Anna Kamza (Nowotnik)

PhD, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Aero Poznań Human Lab
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

Psychologia poznawcza psychoterapia psychodynamiczna Eyetracking Szkolenia i warsztaty diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej Neurobiofeedback Statystyka i metodologia badań psychologicznych psychologia lotnictwa

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Head of R&D, Aviation Psychologist
Aero Poznań
- organization and management of R&D department
- planning and implementation own research projects
- cooperation with other research institutions
- defining research objectives and their relationship with the development of products and services of the company
Logo
Psycholog transportu lotniczego
Aero Poznań
- badania eyetrackingowe
- treningi biofeedback
- diagnoza osobowości i funkcji poznawczych
- badania empiryczne z zakresu psychologii poznawczej i psychofizjologii lotniczej
Logo
Redaktor naukowy
Testy Psychologiczne w Praktyce i Badaniach (redaktor naczelny: prof. dr hab. W. J. Paluchowski)
redaktor naukowy
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Doktorant
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
- projektowanie i realizacja badań empirycznych
- zajęcia dydaktyczne (psychologia poznawcza, psychologia różnic indywidualnych, metody pracy umysłowej, psychologia dla nauczycieli)
- opiekun roku
Logo
Psycholog-stażysta
Ośrodek Diagnostyczny Aresztu Śledczego w Poznaniu
- diagnoza psychologiczna
- opinia psychologiczna
Logo
Psycholog-stażysta
Klinika Psychiatrii Dorosłych Szpitala Klinicznego im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego im. Karo
- diagnoza psychologiczna
Logo
Psycholog-stażysta, opiekun turnusu
Gabinet Specjalistycznych Usług Psychologicznych dla Dzieci i Młodzieży Neuroterapia.Net w Poznaniu
- praca na turnusie terapeutycznym dla dzieci z ADHD
Logo
Psycholog-stażysta
Ośrodek Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION
- diagnoza osobowości
Logo
Psycholog-stażysta
Gabinet Usług Psychologicznych w Centrum Medycyny Pracy „Zdrowie” w Poznaniu
- diagnoza i opiniowanie kierowców
Logo
Psycholog-stażysta
Klinika Neurologii Wieku Rozwojowego Szpitala Klinicznego im. H. Święcickiego Uniwersytetu Medyczneg
- diagnoza neuropsychologiczna

Szkolenia i kursy

First Certificate In English
Uprawanienia Terapeuty EEG Biofeedback (I stopnień), EEG Instytut, Warszawa

Edukacja

Logo
Terapia EEG Biofeedback (I stopień), studia podyplomowe
EEG Instytut, Warszawa
Logo
Przygotowanie pedagogiczne (kwalifikacje pedagogiczne zgodne z par. 6.2. Rozporządze, studia podyplomowe
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
Psychoterapia psychodynamiczna (I rok), studia podyplomowe
Krakowskie Centrum Psychodynamiczne
Logo
Psychologia, doktorat
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
Psychologia, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
Socjologia, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

Badania i rozwój
Inne
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie

Inne

NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE:
Kamza, A. (2014). Rozwój dziecka. Wczesny wiek szkolny. Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela (red. A. I. Brzezińska). Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych [obj. 3 ark. wyd.; recenzent: prof. dr hab. Barbara Bokus, Wydział Psychologii UW; ISBN – 978-83-61693-52-9; pub - ISBN: 978-83-65115-08-9; /IsbnWeb/onix/step1publikacja.html? record_id=1486985].

Nowotnik, A. (2014). Środowisko rozwoju dzieci w wieku szkolnym: potrzeby dziecka a jakość rodzinnej i pozarodzinnej oferty edukacyjnej. W: A. I. Brzezińska Matejczuk, J., Jankowski, P., Rękosiewicz, M. (red.). Sześciolatki w szkole: rozwój i wspomaganie rozwoju (s. 59-73). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.

Nowotnik, A. (2014). Wczesnodziecięce style przywiązania do opiekuna a osiągnięcia szkolne i funkcjonowanie społeczne uczniów. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 2(127), 5-18.

Nowotnik, A. (2013). Funkcjonowanie uwagi a poziom umiejętności czytania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1(121), 37-53.

Matejczuk, J., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2013). 6-latek jako pierwszoklasista w szkole. Zróżnicowanie kodów językowych dziecka, rodziny i szkoły – dla kogo szansa, dla kogo zagrożenie? Studia Edukacyjne, 27, 129-142.

Brzezińska, A. I., Czub, T., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2012). Supporting Polish youth in entering into adulthood. Discussion on the margins of the Youth of 2011 Report. Culture and Education, 5 (91), 244-257.

Brzezińska, A. I., Matejczuk, J., Nowotnik, A. (2012). Wspomaganie rozwoju dzieci 5-7 letnich a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 7-22.

Brzezińska, A. I., Nowotnik A. (2012). Funkcje wykonawcze a osiągnięcia szkolne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 61-74.

Nowotnik, A. (2012). Funkcjonowanie uwagi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym: grupy ryzyka. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 87-102.

Nowotnik, A. (2012). Wielowymiarowość doświadczenia PCOS u kobiet w wieku rozrodczym: przegląd badań. Nowiny Lekarskie, 81 (3), 268-272.

Nowotnik, A. (2011). Domy pod Fontanną jako forma oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi: podstawowe założenia modelu Fountain House i ich adaptacja na gruncie polskim. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 2, 1-19.

Nowotnik, A. (2011). Trauma symbiotyczna: geneza i konsekwencje. Remedium, 2 (216), 5 - 7.

Nowotnik, A. (2011). Czy styl przywiązania może modyfikować przebieg procesów poznawczych? Remedium, 9 (223), 10 - 12.


NAJWAŻNIEJSZE PROJEKTY BADAWCZE:
Kamza, A. (z d. Nowotnik), (2014-2015). Kierownik projektu pt. Przywiązanie a funkcje wykonawcze i mentalizacja u dzieci w późnym dzieciństwie. Badania finansowane przez Instytut Psychologii UAM ze środków przeznaczonych na rozwój młodej kadry naukowej.

Nowotnik, A. (2012-2013). Kierownik projektu pt. Gorące i zimne funkcje wykonawcze u matek i ich dzieci w wieku przedszkolnym. Badania finansowane przez Instytut Psychologii UAM ze środków przeznaczonych na rozwój młodej kadry naukowej.


ORGANIZACJA KONFERENCJI NAUKOWYCH:
V Poznańskie Forum Psychologiczne pod hasłem „Funkcjonowanie młodych dorosłych w zmieniającym się świecie”. Poznań, 13-15.02.2014. (komitet organizacyjny)

VI Ogólnopolska Konferencja “Płeć – między ciałem, umysłem i społeczeństwem” pod hasłem: “Specyfika rozwoju kobiet I mężczyzn w różnych fazach życia”. Poznań, 7-9.03.2014 (komitet organizacyjny).

I Ogólnopolska Konferencja pod hasłem “Narzędzia stosowane w badaniach naukowych z udziałem adolescentów i osób dorosłych: polskie adaptacje narzędzi zagranicznych oraz narzędzia autorskie. Poznań, 24-26.02.2014.

III International Postgraduate Conference Psychological Research Method Toolkit. Ciążeń, 20.04.2013 (organizator).

II Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. Inteligentni Inteligentni. Poznań, 19.04.2013 (komitet naukowy).

IV Ogólnopolska Konferencja Między Psychologią a Sztuką. Poznań, 18-19.05.2013 (komitet naukowy).

II International Postgraduate Conference Psychology and Behavioural Sciences: Bringing Theory into Practice. Ciążeń, 18-19.04.2012 (organizator).

WYBRANE WARSZTATY:
Nowotnik, A. (2013). Warsztat pt. Od wrażliwości macierzyńskiej do przywiązania – metody MBQS i AQS w praktyce. The Third International Postgraduate Conference Psychological Research Method Toolkit. Ciążeń, 20.04.2013.

Brzezińska, A. I., Matejczuk, J., Nowotnik, A., Urbańska, J., Wojciechowska, J. (2013). Warsztat pt. Interakcyjne ujęcie gotowości szkolnej: gotowość dziecka do szkoły i gotowość szkoły do przyjęcia dziecka. Piła, 19.03.2012.

Grupy

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni