Wypowiedzi

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie komórek z formułą "JEŻELI"
    16.06.2013, 20:33

    Chętnie skorzystam :)

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie komórek z formułą "JEŻELI"
    16.06.2013, 19:21

    Serdeczne dzięki!
    Okazało się to banalnie proste, jednocześnie uświadami mi jak wiele nauki przedemną.
    Dziękuję za błyskawiczną pomoc.

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie komórek z formułą "JEŻELI"
    16.06.2013, 19:03

    Witam

    Mam problem z sumowaniem komórek, w których mam formułę "jeżeli":
    tak ona wygląda"

    =JEŻELI(K8="Mulda MD";JEŻELI(G8<=1,5;"50";JEŻELI(G8<=3,3;"30";JEŻELI(G8<=3,6;"20";JEŻELI(G8<=3,9;"10";JEŻELI(G8>=4;"OK."))))))

    Formuła jest w każdej z komórek jednej z kolumn tabeli. Wynik jaki zwraca mi formuła to liczba 50, 30, 20, 10 oraz tekst OK. Po przefiltrowaniu kolumny i wykluczeniu tekstu "OK" zostają mi oczywiście same liczby, no i tutaj mam problem ponieważ wierszy w kolumnie mam mieć docelowo kilkaset chciałbym to automatycznie podliczyć. Niestety standardowe zaznaczenie kolumny zlicz mi tylko liczbę istniejących rekordów , ale nie mam podanej sumy i nie wiem dlaczego tak się dzieje. Proszę o pomoc gdzie tkwi błąd.

    Anax

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Metoda Add Fields z klasy PivotTable nie powiodła się
    26.05.2013, 22:20

    Witam

    Owszem sugerowane pomysły pewnie się by sprawdziły, ale VBA daje mi możliwość błyskawicznego wstawienia innego zakresu danych. Wystarczy, że zamienię w procedurze nazwę kolumny, i mogę wyciągnąć inne lub dodatkowe dane. Poza tym wydaje mi się, że tak jak jest teraz jest elegancko z punktu widzenia estetyki, klikam w przycisk i automatycznie jestem przeniesiony na inny arkusz z opracowanymi danymi:).
    Poza tym jestem na etapie uczenia się VBA, marzy mi się umiejętność sprawnego wykorzystania tego języka w pracy:), więc rozumiecie na dzień dzisiejszy jestem fanem VBA:)

    Pozdrawiam

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Metoda Add Fields z klasy PivotTable nie powiodła się
    25.05.2013, 17:22

    Dziękuję Mariusz za pomoc :)

    A ja szukałem błędu w przecinkach, kropkach, nawiasach:)
    Wszystko działa pięknie :)

    Dużo nauki przede mną

    Pozdrawiam

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Metoda Add Fields z klasy PivotTable nie powiodła się
    25.05.2013, 15:58

    Dzięki Mariusz za błyskawiczną odpowiedź.

    Kod na 100% jest poprawny, widziałem jak działa. W akuszu 3 pięknie powstaje tabela po naciśnięciu oczywiście przycisku " Odśwież". Niestety nie działa tylko u mnie na mojej tabeli. Jestem pewien, że nigdzie nie ma błędu typu, brak przecinka czy kropki itp.

    Już spawdzam Twoje sugestie :)
    Poniżej adres do pliku z problematyczną tabelką, przepraszam ale taki darmowy serwis wybrałem na szybko.

    http://www.uploader.pl/file/292494/test.xlsm.html

    Chodzi o spacje w kodzie? posprawdzałem ale dalej nie działa stale ten sam komunikat z numerem błędu 1004Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.05.13 o godzinie 16:29

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Metoda Add Fields z klasy PivotTable nie powiodła się
    25.05.2013, 15:13

    Witam

    Jako, że jestem mocno początkującym w wykorzystaniu języka VBA w pracy Excela, nie potrafię sobie poradzić z problemem.

    Mam tabelę, w której codziennie będzie przybywało kilkadziesiąt rekordów. Z tej tabeli codziennie potrzebuję wyciągnąć kilka informacji, to będą stale te same informacje. Zasadne więc jest wykorzystanie tabeli przestawnej, ale chciałem uniknąć codziennego kilkukrotnego klikania w kreatorze tabeli przestawnej, aby te dane uzyskać. Zdobyłem kod automatyzujący tę czynność. Niestety mimokilkukrotnego sprawdzenia kodu wyskakuje mi komunikat jak w temacie. Nie wiem już co mam zrobić, aby usunąć problem. Może ktośmądrzejszy odemnie naprowadzi mnie na błąd ?. Poniżej problematyczny kod: Proszę o pomoc :)

    Sub Odśwież()
    Dim WSD As Worksheet
    Dim WSD2 As Worksheet
    Dim PTCache As PivotCache
    Dim PT As PivotTable
    Dim PRange As Range
    Dim FinalRow As Long
    Dim FinalCol As Long
    Set WSD = Worksheets("Arkusz3")
    Set WSD2 = Worksheets("Zlecenia")

    'Kasowanie poprzedniej tabeli przestanej

    For Each PT In WSD.PivotTables
    PT.TableRange2.Clear
    Next PT

    'Określanie zakresu danych w tabeli wyjściowej

    FinalRow = WSD2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
    FinalCol = WSD.Cells(1, Columns.Count). _
    End(xlToLeft).Column

    Set PRange = WSD2.Cells(1, 1).Resize(FinalRow, FinalCol)
    Set PTCache = ActiveWorkbook.PivotCaches.Add(SourceType:= _
    xlDatabase, SourceData:=PRange)

    'Tworzenie tabeli przestawnej

    Set PT = PTCache.CreatePivotTable(TableDestination:=WSD. _
    Cells(4, 1), TableName:="Dane")

    'Aktualizacja danych w tabeli

    PT.ManualUpdate = True

    'Określanie nagłówków w kolumnach i wierszach

    PT.AddFields RowFields:=Array("Samochód"), _
    ColumnFields:="Kierowca"

    'Określanie wartości wyświetlanych w tabeli

    With PT.PivotFields("Fracht")
    .Orientation = xlDataField
    .Function = xlSum
    .Position = 1
    End With

    With PT.PivotFields("Data wyst")
    .Orientation = xlPageField
    .Position = 1
    End With

    'Obliczanie tabeli

    PT.ManualUpdate = False

    WSD.Activate
    End Sub


    Tutaj stale wyskakuje mi błąd - pogubiona linia kodu.

    PT.AddFields RowFields:=Array("Samochód"), _
    ColumnFields:="Kierowca"

    Tak wygląda tabelka, dane są oczywiście zupełnie przypadkowe:
    [img]
    Obrazek
    /img]

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Jak poprawić działanie transportu
    14.05.2013, 09:13

    Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi , rady i uwagi.

    Niestety nie mogę przez kilka dni odpowiadać na forum, ze względów zdrowotnych. Musiałem przebyć zaplanowaną operację na oczy, więc chwilowo jestem niewidomy :).

    Tą informację pisze moja małżonka, której dziękuję za opieke :(

    Pozdrawiam
    Was Wszystkich :)

    No i do szybkiego powrotu na forum

    Andrzej

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Jak poprawić działanie transportu
    7.05.2013, 20:00

    Po złom jeździmy, w zestawach jak i solo, jest to uzależnione od klienta. Czasami klient ma jeden pojemnik czasami 2, a czasami i 3. Mam przyczepę na którą mogę załadować 2 muldy i trzecia na samochód. Makulaturę odbieramy od dużych zakładów jak i małych pośredników. Tras jako takich nie mamy, ponieważ jest to uzależnione od klienta. Zdarza się, że klient dzwoni 2 razy w tygodniu a potem przez 2 tygodnie nie potrzebuje wymiany pojemników. Generalnie wielkim problemem jest to, że klienci traktują naszą firmę jak pogotowie ratunkowe. Dzwoni rano i chce aby już zaraz ktoś przyjechał po towar. Jest to wynik źle skonstruowanej umowy i niestety chorego podejścia przez naszych przedstawicieli. Rozumiem , że muszą zarobić ale obiecywanie klientowi , że możemy odebrać towar na zawołanie klienta to strzał w kolano. Tłumaczenie jest zawsze to samo, oni muszą kupić materiał, i jest konkurencja. Tylko czy ta droga do zdrowego i rentownego transportu jest dobra?. Według mnie nie i ja to muszę zmienić. Może nie powinienem tego pisać, ale dzisiaj mieliśmy taki przykład źle skonstruowanej umowy. Samochód przyjechał do dużego klienta o 1,5 godziny później niż było to zaplanowane. Niestety skarga poszła , aż na samą górę winna była oczywiście osoba z logistyki. Tłumaczenia, że policja zastosowała objazd z powodu poważnego wypadku drogowego nikogo nie interesowało. Logistyk miał to przewidzieć:)

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Jak poprawić działanie transportu
    6.05.2013, 20:33

    Dzięki za odpowiedzi

    Marcin
    Zaproponowałem zmiany w umowie z klientami, zmiana dotyczy czasu realizacji zlecenia, teraz klient musi minimum 48 godzin wcześniej złożyć zlecenie odbioru kontenera.

    Michał
    Jeden wyjazd do klienta to odbiór teoretycznie pełnego pojemnika. Wprowadziłem zasadę obciążania klienta kosztami za niedoładowane pojemniki. To jedna z głównych przyczyn ponoszonych strat. Zdarzało się, że klient zgłaszał potrzebę odbioru pojemnika ze złomem lub makulaturę, kierowca jechał nawet 80 kilometrów w obie strony, i przywoził kilkaset kilogramów towaru, a samochód (śmieciarka) powinien być załadowany na około 9 Mg. Oczywiście klient nie był obciązony kosztami. To chore zasady, dlatego mam wiele do poprawienia.

    Czekam na kolejne rady za te, które już otrzymałem bardzo dziękuję.

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Jak poprawić działanie transportu
    1.05.2013, 18:24

    Dziękuję za bardzo szybki odzew.

    Podam więcej informacji o naszym transporcie i firmie.
    Otóż jesteśmy firmą zajmującą się skupem materiałów niebezpiecznych, złomu stalowego oraz szeroko pojętej makulatury. Zadaniem działu transportu jest zwiezienie tego towaru do zakładu, w dalszej części wysyłamy przerobiony towar do odbiorców, ale to już nie jest w mojej gestii ponieważ wysyłki w 99% są organizowane koleją.

    Jakie mamy samochody:
    - 1 naczepę, głównie przewozi palety ze sprasowaną makulaturą
    - 2 bramowce do transportu złomu stalowego
    - 2 kontenerowce (hakowce) również złom stalowy oraz makulatura
    - 1 śmieciarka która zwozi tylko makulaturę
    Jak wygląda przyjęcie zlecenia transportu:

    Najczęściej dzwoni klient, z którym mamy podpisaną stosowną umowę, że ma pęłny pojemnik i należy przyjęchać i zrobić wymianę. Czyli zabieram pełny a zostawiam pusty. Takich wezwań jest 95%. Pozostałe 5 % to są wyjazdy po odbiór towaru od strategicznych klientów (duże zakłady), które najczęsciej dzwonią i oczekują samochodu za kilka godzin. Czyli wielka niewiadoma, nigdy nie wiemy kiedy będzie telefon , żeby przyjechać po towar.

    Te 95 % odbiorów to miasto ( Bydgoszcz ) i okolice Kujawsko - Pomorskie.
    Większość klientów rozlokowana jest w promieniu 50 kilometrów od zakładu. Zdarzają się firmy oddalone o 100 - 150 kilometrów.

    Problemem są odbiory, klienci niestety nie rozumieją, że nie da się od razu odebrać towaru po ich zgłoszeniu. Chciałbym wprowadzić przynajmniej 48 godzinny bufor czasowy. Myślę, że powinienem mieć minimum 2 dni na odbiór towaru po zgłoszeniu. Umowy są źle skonstruowane, ale na dzień dzisiejszy nie przeforsuję ich zmiany.

    Co jeszcze, Koleżanka bardzo miła dziewczyna nie dała rady jest wykończona psychcznie, poprosiła o zmianę stanowiska. Większość pracy robiła na piechotę. Zlecenia wyjazdu robiła na prymitywnym programie dosowym, który poza wystawieniem zlecenia niewiele miał innych opcji. Analizę przejechanych kilometrów, zużycie paliwa, godziny kierowców wszystko robiła ręcznie w excelu. Dla mnie jest to niedopuszczalne. Niestety nie miała posłuchu u kierowców, wiem, że kierowcy wiele mogą pomóc, ale w stosunku do koleżanki była totalna ignorancja. Nie rozumiem jak można kierowcę prosić o zwrot wypełnionych dokumentów przez tydzień. Potem jak wszyscy jej to oddali to miała straszne tyły. To też problem , który muszę rozwiązać.

    Tak to po krótce wygląda. Jak potrzebne będą inne informacje to służe, może teraz coś się Państwu nasunie od czego powinienem zacząć.

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Jak poprawić działanie transportu
    1.05.2013, 11:29

    Witam Państwa

    Może krótko przedstawię się, na imię mam Andrzej wiek 40+ pracuję w jednym z licznych oddziałów dużej międzynarodowej korporacji do 30 kwietnia jako kierownik produkcji. W związku z trudnościami oddziału (ponosimy straty finansowe) nastąpiła reorganizacja w oddziale. Otóż z racji tego, że jestem doswiadczonym w kierowaniu produkcją, zasobami ludzkimi oraz znam doskonale specyfikę wykorzystywanego sprzętu w oddziale, przełożeni wpadli na pomysł, abym poprawił dział transportu, który na dzień dzisiejszy jest jednym z głównych powodów ponoszonych strat w firmie. Koleżanka, która kierowała transportem została przesunięta na inne stanowisko, i teraz ja mam uzdrowić i poprawić działalność tego działu.

    Niestety nie jestem absolutnie przygotowany do bycia logistykiem, brak mi wiedzy specjalistycznej, ale nie mam wyjścia zostałem zmuszony do przejścia na to stanowisko.

    W związku z tym potrzebuję pomocy, może wskażecie mi jakąś nieskomplikowaną literaturę dla początkującego, z jakiego oprogramowania korzystać , jakieś mapy do optymalizacji tras itp.

    Generalnie transport to 6 samochodów, które jadą na wezwanie klienta po odbiór towaru, są to stale ci sami dostawcy. Teren operacyjny to strefa o promieniu 200 km z czego 80 % wyjazdów to miasto. Do tej pory problemem było odebranie towaru od klienta na czas. ale niestety klienci nauczyli się że samochód będzie natychmiast na ich wezwanie.

    Reasumując muszę do 6 maja podać propozycje obszarów, które mam poprawić.
    Temat jest szeroki, zdaję sobie sprawę ale nie mam wyjścia muszę dać radę.

    Bardzo proszę o pomoc

    Andrzej

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie Pytania początkujących Fanów Excela
    31.08.2010, 20:42

    Już do wszystkiego doszedłem. Bardzo dziękuję za pomoc wszystkim Państwu, a w szczególności Arkowi Cyganowi:). Przykład podany w linku jest dokładnie tym czego poszukiwałem.

    Pozdrawiam

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie Pytania początkujących Fanów Excela
    30.08.2010, 22:29

    Arek to jest to oc mi chodzi.
    Ale robiąc tabele przestawną tylko mi sumuje kilometry. Skopiowałem Twój przykład na inny arkusz i zrobiłem tabelę przestawną i też mi tylko sumuje. Jak uzyskać taki efekt jak Twój?

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie Pytania początkujących Fanów Excela
    29.08.2010, 20:42

    Już nauczyłem się tworzyć tabele przestawne i grupować dane. Niestety tą metodą nie osiągnę tego co napisałem wyżej w przykładzie.

    Kombinuję dalej.

    Data sam1 sam2 sam3 sam4

    Teraz kolumna z przypisanym samochodem zlicza mi do innej komórki ilość zatankowanego paliwa w ciągu tygodni czyli zwykłe sumowanie. Ale problemem jest zliczenie kilometrów.
    Kierowca przy każdym tankowaniu podaje mi aktualny stan licznika. I tak... sam1 w poniedziałek podaje mi stan licznika np.23455, potem przyjeżdża za 2 dni ponownie tankować i podaje mi stan licznika 24100, za kolejne 2 dni znowu tankuje i podaje mi stan licznika 24567. I to jest mój problem, teraz liczę na kalkulatorze różnicę, ale wolałbym programowo bo samochodów jest oczywiście dużo więcej. Tabelka jest tak skonstruowana, że do komórki wprowadzam zawsze aktualny stan licznika, jak zrobić, żeby przy każdym wpisaniu nowego stanu licznika wyliczył mi różnicę z poprzedniego stanu licznika.Andrzej Borowicz edytował(a) ten post dnia 29.08.10 o godzinie 21:01

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie Pytania początkujących Fanów Excela
    29.08.2010, 18:13

    Dziękuję Mariusz za bardzo szybki odzew. Czy mógłbyś trochę jaśniej, jestem raczej typowym użytkownikiem Excela czyli podstawowe formuły i nic więcej. Muszę przekopać internet i poczytać na ten temat, ale to potrwa, a od 1 września muszę już mieć możliwość monitorowania tych pojazdów.

  • Andrzej Borowicz
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie Pytania początkujących Fanów Excela
    29.08.2010, 17:36

    Witam Państwa.

    Nie potrafię ułożyć formuły dla uzyskania pewnych danych;

    Muszę dowiedzieć się ile dany samochód przejechał kilometrów w ciągu tygodnia.

    Przykład:

    A1..2010/09/01 - stan licznika 1000 km
    A2..2010/09/02 - nie jeździł
    A3..2010/09/03 - stan licznika 1250 km
    A4..2010/09/04 - nie jeździł
    A5..2010/09/05 - stan licznika 1380 km

    w kolejnym tygodniu dni pracy wypadają oczywiście w innej kolejności.
    Zwykłe odejmowanie nie zdaje egzaminu.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do