Andrzej Wolniaszek

HR Manager, MARBET

Wypowiedzi

  • Andrzej Wolniaszek
    Wpis na grupie HR Management w temacie Kultura organizacyjna - czynnik determinujący efektywność...
    29.01.2011, 13:05

    Z dużą uwagę przeczytałem dotychczasową dyskusje. Pracuje w firmie, w której o kulturze organizacyjnej od pewnego czasu dyskutuje się nieustannie (tzn od około 2-3 lat). W tym czasie jesteśmy w okresie bardzo dużych zmian. Zmian zostały oparte na koncepcji Lean Management. Wyobraźcie sobie dużą organizacje z dwudziestoparoletnią tradycją, opartą na silnej (autokratycznej) tradycji zarządzania, która postanowiła zmienić swoje oblicze w tym kulture nie wymieniając przy tym zbyt dużej ilości zatrudnionych. To recepta na silny stres. Do pomocy w tym procesie zostały zatrudnione renomowane firmy (w zakresie LEAN) i trenerzy (w zakresie miękkich aspektów).
    Na dzień dzisiejszy uważam że komunikacja jest oczywiście bardzo ważna,relacje z pracownikami również, ale nie ma bardziej istotnego czynnika niż zgodnośc postawy z komunikowanymi wartościami (dotyczy przede wszystkim TOP managementu). Jeśli TOP management i jego przedstawiciele prezentują inne postawy niż oczekiwane od pracowników w organizacji to mamy kulturę antyefektywnościową, kwitnie cwaniactwo itd.
    Chętnie wymienię się doświadczeniami na temat kształtowania nowej kultury organizacyjnej

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do