Umiejętności
Corporate Finance
Managerial Finance
Bankowość
Księgowość
Rachunkowość finansowa
Sprawozdawczość finansowa
Prognozowanie
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Finance Manager
• Przygotowywanie budżetu, prognoz dla firmy oraz rocznej analizy zysków i strat, kontrola realizacji budżetu
• Comiesięczne raportowanie finansowe dla celów grupowych wg IFRS oraz na potrzeby Zarządu, odpowiedzialność za zapewnienie odpowiedniej jakości danych oraz terminowości raportowania
• Tworzenie nowych raportów finansowych, doskonalenie narzędzi raportingowych wykorzystywanych w spółce
• Monitoring, kontrola, interpretowanie i raportowanie głównych KPI biznesowych
• Analiza rentowności produktów i usług wg. segmentów działalności, rekomendowanie zmian
• Kontrola płynności finansowej oraz rozliczeń z firmami współpracującymi
• Przygotowywanie analiz finansowo-biznesowych dla celów podejmowanych decyzji zarządczych, analizy opłacalności inwestycji i nowych przedsięwzięć
• Rola partnera biznesowego dla działów operacyjnych oraz sprzedaży i marketingu
• Inicjowanie i prowadzenie szeregu projektów optymalizujących procesy biznesowe w ramach firmy
• Monitorowanie efektywności i rentowności realizowanych projektów, weryfikowanie założeń ofertowych z rzeczywistością po rozpoczęciu procesu świadczenia umów dla klientów
• Kontakty z bankami, w tym m.in. wprowadzenie procesu cash poolingu oraz faktoringu należności we współpracy z centralą firmy oraz bankiem HSBC
• Zarządzanie 6 osobowym Działem Finansów i Księgowości
• Comiesięczne raportowanie finansowe dla celów grupowych wg IFRS oraz na potrzeby Zarządu, odpowiedzialność za zapewnienie odpowiedniej jakości danych oraz terminowości raportowania
• Tworzenie nowych raportów finansowych, doskonalenie narzędzi raportingowych wykorzystywanych w spółce
• Monitoring, kontrola, interpretowanie i raportowanie głównych KPI biznesowych
• Analiza rentowności produktów i usług wg. segmentów działalności, rekomendowanie zmian
• Kontrola płynności finansowej oraz rozliczeń z firmami współpracującymi
• Przygotowywanie analiz finansowo-biznesowych dla celów podejmowanych decyzji zarządczych, analizy opłacalności inwestycji i nowych przedsięwzięć
• Rola partnera biznesowego dla działów operacyjnych oraz sprzedaży i marketingu
• Inicjowanie i prowadzenie szeregu projektów optymalizujących procesy biznesowe w ramach firmy
• Monitorowanie efektywności i rentowności realizowanych projektów, weryfikowanie założeń ofertowych z rzeczywistością po rozpoczęciu procesu świadczenia umów dla klientów
• Kontakty z bankami, w tym m.in. wprowadzenie procesu cash poolingu oraz faktoringu należności we współpracy z centralą firmy oraz bankiem HSBC
• Zarządzanie 6 osobowym Działem Finansów i Księgowości
Manager / Assistant Manager / Senior Consultant / Consultant
• Badania i przeglądy sprawozdań finansowych zgodnie z polskimi i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej
• Zarządzanie zespołami audytowymi (od 2 do 6 osób) - delegowanie zadań, motywowanie, przeglądanie pracy, feedback
• Planowanie i zarządzanie projektami audytowymi, współpraca z zarządami, dyrektorami finansowymi, głównymi księgowymi badanych spółek
• Analiza procesów finansowo-księgowych u klientów
- przedstawianie Zarządowi rekomendacji zmian i usprawnień
• Ocena sytuacji finansowej badanych spółek
• Przeglądy kalkulacji VAT, CIT, podatku odroczonego
• Współpraca ze specjalistami z różnych działów (np. podatki, IT, dział dochodzeń i śledztw gospodarczych)
• Prowadzenie warsztatów i szkoleń z zakresu rachunkowości i metodologii audytu
• Tworzenie i zarządzanie budżetami projektów, aktualizowanie budżetów w ciągu roku
• Prowadzenie procesu coachingu nowych pracowników
• Rekrutacja nowych pracowników
• Zarządzanie zespołami audytowymi (od 2 do 6 osób) - delegowanie zadań, motywowanie, przeglądanie pracy, feedback
• Planowanie i zarządzanie projektami audytowymi, współpraca z zarządami, dyrektorami finansowymi, głównymi księgowymi badanych spółek
• Analiza procesów finansowo-księgowych u klientów
- przedstawianie Zarządowi rekomendacji zmian i usprawnień
• Ocena sytuacji finansowej badanych spółek
• Przeglądy kalkulacji VAT, CIT, podatku odroczonego
• Współpraca ze specjalistami z różnych działów (np. podatki, IT, dział dochodzeń i śledztw gospodarczych)
• Prowadzenie warsztatów i szkoleń z zakresu rachunkowości i metodologii audytu
• Tworzenie i zarządzanie budżetami projektów, aktualizowanie budżetów w ciągu roku
• Prowadzenie procesu coachingu nowych pracowników
• Rekrutacja nowych pracowników
Szkolenia i kursy
Szkolenia z wiedzy merytorycznej:
1. „IFRS Diploma” - egzamin z Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej - Szkolenia w BPP Professional Education; 2. “Control and compliance training”; 3. Szkolenia na Biegłego Rewidenta w Centrum Edukacji Ekspert
Szkolenia z umiejętności miękkich:
1. “Efektywna komunikacja”; 2. “Radzenie sobie z trudnymi klientami”; 3. “Umiejętności negocjacyjne”; 4. “Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń”; 5. “Train the trainer”
1. „IFRS Diploma” - egzamin z Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej - Szkolenia w BPP Professional Education; 2. “Control and compliance training”; 3. Szkolenia na Biegłego Rewidenta w Centrum Edukacji Ekspert
Szkolenia z umiejętności miękkich:
1. “Efektywna komunikacja”; 2. “Radzenie sobie z trudnymi klientami”; 3. “Umiejętności negocjacyjne”; 4. “Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń”; 5. “Train the trainer”
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Audyt/Podatki
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Organizacje
ACCA, Krajowa Izba Biegłych Rewidentów