Anna Wiśniewska

Specjalista ds. księgowości, Dovista Polska Sp. z.o.o.

Wypowiedzi

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin na doradcę podatkowego.
    12.04.2016, 07:40

    Witam

    czy ktoś z Was przygotowując się do egzaminu ustnego korzystał z publikacji Becka? Jeżeli tak to jakie są Wasze opinie: Beck czy Podatkowa Oficyna Wydawnicza?

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin na doradcę podatkowego.
    2.11.2012, 12:01

    Witam,

    czy ktoś z forumowiczów mógłby polecić hotel w pobliżu Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów, ul. Okrzei 2/4, w którym odbywa się egzamin ustny? Z góry dziękuje za pomoc:-0)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Accountants w temacie kurs angielskiego finansowo-księgowego-biznesowego....
    28.01.2010, 07:22

    Przygotowywałam się na indywidualnych lekcjach do egzaminów LCCI 2 i 3. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Pisemna to różne formy wypowiedzi (memo, raport, leaflet, list etc.) a ustna to prezentacja na wylosowany temat (zakres tematów bardzo obszerny). Informacje na temat egzaminu znajdziesz na http://lcci.org.pl.

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji VAT w imieniu...
    25.01.2010, 16:35

    Większość podatników zobowiązanych do składania informacji podsumowujących i tak pewnie przejdzie na podpis elektroniczny, ze względu na dłuższy termin do składania IP drogą elektroniczną, zwłaszcza Ci z dużą ilością transakcji WDT i WNT:-0)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji VAT w imieniu...
    25.01.2010, 09:47

    II US W-wa - Śródmieście nie żąda pełnomocnictwa do każdej składanej deklaracji. Pełnomocnictwo składa się raz i jest ważne do czasu jego odwołania:-0)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji VAT w imieniu...
    24.01.2010, 17:29

    Art. 80 a par. 4 OP: W kwestiach dotyczących pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące pełnomocnictwa w postępowaniu podatkowym.

    Art. 137 par. 3 OP: § 3. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ podatkowy może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.

    Chyba stąd taka a nie inna odpowiedź na interpelację poselską. Tylko czemu - poza zapłatą 17 zł za każde pełnomocnictwo - ma to służyć?

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji VAT w imieniu...
    23.01.2010, 18:54

    Mariusz G.:
    A to dotyczy podpisu elektronicznego?

    Bo AFAIR to pełnomocnictwo jest bezpłatne i do tego nie ma możliwości wskazać, której deklaracji dotyczy.

    Masz rację...:0)

    UPL-1 dotyczy deklaracji składanych drogą elektroniczną (generalnie, bez wskazywania których) i jest zwolnione z opłaty skarbowej.

    Asia zadała pytanie do US czy skoro do każdej papierowej deklaracji powinna składać pełnomocnictwo za jedyne 17,00 zł to
    czy co m-c powinna składać też UPL-1.

    UPL-1 jest ważne przez okres wskazany w części D tego formularza lub bezterminowo, jeżeli nie wypełniono pola nr 36. Ale może jakiś pracownik US ma inne zdanie:-0)Ania Wiśniewska edytował(a) ten post dnia 23.01.10 o godzinie 18:57

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji VAT w imieniu...
    23.01.2010, 18:23

    Spytałam się, czy pełnomocnictwo UPL-1 (do wysyłania deklaracji przez internet) też powinnam składać co miesiąc czy nie ? Oczywiście brak odpowiedzi.
    W części D UPL-1 wpisuje sie okres obowiązywania pełnomocnictwa do składania deklaracji drogą elektroniczną: w pozycji 35 od kiedy a w poz. 36 do kiedy pełnomocnictwo jest ważne. Przy czym jezeli pole 36 pozostanie niewypełnione to uznaje się, że pełnomocnictwo jest udzielone bezterminowo.

    Składamy deklaracje drogą elektroniczną od dłuższego już czasu. Upoważnienia pracowników dokonywaliśmy jeszcze poprzez ZAW-e2 i było ono składane jednorazowo. Organ podatkowy nie wzywał nas nigdy do składania upoważnienia z każdą deklaracją (podlegamy pod Pomorski US).

    Jeśli chodzi o upoważnienia do "papierowych" deklaracji to muszę sprawdzić, czy przypadkiem II US Warszawa - Śródmieście nie wpadł na ten "genialny" pomysł.

    Dzięki Asiu za zwrócenie uwagi na tę kwestię.

    Pozdrawiam

    Ania

    P.S. oczywiście dam znać jakie jest stanowisko II US W-wa-Śródmieście:-0)Ania Wiśniewska edytował(a) ten post dnia 23.01.10 o godzinie 18:24

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin na doradcę podatkowego.
    11.11.2009, 10:20

    Dziękuję Pani Danuto za odpowiedź:0)

    Jeśli chodzi o przygotowania do egzaminu, to jestem na początku tej żmudnej drogi:-0) Nie myślałam jeszcze o terminie, zwłaszcza, że zbliża się "gorący" okres...koniec roku, badanie sprawozdania itp. itd., więc wolnego czasu na naukę też będzie troszkę mniej:-0( Jeśli mogę spytać, ile czasu zajęło Pani przygotowanie się go egzaminu pisemnego?

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin na doradcę podatkowego.
    10.11.2009, 17:27

    Witam

    mam pytanko do osób, które zdawały lub przygotowują się do egzaminu na doradcę podatkowego:

    jak najlepiej zorganizować sobie przygotowania do egzaminu? Czy najpierw uczyliście/uczycie się do egzaminu pisemnego, czy równocześnie do pisemnego i ustnego? Z jakich materiałów - oprócz aktów prawnych - korzystaliście/korzystacie? Czy Waszym zdaniem kursy przygotowujące do egzaminu są przydatne?

    Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że każdy ma swoje własne metody nauki, ale liczę na cenne wskazówki. Zakres materiału jest ogromny i trzeba to sobie jakoś poukładać.

    Pozdrawiam serdecznie:-0)

    AniaAnia Wiśniewska edytował(a) ten post dnia 10.11.09 o godzinie 17:27

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Sprawozdanie finansowe w temacie MSR nr 36,40,11,37

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprawozdanie finansowe

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie MSR nr 36,40,11,37
    29.09.2009, 09:06

    Dziękuję bardzo Pani Doroto:-)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Sprawozdanie finansowe w temacie MSR nr 36,40,11,37

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprawozdanie finansowe

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie MSR nr 36,40,11,37
    29.09.2009, 07:24

    Witam

    czy ktoś z Was ma i mógłby udostępnić MSR nr 36, 40, 11 i 37 w polskiej wersji językowej? Byłabym zobowiązana:-)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Audyt i podatki w temacie MSR nr 36,40,11,37
    29.09.2009, 07:23

    Witam

    czy ktoś z Was ma i mógłby udostępnić MSR nr 36, 40, 11 i 37 w polskiej wersji językowej? Byłabym zobowiązana:-)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin Doradca Podatkowy - ODPOWIEDZI DO TESTÓW
    23.08.2009, 13:08

    Piotr Szulczewski:
    16.Dokonywanie w kraju miedzy nierezydentami rozliczeń w walutach obcych:
    a) wymaga zezwolenia dewizowego, z wyjątkiem rozliczeń między osobami fizycznymi, o ile nie mają one związku z działalnością gospodarczą,
    b) nie wymaga zezwolenia dewizowego, jeżeli takie rozliczenia następują za pośrednictwem uprawnionych banków,
    c) wymaga zezwolenia dewizowego bez względu na okoliczności (biorące w nim udział podmioty, kwotę oraz formę

    Polecam kolejne pytanie bez aktualizacji - ja rzucam, może ktoś ma inne zdanie, bardzo chętnie się wymienię spostrzeżeniami, to w sumie ważne.

    Zaznaczyłabym odpowiedź A na podstawie par. 4 i 5 rozporządzenia MF w sprawie ogólnych zezwoleń dewizowych i art. 22.1 KC, na który powołuje się par. 4 w/w rozporządzenia (definicja konsumenta):-)Ania Wiśniewska edytował(a) ten post dnia 23.08.09 o godzinie 13:08

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin Doradca Podatkowy - ODPOWIEDZI DO TESTÓW
    23.08.2009, 12:55

    Piotr Szulczewski:
    hmm....proponuję ustalenie instytucji wiążących informacji o odpowiedzi - WIO....OOOO... :-) . PPRRRRR...

    Jeżeli Komisja uzna że zaznaczenie to błąd = -2 pkt jeśli nie jest to błędem, a nie zaznaczamy to 2 pkt. do tyłu :) Trochę to nie w porzadku

    Trochę to mało powiedziane:-)

    Wg regulaminu egzaminu jedna odpowiedź jest prawidłowa. Mając świadomość, że przy danym pytaniu żadna z odpowiedzi nie jest poprawna i nie chcąc stracić dwóch cennych punktów należałoby chyba jednak wybrać odpwiedź najbardziej poprawną z tych niepoprawnych...:-)

    Swoją drogą ciekawe co Komisja powiedziałaby na temat adnotacji o braku prawidłowej odpowiedzi do danego pytania:-)

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin Doradca Podatkowy - ODPOWIEDZI DO TESTÓW
    22.08.2009, 13:03

    14. Ewidencję nabywanych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego, prowadzi:
    a)każdy nabywca,
    b)podatnik prowadzący działalność gospodarczą jeśli nabywa wyroby na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju,
    c)każdy podatnik prowadzący działalność gospodarczą.

    Zaznaczyłabym odpowiedź B na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

    15. Ewidencję nabywanych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych prowadzą:
    a)handlowiec,
    b)zarejestrowany handlowiec,
    c)każdy nabywca.

    Tu również wybrałabym odpowiedź B na podstawie art. 59 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym.

    16. Prowadzący skład podatkowy jest obowiązany prowadzić ewidencję ilościową lub ilościowo-wartościową dla:
    a)wyrobów akcyzowych zharmonizowanych,
    b)wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych,
    c)wyrobów akcyzowych zharmonizowanych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyłączonych z tej procedury.

    Tutaj zaznaczyłabym odpowiedź C na podstawie art. 53 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.

    Z ustawy zniknął podział na wyroby akcyzowe zharmonizowane i niezharmonizowane i pojawia sie tylko pojęcie wyrobów akcyzowych, ale definicja tego pojęcia odpowiada dotychczasowej definicji wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.

    Chcąc postąpić prawidłowo, należałoby nie zaznaczyć żadnej w wymienionych odpowiedzi:-)Ania Wiśniewska edytował(a) ten post dnia 22.08.09 o godzinie 13:03

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Podatki i Prawo Podatkowe w temacie Egzamin Doradca Podatkowy - ODPOWIEDZI DO TESTÓW
    9.08.2009, 10:34

    Ja bym zaznaczyła odpowiedź B. Podstawa prawna: Art. 97 ust. 3 ustawy o VAT: Podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

    Małgorzata Dubicka:
    To ja poproszę o pomoc z pytaniem 55 z podatku VAT:

    Podatnicy podatki od towarów i usług korzystający ze zwolnienia podmiotowego od podatku oraz podatnicy wykonujący czynności wyłącznie zwolnione od podatku od towarów i usług co do zasady:
    a) maja obowiązek złożenia zgłoszenia rejestracyjnego tylko w przypadku, gdy dokonują nabyć towarów i usług od podatników tego podatku w kwocie przekraczającej 10.000,00 euro (w skali roku);
    b) nie maja obowiązku dokonania zgłoszenia rejestracyjnego ale moga tego dokonać z własnej inicjatywy;
    c) maja obowiązek dokonania uproszczonego zgłoszenia, jeżeli chcą realizować zamówienia publiczne.

    Jak dla mnie odpowiedź (b) jest prawidłowa. Niestety nie jestem tego pewna. No i z racji siedzenia kilka godzin przy ustawie VAT i testach mózg mi chyba odmawia posłuszeństwa. Ponieważ jestem na 99% pewna, że czytałam o tym w ustawie, ale nie pamiętam gdzie :(...

    Proszę o pomoc

  • Anna Wiśniewska
    Wpis na grupie Stowarzyszenie Księgowych w Polsce SKwP w temacie Certyfikat ksiegowego
    27.07.2009, 13:11

    U mnie trwało to około trzy miesiące...od wysłania kompletu dokumentów do MF do otrzymania certyfikatu...ale to było w 2007 r.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do