Aleksandra Stareczek

Aleksandra Stareczek

Analityk biznesowy, PKO Bank Polski
Zabrze, śląskie

Umiejętności

Microsoft Excel Microsoft Office Microsoft Word Bankowość Samodzielność Analiza finansowa Analiza biznesowa Sumienność Umiejętności analityczne Analiza kredytowa

Doświadczenie zawodowe

PKO Bank Polski
Analityk MSP
• Analiza kredytowa związana z oceną ratingu klienta, ratingu transakcji, proponowanie zabezpieczeń i ryzyka
• Przygotowanie projektów umów oraz dokumentów niezbędnych do ustanowienia zabezpieczeń prawnych
• Kompletowanie i weryfikacja materiałów otrzymywanych od klientów
• Gromadzenie informacji o klientach i realizowanych umowach
• Przygotowywanie propozycji indywidualnych warunków cenowych oraz zindywidualizowanych zestawów produktów dla klientów
• Dokonywanie analiz opłacalności współpracy z wybranymi klientami
• Posprzedażowa obsługa klienta
• Rejestrowanie operacji w aplikacjach, rejestracja danych z wniosków kredytowych,
• Wykorzystywanie metod scoringowych
• Pozyskiwanie informacji na temat sytuacji ekonomiczno-finansowej klienta oraz przyjętych zabezpieczeń na potrzeby oceny ryzyka kredytowego
• Przyjmowanie i wyjaśnianie skarg, reklamacji i wniosków klientów
• Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej funkcjonalnej w zakresie wykonywanych zadań
• Przygotowywanie korespondencji dotyczącej prowadzonych spraw
• Współpraca z doradcą w przygotowaniu propozycji zindywidualizowanych pakietów produktów dla wybranych klientów
PKO Bank Polski
Specjalista w Centrum Analiz Kredytowych MSP
• Weryfikacja kompletności i jakości dokumentacji z oddziałów, kontakty z doradcami
• Przekazywanie informacji do oddziałów dotyczącej uzupełnienia dokumentacji kredytowej
• Sprawdzenie zgodności dokumentacji z dokumentami źródłowymi
• Przekazywanie kompletnych wniosków kredytowych
• Wprowadzanie danych do aplikacji
PKO Bank Polski
Analityk w Zespole Małych i Średnich Przedsiębiorstw
• Kompletowanie i weryfikacja materiałów otrzymywanych od klientów
• Gromadzenie informacji o klientach i realizowanych umowach
• Przygotowywanie propozycji indywidualnych warunków cenowych oraz zindywidualizowanych zestawów produktów dla klientów
• Dokonywanie analiz opłacalności współpracy z wybranymi klientami
• Posprzedażowa obsługa klienta
• Rejestrowanie operacji w aplikacjach, rejestracja danych z wniosków kredytowych,
• Wykorzystywanie metod scoringowych
• Pozyskiwanie informacji na temat sytuacji ekonomiczno-finansowej klienta oraz przyjętych zabezpieczeń na potrzeby oceny ryzyka kredytowego
• Identyfikacja ekspozycji kredytowych zagrożonych utratą wartości
• Ustalanie poziomu rezerw celowych
• Przyjmowanie i wyjaśnianie skarg, reklamacji i wniosków klientów
• Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej funkcjonalnej w zakresie wykonywanych zadań
• Przygotowywanie korespondencji dotyczącej prowadzonych spraw
• Koordynowanie działań związanych z kontrolą wewnętrzną i zewnętrzną
• Współpraca z doradcą w przygotowaniu propozycji zindywidualizowanych pakietów produktów dla wybranych klientów
PKO Bank Polski
Ekspert w Wydziału Restrukturyzacji Należności i Windykacji
PKO Bank Polski
Zastępca Naczelnika Wydziału Restrukturyzacji Należności i Windykacji
• Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem odzyskiwania wierzytelności oraz nad realizacją zadań operacyjnych
• Zastępowanie naczelnika wydziału
• Planowanie, organizacja i koordynowanie bieżącej pracy wydziału
• Udzielanie wsparcia merytorycznego, wspieranie podległych pracowników
• Akceptowanie materiałów przygotowywanych przez bezpośrednio podległych pracowników
• Dokonywanie oceny bezpośrednio podległych pracowników, przygotowywanie zakresów czynności
• Identyfikowanie zagrożeń dotyczących wykonywanych zadań, podejmowanie działań zaradczych
• Nadzór nad przygotowywaniem dokumentów
• Kontakty z instytucjami zewnętrznymi
• Ewidencja operacji księgowych
PKO Bank Polski
Kierownik Sekcji Służb Szybkiego Reagowania
• Działania przedwindykacyjne w zakresie poprawy jakości wierzytelności
• Zbieranie informacji o dłużniku i jego sytuacji majątkowej
• Dobór najlepszej ścieżki postępowania celem zahamowania narastania zadłużenia, przywrócenia regularnych spłat
• Zbieranie informacji o sytuacji finansowej klientów, ubiegających się o szczególnie wysokie kredyty/limity
• Przygotowywanie wniosków o wypowiedzenie umów kredytów konsumpcyjnych z tytułu nieterminowych spłat
• Uzgadnianie warunków spłaty zaległości przed dłużnika
• Wystawianie dowodów księgowych
• Kontrolowanie dokumentacji
• Prowadzenie rejestru zleceń, raportowanie
PKO Bank Polski
Starszy Inspektor ds. Służb Szybkiego Reagowania
• Działania przedwindykacyjne w zakresie poprawy jakości wierzytelności
• Zbieranie informacji o dłużniku i jego sytuacji majątkowej
• Dobór najlepszej ścieżki postępowania celem zahamowania narastania zadłużenia, przywrócenia regularnych spłat
• Zbieranie informacji o sytuacji finansowej klientów, ubiegających się o szczególnie wysokie kredyty/limity
• Przygotowywanie wniosków o wypowiedzenie umów kredytów konsumpcyjnych z tytułu nieterminowych spłat
• Uzgadnianie warunków spłaty zaległości przed dłużnika
• Wystawianie dowodów księgowych
• Kontrolowanie dokumentacji
• Prowadzenie rejestru zleceń, raportowanie
PKO Bank Polski
Starszy inspektor w Wydziale Obsługi Klienta Indywidualnego
• Obsługa klientów indywidualnych
• Przyjmowanie, ocena i opiniowanie wniosków kredytów konsumpcyjnych
• Zawieranie umów kredytowych
• Przekazywanie do depozytu bankowego zabezpieczeń związanych z kredytami
• Przyjmowanie dyspozycji wypłat do kredytu w transzach
• Kontrolowanie prawidłowości naliczania i pobierania prowizji i opłat bankowych
PKO Bank Polski
Starszy inspektor w Wydziale Rachunkowości
PKO Bank Polski
Inspektor w Wydziale Rachunkowości

Szkolenia i kursy

Dobra polisa- ubezpieczenie należności dla małych i średnich firm
Tajemnica bankowa
Gwarancja de minimis w ramach FG POIG
Egzamin dla osób ubiegających się o uzyskanie wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych w KNF, egzamin dla osób ubiegających się o uzyskanie możliwości wykonywania czynności agencyjnych z zakresu pośrednictwa ubezpieczeniowego OFWCA
Ryzyko operacyjne
Egzamin dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych- Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. (KUKE SA)
Zasady reagowania w przypadkach podejrzenia oszustw na szkodę Banku
Faktoring dla MSP, Szkolenie dla Doradców MSP
Analizy kredytowe
Gwarancja spłaty kredytów udzielana przez BGK w ramach umowy portfelowej linii gwarancyjnej de minimis
Wybrane aspekty prawne
Ochrona danych osobowych
Asertywność i radzenie sobie ze stresem w sytuacjach windykacyjnych
Motywacja
Negocjacje handlowe

Edukacja

Logo
zarządzanie i marketing w zakresie zarządzania przedsiębiostwem, licencjackie
Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego

Specjalizacje

Bankowość
Analiza/Ryzyko
Ubezpieczenia
Analizy/Ryzyko/Aktuariat