Umiejętności
Psychologia poznawcza
psychoterapia psychodynamiczna
Eyetracking
Szkolenia i warsztaty
diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej
Neurobiofeedback
Statystyka i metodologia badań psychologicznych
psychologia lotnictwa
Języki
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Head of R&D, Aviation Psychologist
Aero Poznań
- organization and management of R&D department
- planning and implementation own research projects
- cooperation with other research institutions
- defining research objectives and their relationship with the development of products and services of the company
- planning and implementation own research projects
- cooperation with other research institutions
- defining research objectives and their relationship with the development of products and services of the company
Szkolenia i kursy
First Certificate In English
Uprawanienia Terapeuty EEG Biofeedback (I stopnień), EEG Instytut, Warszawa
Uprawanienia Terapeuty EEG Biofeedback (I stopnień), EEG Instytut, Warszawa
Edukacja
Specjalizacje
Badania i rozwój
Inne
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie
Inne
NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE:
Kamza, A. (2014). Rozwój dziecka. Wczesny wiek szkolny. Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela (red. A. I. Brzezińska). Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych [obj. 3 ark. wyd.; recenzent: prof. dr hab. Barbara Bokus, Wydział Psychologii UW; ISBN – 978-83-61693-52-9; pub - ISBN: 978-83-65115-08-9; /IsbnWeb/onix/step1publikacja.html? record_id=1486985].
Nowotnik, A. (2014). Środowisko rozwoju dzieci w wieku szkolnym: potrzeby dziecka a jakość rodzinnej i pozarodzinnej oferty edukacyjnej. W: A. I. Brzezińska Matejczuk, J., Jankowski, P., Rękosiewicz, M. (red.). Sześciolatki w szkole: rozwój i wspomaganie rozwoju (s. 59-73). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
Nowotnik, A. (2014). Wczesnodziecięce style przywiązania do opiekuna a osiągnięcia szkolne i funkcjonowanie społeczne uczniów. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 2(127), 5-18.
Nowotnik, A. (2013). Funkcjonowanie uwagi a poziom umiejętności czytania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1(121), 37-53.
Matejczuk, J., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2013). 6-latek jako pierwszoklasista w szkole. Zróżnicowanie kodów językowych dziecka, rodziny i szkoły – dla kogo szansa, dla kogo zagrożenie? Studia Edukacyjne, 27, 129-142.
Brzezińska, A. I., Czub, T., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2012). Supporting Polish youth in entering into adulthood. Discussion on the margins of the Youth of 2011 Report. Culture and Education, 5 (91), 244-257.
Brzezińska, A. I., Matejczuk, J., Nowotnik, A. (2012). Wspomaganie rozwoju dzieci 5-7 letnich a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 7-22.
Brzezińska, A. I., Nowotnik A. (2012). Funkcje wykonawcze a osiągnięcia szkolne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 61-74.
Nowotnik, A. (2012). Funkcjonowanie uwagi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym: grupy ryzyka. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 87-102.
Nowotnik, A. (2012). Wielowymiarowość doświadczenia PCOS u kobiet w wieku rozrodczym: przegląd badań. Nowiny Lekarskie, 81 (3), 268-272.
Nowotnik, A. (2011). Domy pod Fontanną jako forma oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi: podstawowe założenia modelu Fountain House i ich adaptacja na gruncie polskim. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 2, 1-19.
Nowotnik, A. (2011). Trauma symbiotyczna: geneza i konsekwencje. Remedium, 2 (216), 5 - 7.
Nowotnik, A. (2011). Czy styl przywiązania może modyfikować przebieg procesów poznawczych? Remedium, 9 (223), 10 - 12.
NAJWAŻNIEJSZE PROJEKTY BADAWCZE:
Kamza, A. (z d. Nowotnik), (2014-2015). Kierownik projektu pt. Przywiązanie a funkcje wykonawcze i mentalizacja u dzieci w późnym dzieciństwie. Badania finansowane przez Instytut Psychologii UAM ze środków przeznaczonych na rozwój młodej kadry naukowej.
Nowotnik, A. (2012-2013). Kierownik projektu pt. Gorące i zimne funkcje wykonawcze u matek i ich dzieci w wieku przedszkolnym. Badania finansowane przez Instytut Psychologii UAM ze środków przeznaczonych na rozwój młodej kadry naukowej.
ORGANIZACJA KONFERENCJI NAUKOWYCH:
V Poznańskie Forum Psychologiczne pod hasłem „Funkcjonowanie młodych dorosłych w zmieniającym się świecie”. Poznań, 13-15.02.2014. (komitet organizacyjny)
VI Ogólnopolska Konferencja “Płeć – między ciałem, umysłem i społeczeństwem” pod hasłem: “Specyfika rozwoju kobiet I mężczyzn w różnych fazach życia”. Poznań, 7-9.03.2014 (komitet organizacyjny).
I Ogólnopolska Konferencja pod hasłem “Narzędzia stosowane w badaniach naukowych z udziałem adolescentów i osób dorosłych: polskie adaptacje narzędzi zagranicznych oraz narzędzia autorskie. Poznań, 24-26.02.2014.
III International Postgraduate Conference Psychological Research Method Toolkit. Ciążeń, 20.04.2013 (organizator).
II Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. Inteligentni Inteligentni. Poznań, 19.04.2013 (komitet naukowy).
IV Ogólnopolska Konferencja Między Psychologią a Sztuką. Poznań, 18-19.05.2013 (komitet naukowy).
II International Postgraduate Conference Psychology and Behavioural Sciences: Bringing Theory into Practice. Ciążeń, 18-19.04.2012 (organizator).
WYBRANE WARSZTATY:
Nowotnik, A. (2013). Warsztat pt. Od wrażliwości macierzyńskiej do przywiązania – metody MBQS i AQS w praktyce. The Third International Postgraduate Conference Psychological Research Method Toolkit. Ciążeń, 20.04.2013.
Brzezińska, A. I., Matejczuk, J., Nowotnik, A., Urbańska, J., Wojciechowska, J. (2013). Warsztat pt. Interakcyjne ujęcie gotowości szkolnej: gotowość dziecka do szkoły i gotowość szkoły do przyjęcia dziecka. Piła, 19.03.2012.
Kamza, A. (2014). Rozwój dziecka. Wczesny wiek szkolny. Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela (red. A. I. Brzezińska). Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych [obj. 3 ark. wyd.; recenzent: prof. dr hab. Barbara Bokus, Wydział Psychologii UW; ISBN – 978-83-61693-52-9; pub - ISBN: 978-83-65115-08-9; /IsbnWeb/onix/step1publikacja.html? record_id=1486985].
Nowotnik, A. (2014). Środowisko rozwoju dzieci w wieku szkolnym: potrzeby dziecka a jakość rodzinnej i pozarodzinnej oferty edukacyjnej. W: A. I. Brzezińska Matejczuk, J., Jankowski, P., Rękosiewicz, M. (red.). Sześciolatki w szkole: rozwój i wspomaganie rozwoju (s. 59-73). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
Nowotnik, A. (2014). Wczesnodziecięce style przywiązania do opiekuna a osiągnięcia szkolne i funkcjonowanie społeczne uczniów. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 2(127), 5-18.
Nowotnik, A. (2013). Funkcjonowanie uwagi a poziom umiejętności czytania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1(121), 37-53.
Matejczuk, J., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2013). 6-latek jako pierwszoklasista w szkole. Zróżnicowanie kodów językowych dziecka, rodziny i szkoły – dla kogo szansa, dla kogo zagrożenie? Studia Edukacyjne, 27, 129-142.
Brzezińska, A. I., Czub, T., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2012). Supporting Polish youth in entering into adulthood. Discussion on the margins of the Youth of 2011 Report. Culture and Education, 5 (91), 244-257.
Brzezińska, A. I., Matejczuk, J., Nowotnik, A. (2012). Wspomaganie rozwoju dzieci 5-7 letnich a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 7-22.
Brzezińska, A. I., Nowotnik A. (2012). Funkcje wykonawcze a osiągnięcia szkolne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 61-74.
Nowotnik, A. (2012). Funkcjonowanie uwagi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym: grupy ryzyka. Edukacja. Studia, badania, innowacje, 1, 117, 87-102.
Nowotnik, A. (2012). Wielowymiarowość doświadczenia PCOS u kobiet w wieku rozrodczym: przegląd badań. Nowiny Lekarskie, 81 (3), 268-272.
Nowotnik, A. (2011). Domy pod Fontanną jako forma oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi: podstawowe założenia modelu Fountain House i ich adaptacja na gruncie polskim. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 2, 1-19.
Nowotnik, A. (2011). Trauma symbiotyczna: geneza i konsekwencje. Remedium, 2 (216), 5 - 7.
Nowotnik, A. (2011). Czy styl przywiązania może modyfikować przebieg procesów poznawczych? Remedium, 9 (223), 10 - 12.
NAJWAŻNIEJSZE PROJEKTY BADAWCZE:
Kamza, A. (z d. Nowotnik), (2014-2015). Kierownik projektu pt. Przywiązanie a funkcje wykonawcze i mentalizacja u dzieci w późnym dzieciństwie. Badania finansowane przez Instytut Psychologii UAM ze środków przeznaczonych na rozwój młodej kadry naukowej.
Nowotnik, A. (2012-2013). Kierownik projektu pt. Gorące i zimne funkcje wykonawcze u matek i ich dzieci w wieku przedszkolnym. Badania finansowane przez Instytut Psychologii UAM ze środków przeznaczonych na rozwój młodej kadry naukowej.
ORGANIZACJA KONFERENCJI NAUKOWYCH:
V Poznańskie Forum Psychologiczne pod hasłem „Funkcjonowanie młodych dorosłych w zmieniającym się świecie”. Poznań, 13-15.02.2014. (komitet organizacyjny)
VI Ogólnopolska Konferencja “Płeć – między ciałem, umysłem i społeczeństwem” pod hasłem: “Specyfika rozwoju kobiet I mężczyzn w różnych fazach życia”. Poznań, 7-9.03.2014 (komitet organizacyjny).
I Ogólnopolska Konferencja pod hasłem “Narzędzia stosowane w badaniach naukowych z udziałem adolescentów i osób dorosłych: polskie adaptacje narzędzi zagranicznych oraz narzędzia autorskie. Poznań, 24-26.02.2014.
III International Postgraduate Conference Psychological Research Method Toolkit. Ciążeń, 20.04.2013 (organizator).
II Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. Inteligentni Inteligentni. Poznań, 19.04.2013 (komitet naukowy).
IV Ogólnopolska Konferencja Między Psychologią a Sztuką. Poznań, 18-19.05.2013 (komitet naukowy).
II International Postgraduate Conference Psychology and Behavioural Sciences: Bringing Theory into Practice. Ciążeń, 18-19.04.2012 (organizator).
WYBRANE WARSZTATY:
Nowotnik, A. (2013). Warsztat pt. Od wrażliwości macierzyńskiej do przywiązania – metody MBQS i AQS w praktyce. The Third International Postgraduate Conference Psychological Research Method Toolkit. Ciążeń, 20.04.2013.
Brzezińska, A. I., Matejczuk, J., Nowotnik, A., Urbańska, J., Wojciechowska, J. (2013). Warsztat pt. Interakcyjne ujęcie gotowości szkolnej: gotowość dziecka do szkoły i gotowość szkoły do przyjęcia dziecka. Piła, 19.03.2012.
Grupy
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni