Umiejętności
Ciągłość biznesu
Business Intelligence
Checkpoint
Cisco Network Devices
Architektura centrum danych
Administracja bazami danych
Dell PowerEdge Servers
Serwery IBM
Zarządzanie incydentami
Zarządzanie infrastrukturą IT
przywództwo IT
Zarządzanie IT
IT Operations
IT Operations Management
IT Performance Management
Strategia IT
Transformacja IT
Certyfikat ITIL v3
Microsoft SQL Server
Microsoft Technologies
Administracja sieci
Projektowanie sieci
Koordynacja projektu
Analiza wymagań
Audyty bezpieczeństwa
Storage Area Networks
Sun Server
zarządzanie dostawcami
Windows Server
Zarządzanie zespołem
cisco
Języki
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
EMEA Infrastructure Services Manager
• Odpowiedzialny za całkowitą dostępność usług IT dostarczanych klientom w regionie EMEA
• Zarządzanie usługami IT w trakcie całego procesu SDLC
• Prowadzenie programów transformacji w celu usprawnienia oraz zwiększenia dojrzałości procesów (ITIL)
• Zarządzanie rozwiązywaniem incydentów krytycznych, poszukiwaniem przyczyn tych incydentów oraz wdrażaniem rozwiązań zapewniających ich trwałe wyeliminowanie
• Tworzenie metryk i mierników (KPI) w celu zapewnienia odpowiedniej jakości usług oraz procesów operacyjnych
• Zarządzanie relacjami IT-Biznes na poziomie kadry zarządzającej najwyższego szczebla
• Dostarczanie informacji i wiedzy niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji biznesowych
• Zarządzanie usługami IT w trakcie całego procesu SDLC
• Prowadzenie programów transformacji w celu usprawnienia oraz zwiększenia dojrzałości procesów (ITIL)
• Zarządzanie rozwiązywaniem incydentów krytycznych, poszukiwaniem przyczyn tych incydentów oraz wdrażaniem rozwiązań zapewniających ich trwałe wyeliminowanie
• Tworzenie metryk i mierników (KPI) w celu zapewnienia odpowiedniej jakości usług oraz procesów operacyjnych
• Zarządzanie relacjami IT-Biznes na poziomie kadry zarządzającej najwyższego szczebla
• Dostarczanie informacji i wiedzy niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji biznesowych
Dyrektor Biura Utrzymania Lokalnych Systemów Bankowości Detalicznej
Odpowiedzialny za zapewnienie stabilności platformy technologicznej lokalnych systemów bankowości detalicznej oraz dostarczanie najwyższej jakości usług dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych.
• Organizacja pracy biura utrzymania systemów bankowych. Zarządzanie zespołami pracowników, wyznaczanie zadań i celów, kontrola wykonania tych zadań, przeprowadzanie rozmów oceniających i ocena pracy podległych pracowników.
• Budowa i utrzymanie relacji z biznesem, zarządzanie oczekiwaniami i eskalacjami.
• Budowa i rozwój procesów operacyjnych na poziomie całego Departamentu Service Delivery
• Kontrola i planowanie zasobów oraz budżetu bezpośrdnio związanego z utrzymaniem i wsparciem produkcyjnym systemów
• Utrzymanie dostępności aplikacji bankowych na założonym poziomie, redukcja liczby awarii poprzez działania proaktywne oraz analizy przyczyn źródłowych
• Zapewnienie odpowiedniego monitoringu dostępności systemów
• Nadzór i kontrola nad zgłoszonymi problemami produkcyjnymi i udzielanie odpowiedzi na zapytania z biznesu w zakresie utrzymywanych systemów.
• Współpraca z pozostałymi data center w zakresie rozwiązywania problemów z działaniem aplikacji
• Współpraca z odpowiednimi jednostkami biznesowymi w zakresie przeprowadzenia testów, wdrożeń poprawek i zmian w systemach bankowych koniecznych dla naprawienia błędów w zgodzie ze strategią banku
• Koordynacja poprawek systemowych z jednostkami biznesowymi, przygotowanie wdrożeń w zakresie kontrolowanych systemów
• Koordynacja corocznych testów COB
• Capacity planing dla systemów bankowych
• Aktywne uczestnictwo i wsparcie merytoryczne w projektach
• Organizacja pracy biura utrzymania systemów bankowych. Zarządzanie zespołami pracowników, wyznaczanie zadań i celów, kontrola wykonania tych zadań, przeprowadzanie rozmów oceniających i ocena pracy podległych pracowników.
• Budowa i utrzymanie relacji z biznesem, zarządzanie oczekiwaniami i eskalacjami.
• Budowa i rozwój procesów operacyjnych na poziomie całego Departamentu Service Delivery
• Kontrola i planowanie zasobów oraz budżetu bezpośrdnio związanego z utrzymaniem i wsparciem produkcyjnym systemów
• Utrzymanie dostępności aplikacji bankowych na założonym poziomie, redukcja liczby awarii poprzez działania proaktywne oraz analizy przyczyn źródłowych
• Zapewnienie odpowiedniego monitoringu dostępności systemów
• Nadzór i kontrola nad zgłoszonymi problemami produkcyjnymi i udzielanie odpowiedzi na zapytania z biznesu w zakresie utrzymywanych systemów.
• Współpraca z pozostałymi data center w zakresie rozwiązywania problemów z działaniem aplikacji
• Współpraca z odpowiednimi jednostkami biznesowymi w zakresie przeprowadzenia testów, wdrożeń poprawek i zmian w systemach bankowych koniecznych dla naprawienia błędów w zgodzie ze strategią banku
• Koordynacja poprawek systemowych z jednostkami biznesowymi, przygotowanie wdrożeń w zakresie kontrolowanych systemów
• Koordynacja corocznych testów COB
• Capacity planing dla systemów bankowych
• Aktywne uczestnictwo i wsparcie merytoryczne w projektach
IT Manager, EMEA Data Center
Diebold Incorporated
• odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw jednego z czterech regionalnych Data Center firmy na świecie (region EMEA) - opracowanie architektury technicznej, rekrutacja pracowników, zarządzanie projektem
• zarządzanie międzynarodowym zespołem specjalistów odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury (administratorzy serwerów i baz danych), sieci LAN/WAN (administratorzy sieci), rozwój oprogramowania (deweloperzy), prowadzenie projektów oraz helpdesk
• planowanie budżetu Data Center, nadzór nad jego realizacją, optymalizacja TCO
• zdefiniowanie procesów i procedur operacyjnych dla Data Center w oparciu o metodologię ITIL
• zdefiniowanie katalogu usług i zapewnianie poziomów jakości zdefiniowanych w umowach OLA i SLA
• zdefiniowanie polityki bezpieczeństwa i nadzór nad jej realizacją
• zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz dostępności systemów 24x7x365
• opracowanie koncepcji i wybór rozwiązań informatycznych zapewniających wysoką dostępność, skalowalność i bezpieczeństwo systemów
• prowadzenie projektów związanych z uruchomieniem usług dla nowych klientów, wdrażaniem nowych usług w Data Center, podłączaniem kolejnych krajów w obszarze EMEA oraz wewnętrzną rozbudową infrastruktury IT
• wsparcie działów sprzedaży przy prowadzeniu prezentacji dla klientów, zbieraniu wymagań, analizie możliwości technicznych oraz tworzeniu ofert handlowych
• zarządzanie dostawcami zewnętrznymi
Referencje (dane osobowe dostępne na życzenie)
October 7, 2010
“Adam is very talented manager with mature attitude and excellent delegation handling. He’s managing projects with very complicated business layout, always with target in mind and with respect to contributors’ objectives. And all in professional manner, observing highest standards. From the other hand, Adam personality is obviously cooperative and open-minded, that makes working with him delightful. I especially enjoy communication that is precise, still never loosing anything that may become important. Thus far, sense of wider context enhances creative cooperation with Adam.”
Key Account Manager, Infovide-Matrix
October 3, 2010
“I had the privilege of working with Adam on a couple of team projects, implementations at Diebold in the past 3 years. Adam is a truly self motivated, precise and achievement oriented teamplayer, with outstanding management capabilities. He is a person you can trust when you want to be sure that important tasks will be completed in a systematic, precise and timely way. Has deep technical wisdom, experience and is always focused on satisfying clients.
Adam is a great professional with boundless energy and stamina. I really enjoyed working with him throughout our joint engagements.”
Integrated Services Business Development Manager, EMEA Southern & Central, Nordics & Baltics Region, Diebold EMEA
October 1, 2010
“I was working with Adam for 3 years in Diebold EMEA Data Center. I recommend Adam as a person with great experience and deep knowledge in IT solution. He is professional manager who was focused on achieving objectives, taking responsibility for whole team. His experience has background in education and trainings. I can also recommend Adam as good colleague. It is my pleasure to meet him in my carrier.”
ATM HW/SW Solutions Operational Manager, Diebold EMEA Data Center
December 3, 2009
“I have the pleasure of working with Adam at Diebold in Warsaw where he is the IT Manager of EMEA Data Centre. He is organized, efficient, and willing to do whatever is needed to get a particular task finished. Because there is often last-minute deadlines, he cooperative attitude are important and appreciated. In his position Adam is required not only to perform managing staff, he is also expected, among other things, to manage multiple projects simultaneously visa a predetermined budgets, develop internal systems and procedures, develop new products and services, and think creatively. He has not only fulfilled but has exceeded the expectations of management in each of these very important functions.”
Network Engineer, Diebold
November 19, 2009
“Adam is a very thorough and detail oriented individual with a demonstrated ability to create security processes and systems.”
Global Services Security Manager, Diebold
September 24, 2007
“When Adam comes to Diebold Inc I was working already for Diebold Poland. Becasue of my experience I can admire that he brings fresh spirit to Diebold organization, spirit of technology and knowledge. I've found him as a very professional IT Manager, focused on main goals, with good communication skills. He created the EMEA DC team which is covering all hardware and software and comm. activities related to Diebold Managed Services around Europe, and they're performing very well in my opinion. It is pleasure to work with him, I know that I can relay on Adam each time I need his help.”
ATM Management Solutions Manager, Diebold Poland
August 31, 2007
“Adam is this kind of Middle-Level Manager you'd always like to see in your business - working on multiple projects, responsible, reliable and always taking into consideration all conditions. Furthermore he is aware of IT role in modern business, what, in my opinion, is quite rare. Great person to work with.”
IT Quality Manager, Diebold Polska Sp. z o.o.
• zarządzanie międzynarodowym zespołem specjalistów odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury (administratorzy serwerów i baz danych), sieci LAN/WAN (administratorzy sieci), rozwój oprogramowania (deweloperzy), prowadzenie projektów oraz helpdesk
• planowanie budżetu Data Center, nadzór nad jego realizacją, optymalizacja TCO
• zdefiniowanie procesów i procedur operacyjnych dla Data Center w oparciu o metodologię ITIL
• zdefiniowanie katalogu usług i zapewnianie poziomów jakości zdefiniowanych w umowach OLA i SLA
• zdefiniowanie polityki bezpieczeństwa i nadzór nad jej realizacją
• zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz dostępności systemów 24x7x365
• opracowanie koncepcji i wybór rozwiązań informatycznych zapewniających wysoką dostępność, skalowalność i bezpieczeństwo systemów
• prowadzenie projektów związanych z uruchomieniem usług dla nowych klientów, wdrażaniem nowych usług w Data Center, podłączaniem kolejnych krajów w obszarze EMEA oraz wewnętrzną rozbudową infrastruktury IT
• wsparcie działów sprzedaży przy prowadzeniu prezentacji dla klientów, zbieraniu wymagań, analizie możliwości technicznych oraz tworzeniu ofert handlowych
• zarządzanie dostawcami zewnętrznymi
Referencje (dane osobowe dostępne na życzenie)
October 7, 2010
“Adam is very talented manager with mature attitude and excellent delegation handling. He’s managing projects with very complicated business layout, always with target in mind and with respect to contributors’ objectives. And all in professional manner, observing highest standards. From the other hand, Adam personality is obviously cooperative and open-minded, that makes working with him delightful. I especially enjoy communication that is precise, still never loosing anything that may become important. Thus far, sense of wider context enhances creative cooperation with Adam.”
Key Account Manager, Infovide-Matrix
October 3, 2010
“I had the privilege of working with Adam on a couple of team projects, implementations at Diebold in the past 3 years. Adam is a truly self motivated, precise and achievement oriented teamplayer, with outstanding management capabilities. He is a person you can trust when you want to be sure that important tasks will be completed in a systematic, precise and timely way. Has deep technical wisdom, experience and is always focused on satisfying clients.
Adam is a great professional with boundless energy and stamina. I really enjoyed working with him throughout our joint engagements.”
Integrated Services Business Development Manager, EMEA Southern & Central, Nordics & Baltics Region, Diebold EMEA
October 1, 2010
“I was working with Adam for 3 years in Diebold EMEA Data Center. I recommend Adam as a person with great experience and deep knowledge in IT solution. He is professional manager who was focused on achieving objectives, taking responsibility for whole team. His experience has background in education and trainings. I can also recommend Adam as good colleague. It is my pleasure to meet him in my carrier.”
ATM HW/SW Solutions Operational Manager, Diebold EMEA Data Center
December 3, 2009
“I have the pleasure of working with Adam at Diebold in Warsaw where he is the IT Manager of EMEA Data Centre. He is organized, efficient, and willing to do whatever is needed to get a particular task finished. Because there is often last-minute deadlines, he cooperative attitude are important and appreciated. In his position Adam is required not only to perform managing staff, he is also expected, among other things, to manage multiple projects simultaneously visa a predetermined budgets, develop internal systems and procedures, develop new products and services, and think creatively. He has not only fulfilled but has exceeded the expectations of management in each of these very important functions.”
Network Engineer, Diebold
November 19, 2009
“Adam is a very thorough and detail oriented individual with a demonstrated ability to create security processes and systems.”
Global Services Security Manager, Diebold
September 24, 2007
“When Adam comes to Diebold Inc I was working already for Diebold Poland. Becasue of my experience I can admire that he brings fresh spirit to Diebold organization, spirit of technology and knowledge. I've found him as a very professional IT Manager, focused on main goals, with good communication skills. He created the EMEA DC team which is covering all hardware and software and comm. activities related to Diebold Managed Services around Europe, and they're performing very well in my opinion. It is pleasure to work with him, I know that I can relay on Adam each time I need his help.”
ATM Management Solutions Manager, Diebold Poland
August 31, 2007
“Adam is this kind of Middle-Level Manager you'd always like to see in your business - working on multiple projects, responsible, reliable and always taking into consideration all conditions. Furthermore he is aware of IT role in modern business, what, in my opinion, is quite rare. Great person to work with.”
IT Quality Manager, Diebold Polska Sp. z o.o.
Kierownik Projektów IT
• kierowanie projektami IT związanymi z rozwojem systemów EDM, Workflow oraz portalu korporacyjnego
• zarządzanie zespołami specjalistów odpowiedzialnych za utrzymanie i rozwój systemów na platformach MS Windows oraz Sun Solaris
• zbieranie i analiza wymagań użytkowników, tworzenie planów projektu, struktury podziału prac, budżetów i harmonogramów oraz scenariuszy testów akceptacyjnych
• kontrola nad przebiegiem realizacji projektów i przekazaniem systemów do obsługi operacyjnej, obsługa żądań zmian
• zarządzanie dostawcami zewnętrznymi
• zarządzanie środowiskami testowymi i produkcyjnymi
• tworzenie i wdrażanie nowych koncepcji systemów EDM oraz workflow, wykorzystywanych przez ogólnopolską sieć salonów, działy customer service oraz call center
• zarządzanie zespołami specjalistów odpowiedzialnych za utrzymanie i rozwój systemów na platformach MS Windows oraz Sun Solaris
• zbieranie i analiza wymagań użytkowników, tworzenie planów projektu, struktury podziału prac, budżetów i harmonogramów oraz scenariuszy testów akceptacyjnych
• kontrola nad przebiegiem realizacji projektów i przekazaniem systemów do obsługi operacyjnej, obsługa żądań zmian
• zarządzanie dostawcami zewnętrznymi
• zarządzanie środowiskami testowymi i produkcyjnymi
• tworzenie i wdrażanie nowych koncepcji systemów EDM oraz workflow, wykorzystywanych przez ogólnopolską sieć salonów, działy customer service oraz call center
Administrator Serwerów i Systemów Windows/Solaris
• administracja produkcyjnymi serwerami Windows 2003 oraz 2000 (Active Directory, GPO, DNS, WINS, IIS, NLB, MSCS, MNS Clusters, ISA, WSUS, Virtual Server, McAfee, Veritas Backup Exec)
• administracja biznesowo krytycznymi systemami EDM (Electronic Document Management) – oprogramowanie firmy FileNet (Image Services, Content Services, eProcess, VW Workflow)
• administracja bazami danych SQL Server 2000 oraz Oracle na potrzeby systemów EDM
• zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz 24 godzinnej dostępności systemów
Referencje:
November 27, 2007
“There are many helpful persons within my friends and co-workers, but Adam puts his heart into all he does, and he always tries to do his job as well as it's possible. He always tries to fix everything and improve even perfect things. He has deep technical knowledge and is very experienced in managing people and processes in big datacenters. I Would recommend Adam to anyone requiring a high class professional in IT safety, Microsoft Systems, Database Management and servers engineering. He is also a great colegue and mate. It was a great pleasure working with Adam.”
Domain Administrator, Polska Telefonia Cyfrowa
worked with Adam at Polska Telefonia Cyfrowa
• administracja biznesowo krytycznymi systemami EDM (Electronic Document Management) – oprogramowanie firmy FileNet (Image Services, Content Services, eProcess, VW Workflow)
• administracja bazami danych SQL Server 2000 oraz Oracle na potrzeby systemów EDM
• zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz 24 godzinnej dostępności systemów
Referencje:
November 27, 2007
“There are many helpful persons within my friends and co-workers, but Adam puts his heart into all he does, and he always tries to do his job as well as it's possible. He always tries to fix everything and improve even perfect things. He has deep technical knowledge and is very experienced in managing people and processes in big datacenters. I Would recommend Adam to anyone requiring a high class professional in IT safety, Microsoft Systems, Database Management and servers engineering. He is also a great colegue and mate. It was a great pleasure working with Adam.”
Domain Administrator, Polska Telefonia Cyfrowa
worked with Adam at Polska Telefonia Cyfrowa
Informatyk
• zarządzanie infrastrukturą IT firmy, administracja sieci komputerowej LAN oraz serwerów Windows/Linux, projekt i opieka nad stroną WWW firmy, tworzenie oprogramowania i baz danych, prowadzenie projektów w zakresie nowych rozwiązań IT w firmie, zakupy sprzętu i oprogramowania, helpdesk dla użytkowników
Szkolenia i kursy
• HDI Support Center Manager, 2012
• Leading at Citi, 2011
• Great Customer Experience - Sztuka obsługi klienta, 2011
• Dobre Rozmowy Menedżerskie - Motywowanie i kontrola, 2011
• Dobre Rozmowy Menedżerskie - Wyznaczanie celów, 2011
• ITIL Service Manager (CT Partners & EXIM, 2008)
• Kierowanie zespołem (DOOR, 2007)
• ITIL Foundation (CT Partners & EXIM, 2007)
• George Washington University “PMI Associate’s Certify in Project Management” 2005
• PMI - Requirements Management: A Key to Project Success (MTDC Polska, 2005)
• PMI - Leadership and Management (MTDC Polska, 2005)
• PMI - Scheduling Costs And Control (MTDC Polska, 2004)
• PMI - Managing Information Technology Projects (MTDC Polska, 2003)
• Verity K2 Fundamentals / Advanced Information Management (Verity, 2003)
• Requirements Management with Use Cases (Rational University, 2001)
• Object Oriented Analysis and Design with the UML (Rational University, 2001)
• Administrowanie bazą danych Oracle 8i (Oracle Polska, 2001)
• Solaris 8 System Administration I/II (Sun Microsystems, 2001)
• Leading at Citi, 2011
• Great Customer Experience - Sztuka obsługi klienta, 2011
• Dobre Rozmowy Menedżerskie - Motywowanie i kontrola, 2011
• Dobre Rozmowy Menedżerskie - Wyznaczanie celów, 2011
• ITIL Service Manager (CT Partners & EXIM, 2008)
• Kierowanie zespołem (DOOR, 2007)
• ITIL Foundation (CT Partners & EXIM, 2007)
• George Washington University “PMI Associate’s Certify in Project Management” 2005
• PMI - Requirements Management: A Key to Project Success (MTDC Polska, 2005)
• PMI - Leadership and Management (MTDC Polska, 2005)
• PMI - Scheduling Costs And Control (MTDC Polska, 2004)
• PMI - Managing Information Technology Projects (MTDC Polska, 2003)
• Verity K2 Fundamentals / Advanced Information Management (Verity, 2003)
• Requirements Management with Use Cases (Rational University, 2001)
• Object Oriented Analysis and Design with the UML (Rational University, 2001)
• Administrowanie bazą danych Oracle 8i (Oracle Polska, 2001)
• Solaris 8 System Administration I/II (Sun Microsystems, 2001)
Specjalizacje
IT - Administracja
Administrowanie systemami
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT
Zainteresowania
informatyka, bezpieczeństwo systemów, Internet, turystyka górska, telefonia komórkowa, motoryzacja
Grupy
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską
uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Akademia Managera HR
Akademia Managera HR przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników działów personalnych.
Bezpieczeństwo IT -- IHACK.pl
Bezpieczeństwo danych w Internecie spędza sen z powiek specjalistom i przeciętnym użytkownikom. Każdy z nas może niespodziewanie stać się ofiarą ataku hakera.
A tu mamy wielu hakerów wśr&oac
Business IT
Grupa firm branży IT / INTERNET. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku IT (B2B). Zarządzanie IT, badanie IT, startupy IT, technologia IT, internet IT, ebiznes IT.
Certified ITIL Service Managers
Grupa dla osób posiadających certyfikat ITIL Service Manager (ITIL Managers Certificate in IT Service Management)
Citi Handlowy
Grupa zrzeszająca pracowników Citi Handlowy w Warszawie S.A. oraz Citigroup i Citifinancial
DatacenterDynamics
DatacenterDynamics dostarcza wiedze dla profesjonalistów w dziedzinie projektowania, budowy i eksploatacji centrów danych.
http://www.datacenterdynamics.com/
GL - Moderacja
Grupa przeznaczona dla osób które na wybranych forach posiadają uprawnienia moderatora bądź właściciela.