunkowego, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 24/2014, Artur Prasal
- Meldunek za pomocą środków komunikacji elektronicznej, IT w Administracji Nr 12/2014, Artur Prasal
- Przesunięcie wdrożenia systemu rejestrów państwowych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 1/2015, Artur Prasal
- Obowiązkowe usługi elektroniczne dla samorządów, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 6/2015, Artur Prasal
- Wydawanie e-zaświadczeń, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 6/2015, Artur Prasal
- Obowiązek świadczenia usług elektronicznych, IT w Administracji Nr 6/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2015, Artur Prasal
- Koniec ePUAP, będzie ePUAP2, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2015, Artur Prasal
- Elektronizacja Ordynacji podatkowej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 11/2015, Artur Prasal
- W oczekiwaniu na e-usługi centralne i ePUAP2, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2015, Artur Prasal
- Profil zaufany ePUAP – nowe procedury, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 13/2015, Artur Prasal
- System EZD w urzędzie, IT w Administracji Nr 7/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Dokumentowanie spraw elektronicznych, IT w Administracji Nr 8/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- Ruszył serwis Obywatel.gov.pl, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2015, Artur Prasal
- Elektroniczne pełnomocnictwa i doręczenia w Ordynacji podatkowej, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 17/2015, Artur Prasal
- Informatyzacja procesu doręczeń e-dokumentów, IT w Administracji Nr 10/2015, Artur Prasal
- Systemy dedykowane a system EZD, IT w Administracji Nr 11/2015, Artur Prasal, Jolanta Rybińska
- eIDAS zmienia administrację/Rozporządzenie unijne zmienia administrację cyfrową, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 21-22/2015, dodatek specjalny Artur Prasal
- Papierowe e-doręczenie, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2015, Artur Prasal
- E-mail do doręczeń na ePUAP2, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2015, Artur Prasal,
- Planowane kierunki zmian w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 4/2016, Artur Prasal,
- Usługi zaufania w urzędach od 1 lipca 2016 r., Gazeta Samorządu i Administracji Nr 8/2016, Artur Prasal,
- Niewykorzystywane e-usługi, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 9/2016 , Artur Prasal,
- Jakie elementy są niezbędne we wzorach dokumentów elektronicznych, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 23/2016 , Artur Prasal,
- E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców, Infor 2016, praca zbiorowa,
- Centra usług wspólnych pod red. Marleny Sakowskiej-Baryły i Marcina Górskiego, Municipium 2016,
- Dowód osobisty w smartfonie, czyli nowość w e-administracji, Gazeta Samorządu i Administracji Nr 15/2016 , Artur Prasal,
- Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją, CH Beck, 2018, Artur Prasal, Ewa Perłakowska, Grzegorz Abgarowicz,
- Dokument elektroniczny – uwierzytelniony czy opatrzony podpisem? ABI Expert Nr 1/2018, Artur Prasal,
- Przegląd sposobów doręczeń elektronicznych, IT w Administracji Nr 3/2018, Artur Prasal
- Prawne aspekty stosowania poczty elektronicznej, IT w Administracji Nr 4/2018, Artur Prasal
- Udostępnianie pism cyfrowych, IT w Administracji Nr 5/2018, Artur Prasal,
- Elektroniczna skrzynka podawcza czy e-mail, IT w Administracji Nr 6/2018, Artur Prasal,
- Jedno konto do wszystkich portali, IT w Administracji Nr 7/2018, Artur Prasal,
- Przyjmowanie faktur elektronicznych przez urzędy, IT w Administracji Nr 8/2018, Artur Prasal,
- Vademecum sekretarza jednostki samorządu terytorialnego, CH Becka 2018, praca zdiorowa,
- Usługi doręczania, identyfikacji i podpisów elektronicznych w świetle rozporządzenia eIDAS, Poradnik, Presscom 2018, ArturPrasal,
- Dokumentacja elektroniczna w systemach centralnych, IT w Administracji Nr 3/2019, Artur Prasal,
- Problemy z doręczeniami między podmiotami, IT w Administracji Nr 9/2019, Artur Prasal,
- Doręczenie elektroniczne bez wzoru w repozytorium, IT w Administracji Nr 9/2019, Artur Prasal,
- Obsługa zamówień publicznych, IT w Administracji Nr 10/2019, Artur Prasal,
- Podpisywanie dokumentów elektronicznych na ePUAP, IT w Administracji Nr 10/2019, Artur Prasal,
- Podpisywanie dokumentów elektronicznych na ePUAP, IT w Administracji Nr 10/2019, Artur Prasal
- Czym jest rejestr danych kontaktowych, IT w Administracji Nr 12/2019, Artur Prasal,
- Praca zdalna a dokumentowanie spraw, IT w Administracji Nr 5-6/2020, Artur Prasal,
- Podpis mechanicznie odtworzony, IT w Administracji Nr 12/2020, Artur Prasal,
- Przegląd procedur i narzędzi e-urzędnika. ABI Expert 1/2021, Artur Prasal,
Prezentacje, szkolenia (prowadzący)
- Seminarium - dylematy elektronicznej administracji, Informatyzacja Administracji
w świetle wymagań prawnych, Warszawa 11 czerwca 2008, Centrum Promocji Informatyki,
- VIII zjazd Sekcji Archiwistów Samorządowych Stowarzyszenia Archiwistów Polskich, Nowe przepisy kancelaryjno-archiwalne w administracji samorządowej, Organizacja wdrożenia Podsystemu Obiegu Dokumentów oraz przygotowanie wdrożenia systemu EZD w Urzędzie Miasta Łodzi, Zakopane 9-11 czerwca 2011 r., Sekcja Archiwistów Samorządowych Stowarzyszenia Archiwistów Polskich,
- VIII Ogólnopolskie Seminarium Archiwalne, Nowe regulacje prawne w zarządzaniu dokumentacją współczesną, Wdrażanie nowej instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie Miasta Łodzi - osiągnięcia i problemy, Zielona Góra 7-9 września 2011 r., Sekcja Archiwa Zakładowe Stowarzyszenia Archiwistów Polskich, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Stowarzyszenie Archiwistów Polskich Oddział w Zielonej Górze, Archiwum Państwowe w Zielonej Górze, Uniwersytet Zielonogórski Instytut Historii,
- Seminarium - Koordynator czynności kancelaryjnych w warunkach elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD), Rola i obowiązki koordynatora czynności kancelaryjnych. Niezbędne kwalifikacje. Organizacja pracy - jak połączyć obowiązki koordynatora z funkcją archiwisty zakładowego. Sposoby oceny pracy koordynatora. Zakres odpowiedzialności, Warszawa 26 października 2011 r., Centrum Promocji Informatyki,
- DLM Forum, Spotkanie Tłumaczy Standardu MoReq, Zarządzanie dokumentacją w Polsce, Problemy wdrożenia systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w Urzędzie Miasta Łodzi, Warszawa 8 listopada 2011 r., Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych,
- II forum koordynatorów czynności kancelaryjnych "instrukcja kancelaryjna po roku - doświadczenia i dobre praktyki", Nowe regulacje w zakresie "metryki sprawy", Warszawa 29 marca 2012 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Seminarium - tworzenie metryk spraw administracyjnych. Mechanizm ujawniania procedur podejmowania decyzji, Rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad postępowania z dokumentami elektronicznymi - praktyka działania urzędów, Warszawa
24 maja 2012 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Szkolenie w ramach projektu SPINeR - Świętokrzyskie Partnerstwo dla e-Rozwoju: Tworzenie metryk spraw administracyjnych, Metryka papierowa i elektroniczna w świetle uwarunkowań prawnych, Kielce 11 czerwca 2012 r., Stowarzyszenie Miasta w Internecie,
- Wymagania prawne dotyczące postępowania z dokumentacja papierową i elektroniczną
w Urzędzie Miasta i Gminy Bogatynia,
- Rola sekretarza w przygotowaniu urzędu do zmian prawnych związanych z informatyzacją urzędu - wyzwanie organizacyjne czy informatyczne? - w świetle zmian proponowanych przez MAiC, Łódź, 21 marca 2013 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- Zarządzanie dokumentacją papierową i elektroniczną w urzędzie administracji publicznej, 9 maja 2013 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- LVI edycja seminarium w cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI "Jak uniknąć błędów przy świadczeniu usług elektronicznych w administracji?", Przygotowanie i udostępnianie usług elektronicznych, Warszawa, 21 sierpnia 2013 r., Centrum Promocji Informatyki
- XXI edycja Forum Informatyki w Administracji Nowe Perspektywy, Nowe Problemy, Stare Uwarunkowania, Zarządzanie usługami elektronicznymi w urzędzie administracji publicznej, Żelechów 16-17 października 2013 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Wdrożenie – praktyka – efekty, Praktyka postępowania z dokumentacją elektroniczną stanowiącą część akt w systemie tradycyjnym, Warszawa 22-23 października 2013 r., Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych,
- Wsparcie jst w zakresie budowy elektronicznej administracji – spotkanie informacyjne dla przyszłych Beneficjentów konkursu nr 2/POKL/5.2.1/2013, Zarządzanie usługami elektronicznymi w urzędach jednostek administracji samorządowej, Warszawa 4 lutego 2014 r., Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji,
- Nowe obowiązki dotyczące komunikacji elektronicznej - nowelizacja ustawy o informatyzacji (...), Kodeksu postępowania administracyjnego i innych ustaw, Łódź, 25 lutego 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- III Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Zarządzanie Dokumentacją i Informacją, Wpływ ustawy z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw na pracę Koordynatora Czynności Kancelaryjnych, Warszawa, 26 lutego 2014 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Forum Sekretarzy, Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 14 marca 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 20 marca 2014 r., Urząd Miasta Lublina,
- Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 20 marca 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Lublinie,
- Nowe przepisy, nowe wymagania – przygotowanie urzędu do elektronizacji procedur, Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Łódź, 5 czerwca 2014 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- Obieg dokumentów, archiwizacja i wartościowanie dokumentacji w jednostkach samorządu terytorialnego. Zmiany wprowadzone w zakresie udostępniania usług elektronicznych; Usługi elektroniczne na platformie ePUAP; Czynności kancelaryjne w systemie EZD, Warszawskie Seminaria Prawnicze, wydawnictwo MUNICIPIUM, Warszawa, 23 października 2014 r.,
- IV Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych Nowe Technologie, Nowe Przepisy W Pracy Koordynatora Czynności Kancelaryjnych, Rola Koordynatora w procesach organizacyjnych Urzędu i zmian prawnych, Warszawa 9 grudnia 2014 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Forum Sekretarzy, Zmiany prawne 2014/2015 w obszarze informatyzacji i ich wpływ na funkcjonowanie urzędów - przegląd, omówienie, wątpliwości, Łódź, 16 stycznia 2015 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- V Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Nowe wymagania prawne dotyczące petycji, Warszawa, 5 marca 2015 r., Centrum Promocji Informatyki,
- VI Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, System EZD a udostępnianie akt sprawy, Warszawa, 17 września 2015 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Forum Sekretarzy, Obowiązki samorządu w zakresie eadministracji – stan obecny i projektowane zmiany, Bronisławów, 19 listopada 2015 r., Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi,
- VII Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Praktyka doręczeń elektronicznych – co się zmieniło na ePUAP? Warszawa, 15 marca 2016 r., Centrum Promocji Informatyki,
- XXVI Forum Informatyki w Administracji, blok tematyczny eUsługi w administracji; Warunki świadczenia e-usług przez administrację. Zarządzanie usługami elektronicznymi w urzędzie administracji publicznej, Miedzeszyn 13-14 kwietnia 2016 r., Centrum Promocji Informatyki,
- IX Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Wymiana systemu klasy EZD, Warszawa 9 marca 2017 r., Centrum Promocji Informatyki,
- IV Forum Kierowników IT w Administracji, Migracja danych między systemami EZD, Zakopane 29-31 marca 2017 r.,
- X Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Dokumentacja elektroniczna
w systemach dziedzinowych a system EZD i system tradycyjny, Warszawa 5 września 2017 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Wykorzystywanie komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym po nowelizacji kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 7 kwietnia 2017 r., która weszła w życie 1 czerwca 2017 r.; Praktyczne problemy doręczania dokumentów elektronicznych przez organ administracji publicznej – perspektywa urzędu administracji publicznej; Warszawa 26 września 2017 r., Centrum Promocji Informatyki
- Rozwiązania informatyczne w administracji w świetle wymagań prawnych - podejście praktyczne, Warszawa 30 stycznia 2018 r., Centrum Promocji Informatyki,
- V Forum Kierowników IT w Administracji, Dokumentacja elektroniczna w systemach dziedzinowych a system EZD i system tradycyjny, Zakopane 18-20 kwietnia 2018 r.
- Środki komunikacji elektronicznej w urzędzie – stan obecny i planowane zmiany, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Łodzi, Łódź 25 maja 2018 r.
- Dokument elektroniczny w urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), 19 września 2018 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Problemy i wyzwania związane z integracją systemów dziedzinowych z EZD PUW, Seminarium „EZD” w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, Wrocław 14-15 stycznia 2019 r.,
- XIII Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Doręczenia elektroniczne w różnych procedurach – wątpliwości i potencjalne problemy, Warszawa, 12 marca 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Integracja systemów teleinformatycznych wykorzystywanych w UMWD z systemem teleinformatycznym EZD PUW, szkolenie dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, 1 kwietnia 2019 r.,
- XIII Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Doręczenia elektroniczne w różnych procedurach – wątpliwości i potencjalne problemy, Warszawa, 12 marca 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), Warszawa, 28 maja 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Rewolucja doręczeń w różnych procedurach - rozwiązania unijne i projektowana ustawa o elektronizacji doręczeń, Praktyka doręczeń w Polsce, przykładowe problemy, Warszawa, 15 maja 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Aktualne wyzwania w działalności archiwów i w archiwizacji dokumentacji, Problemy dokumentacyjne i archiwizacyjne na przykładzie systemów dziedzinowych, Warszawa, 13 czerwca 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- XIV Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Dokumenty xml - praktyka i orzecznictwo dotyczące doręczeń elektronicznych, Warszawa, 12 września 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w Urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), Warszawa, 5 listopada 2019 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Elektroniczna wymiana korespondencji drogą elektroniczną pomiędzy urzędami - wymagania prawne, praktyczne przykłady realizacji wymagań, Toruń 14 listopada 2019 r., Forum Sekretarzy Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej,
- Elektronizacja postępowania administracyjnego, III Forum Postępowania Administracyjnego, Toruń 25-27 listopada 2019 r.,
- Pułapki i zagrożenia przy dokumentowaniu spraw w systemach dziedzinowych, III Forum Zarządzania Dokumentacją Elektroniczną, Toruń, 27-29 listopada 2019 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem (najczęściej pojawiające się wątpliwości i praktyczne przykłady ich rozwiązania), 25 lutego 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w Urzędzie, Elektroniczna wymiana korespondencji pomiędzy urzędami – najczęściej występujące problemy i wątpliwości, szkolenie dedykowane dla Urzędu Gminy w Stolnie, Stolno, 2-3 marca 2020 r.,
- Natura wdrożenia systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją, II Forum Kobiet IT w Administracji, Toruń, 5-6 marca 2020 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie, procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem, z uwzględnieniem obsługi platformy ePUAP, problemów w czasie epidemii oraz doręczeń elektronicznych, szkolenie on-line, Presscom, Wrocław, 21 maja 2020 r.,
- Dokument elektroniczny, procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem, szkolenie dedykowane dla Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, Warszawa, 17 czerwca 2020 r.,
- Przepisy prawa i praktyka wykorzystania dokumentu elektronicznego w urzędzie administracji publicznej – szkolenie on-line dedykowane dla e-Instytucja.pl, 18 czerwca 2020 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie, procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem, z uwzględnieniem obsługi platformy ePUAP, problemów w czasie epidemii oraz doręczeń elektronicznych, szkolenie on-line, Presscom, 24 czerwca 2020 r.,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – w czasie epidemii procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem z uwzględnieniem pracy zdalnej, szkolenie on-line, 30 czerwca 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Przegląd wybranych nowych wymagań dotyczących eAdministracji w aspekcie dokumentacji elektronicznej, XV Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, Warszawa, 8 września 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – w czasie epidemii procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem z uwzględnieniem pracy zdalnej, szkolenie on-line, 22 września 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie – w czasie epidemii procedury administracyjne, postępowanie z e-dokumentem z uwzględnieniem pracy zdalnej, szkolenie on-line, 15 grudnia 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Dokument elektroniczny w urzędzie z uwzględnieniem procedur administracyjnych i postępowania z edokumentem w czasie pracy zdalnej, szkolenie dedykowane dla Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego,16 grudnia 2020 r., Centrum Promocji Informatyki,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Związku Gmin Wiejskich RP oraz Konwentu Gmin Wiejskich Województwa Kujawsko-Pomorskiego, e-Instytucja.pl, 20 stycznia 2021 r.,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Związku Gmin Pomorskich, e-Instytucja.pl, 20 stycznia 2021 r.,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolskich, e-Instytucja.pl, 21 stycznia 2021 r.,
- Narzędzia eAdministracji, podpis elektroniczny, dowód osobisty, mTożsamość, szkolenie on-line dla Fundacji Centrum Edukacji Samorządowej, e-Instytucja.pl, 21 stycznia 2021 r.,
Grupy
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
ePUAP
Grupa poruszająca tematykę związaną z ePUAP, szeroko pojętą informatyzacją administracji publicznej, itd.
Informatyzacja administracji publicznej
Jakie wyzwania stoją przed administracją publiczną? Jakie rozwiązania informatyczne sprawdzają się, a które nie. Podyskutujmy o tym co należy zmienić w podejściu administracji publicznej.
Przedsiębiorczość
Przedsiębiorcy, osoby przedsiębiorcze, współpraca biznesowa, przyjaciele biznesowi, rozwój osobisty i firmowy, pomoc, dotacje, biznesplany. Przedsiębiorczość
Szkolenia EFS
Grupa dla wszystkich osób korzystających, organizujących i planujących skorzystać ze szkoleń współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS)