Wypowiedzi
-
Niestety tak. Po Francji podobnie i to tylko pod warunkiem, że auto wjechało do kraju z ładunkiem.
Jeszcze w kwestii transportu pytanie, co Francuzi wymyśla po nowym roku z płacą minimalną i sposobem jej egzekwowania. -
Plus mieć dużo wolnego czasu i samozaparcia. Busy to specyficzny temat. O ładunki na busa biją się nie tylko busiarze ale i solówki. Zdarza się, że i niekiedy naczepy. Konkurencja jest więc duża a i kierowcę nie łatwo znaleźć. Z samego transa trudno raczej wyżyć ale znając języki i korzystając z innych giełd transportowych można zarobić jeszcze stawkę pośrednika więc jakoś to już wygląda. Co do stawki tak jak pisał na początku Konrad 0,30 - 0,35e jest realna stawką, pytanie czy zadowalająca.
-
Dokładnie tak jak napisał Krzysztof. Są firmy którym nie robi różnicy to czy przyjmą całość czy też cześć przesyłki ale jeśli w Waszym przypadku przesyłka dostarczona częściowo, wyklucza możliwość pracy z towarem, najlepiej odmówić przyjęcia takiej przesyłki z powodu częściowego braku. Skoro i tak z tym nic nie możecie zrobić to przynajmniej zwolnicie miejsce na magazynie. Od tej pory to operator będzie musiał zagospodarować sobie miejsce na magazynie dla tego typu przesyłek. Kilkukrotna odmowa przyjęcia i interwencja u nadawcy powinna przynieść porządany efekt.
-
MBO jest skutecznym narzędziem prowadzącym do realizacji celów strategicznych, angażując do tego szeregowych pracowników. Osobiście nie zgodzę się, że szczeblem z którego wychodzą inicjatywy powinni być menedżerowie. Owszem mogą oni wykazywać inicjatywę i jest to wskazane jednak zaangażowani powinni być również a może przede wszystkim pracownicy na niższych szeblach min. Specjaliści. Menedżer jako zwierzchnik powinien wspierać swoich pracowników w realizacji ich celów. Żeby MBO było skuteczne należy odpowiednio kaskadowac cele wychodząc od strategicznych i kaskadujac w dół struktur. Z ponadprzecietnymi celami również należy uważać i ustalać zgodnie z zasadą ich realności. Niestety tutaj można przegiąć w obie strony. Zbyt ambitne i nierealne cele mogą zabić kreatywność pracowników z kolei zbyt nisko postawiona poprzeczka rozleniwi ich bądź też sprawi wrażenie, że nie są oni doceniani. MBO jest bardzo ciekawą koncepcja jednak w wielu firmach jej wprowadzenie wymaga dużych zmian zwłaszcza w mentalność kadry zarządzającej.
-
Również polecam poszukać w bibliotekach miejskich. W Łodzi nie miałem problemu ze znalezieniem książki do wypożyczenia. Ze swojej strony w tematyce zakupów warto przeczytać również raport "Rola i ranga zakupów w Polskich przedsiębiorstwach" H. Kardasz oraz " Decyzje zakupowe na rynku małych i średnich prprzedsiębiorstw" E. Gąsiorowska.
-
Pytanie czy taki mail został przesłany w ciągu 7dni od daty dostarczenia towaru (w przypadku szkody ukrytej). Klient powinien udokumentować szkodę, określić swoje roszczenia i załączyć niezbędną dokumentację.
Na kliencie też spoczywa obowiązek udowodnienia winy przewoźnikowi. Niestety z interpretacją prawa przez sądy bywa różnie i w takiej samej bądź podobnej sprawie dwa sądy potrafią wydać zgoła odmienne wyroki.
Do dokumentacji powinna zostać załączona faktura zakupu towaru, oryginał listu przewozowego oraz protokół szkody. Z drugiej strony pytanie też jak chcemy żeby klient postrzegał nasza firmę. Klienci zazwyczaj nie mają pojęcia jak powinna wyglądać procedura reklamacji w transporcie. W końcu to od nas się oczekuje, że będziemy specjalistami w tej dziedzinie i przeprowadzimy klienta przez całą procedurę. Pytanie tylko co nam się bardziej opłaca. Czy pomoc klientowi w złożeniu reklamacji przeciwko naszej firmie czy może nastawiamy się na budowę wizerunku odpowiedzialnej firmy i liczymy na przyszłe zyski ze współpracy z klientem przewyższające koszty reklamacji. -
Polecam również zainteresować się usługami brokerów z tego zakresu. Bardzo prawdopodobne, że będą w stanie zaoferować cenę niższą aniżeli bezpośrednio firma kurierska.
-
Witam,
Zapraszam do dyskusji osoby mające doświadczenie w korzystaniu/wdrażaniu systemów telematycznych.
Jakie systemy polecacie, jakie są orientacyjne koszta wdrażania tego typu systemu, jakie korzyści dla firmy i ewentualne bariery we wdrażaniu.
Czy możliwa jest integracja systemu telematycznego z systemami kasy TMS?
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji -
Serdecznie zapraszamy na konferencję pt. "Strategie zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw na miarę wyzwań XXI wieku". Jest to druga edycja zakończonej sukcesem konferencji z 2014 roku pt."Doskonalenie zarządzania łańcuchem dostaw", która zapoczątkowała cykl corocznych spotkań z praktykami branży logistycznej, wykładowcami akademickimi i studentami logistyki.
W jednym czasie i miejscu mają Państwo możliwość skonfrontowania zagadnień teoretycznych z ich praktycznym zastosowaniem.
Termin: 21-22 Kwietnia 2015
Lokalizacja: Wydział Zarządzania
Uniwersytet Łódzki
ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź
Cena: 50zł - Cena obejmuje: Materiały konferencyjne, udział w konferencji, wyżywienie (przerwy kawowe
i obiadowe) oraz udział w imprezie integracyjnej
80zł - Cena obejmuje: Nocleg, materiały konferencyjne, udział w konferencji, wyżywienie (przerwy
kawowe i obiadowe) oraz udział w imprezie integracyjnej
Szczegółowy program jak i formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie:
http://scm.uni.lodz.pl/index.php/konferencja
W imieniu Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Łańcuchem Dostaw, serdecznie zapraszam do rejestracji i udziału w konferencji -
Opcja z CMR była by najprostsza o ile dostawca korzysta z usług firmy transportowej.
Ciągle zbyt wiele niewiadomych, żeby dobrać najlepszy sposób kontroli nad dostawami. -
ilość błędów per dostawa (stan faktyczny w dostawie a zamówienie)
-
Kluczowym na samym początku wydaje mi się określenie wolumenu. Jeśli jest to jedno auto dziennie, nie wiem czy było by konieczne rozrysowywanie proces. A druga kwestia, to pozycja w łańcuchu jaka zajmuje firma. Jeśli dla dostawcy jesteśmy marginalnym klientem, to nie zawsze zgodzi się na podpisanie przewodnika dostawcy w którym za każde uchybienie będzie obciążany.
-
I kluczowe chyba pytanie ile kosztuje wynajęcie palety?
-
Dokładnie tak jak pisze p. Krystian. Całość procesu awizacji można zawrzeć w jednym mailu od dostawcy.
Kwestia też dziennego wolumenu i częstotliwości. -
A w odniesieniu do pytań z początku tematu jak wygląda współpraca?
Wcześniej jak rozumie firma korzystała z otwartego poolu paletowego?
Jak wygląda faktycznie opłacalność wynajmu palet w porównaniu z zarządzaniem paletami przez dział firmy? -
Witam,
Czy jest na forum może ktoś, kto ma doświadczenie we współpracy z firmami zajmującymi się wynajmem palet?
Jak orientacyjnie kształtuje się cena najmu palety o wymiarach euro i co jest w niej zawarte?
Co w przypadku uszkodzenia nośnika?
Może polecacie jakieś publikacje, artykuły, case study?
Wszelkie uwagi mile widziane. -
Warto się pochylić nad opcją czasowej rejestracji dokumentów transportowych u odbiorców (coś na wzór odbijania karty).
Wymaga to niestety zaangażowania dodatkowych zasobów, ewentualnie obciążenia pracownika dodatkowymi obowiązkami. Wydaje mi się jednak, że bez wdrożenia odpowiedniego systemu klasy tms będzie to bardzo czasochłonne a co za tym idzie kapitalochlonne zajęcie.