Agnieszka Gójska

Trener Wewnętrzny

Wypowiedzi

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Brak umowy a stosunek pracy.
    7.09.2010, 20:28

    mam pytanie:)a razej parę pytań... rzecz zapewne dotyczy umowy o pracę - lecz co w przypadku "umowy o pracę tymczasową"? czy też sie automatycznie przedłuża? a jeśli tak, to na jaki czas? obowiązują tu zdaje się przepisy odrębnej ustawy, a nie ściśle kodeksu pracy, tak?
    :)

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie zniszczenie mienia podczas ocieplania budynku przez...
    7.09.2010, 20:20

    Witam,
    Serdeczna prośba o pomoc w następującej sprawie:
    Pracownicy firmy wynajętej przez spółdzielnię do ocieplenia budynku zniszczyli mienie w wykupionym na własność mieszkaniu. Rzecz dotyczy nowo wstawianych okien, jak również terakoty na balkonie.
    Czy jest możliwość wnoszenia o odszkodowanie z tytułu poniesionych strat?
    Do kogo? Zarządca budynku, czy też firma zajmująca się ocieplaniem?
    Jeśli jest taka możliwość - jak najlepiej sprawę udokumentować, gdzie się zgłosić, od czego zacząć?
    Przyznam szczerze, że zupełnie nie mam pojęcia, jak to ugryźć... W necie jest mało informacji na podobne tematy:( Jedyne, co znalazłam, to to, że balkon może być "częścią elewacji budynku" więc mogą tam robić co chcą. Ale w takim razie co z oknami? Też są "elewacją" i nie można w takim przypadku żądać jakiejkolwiek rekompensaty?
    Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi.
    Z góry dziękuję!

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie Czy niezgodność towaru z umową?
    9.01.2010, 12:25

    Zastanawiam się czy mogę oddać ten sprzęt u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową - korzystanie z komputera jest uniemożliwione przez skaczący i migający obraz. Proszę o pomoc czy to jest możliwe oraz gdzie mogę znaleźć wzory takich pism. Dziękuję

    [jeśli nie Tobie, to może innym się przyda:]
    Ze strony FK:
    "Niezgodność towaru z umową jest pojęciem szerokim i dotyczy nie tylko wady towaru, ale też braku właściwości, cech określonych w umowie, braku zgodności z opisem, wzorem czy próbką."
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor...

    Możesz dokonać wyboru - albo reklamować towar, co wiąże się z poddawaniem Twojego laptopa analizom, opiniom rzeczoznawców itp., a to może się wiązać z próbami udowodnienia Ci, że uszkodzenie powstało z Twojej winy i reklamacji nie można uwzględnić
    -albo skorzystać właśnie z tzw. rękojmi, czyli dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy za wydany towar - w tym przypadku udowadniasz sprzedawcy, że towar jest niezgodny z umową (i moim zdaniem nie będzie z tym problemu, bo wada uniemożliwia normalne funkcjonowanie sprzętu). W tym przypadku masz prawo zażądać wymiany towaru na nowy. Dopiero jeśli sprzedawca np. nie ma już na stanie odpowiedniego modelu, ma obowiązek zwrócić Ci pieniądze.

    A jeśli chodzi o praktyczną radę - ja wychodzę z założenia,że po co męczyć się i tracić nerwy na ekspertyzy, wysyłanie sprzętu na drugi koniec Polski i powrót takowego nie wiadomo w jakim stanie (kurierzy, poczta polska itp), skoro można skorzystać z opcji drugiej i dostajesz nowy sprzęt (lub zwrot gotówki co do grosza) :)

    Pismo złóż w dwóch egzemplarzach a na swoim egzemplarzu zażycz sobie potwierdzenia przyjęcia. Z tego co pamiętam mają dwa tygodnie na odpowiedź (polecam lekturę strony FK)
    W takim piśmie powinny się znaleźć:
    1. data zakupu (czyli zawarcia umowy)
    2. dane Twoje (w tym telefon) i sklepu
    3. powód niezgodności towaru z umową
    4. twoje roszczenie względem sprzedawcy - czyli wymiana towaru na nowy
    5. podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
    6. lista załączników a w niej paragon lub faktura
    I tyle:)
    Życzę powodzenia!

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    30.10.2009, 23:26

    Andrzej P.:
    Ile był Ci winien? Jeśli nie dużo - to daj sobie spokój a za karę zacznij licytować na wszystkich jego aukcjach, jak zapłaci raz, drugi prowizję to się cwaniakowi odechce. Najlepiej załóż jakieś inne konto (ja na przykład mam dwa jedno na siebie drugie na firmę). Co Ci zrobi da negatywa? Do sądu Cię poda? Jeszcze mu napisz - że będziesz to robić aż Ci nie odda kasy.Andrzej P. edytował(a) ten post dnia 30.10.09 o godzinie 23:03

    ten pseudo-sprzedawca poruszył mnie do żywego...tu już nie o kasę chodzi...tylko o honor;)))
    także trzymajcie kciuki i gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to jestem otwarta na propozycje:)

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    30.10.2009, 22:34

    Równie dobrze ON nie jest w stanie udowodnić, że wystawił fakturę na firmę...
    BINGO. To sprzedawca ma udowodnić, że ma podstawy prawne do olania Pani reklamacji.


    hmmm...może rzeczywiście lepiej pójść w tą stronę i zażądać oficjalnych wyjaśnień od niego...(na razie spieramy się mailowo)

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    30.10.2009, 22:30

    Michał Pietkiewicz:
    Aga Gójska:
    Wychodzi więc na to, że nie mam jak udowodnić, że moja faktura jest na osobę prywatną, a nie na firmę...więc najwyraźniej typek zna tę lukę prawną i na niej żeruje;/

    sytuacja nie jest zbyt jasno przez Pania opisana. roszczenie o zwrot przysluguje wylacznie konsumentowi, to pani ma fakture to pani kupila na odleglosc wiec to pani najlepiej wie, czy kupila na "firme" cz na siebie.
    ogolna definicja konsumenta i przedsiebiorcy jest w KC na jej podstawie niech Pani sobie sama odpowie, czy pani byla tej umowie konsumentem, czy przedsiebiorca
    akurat dla mnie sytuacja jest jasna, a więc zażyczyłam sobie fakturę na osobę prywatną, z tym że sprzedawca stwierdził, że "w związku z tym, że wystawił mi fakturę, nie jestem konsumentem w świetle ustawy o ochronie praw konsumenta". gdy dopytałam co to według niego znaczy stwierdził, że fakturę w świetle polskiego prawa wystawia się jedynie na firmę, a przedsiębiorcy nie są konsumentami w świetle ww. ustawy (śmiech na sali, ale nie mam już pojęcia jak się bronić! logiczne i zdroworozsądkowe argumenty trafiają jak grochem o ścianę...)

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    29.10.2009, 22:51

    Sławomir K.:
    Małgorzata Kaźmierczak:
    Jeśli wystawił Ci fakturę na osobę prywatną (czyli na Twoje nazwisko, bez NIPu) to musi przyjąć zwrot (wystawi korekte i tyle), ale jeśli na firmę to rzeczywiście nie ma takiego obowiązku.
    "Firmę" od "niefirmy" odróżnia posiadanie Regonu, a nie NIPu, który mają (powinny mieć) wszystkie zarabiające podmioty, zarówno fizyczne, w tym nie prowadzące działalności gosdpodarczej, jak i prawne.
    W wypadku osoby fizycznej prowadzącej działalnośc gospodarczą, jej prywatne imię i nazwisko jest nazwą "firmy", więc nie da się tego użyc jako argumentu za byciem osobą nie prowadzącą działalności gospodarczej.
    Trudno też na logikę oczekiwać, że nasze bycie, lub nie bycie przedsiębiorcą, będzie zależało od tego w jaki sposób sprzedawca wydrukuje dla nas fakturę.

    Wychodzi więc na to, że nie mam jak udowodnić, że moja faktura jest na osobę prywatną, a nie na firmę...więc najwyraźniej typek zna tę lukę prawną i na niej żeruje;/

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    28.10.2009, 23:51

    dzięki za sugestie...
    a czy ktoś się orientuje na jakiej podstawie sprzedawca utożsamia wystawienie faktury z prowadzeniem przeze mnie działalności gospodarczej??albo czym dokładnie w sensie prawnym się różni faktura na osobę prywatną od F. na firmę??

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    28.10.2009, 10:45

    Witold F.:
    Zwróć się do UOKiK - opisz sytuację i dołącz kopie dowodów.

    Jasne, ale jednak chciałam zaoszczędzić trochę czasu i sypnąć mu artykułami i paragrafami - może to go zmiękczy;/

  • Agnieszka Gójska
    Wpis na grupie Bezpłatne porady prawne w temacie sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
    27.10.2009, 22:53

    Witam!
    Proszę o pomoc w pilnej sprawie...
    Dotyczy ona sprzedaży na odległość, a konkretnie serwisu allegro.
    Chcąc skorzystać z przysługującego mi prawa do zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od otrzymania towaru odesłałam towar do sprzedawcy, wraz z prośbą o zwrot gotówki i kontem bankowym, oraz kserem potwierdzenia zakupu, którym była, zażyczona przeze mnie wcześniej, faktura vat.
    Sprzedawca, który o zwrocie został poinfo mailowo informacje przyjął i stwierdzil, ze za koszty wysyłki mi nie zwróci - sprawdziłam, miał rację:)
    Ale po paru dniach zaczął się problem. Sprzedawca napisał mi, że dostał towar ale pieniędzy mi nie zwróci, gdyż wystawił mi fakturę vat, a to jest jednoznaczne z tym, że nie jestem osobą fizyczną, tylko prowadzę działalność gospodarczą i w związku z tym nie jestem konsumentem w świetle ustawy o ochronie praw konsumenta. Gwoli uściślenia - faktura jest wystawiona imiennie i bez regonu, bo go nie mam.
    Tak na zdrowy rozum próbowałam z nim negocjować. Cały czas wciska mi swoje, nie poparte konkretami racje.
    I stąd prośba do Was:) Chciałabym, żeby moje racje były poparte jakimiś konkretami prawnymi:) Dlatego będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi i sugestie jak skutecznie wyegzekwować swoje pieniądze.
    Nie piszcie mi proszę, że on ma rację, bo stracę wiarę w człowieka:)
    dzięki,
    aga

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do