Anna Sopala
Naczelnik w Departamencie Rozwoju Informatyki
Warszawa,
mazowieckie
Doświadczenie zawodowe
Specjalista
Analiza danych oraz przygotowywanie raportów z hurtowni danych (SQL).
Wsparcie systemów sprawozdawczości obligatoryjnej.
Zarządzanie procesami oraz ich kontrola jakościowa w zakresie zadań przynależnych dla DI.
Modelowanie propozycji ulepszeń funkcjonujących procesów oraz współpraca przy ich implementacji.
Koordynacja procesu budowania budżetu oraz monitorowanie jego realizacji.
Realizowanie zakupów produktów i usług IT zgodnie z planem finansowym.
Wsparcie systemów sprawozdawczości obligatoryjnej.
Zarządzanie procesami oraz ich kontrola jakościowa w zakresie zadań przynależnych dla DI.
Modelowanie propozycji ulepszeń funkcjonujących procesów oraz współpraca przy ich implementacji.
Koordynacja procesu budowania budżetu oraz monitorowanie jego realizacji.
Realizowanie zakupów produktów i usług IT zgodnie z planem finansowym.
Controls and Compliance Officer
Opracowanie standardu katalogowania usług świadczonych przez departament zgodnie z ITIL (Information Technology Infrastructure Library – best practice).
Wypracowywanie wewnętrzych standarów poziomu świadczonych usług poprzez tworzenie, uzgadnianie oraz zarządzanie umowami Service Level Agreement.
Koordynacja procesu uzgadniania poziomu świadczonych usług w ramach jednostek zrzeszonych w grupie kapitałowej w Polsce i za granicą.
Koordynacja prawidłowego przebiegu procesu Risk Control Self Assesment (RCSA) oraz weryfikacja jego wykonania w zakresie Departamentu Infrastruktury Technologicznej.
Weryfikacja wykonanych RCSA w regionie Turcja, Węgry.
Tworzenie planów kontrolnych dla departamentu na podstawie wzorcowych planów Compliance.
Kontrola obszaru TI oraz raportowanie jej wyników.
Identyfikacja wykrytych ryzyk oraz koordynacja działań naprawczych w ramach jednostki.
Planowanie oraz przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa informacji oraz tematyki compliance.
Koordynacja procesów związanych z przygotowywaniem departamentu do kontroli wewnętrznych oraz audytów zewnętrznych.
Opiniowanie wewnętrznych aktów normatywnych dla obszaru technologii.
Wypracowywanie wewnętrzych standarów poziomu świadczonych usług poprzez tworzenie, uzgadnianie oraz zarządzanie umowami Service Level Agreement.
Koordynacja procesu uzgadniania poziomu świadczonych usług w ramach jednostek zrzeszonych w grupie kapitałowej w Polsce i za granicą.
Koordynacja prawidłowego przebiegu procesu Risk Control Self Assesment (RCSA) oraz weryfikacja jego wykonania w zakresie Departamentu Infrastruktury Technologicznej.
Weryfikacja wykonanych RCSA w regionie Turcja, Węgry.
Tworzenie planów kontrolnych dla departamentu na podstawie wzorcowych planów Compliance.
Kontrola obszaru TI oraz raportowanie jej wyników.
Identyfikacja wykrytych ryzyk oraz koordynacja działań naprawczych w ramach jednostki.
Planowanie oraz przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa informacji oraz tematyki compliance.
Koordynacja procesów związanych z przygotowywaniem departamentu do kontroli wewnętrznych oraz audytów zewnętrznych.
Opiniowanie wewnętrznych aktów normatywnych dla obszaru technologii.
p.o.Help Desk manager
Zarządzanie zespołem.
Rekrutacja, szkolenia, coaching i zarządzanie podległymi zasobami ludzkimi.
Przygotowywanie miesięcznych raportów z poziomu świadczonych usług technologicznych – MIS report.
Współpraca z regionalnymi administratorami poczty elektronicznej.
Tworzenie oraz aktualizacja dokumentacji tj. procedury, PCM’y, niezbędnej do prawidłowego działania zespołu w strukturze banku.
Prowadzenie projektów informatycznych. Samodzielne przeprowadzenie migracji poczty elektronicznej (Exchange) dla 4000 skrzynek w związku ze standaryzacją komunikacji w Citigroup.
Rekrutacja, szkolenia, coaching i zarządzanie podległymi zasobami ludzkimi.
Przygotowywanie miesięcznych raportów z poziomu świadczonych usług technologicznych – MIS report.
Współpraca z regionalnymi administratorami poczty elektronicznej.
Tworzenie oraz aktualizacja dokumentacji tj. procedury, PCM’y, niezbędnej do prawidłowego działania zespołu w strukturze banku.
Prowadzenie projektów informatycznych. Samodzielne przeprowadzenie migracji poczty elektronicznej (Exchange) dla 4000 skrzynek w związku ze standaryzacją komunikacji w Citigroup.
Specjalista ds. Informatyki
Przygotowywanie raportów z aplikacji transakcyjnej (platforma AS/400).
Rozwiązywanie problemów informatycznych pracowników banku.
Aktywny udział w zespole projektowym wdrożenia virtualnego helpdesku. – VirtualTech.
Zarządzanie zasobami sieciowymi w środowisku SOE (Service Operating Environment). Funkcje ISA (Information Security Administrator) w domenie
Rozwiązywanie problemów informatycznych pracowników banku.
Aktywny udział w zespole projektowym wdrożenia virtualnego helpdesku. – VirtualTech.
Zarządzanie zasobami sieciowymi w środowisku SOE (Service Operating Environment). Funkcje ISA (Information Security Administrator) w domenie
Szkolenia i kursy
Metodyka zarządzania projektami Prince2 - certyfikat Practitioner
Metodyka zarządzania projektami PRINCE2 -
certyfikat na poziomie foundation
ITIL V3 Foundation, Zarządzanie usługami IT. (Certyfikat)
Metodyka zarządzania projektami PRINCE2 -
certyfikat na poziomie foundation
ITIL V3 Foundation, Zarządzanie usługami IT. (Certyfikat)
Edukacja
Specjalizacje
Bankowość
Inne
Grupy
Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania
Uczelnia powstała w 1996 roku z inicjatywy Prezesa Polskiej Akademii Nauk. Uczelnia jest członkiem KRASP (Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich), jako jedna z dziewięciu szk&o