Agnieszka Szczygielska

Kierownik Ośrodka Promocji i Wdrażania
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
dobry
francuski
podstawowy
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

CIOP-PIB
Kierownk Ośrodka Promocji i Wdrażania
- Zarządzanie pracą Ośrodka Promocji i Wdrożeń w Centralnym Instytucie Ochrony Pracy – Państwowym Instytucie Badawczym
- Rozwijanie współpracy z przedsiębiorstwami i otoczeniem społeczno-gospodarczym Instytutu
- Organizacja kampanii społecznych związanych z bezpieczeństwem pracy
- Organizowanie konkursów artystycznych (fotograficzny i filmowy – „O!ZNAKI PRACY”, „Zrównoważeni - Animacja czasu”, „OKO na pracę”, „KADR na pracę” oraz na plakat BHP)
- Przygotowanie i realizacja autorskich projektów z zakresu promocji bezpieczeństwa pracy i komunikowania tematyki bezpieczeństwa pracy (w tym: prowadzenie badań społecznych i rynkowych)
- Komunikaty prasowe, artykuły i publikacje książkowe
- Wykłady, zajęcia ze studentami oraz prezentacje promocyjne
CIOP-PIB
Specjalista ds. promocji, strategii i kampanii medialnych
CIOP-PIB
Z-ca Kierownika Ośrodka Promocji i Wdrażania
CIOP-PIB
Specjalista ds. marketingu
CIOP-PIB
Specjalista w Ośrodku Promocji i Współpracy Naukowej z Zagranicą
Logo
Marketing Manager
Wydawnictwo Ubezpieczeniowe FIP
- Prowadzenie kampanii reklamowych i promocyjnych tytułów wydawanych przez Wydawnictwo FIP
- Monitorowanie i analiza danych rynkowych dotyczących rynku ubezpieczeniowego i wydawnictw branżowych
- Koordynacja pracy zewnętrznych współpracowników działu reklamy
- Organizowanie konferencji i konkursów dla firm ubezpieczeniowych
- Przygotowywanie akcji promocyjnych dla czytelników
- Przygotowywanie materiałów promocyjnych i reklamowych miesięcznika Asekuracja&Re
- Stała współpraca z przedstawicielami prasy ekonomicznej
Logo
Specjalista ds. marketingu
Wydawnictwo Prószyński i S-k
- Planowanie, koordynacja i realizacja działań marketingowych
- Projektowanie kampanii nastawionych na pozyskiwanie nowych członków Klubu Książki Księgarni Krajowej
- Opracowywanie i nadzór nad przygotowaniem materiałów marketingowych i ich dystrybucją
- Udział w prezentacji Wydawnictwa podczas targów wydawniczych
Logo
Pracownik Biurowy w Dziale Handlowym
Agencja Informacyjno-Wydawnicza BOSS
- Pozyskiwanie i obsługa prenumeratorów biuletynów wydawanych przez Wydawnictwo
- Obsługa klientów Wydawnictwa
- Tworzenie i aktualizacja baz danych

Projekty

Tematyczne kampanie społeczne promujące bezpieczeństwo i zdrowie w środowisku pracy [...]
Cele projektu i planowany efekt końcowy zadania:
1. Podniesienie świadomości społecznej z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia w pracy w przedsiębiorstwach
2. Podniesienie poziomu regionalnej spójności przedsiębiorstw w Polsce, rozumianej jako poziom współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami w obszarze bezpieczeństwa pracy
Zakres obowiązków
1. Opracowywanie założeń oraz celów szczegółowych poszczególnych kampanii społecznych.
2. Organizowanie konferencji i seminariów z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia w pracy dla pracowników i pracodawców z wybranych regionów Polski, szczególnie zagrożonych marginalizacją.
3. Opracowywane materiałów informacyjnych kampanii.
4. Zachęcanie przedstawicieli przedsiębiorstw do realizacji samodzielnych działań, z wykorzystaniem opracowanych materiałów kampanii.
5. Opracowywanie tematycznych serwisów internetowych dotyczący kampanii.
6. Przeprowadzenie ankietowego badania skuteczności działań kampanii (z wykorzystaniem opracowanej ankiety).
Behawioralne metody poprawy bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach [...]
Celem projektu jest opracowanie innowacyjnych metod wsparcia działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa (w tym MŚP) na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy.
Planowany efekt końcowy:
1. Narzędzia wspomagające wdrażanie w przedsiębiorstwach behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy.
2. Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu możliwości wykorzystywania behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach.
Zakres obowiązków
1. Identyfikacja behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy stosowanych w przedsiębiorstwach.
2. Opracowanie metodologii i narzędzi badawczych do badania poziomu wiedzy z zakresu behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy w MŚP.
3. Przeprowadzenie ankietowego badania świadomości i poziomu wiedzy na temat behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy.
4. Opracowanie i wydanie ulotki i poradnika dobrych praktyk z zakresu behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy.
5. Opracowanie listy kontrolnej wspierającej wdrażanie behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach.
6. Opracowanie i uruchomienie strony internetowej z zakresu behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy.
7. Zorganizowanie seminariów dla przedstawicieli przedsiębiorstw, w tym przedstawicieli MŚP, weryfikujących opracowane narzędzia.
8. Zorganizowanie pilotażowych szkoleń z zakresu wykorzystywania opracowanych narzędzi (lista kontrolna, poradnik dobrych praktyk, strona internetowa) w MŚP z sekcji gospodarki o podwyższonym wskaźniku wypadkowości.
9. Zorganizowanie konferencji dotyczącej behawioralnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy dla pracodawców oraz pracowników służby bhp.
Badanie skuteczności oddziaływania na pracowników różnych metod i narzędzi [...]
Głównym celem pracy naukowo - badawczej pn. "Badanie skuteczności oddziaływania na pracowników różnych metod i narzędzi upowszechniania wiedzy z zakresu bhp oraz komunikowania zasad bezpieczeństwa pracy" było określenie psychospołecznych determinant skuteczności oddziaływania na pracowników z różnych grup społecznych wybranych metod i narzędzi upowszechniania wiedzy z zakresu bhp oraz komunikowania zasad bezpieczeństwa pracy.

Edukacja

Logo
Politologia - Badania społeczne i rynkowe, magisterskie
Collegium Civitas
Logo
Socjologia, doktoranckie
Collegium Civitas
Logo
Komunikacja społeczna i media, studia podyplomowe
Instytut Badań Literackich PAN

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem

Inne

Współautor projektu: "Poprawa bezpieczeństwa pracy w kopalniach Katowickiego Holdingu Węglowego S.A. przez prowadzenie instruktaży metodą 5 MINUT DLA BEZPIECZEŃSTWA” - projekt uzyskał nagrodę II stopnia w kategorii: rozwiązania techniczne i organizacyjne w 40. edycji Ogólnopolskiego Konkurs Poprawy Warunków Pracy (2012 r.)

Publikacje:
1.Szczygielska A. (2007). Promowanie idei bezpiecznych zachowań w środowisku pracy na przykładzie działań CIOP-PIB. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 9(432), s. 11-15
2.Szczygielska A., Brzozowski A., Kochańska M. (2008). Metody i narzędzia efektywnej komunikacji ze służbą BHP oraz promowanie i motywowanie pracowników tej służby do rozwijania własnych kompetencji i umiejętności kierowniczych, [w:] Szkolenie dla pracowników służby BHP. Materiał szkoleniowy, Warszawa, str. 241-277
3.Szczygielska A., Brzozowski A., Kochańska M. (2008). Metody i narzędzia efektywnej komunikacji ze służbą BHP oraz promowanie i motywowanie pracowników tej służby do rozwijania własnych kompetencji i umiejętności kierowniczych [w:] Konsultant Regionalnego Ośrodka BHP. Materiał szkoleniowy t. VI – Rola służby BHP w kształtowaniu warunków i kultury bezpieczeństwa pracy, Warszawa, str. 66-103
4.Szczygielska A. (2008). Ocena ryzyka zawodowego – sposób na zdrowe miejsce pracy, WUG Bezpieczeństwo Pracy i Ochrona Środowiska w Górnictwie. Miesięcznik Wyższego Urzędu Górniczego, WUG 10(170), str. 26-28
5.Szczygielska A. (2008). Wprowadzenie do materiałów konferencyjnych "Jak skutecznie promować bezpieczeństwo pracy". Szczecin-Police, CIOP-PIB, s. 5-10
6.Szczygielska A. (2006). Jak skutecznie promować bezpieczeństwo pracy – 10 lat doświadczeń członków Forum Liderów Bezpiecznej Pracy.
7.Szczygielska A. (2009). Promowanie bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach - na przykładzie Forum Liderów Bezpiecznej Pracy. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 4(451), s. 26-29
8.Szczygielska A. (2009). An-all Poland campaign for occupational risk in mining – The method of shaping workers’ attitudes towards safety at work. Prace naukowe GIG Górnictwo i Środowisko, Główny Instytut Górnictwa, 3/1/2009, str. 25-25
9.Szczygielska A., Wrzesińska J. (2009). Metody kształtowania probezpiecznej postawy pracowników względem pracy. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 12/2009, str. 16-19
10.Szczygielska A., Małobęcki E. (2009). Metody socjalizacji adeptów górnictwa na przykładzie działań Katowickiego Holdingu Węglowego S.A. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 7-8, str. 14-16
12.Szczygielska A. (2010). Doskonalenie promowania bhp. XIII Konferencja Forum Liderów Bezpiecznej Pracy. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 11, str. 4-5
12.Szczygielska A. (2011). Poznawcze, behawioralne i społeczne podejście do zmiany postaw wobec bezpieczeństwa pracy. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 4, str. 19-21
13. Dąbrowski A., Karski H., Krzyśków B., Bartkowiak G., Szczygielska A., Brzozowski A. (2009). Ocena ryzyka zawodowego w budownictwie. Poradnik i lista kontrolna. Warszawa: Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy
14. Król K., Mirek A., Tomanek J., Szczygielska A. (2009). Samodzielna ocena wstępna ryzyka zawodowego
w małych i średnich zakładach górniczych. Poradnik i listy kontrolne. Warszawa: Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy
15. Szczygielska A. (2011). Behawioralne podejście do zmiany postaw wobec bezpieczeństwa pracy. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 10
16. Brzozowski A., Derlicka M., Szczygielska A. (2011). Rola plakatu jako statycznej reklamy wizualnej. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, 12
17. Szczygielska A. (2012). Czynniki środowiska pracy a poznawczy komponent postawy pracowników wobec bezpieczeństwa pracy [w:] Wokół wpływu społecznego. D. Doliński, J. Maciuszek, R. Polczyk (red.). Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 180-195
18. Współpraca z podwykonawcami w aspekcie bhp – przykłady dobrych praktyk. A. Szczygielska (red.). Warszawa: Wyd. CIOP-PIB
19. Szczygielska A., Bozrzozowski A. (2012). Social campaigns concering work safety in the contex of social responsibility of business in Poland. Marketing of Scientific and Research Organizations No 6, edited by Witold Wiśniewski, Ph.D.Eng.,D.Sc. Eng. Transaction of the Institute of Aviation No 227, s. 139-158
20. Derlicka M., Szczygielska A. (2013). Rola konkursów plastycznych dla dzieci szkół podstawowych w kształtowaniu bezpiecznych zachowań. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, Nr 7(502)/2013, s. 19-21.
21. Gładyś J., Kwiatkowski S.M., Szczygielska A. (2014). Organizacja i metodyka szkolenia oraz popularyzacja i promocja bezpieczeństwa pracy. Warszawa: Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy.
22. Szczygielska A. (2014). Jak przygotować i przeprowadzić w przedsiębiorstwie kampanię dotyczącą bezpieczeństwa pracy. Warszawa: CIOP-PIB. ISBN: 978-83-7373-183-722.
23. Szczygielska A. (2015). Bezpieczeństwo behawioralne a postawy pracowników wobec bezpieczeństwa pracy. "Humanizacja Pracy” nr 1(279) 2015 (XLVIII), s. 217-237.
24. Szczygielska A. (red) 2016. Behawioralne metody poprawy bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach. Poradnik dobrych praktyk. Warszawa: CIOP-PIB. ISBN: 978-83-7373-203-2
25. Pęciłło M., Szczygielska A., Pucuła P. (2016). Wdrażanie programu modyfikacji zachowań niebezpiecznych "PATRZ" w Grupie Ożarów S.A. Bezpieczeństwo Pracy-Nauka i Praktyka, Nr 3(546)/2017, s. 15-17.

Grupy

6 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców
CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców
Dla tych pracodawców, którzy w sposób odpowiedzialny, etyczny, zaangażowany uwzględniają interesy społeczne i ochrony środowiska w swoich strategiach działań na rynku, a także w s
ABY POMÓC W 48 GODZIN
ABY POMÓC W 48 GODZIN
Grupa ta ma na celu umożliwienie jej uczestnikom szybkie reagowanie na wzajemne potrzeby, nie tylko w wydaniu biznesowym. W założeniu skierowana do jak najszerszego ogrona osób, gdyż nigdy nie
ADVENTURE CLUB
ADVENTURE CLUB
Nowy wymiar przygody - wielkie wyprawy w małych grupach !
AUKCJE
AUKCJE
ZAMKNIĘTE AUKCJE OBRAZÓW, STAROCI, ANTYKÓW CZYLI ZAPRASZAMY DO POSZUKIWAŃ NA PCHLIM TARGU.
Badania opinii i rynku
Badania opinii i rynku
Wszelkie kwestie dotyczące badań ankietowych.
BADANIA RYNKU.
BADANIA RYNKU.
Co badać? Jak badać? Dlaczego badać? Wszystko co chcesz wiedzieć o badaniach, ale bałeś się zapytać :):)
Blackberry
Blackberry
Grupa dotycząca nowych rozwiązań z zakresu Telekomunikacji mobilnej z wykorzystaniem technologii PUSH
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Czekolada
Czekolada
Wszyscy Ci, którzy uwielbiają czekoladę w każdej postaci...
doktoranci i doktorzy, doktorat
doktoranci i doktorzy, doktorat
Forum wymiany informacji dla doktorantów i doktorów. Wszystkie kierunki. doktoranci i doktorzy, prace doktorskie,habilitacja,przewód,metodologia badawcza, doktorat, nauka polska,
Fotografia
Fotografia
Grupa miłośników fotografii...
Jestem Kobietą
Jestem Kobietą
Grupa stworzona dla kobiet zainteresowanych swoim rozwojem często poza schematami narzuconymi przez zewnętrzne ramy społeczne.