Wypowiedzi
-
Witam,
Widzę ze szanowny Kolega operuje czysto teoretycznymi sformułowaniami, prosto z książek.
Do optymalizacji transportu potrzeba kilku lat praktyki.
"wybrane kryteria, przy ustalonych ograniczeniach.", to , przepraszam ale "mowa trawa", czyli mądre sformułowania ale to teoria.
Z pełnym szacunkiem, ale moje doświadczenie zawodowe jest porównywalne z okresem Twojej edukacji.
Nadal twierdze że do optymalizacji transportu niezbędna jest odpowiednia infrastruktura i suprastruktura, bez której żadne "ustalone kryteria" nie mają szansy bytu.
Pozdrawiam,
A.G. -
Optymalizacja, czyli "uproszczenie". Uważam że chodzi o maksymalne uproszczenie przeładunków w węzłach transportowych. Czyli odpowiedni sprzęt przeładunkowy typu reach steaker z uchwytami do podnoszenia naczep samochodowych (tych przystosowanych), place składowe (przy dworcach kolejowych lub w porcie - odpowiednie zaplecze, umożliwiające rejestrację przybyłych ładunków i szybki transport do klienta.
Odpowiedni sprzęt transportowy, jak np. "modalohr", przy pomocy którego w zachodniej Europie wozi się naczepy.
Najlepiej przejedź się do lądowych "Hubów" kolejowych (Gądki pod Poznaniem, Hub w Piasecznie pod Warszawą, lub port -Gdynia, Bałtycki Terminal Drobnicowy, pisałem o tym pracę dyplomową.
Proponuję lekturę Stokłosy - Transport intermodalny. Lub B.Wisnicki o podobnym tytule.
Pozdrawiam,
Andrzej Głuszczak, absolwent Akademii Morskiej w Szczecinie, kier.:Inżynieria Transportu. -
Niestety, w Polsce nie liczy się doświadczenie zawodowe czy wykształcenie tylko: DATA URODZENIA!.
Wiem to z praktyki. Przez ponad pół roku szukałem w kraju pracy z zakresu spedycji, logistyki, transportu.
Mam 20 lat doświadczenia zawodowego (od podstaw, typowa praca operacyjna) głównie w spedycji portowej. Więc import, eksport, ładunki nietypowe, żegluga ro-ro. Dodatkowo stosowne wykształcenie :Akademia Morska w Szczecinie, Inżynieria Transportu "Logistyka Transportu Zintegrowanego". Wydawać by się mogło że powinienem wybierać w zapytaniach potencjalnych pracodawców. Niestety. W wieku 50+, kandydat do , który jest w wieku ojca panienki weryfikującej oferty - to starzec i cv wędruje do kosza!
"Za Odrą " mają inne podejście, tu doceniają staż pracy i to jest podstawa. Tu tez wiedzą że społeczeństwo się starzeje i ze wkrótce zabraknie "młodych", ambitnych itd. Ale do tego trzeba mentalnie dojrzeć i to zrozumieć.
A póki co w Niemczech pracuję, tu płacę podatki i zbieram na tutejszą emeryturę.
Powodzenia. -
Witam Kolegę po fachu,
Rzeczywiście transport to nie łatwe zagadnienie.
Odpowiem z pozycji praktyka (ponad 20 lat) a nie naukowca teoretyka.
Obecnie stosuje się tzw. outsorcing, czyli zlecanie transportu na zewnątrz.Jeśli ładunki są cało pojazdowe, to można ogłosić przetarg, lub poszukać przewoźników z rejonu zakładu, żeby nie wracali pusto (są giełdy samochodowe/ towarowe). Jeśli ładunki są mniejsze, po kilka palet, mozna zlecić mniejszym przewoźnikom typu "Siódemka", którzy działają trochę na zasadzie kurierów. I uwaga: unikać firm kurierskich typu T&T lub DHL, bo ich kalkulacja nie jest korzystna.
Jeśli firma ma już swój tabor, można zaproponować kierowcąom rejestracje własnych usług i zatrudniać ich na zlecenie. Wtedy firma pozbywa się kosztów utrzymania taboru i kierowców. Płaci za przejazdy a nie za to że są w firmie.
Pozdrawiam, Andrzej G. -
Witam, mam podobne problemy.
Jedno z pierwszych pytań to: jaką masę towarową mogę dostarczyć firmie lub czy mam swoją bazę klientów.
Przecież to zadanie dla marketingu a nie dla "operacyjnego", którego zadaniem jest transport określonego ładunku z p.A do p. B.
Też kończę studia zaoczne na kier. Inżynierii Transportu w A.Morskiej w Szczecinie.
W kraju szukałem pracy przez 10 miesięcy, znalazłem "za Odrą". Jednak ta praca była "na zastępstwo", osoba wróciła z chorobowego po 8 miesiącach i mi podziękowali.
Mimo doświadczenia ponad 20 lat i znajomości kilku języków obcych a obecnie stosownego dyplomu, nadal problem z praca. Jednak nie poddaję się i nadal szukam.
Życie w Niemczech, wbrew pozorom nie jest droższe jak w kraju. Mając lokum, mozna się utrzymać za ~150 EUR, przy dochodach rzędu 1,700 EUR.