Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
norweski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Supplier Leader
Western Geco, Schlumberger
Key responsibilities
• Sets performance objectives with assigned suppliers (cost reduction, lead time reduction, Quality improvement). Defines baseline, improvement targets and monitors progress through a regularly updated supplier scorecard.
• Prepares and leads regular management reviews (Scorecards with main performance indicators, strategic positioning evaluation, 3-year business perspectives, and strategic product/market developments).
• Reviews and consolidates internal demand provided by the Centers and arbitrates issues.
• Prepares for and manages negotiations in accordance with Group interests. Ensures negotiated agreements are properly implemented in all Centers.
• Selects target tools/products and conducts total cost of integration analysis at tool/product level, including Price, Lead Time and Quality costs.
• Leads the supplier risk assessment and ensures regular updates.
• Communicates the supplier’s strategy and all key events of the relationship to the Category, Sourcing, Supplier Quality teams, and Center Supply Chain Managers. Reports deviations to plan and takes appropriate action to correct direction.
• Identifies opportunities and implements actions to continually reduce wasted time, money and resources from assigned tasks.
• Complies with all Schlumberger, EMS and local procedures applicable to the job function
• Employees may be assigned other duties in addition to, or in lieu of those described above, according to the needs of the location or Company.
Specific deliverables of the position
• Supplier analysis
• Price reduction and Cost savings targets
• Lead time and non-conformance improvement targets
• Supplier engagement strategy
• Supplier compliance reports
Key Performance metrics that relates to the job
• On time delivery
• Lead time improvement
• Non-conformance improvement
• Cost savings and price reductions
• Compliance rates
• Customer satisfaction
• Sets performance objectives with assigned suppliers (cost reduction, lead time reduction, Quality improvement). Defines baseline, improvement targets and monitors progress through a regularly updated supplier scorecard.
• Prepares and leads regular management reviews (Scorecards with main performance indicators, strategic positioning evaluation, 3-year business perspectives, and strategic product/market developments).
• Reviews and consolidates internal demand provided by the Centers and arbitrates issues.
• Prepares for and manages negotiations in accordance with Group interests. Ensures negotiated agreements are properly implemented in all Centers.
• Selects target tools/products and conducts total cost of integration analysis at tool/product level, including Price, Lead Time and Quality costs.
• Leads the supplier risk assessment and ensures regular updates.
• Communicates the supplier’s strategy and all key events of the relationship to the Category, Sourcing, Supplier Quality teams, and Center Supply Chain Managers. Reports deviations to plan and takes appropriate action to correct direction.
• Identifies opportunities and implements actions to continually reduce wasted time, money and resources from assigned tasks.
• Complies with all Schlumberger, EMS and local procedures applicable to the job function
• Employees may be assigned other duties in addition to, or in lieu of those described above, according to the needs of the location or Company.
Specific deliverables of the position
• Supplier analysis
• Price reduction and Cost savings targets
• Lead time and non-conformance improvement targets
• Supplier engagement strategy
• Supplier compliance reports
Key Performance metrics that relates to the job
• On time delivery
• Lead time improvement
• Non-conformance improvement
• Cost savings and price reductions
• Compliance rates
• Customer satisfaction
NPI buyer / Specjalista ds. zakupów NPI
Obowiązki:
• wspólpraca z klientem w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb materiałowych do produkcji pilotażowej (NPI),
• nawiązywanie współpracy z producentami i dostawcami, uzgadnianie cen, warunków dostawy, sposobu pakowania towaru, wielkości opakowania,
• poszukiwanie dostawców alternatywnych,
• wybór dostawców i późniejsza ocean ich działania,
• przenoszenie współpracy z dostawcy na dostawcę biorąc pod uwagę wywiązanie się z założeń czasowych projektu,
• utrzymywanie i aktualizacja danych w systemie BaaN (AML-lista zaakceptowanych producentów, AVL –lista zaakceptowanych dostawców)
• bieżąca weryfikacja i aktualizacja danych mających wpływ na planowanie zakupów operacyjnych (terminy dostaw, opakowania),
• koordynacja prac związanych z aktualizacją AVL w perspektywie nowych projektów i transferów,
• wspólpraca z klientem w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb materiałowych do produkcji pilotażowej (NPI),
• nawiązywanie współpracy z producentami i dostawcami, uzgadnianie cen, warunków dostawy, sposobu pakowania towaru, wielkości opakowania,
• poszukiwanie dostawców alternatywnych,
• wybór dostawców i późniejsza ocean ich działania,
• przenoszenie współpracy z dostawcy na dostawcę biorąc pod uwagę wywiązanie się z założeń czasowych projektu,
• utrzymywanie i aktualizacja danych w systemie BaaN (AML-lista zaakceptowanych producentów, AVL –lista zaakceptowanych dostawców)
• bieżąca weryfikacja i aktualizacja danych mających wpływ na planowanie zakupów operacyjnych (terminy dostaw, opakowania),
• koordynacja prac związanych z aktualizacją AVL w perspektywie nowych projektów i transferów,
Operational Buyer / Specjalista ds. zakupów
Obowiązki:
• planowanie zakupów i ustalanie terminów dostaw, zgodnie z potrzebami produkcyjnymi, przy zachowaniu warunku ciągłości dostaw,
• utrzymywanie możliwie minimalnych stanów zapasów magazynowych,
• analiza możliwości wykonania zamówień klienta z punktu widzenia dostępności materiału,
• analiza stanów magazynowych i poszukiwanie możliwości zwiększania ITO
• utrzymywanie bieżących kontaktów z dostawcami, monitorowanie przebiegu PO, aktualizacja PO zgodnie ze zminami zapotrzebowania,
• inicjacja procesu eskalacji w przypadku problemów z dostawami,
• planowanie zakupów i ustalanie terminów dostaw, zgodnie z potrzebami produkcyjnymi, przy zachowaniu warunku ciągłości dostaw,
• utrzymywanie możliwie minimalnych stanów zapasów magazynowych,
• analiza możliwości wykonania zamówień klienta z punktu widzenia dostępności materiału,
• analiza stanów magazynowych i poszukiwanie możliwości zwiększania ITO
• utrzymywanie bieżących kontaktów z dostawcami, monitorowanie przebiegu PO, aktualizacja PO zgodnie ze zminami zapotrzebowania,
• inicjacja procesu eskalacji w przypadku problemów z dostawami,
Szkolenia i kursy
Lean Manufacturing
prawo jazdy kat.B
prawo jazdy kat.B
Edukacja
Grupy
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.