Andrzej Karpinski

Telecoms Specialist
Kraków, małopolskie

Języki

angielski
biegły
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Telecom Infrastructure Engeneer
Brown Brothers Harriman Kraków
Ensure a comprehensive voice and data service by providing timely, appropriate and effective administration and maintenance of Avaya PBX solutions, voice and mobile communications
• Ensure the security, integrity and availability of the voice systems; including mobiles, voicemail, call centre technology, network integration with voice applications
• Creating telephony solutions based on specific requirements
• Troubleshoot daily problems with telephony systems
• Participating in network/telephony design and development
• Assist in network administration and troubleshooting of daily problems
• Take part where necessary in projects to upgrade telecommunications systems; including voicemail, IP telephony, call centre technology, mobile telephony and all future new developments
• Create IT procedures
• Act as an internally-facing point of contact to escalate technical issues, and communicate telephony status
• Video Conferencing Support
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Telecom Infrastructure Engineer
• Ensure a comprehensive voice and data service by providing timely, appropriate and effective administration and maintenance of PBX solutions, voice and mobile communications
• Ensure the security, integrity and availability of the voice systems; including mobiles, voicemail, call centre technology, network integration with voice applications
• Creating telephony solutions based on specific requirements
• Troubleshoot daily problems with telephony systems
• Participating in network/telephony design and development
• Assist in network administration and troubleshooting of daily problems
• Take part where necessary in projects to upgrade telecommunications systems; including voicemail, IP telephony, call centre technology, mobile telephony and all future new developments
• Create IT procedures
• Participate in rotating "on call" schedule with other members of the team
• Act as an internally-facing point of contact to escalate technical issues, and communicate telephony status
• Call Center System integration with ACR systems (Automated
Caller Recognition) and services such as Email, Webchat
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Asystent Drugiej Lini
- Wspieranie użytkowników na terenie Europy i Azji
- Wspieranie aplikacji używanych przez uzytkowników.
Wind Telecom SA
Serwisant
Serwisowanie serwerów IVR oraz ich implementacja w siedzibach klientów.
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Asystent Pierwszej Lini
Wspieranie uzytkowników na terenie Europy i Afryki w zakresie informatycznym.
Comesa Polska Sp. z o.o.
Serwisant
Praktyki w firmie„Comes” Spółka z.o.o. Serwisowanie i składanie laptopów.
Koncept Sp. z o.o.
Serwisant
Praktyki w Biurze Informatyczno wdrożeniowym „Koncept” Spółka z.o.o. Serwisowanie i składanie zestawów komputerowych.

Szkolenia i kursy

Prawo jazdy kategorii - B
Certyfikat - FCE z Języka Angielskiego
OpenScape Voice 7 - Basic
Siemens - Managing and maintenance of Siemens 4000 PBX
Siemens - Managing and maintenance of Siemens Procenter
ITIL Foundation v3
ITILR 2011 Edition Foundation: Service Design Fundamentals
ITILR 2011 Edition Foundation: Service Strategy Fundamentals
ITILR 2011 Edition Foundation: Introduction to Service Operation
ITILR 2011 Edition Foundation: Service Strategy Processes
ITILR 2011 Edition Foundation: ITILR and the Service Lifecycle

Edukacja

Logo
Ekonometria i Informatyka, magisterskie
Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Logo
Informatyka w Zarzadzaniu, licencjackie
Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie

Zainteresowania

Muzyka - udzielam sie aktywnie w dwoch projektach muzycznych
Komputery - grafika i projektowanie stron www
Fantastyka
Film
Narciarstwo

Grupy

UEK
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
Blackberry
Blackberry
Grupa dotycząca nowych rozwiązań z zakresu Telekomunikacji mobilnej z wykorzystaniem technologii PUSH
IT – Praca dla osób z charakterem
IT – Praca dla osób z charakterem
Grupa zrzesza informatyków oraz konsultantów branży IT. Dyskusje oraz możliwości współpracy to cel tej grupy.