Anna Marciniak

marketer, strateg; wieloletni dyrektor marketingu; manager zarządzający komunikacją marek i produktów;
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

Content Marketing Digital Marketing Marketing Public Relations Social Media Marketing Zarządzanie zespołem Strategia marketingowa zarządzanie marką Komunikacja Marketingowa Zarządzanie marketingiem Badania Rynku CSR - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu marketing produktu Komunikacja Marketingowa i Public Relations Tworzenie planów i strategii marketingowych

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Żabka Polska
Dyrektor Marketingu
Dyrektor marketingu sieci handlowej Żabka Polska. Odpowiedzialność za strategię komunikacji marki odpowiadającą przełomowym zmianom i ogromnemu rozwojowi sieci, w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumenta i rynku. Wprowadzenie do komunikacji nowego brandingu marki Żabka, nowych usług i produktów z szerokiej oferty convenience. Strategia komunikacji i wizualizacji brandu Żabka Cafe wzbogacającego ofertę sieci o szeroki wybór ciepłych posiłków oraz food to go.

Zarządzanie multidyscyplinarnym zespołem odpowiedzialnym za bieżące działania komunikacyjne, customer marketing, digital, in-store marketing, komunikację mediową oraz insight, na co dzień wspierając pracę kilku tysięcy sklepów w całym kraju.

- Tworzenie, zarządzanie strategią marketingową marki spójnej ze strategią biznesową firmy
- budowanie planu komunikacji marketingowej
- budowanie i zarządzanie budżetem
- digital oraz e-commerce
- zarządzanie komunikacją w mediach
- zarządzanie komunikacją promocyjną w punkcie sprzedaży
- kreowanie polityki cenowej
- insight, badania rynku i konsumenta
- kierowanie kilkudziesięcioosobowym multidyscyplinarnym zespołem
Logo
CEO | Founder
siedemsiedem
siedemsiedem powstało, żeby wspierać ludzi tworzących produkty, marki i idee w skutecznej i atrakcyjnej komunikacji z otoczeniem... tworzyć relacje oparte na zaufaniu, przekonaniu i wzajemnym zaangażowaniu. Budzić emocje. Łączyć ludzi z ludźmi. Zależy nam aby marki rozwijały się w odpowiedzi na prawdziwe potrzeby odbiorców, by budowały swój świat w oparciu o jakość i dodawały do naszego codziennego życia realnego sensu.

siedemsiedem, to doświadczenie, wiedza i praktyka managerska, strategiczna i marketingowa niezależnego zespołu, który wspólnie i z osobna pracował dla największych marek na polskim rynku, start-upów oraz brandów z obszaru szkolnictwa i rozwoju osobistego.
SGB-BANK S.A.
dyrektor marketingu, z-ca dyrektora dep. relacji; szef biura marketingu i komunikacji
Grupa SGB - ponad 200. lokalnych banków, ponad 1,5 tysiąca placówek, ponad 150 lat tradycji na rynku. SGB Bank SA - bank zrzeszający oraz marka parasolowa, strategia biznesowa oraz działania promocyjne w skali kraju oraz na rynkach lokalnych.
Sukcesy: długofalowa strategia komunikacji marketingowej zmieniająca wizerunek bankowości spółdzielczej, budująca wzrost znajomości marki z ponad 150-letnią tradycją. Redefinicja pojęcia społecznika.

Zarządzanie obszarem komunikacji marketingowej marki parasolowej oraz kluczowych produktów SGB (SGB Banku SA oraz lokalnych Banków Grupy).
- zarządzanie komunikacją marketingową
- marketing sprzedażowy
- strategia CSR, PR i komunikacji wewnętrznej

- zarządzanie działem marketingu oraz zespołem ds. public relations
- budowa i nadzór nad budżetem marketingowym
- współpraca z ponad 200. autonomicznymi Bankami Spółdzielczymi
Logo
Account Director
Just, agencja reklamowa
Do największych sukcesów zaliczam wieloletnią współpracę z markami naszych klientów. W tym czasie z sukcesami przeprowadziłam wiele kampanii marketingowych zwiastujących fuzje, lounche oraz rebrandingi, a także kampanii, które zbudowały sukces największych marek w Polsce. Przez lata pielęgnowaliśmy relacje z konsumentami tych marek.
Wielokrotnie spotykaliśmy się z pionierskimi wyzwaniami, do których należy opracowanie jednej z pierwszych tak poważnych i nowoczesnych strategii pozycjonowania i komunikacji dla marki Miasta Poznań. Nasza praca została nagrodzona m.in. nagrodą Silver Screen na festiwalu w Los Angeles, nagrodą The Golden Citygate w Berlinie oraz rodzimymi nagrodami – srebrną statuetką KTR, Złotym Orłem oraz główną nagrodą na Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
W tym samym czasie swoje nagrody zdobywała z nami marka Żywiec i obecne w codziennym języku do dzisiaj hasło „Prawie robi różnicę”, projekt „Męskie Granie” otrzymał wiele branżowych nagród jak Effie, Złote Orły, Impactor, Media Trendy.

Odpowiedzialność:
- Tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji (marketing mix) dla marek/klientów agencji
- koordynowanie pracy podległych zespołów agencji
- tworzenie i nadzorowanie budżetów marketingowych klienta
- współpraca z domami mediowymi oraz agencjami zewnętrznymi (pr, domy produkcyjne)

Między innymi dla takich marek jak:
- marka ORLEN w tym również brandy produktowe koncernu: stacje Orlen i Bliska, VITAY, FLOTA, STOP CAFÉ
- marka ŻYWIEC
- MIASTO POZNAŃ strategia promocji oraz prowadzenie działań promocyjnych marki
- PROGRAM UNIJNY/ MINISTERSTWO ROLNICTWA (kampania ATL i PR „Oryginalność pod ochroną” kampania ze środków UE)
WINIARY
- Bank BPH, przygotowanie i realizacja kampanii rebrandingowej i budowa nowej marki
- prowadzenie działań marketingowych wspierających fuzję banków Bank BPH/Bank PBK
VICTORIA Sp. z o.o.
Strategy and marketing analysis director
Przygotowanie i realizacja strategii marketingowej oraz komunikacyjnej marek/ klientów agencji, w tym działań ATL, BTL oraz PR dla marek i poszczególnych produktów

Między innymi dla takich marek jak:
- TUiR WARTA SA oraz WARTA VITA, BIOTON, TAS Insurance (Ukraine)

Szkolenia i kursy

London School of Public Relations

Edukacja

Logo
Wydział Nauk Społecznych, socjologia, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

Marketing
Badania marketingowe
Marketing
Komunikacja marketingowa
Marketing
Zarządzanie marką
Marketing
Zarządzanie produktem
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Zainteresowania

Bardzo lubię podróże – podróżowanie, poznawanie nowych miejsc, ludzi i kultur. Od kilku lat uprawiam wspinaczkę skałkową, a związane z nią emocje i wysiłek sprawiają, że ciągle mnie fascynuje. Kiedy nie spędzam czasu aktywnie zostaję z książką i dobrze zagraną muzyką.

Inne

Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy marketingowej oraz reklamowej. Zdobyta w tym czasie wiedza stale poszerzana wraz z rozwijającym się rynkiem. Doświadczenie w pracy z ludźmi, zarządzaniu zespołem, pod presją czasu, w zmiennych warunkach, doświadczenie w prowadzeniu projektów marketingowych i kampanii komunikacyjnych również w obszarze CSR i PR. Kreatywność i umiejętność strategicznego myślenia, umiejętność reagowania w sytuacjach kryzysowych, komunikatywność, otwartość.

Grupy

6 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
Ceramika artystyczna
Ceramika artystyczna
Dla wszystkich zainteresowanych ceramiką: hobbystycznie, zawodowo, naukowo, jakkolwiek...
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja wizualna oraz branding.
Identyfikacja Wizualna
Identyfikacja Wizualna
Wszystko to co co wiąże się z wizualnym aspektem tożsamości podmiotu funkcjonującego w przestrzeni publicznej.
Marketing Miejsc
Marketing Miejsc
dla wszystkich zaiteresowanych marketingiem, w tym promocja miast, wsi, regionow oraz Polski na swiecie
Portale społecznościowe
Portale społecznościowe
Grupa skupiająca użytkowników różnych portali społecznościowych - wymiana doświadczeń i kontaktów
Poznań
Poznań
Zapraszam wszystkich Poznaniaków i wielbicieli miasta Poznania
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką
reklama społeczna
reklama społeczna
Reklama społeczna – "proces komunikacji perswazyjnej, którego głównym celem jest wywołanie społecznie pożądanych postaw lub zachowań".
RYNEK REKLAMY
RYNEK REKLAMY
Wszystkie liczące się firmy z branży reklamowej i medialnej.
Strategia marketingowa
Strategia marketingowa
Grupa dla wszystkich myślących strategicznie. Do grupy nie są przyjmowane osoby ukryte i anonimowe!