Artur Bebak-Szczucki

niezadowalające, Dyskrecja jest cnotą

Wypowiedzi

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Buddyzm w temacie Pokój powitalny

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Buddyzm

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Buddyzm w temacie Pokój powitalny

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Buddyzm

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie inter nyndro cz 1. pokłony
    3.08.2011, 17:47

    @Maciej. Racja Panie Kolego, to przeważnie ci "opóźnieni", o których pisałeś wcześniej;D

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie inter nyndro cz 1. pokłony
    2.08.2011, 19:57

    Maciej W.:
    Artur Bebak-Szczucki:
    W kwestii formalnej. Czy ktoś z was wie coś więcej o 10-krotnym "skróceniu" Nyndro przez XVII Karmapę Ogyena Trinley Dorje? (Uczniów Lamy Ole, proszę o powstrzymanie się od "komentarzy" na temat Karmapy-nie o to pytam)

    Chętnie powstrzymam się od komentarzy na temat Karmapy, jednak co do meritum - wykracza to ponad moje siły. Toć po 10k pokłonów to człowiek nawet się dobrze formułki nie nauczy. :P

    Nyndro to nie "pokłony". Sprowadziłeś sens tej praktyki do ćwiczeń gimnastycznych i to dla "opóźnionych" (Toż formułę przyjęcia schronienia można zapamiętać już po kilku powtórzeniach). Na marginesie mówiąc, wszystko zależy od zdolności ucznia. Urzeczywistnieni Lamowie czasami zwalniają niektórych swych uczniów z części bądź nawet całości Nyndro.

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Pogaństwo w temacie Strony pogan w Polsce
    1.08.2011, 20:49

    http://www.asatru.pl/index.html

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie ŹRÓDŁO 100 SYLABOWEJ MANTRY WADŻRASATTWY
    31.07.2011, 21:34

    Dziękuje za obszerne wyjaśnienia. Zaczynam żałować,że tak późno trafiłem na to forum;)

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie ŹRÓDŁO 100 SYLABOWEJ MANTRY WADŻRASATTWY
    31.07.2011, 14:03

    Ha, mam dzisiaj dzień pytań, ale trudno się powstrzymać. Toż Pawle, wiedzą "kasujesz" niejednego Lamę;)A co z tzw. mudrą zobowiązania przy tej mantrze?
    Czy stosowana jest tylko w tradycji dzogczen, czy też we wszystkich szkołach.
    Bo siłą przyzwyczajenia ręce same się "składają" przy wspólnych praktykach, ale czasami jestem "jedyny" i trochę niezręczne to jest.
    I tak na marginesie, mój Nauczyciel Sangter Tulku Rinpoche zaleca 3-krotną recytację tejże mantry przy właściwie każdej praktyce, dla jak to powiedział oczyszczenia splamień wynikających z błedów w recytacji tekstów. Dotyczy to głównie sadhan gniewnych aspektów, ale przecie 100-sylabowej mantry przedawkować nie sposób;)

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie inter nyndro cz 1. pokłony
    31.07.2011, 13:49

    W kwestii formalnej. Czy ktoś z was wie coś więcej o 10-krotnym "skróceniu" Nyndro przez XVII Karmapę Ogyena Trinley Dorje? (Uczniów Lamy Ole, proszę o powstrzymanie się od "komentarzy" na temat Karmapy-nie o to pytam)

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Guru padmasambhawa - część I
    30.07.2011, 14:07

    Ha, dobrze wiedzieć,że nie jestem jedyny z tzw. "luźnym podejściem".
    Zaciekawiło mnie to, co napisałeś o melodii do Cie. Jakiś czas praktykowałem Cie w rycie NNR. (Chociaż formalną inicjację i lung dostałem dopiero od Mojego ukochanego Guru Sangtera Tulku Rinpoche)w sandze dzogczen nie spotkałem się z jakimmś restrykcjonizmem melodyjnym, natomiast u moich Karma Kamtzang nacisk na zachowanie melodii traktowany jest bardzo serio.Ciekaw jestem twojego zdania Pawle. Swoją drogą sama praktyka, tj. układ tekstu może się różnić w tej samej szkole, w zalezności od miejsca z którego jest sanga. Np. tekst sprzedawany w Szenpenie, okazał się "nie pasować" do grabnickiego kursu z Sangterem Tulku Rinpoche. Jak mi wytłumaczył to Guru wynikało to z tekstu użytego do tłumaczenia, pochodził bodajże z Belgii.(Tak przynajmniej zrozumiałem);D

  • Artur Bebak-Szczucki
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Guru padmasambhawa - część I
    29.07.2011, 19:49

    A właściwie jak to jest z tymi melodiami? Na własnym przykładzie... Ponieważ zaczynałem praktykę buddyjską w sandze dzogczen (uczniowie NNR)utrwaliła mi się melodia 7 linijkowej modlitwy śpiewana w tej tradycji. Ponieważ, czuję się z nią najlepiej - ja właśnie stosuję w codziennej praktyce (mimo, że postrzegam siebie jako ucznia Sangtera Tulku Rinpoche i związany jestem z Bencien Karma Kamtzang) Ale do czego zmierzam? Mój Nauczyciel śpiewa mantrę Guru Rinpocze na melodię z klasztoru Samye, mimo iż jest teraz Kagyupą. Jest oczywiście Tulku Ningmapy, ale i Kagyupą w pełnym tego słowa znaczeniu. Ponieważ Sangter Tulku Rinpoche często wymiennie stosuje melodie obu szkół, to czy melodia w praktyce ma tak istotne znaczenie?Artur Bebak-Szczucki edytował(a) ten post dnia 29.07.11 o godzinie 19:50

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do