Wypowiedzi
-
nie chodzi o odsetki
-
można było ale poszło jak szef chciał.
według nowych przepisów trzeba robić korekty do amortyzacji w leasingu finansowym, to co niezapłacone korygować, tylko u mnie kwota wrzucona w koszty jest wyższa niż zapłacona ale jest do 50 % całkowitej amortyzacji miesięcznej pozostała kwota to koszty nkup. I teraz pytanie czy rozliczać wpłaty proporcjonalnie i korygować, czy odnieść się tylko do tego co zostało wrzucone w koszty. -
Czy trzeba robić korektę kosztów w leasingu finansowym gdy zaliczam do kosztów tylko cześć wpłat stanowiących kup i gdy podliczę te koszty to dają mi mniejszą kwotę niż kwota zapłaconego leasingu.
Chodzi o samochód osobowy powyżej 20 tys euro. Jestem na PKPiR.
dla zobrazowania:
amortyzacja bilansowa miesięczna 5000,,- podatkowo do kup 3000,- zapłacono 4 000,-
czy muszę robić korektę jeżeli zapłaciłam to co zaliczam do kup? -
Muszę złożyć wniosek do Naczelnika US o ustalenie proporcji Vat naliczonego. Co taki wniosek powinien zawierać? W tamtym roku nie miałam sprzedaży zwolnionej - dopiero od kwietnia taką sprzedaż będę miała. Czy we wniosku ujmuję jakieś wyliczenia?
-
Prowadzę usługi turystyczne na zasadzie VAT marży. W Tym miesiącu rozszerzyłam działalność o pośrednictwo ubezpieczeniowe i teraz nie wiem jak to rozliczać. Chodzi tutaj o to że zawieram umowy ze sobą tzn. dotyczą wycieczek organizowanych przeze mnie dla moich turystów. Od Biura które jest ubezpieczycielem będę dostawała prowizję od sprzedanych ubezpieczeń. Może ktoś mi podpowie jak to rozliczać.
-
też mi się wydaje że korekta faktury pod względem terminu płatności byłaby właściwa, ale wydaje mi się że w przypadku jeżeli byłaby odebrana przed upływem terminu płatności z faktury pierwotnej....
-
chodzi o ulgę za złe długi...
-
a czy ma jakieś znaczenie którego roku dług dotyczy? dług powstał w tamtym roku, ale rozliczany jest na zasadach 150 dni
-
chodzi mi o Wydłużenie terminu płatności jako przesłankę wyłączająca obowiązkową korektę podatku naliczonego przy braku zapłaty. może ktoś do tego jakiś artykuł znalazł...
-
a gdybym miała pewność że nie zastosuje ulgi za złe długi to mogłabym z takiej umowy skorzystać? Szef coś mi wspomina że istnieje jakaś możliwość odnośnie zawarcia porozumienia wobec przedłużenia terminu płatności - jest ponoć jakiś nawet artykuł ale nie mam pojęcia gdzie szukać.... może ktoś o czymś takim słyszał.
Zalega mi kontrahent zagraniczny więc nie mogę skorzystać odwrotnie z uprawnienia ulgi za złe długi a moim kontrahentom muszę zapłacić należność z vatem. -
Bardzo proszę , może ktoś się z czymś takim spotkał. Mamy dług w związku z wykonanymi usługami transportu wobec podwykonawców z powodu niezapłacenia należności głównej od naszego kontrahenta. Czy zawierając umowę porozumienia z podwykonawcami na przedłużenie terminu płatności jest jakiś sposób aby uniknąć ulgi za złe długi w podatku naliczonym ?
-
poza tym ja jestem Vatovcem:)
-
właśnie wiem że nie mogę zaliczyc do amortyzacji opłaty z preliminarza, księgowanie przy tym leasingu jest analogiczne do kredytu. czyli odsetki będę musiała zaliczyć w koszty w chwili zapłaty. Tylko nie mam pojęcia co zrobić z tym Vat od odsetek.
-
Bardzo proszę o pomoc. Został wzięty w leasing finansowy samochód osobowy powyżej 20 tys. euro Faktura Vat Marża została wystawiona łącznie na całość (wartość samochodu + podatek Vat od odsetek + odsetki). Podział na część kapitałową i odsetkową mam w preliminażu opłat.
Przy podpisywaniu umowy zapłaciliśmy podatek vat od tej usługi, którego nie mogę odliczyć ponieważ jest to faktura vat marża. Teraz pytanie: co mam zrobić z tym Vat? czy mogę dać go bezpośrednio w koszty w chwili zapłaty na podstawie wyciągu bankowego albo nie wiem jak... nie mam na niego żadnego dokumentu oprócz wyciągu lub ogólnej faktury vat marża uwzględniającej go (bez wyszczególnienia) czy dodać go do amortyzacji auta. Prowadzę KPiR.