Adam Kaczmarek
Certyfikowany Tester Oprogramowania ISTQB
Wrocław,
dolnośląskie
Umiejętności
Digital Marketing
E-commerce
Git
Google Adwords
Google Analytics
IBM Mainframe
IBM Tivoli
ISTQB
Java
JIRA
Magento
SEM
SEO
HP Quality Center
Obsługa klienta
HP QC
Marketing internetowy
Marketing afiliacyjny
E-mail marketing
HP ALM
Testowanie Manualne
Web Usability
Google Tag Manager
Testowanie oprogramowania
budowanie marki
Produkty cyfrowe
eBooki
Google Search Console
Strategie produktu
e-merchandising
G Suite
Google AdWords Express
Amazon Seller Central
Produkty fizyczne
Czytniki ebooków
IBM ISPF
Języki
polski
ojczysty
angielski
dobry
hiszpański
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Specjalista ds. Testów
Testowanie oprogramowania. Praca dla wysokiej rangi projektów międzynarodowych.
Aktualny profil projektu:
Finansowy.
Zakres:
CAMS II - wiodący w branży system zarządzania kartami płatniczymi zaprojektowany dla dużych emitentów, centrów autoryzacyjnych i procesorów na całym świecie. Zawiera aplikacje IBM: CICS, TSO, ISPF, Tivoli Scheduler i inne.
Obowiązki:
- Interpretowanie i wykonywanie zestawów testów funkcjonalnych z wykorzystaniem uzgodnionych metod i standardów
- Przygotowywanie danych testowych
- Raportowanie wyników testów, oraz rejestrowanie prawidłowo zidentyfikowanych defektów
- Aktualizowanie, optymalizowanie i projektowanie przypadków testowych
- Przegląd testowalności podstawy testów
- Udział w sesjach transferu wiedzy
- Proaktywne wspomaganie kierownika i analityków w monitorowaniu i śledzeniu defektów w całym cyklu życia testów
- Partycypowanie w przeglądach koleżeńskich testaliów i dokumentowanie wyników przeglądów
- Wspieranie Kierownika Testów w ponownej ocenie i ponownym planowaniu czasu i zasobów po zajściu zmian w projekcie
- Rozwijanie umiejętności poprzez nieustanną naukę i branie udziału w kursach
Technologie:
– COBOL
– JCL (Job Control Language)
– IBM DB2 (SQL)
– Vista tn3270 macro language (krzyżówka Basic / C)
Narzędzia:
– HP ALM
– Jira
– Confluence
– Sharepoint
– Vista tn3270 (a Windows program designed to emulate IBM 3270 terminal)
Aktualny profil projektu:
Finansowy.
Zakres:
CAMS II - wiodący w branży system zarządzania kartami płatniczymi zaprojektowany dla dużych emitentów, centrów autoryzacyjnych i procesorów na całym świecie. Zawiera aplikacje IBM: CICS, TSO, ISPF, Tivoli Scheduler i inne.
Obowiązki:
- Interpretowanie i wykonywanie zestawów testów funkcjonalnych z wykorzystaniem uzgodnionych metod i standardów
- Przygotowywanie danych testowych
- Raportowanie wyników testów, oraz rejestrowanie prawidłowo zidentyfikowanych defektów
- Aktualizowanie, optymalizowanie i projektowanie przypadków testowych
- Przegląd testowalności podstawy testów
- Udział w sesjach transferu wiedzy
- Proaktywne wspomaganie kierownika i analityków w monitorowaniu i śledzeniu defektów w całym cyklu życia testów
- Partycypowanie w przeglądach koleżeńskich testaliów i dokumentowanie wyników przeglądów
- Wspieranie Kierownika Testów w ponownej ocenie i ponownym planowaniu czasu i zasobów po zajściu zmian w projekcie
- Rozwijanie umiejętności poprzez nieustanną naukę i branie udziału w kursach
Technologie:
– COBOL
– JCL (Job Control Language)
– IBM DB2 (SQL)
– Vista tn3270 macro language (krzyżówka Basic / C)
Narzędzia:
– HP ALM
– Jira
– Confluence
– Sharepoint
– Vista tn3270 (a Windows program designed to emulate IBM 3270 terminal)
Specjalista ds. E-commerce & e-Marketingu / E-commerce & Marketing Manager
Arta Tech
Dokonania i sukcesy:
- Stworzyłem i uruchomiłem sklep internetowy inkBOOKS.eu z produktami cyfrowymi i fizycznymi z możliwością uruchamiania dodatkowych sklepów na życzenie z dowolnym asortymentem i w różnych wersjach językowych
- Współutworzenie nowej marki czytników ebooków inkBOOK
- Usprawnienie komunikacji marketingowej produkowanych produktów
Zakres wykonywanych prac:
- Wdrażanie, administracja i rozwój nowych kanałów sprzedaży on-line (np. sklepy internetowe)
- Zwiększanie efektywności sprzedaży on-line we wszystkich kanałach e-sprzedaży (audyt > rekomendacje > wdrożenie zmian (testy a/b) > wyniki > analiza > wnioski)
- Kreowanie polityki marketingowej oraz wizerunku marek przedsiębiorstwa i produktów
- Koordynacja działań marketingowych & PR z agencjami zewnętrznymi
- Analizowanie i monitorowanie konkurencji
- Tworzenie, testowanie, wysyłanie kampanie e-mail marketingowych
- Wspieranie analityczno-merytoryczne przy tworzeniu treści (content marketing)
- Uruchamianie promocji, tworzenie stron internetowych, dedykowanych landing pages
- Utrzymanie ciągłej sprawności działania e-sklepów we współpracy z działem IT
- Copywriting w języku polskim i angielskim dla produktów, usług, stron internetowych
- Aktywny udział w obsłudze klienta (osobisty, e-mail, telefon)
- Aktywny udział w targach branżowych (Niemcy, Francja, Polska), konferencjach prasowych i premierach produktów (prezentacje na żywo)
- Wspieranie innych działów:
-- Sprzedaży: wsparcie projektów B2B i B2C np. rekomendowanie najlepszych działań i technik sprzedaży on-line dla grup docelowych
-- IT: wspieranie działu w projektach B2C i B2B np. rekomendowanie wprowadzenia wymaganych funkcjonalności spełniających wymagania grup docelowych
-- IT: testowanie oprogramowania (raportowanie błędów, problemów dot. użyteczności, rekomendowanie rozwiązań)
-- Serwisu: rozwiązywanie problemów technicznych związanych z używanymi aplikacjami i usługami na czytnikach e-booków marki inkBOOK
- Stworzyłem i uruchomiłem sklep internetowy inkBOOKS.eu z produktami cyfrowymi i fizycznymi z możliwością uruchamiania dodatkowych sklepów na życzenie z dowolnym asortymentem i w różnych wersjach językowych
- Współutworzenie nowej marki czytników ebooków inkBOOK
- Usprawnienie komunikacji marketingowej produkowanych produktów
Zakres wykonywanych prac:
- Wdrażanie, administracja i rozwój nowych kanałów sprzedaży on-line (np. sklepy internetowe)
- Zwiększanie efektywności sprzedaży on-line we wszystkich kanałach e-sprzedaży (audyt > rekomendacje > wdrożenie zmian (testy a/b) > wyniki > analiza > wnioski)
- Kreowanie polityki marketingowej oraz wizerunku marek przedsiębiorstwa i produktów
- Koordynacja działań marketingowych & PR z agencjami zewnętrznymi
- Analizowanie i monitorowanie konkurencji
- Tworzenie, testowanie, wysyłanie kampanie e-mail marketingowych
- Wspieranie analityczno-merytoryczne przy tworzeniu treści (content marketing)
- Uruchamianie promocji, tworzenie stron internetowych, dedykowanych landing pages
- Utrzymanie ciągłej sprawności działania e-sklepów we współpracy z działem IT
- Copywriting w języku polskim i angielskim dla produktów, usług, stron internetowych
- Aktywny udział w obsłudze klienta (osobisty, e-mail, telefon)
- Aktywny udział w targach branżowych (Niemcy, Francja, Polska), konferencjach prasowych i premierach produktów (prezentacje na żywo)
- Wspieranie innych działów:
-- Sprzedaży: wsparcie projektów B2B i B2C np. rekomendowanie najlepszych działań i technik sprzedaży on-line dla grup docelowych
-- IT: wspieranie działu w projektach B2C i B2B np. rekomendowanie wprowadzenia wymaganych funkcjonalności spełniających wymagania grup docelowych
-- IT: testowanie oprogramowania (raportowanie błędów, problemów dot. użyteczności, rekomendowanie rozwiązań)
-- Serwisu: rozwiązywanie problemów technicznych związanych z używanymi aplikacjami i usługami na czytnikach e-booków marki inkBOOK
współpracownik
wystawiono
Adam to jeden z najlepszych profesjonalistów z jakim miałem okazję pracować.
Zawsze dąży do doskonałości przy prowadzeniu projektów, jest ogromną siłą napędową firmy, świetnym motywatorem do działaniu na najwyższym poziomie. Do tego zawsze opanowany, wzbudza zaufanie i można na nim polegać w każdej sytuacji.
Zawsze dąży do doskonałości przy prowadzeniu projektów, jest ogromną siłą napędową firmy, świetnym motywatorem do działaniu na najwyższym poziomie. Do tego zawsze opanowany, wzbudza zaufanie i można na nim polegać w każdej sytuacji.
Specjalista ds. e-Marketingu i Sprzedaży Internetowej / Marketing & Online Sales Manager
Dokonania i Sukcesy:
- Byłem pomysłodawcą i współtwórcą akcji promocyjnej „Czas na ebooki, Polacy!”, która zwiększyła sprzedaż o 5000% i stała się prekursorem dla konkurencji. Więcej info: www.bit.ly/5000cnep
Zakres wykonywanych prac:
- Uruchamianie i pełna obsługa akcji promocyjnych w sklepie Nexto
- Administrowanie programem partnerskim/afiliacyjnym Nextranet
- Administrowanie programem lojalnościowym "Klub Nexto"
- Aktywna współpraca marketingowo-promocyjna ze sklepami partnerów B2B m.in. Cyfrowe-ksiazki.wp.pl (Wirtualna Polska), Plusoczytelnia.pl (Polkomtel Sp. z o.o), Wystarczysiec.pl (Bank Zachodni WBK) oraz innymi wydawcami i podmiotami
- Wdrażanie i administrowanie kampanii reklamowych Google AdWords i Google AdMob
- Wsparcie analityczno-merytoryczne przy wdrażaniu aplikacji mobilnej Nexto Reader
- Prace analityczno-projektowe w celu optymalizacji procesów marketingowo-sprzedażowych m.in. automatyzacja marketingu (pisanie scenariuszy), zwiększanie lojalności klientów i wartości życiowej klienta
- Copywriting: produktowy, w prasie (informacje prasowe), Internecie, mediach społecznościowych, kampaniach e-mail marketingowych
- Obsługa konkursu Książka Audio Roku: przygotowanie strony WWW konkursu "do odbioru" i administracja
- Redagowanie firmowego bloga (B2C)
- Byłem pomysłodawcą i współtwórcą akcji promocyjnej „Czas na ebooki, Polacy!”, która zwiększyła sprzedaż o 5000% i stała się prekursorem dla konkurencji. Więcej info: www.bit.ly/5000cnep
Zakres wykonywanych prac:
- Uruchamianie i pełna obsługa akcji promocyjnych w sklepie Nexto
- Administrowanie programem partnerskim/afiliacyjnym Nextranet
- Administrowanie programem lojalnościowym "Klub Nexto"
- Aktywna współpraca marketingowo-promocyjna ze sklepami partnerów B2B m.in. Cyfrowe-ksiazki.wp.pl (Wirtualna Polska), Plusoczytelnia.pl (Polkomtel Sp. z o.o), Wystarczysiec.pl (Bank Zachodni WBK) oraz innymi wydawcami i podmiotami
- Wdrażanie i administrowanie kampanii reklamowych Google AdWords i Google AdMob
- Wsparcie analityczno-merytoryczne przy wdrażaniu aplikacji mobilnej Nexto Reader
- Prace analityczno-projektowe w celu optymalizacji procesów marketingowo-sprzedażowych m.in. automatyzacja marketingu (pisanie scenariuszy), zwiększanie lojalności klientów i wartości życiowej klienta
- Copywriting: produktowy, w prasie (informacje prasowe), Internecie, mediach społecznościowych, kampaniach e-mail marketingowych
- Obsługa konkursu Książka Audio Roku: przygotowanie strony WWW konkursu "do odbioru" i administracja
- Redagowanie firmowego bloga (B2C)
Starszy Specjalista ds. Obsługi Klienta w Nexto.pl
- Rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez Klientów i Partnerów,
- Administracja i optymalizacja procesów związanych z obsługą Klientów i Partnerów.
- Administracja i optymalizacja procesów związanych z obsługą Klientów i Partnerów.
Specjalista ds. Obsługi Klienta w Nexto.pl
Rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez Klientów i Partnerów Nexto.pl.
Szkolenia i kursy
Certyfikowany tester ISTQB - https://goo.gl/FdNUA4
Certyfikowany tester ISTQB Agile - http://bit.ly/akagile
Agile Software Testing: Methodologies and Testing Approaches
Environmental management system (EMS)
Podstawy Excel 2013 / 2010
Excel 2013 / 2010 dla Zaawansowanych
GDPR Data Protection
JCL (z/OS) - Identifying and Resolving Batch Problems in JCL 2.2
JCL (z/OS) - Introduction to z/OS JCL 2.2
PCI DSS : Payment Card Industry - Data Security Standard
Podstawy programowania baz danych SQL - http://geek-on.pl/
Kurs marketingu internetowego "Internetowe Rewolucje Google" - https://goo.gl/B1syLd
Google Analytics dla początkujących - https://goo.gl/4Ar5xw
Google Analytics dla zaawansowanych - https://goo.gl/qVoY9T
Google Analytics: Ecommerce Analytics: From Data to Decisions - https://goo.gl/R8gWVW
Podstawy Menedżera tagów Google - https://goo.gl/ZBAzo2
Fundamentalia reklamy Google AdWords (Search, Display, Mobile, Video, Remarketing) - https://goo.gl/yC5rHP
Kursy Facebook Blueprint - Podstawy reklamy Facebook & Instagram - https://goo.gl/dPhFD8
Certyfikowany tester ISTQB Agile - http://bit.ly/akagile
Agile Software Testing: Methodologies and Testing Approaches
Environmental management system (EMS)
Podstawy Excel 2013 / 2010
Excel 2013 / 2010 dla Zaawansowanych
GDPR Data Protection
JCL (z/OS) - Identifying and Resolving Batch Problems in JCL 2.2
JCL (z/OS) - Introduction to z/OS JCL 2.2
PCI DSS : Payment Card Industry - Data Security Standard
Podstawy programowania baz danych SQL - http://geek-on.pl/
Kurs marketingu internetowego "Internetowe Rewolucje Google" - https://goo.gl/B1syLd
Google Analytics dla początkujących - https://goo.gl/4Ar5xw
Google Analytics dla zaawansowanych - https://goo.gl/qVoY9T
Google Analytics: Ecommerce Analytics: From Data to Decisions - https://goo.gl/R8gWVW
Podstawy Menedżera tagów Google - https://goo.gl/ZBAzo2
Fundamentalia reklamy Google AdWords (Search, Display, Mobile, Video, Remarketing) - https://goo.gl/yC5rHP
Kursy Facebook Blueprint - Podstawy reklamy Facebook & Instagram - https://goo.gl/dPhFD8
Specjalizacje
Internet/e-Commerce/Nowe media
E-marketing/SEM/SEO
Internet/e-Commerce/Nowe media
Sprzedaż/e-Commerce
IT - Rozwój oprogramowania
Testowanie
Marketing
Marketing internetowy i mobilny
Zainteresowania
• Kino. Filmy to moja pasja i oglądam je namiętnie.
• Nowe technologie, gadżety elektroniczne, telefony komórkowe, TV, komputery, Internet czyli to wszystko, bez czego trudniej się dzisiaj pracuje i żyje.
• Muzyka – słucham nałogowo muzyki filmowej, ale również wielu innych gatunków (np. reggae, rock - wszystko co wpada w ucho i pozwoli oderwać się od szarej rzeczywistości)
• Nowe technologie, gadżety elektroniczne, telefony komórkowe, TV, komputery, Internet czyli to wszystko, bez czego trudniej się dzisiaj pracuje i żyje.
• Muzyka – słucham nałogowo muzyki filmowej, ale również wielu innych gatunków (np. reggae, rock - wszystko co wpada w ucho i pozwoli oderwać się od szarej rzeczywistości)
Inne
Znajomość narzędzi:
• Testowanie oprogramowania:
-- HP ALM (QC)
• Zarządzanie projektami:
-- JIRA
-- Redmine,
-- Trello,
-- BaseCamp
• Praca kreatywna i współpraca:
-- Confluence
-- G Suite
-- Microsoft Office
• Systemy operacyjne:
-- Google Android (2.x-8.0)
-- Microsoft Windows
-- IBM z/OS
-- Linux
• Narzędzia klasy enterprise/własnościowe:
-- IBM ISPF
-- File Manager
-- Tivoli Workload Scheduler
-- SDSF
-- Vista tn3270
• Bazy Danych:
-- IBM DB2
-- MySQL
• Platformy e-commerce:
-- Magento,
-- WooCommerce,
-- Amazon Seller Central,
-- Allegro
• CMS:
-- Wordpress,
-- Blogger,
-- WIX
Działalność dobroczynna, m.in:
- UN Women - www.unwomen.org
- Malala Fund - www.malala.org
- Plan International "Because I am a girl" - www.plan.ie
- Desert Flower Foundation - www.desertflowerfoundation.org
- Wioski Dziecięce SOS - www.wioskisos.org
- Inne np. zbiórki via GoFundMe, zrzutka.pl...
• Testowanie oprogramowania:
-- HP ALM (QC)
• Zarządzanie projektami:
-- JIRA
-- Redmine,
-- Trello,
-- BaseCamp
• Praca kreatywna i współpraca:
-- Confluence
-- G Suite
-- Microsoft Office
• Systemy operacyjne:
-- Google Android (2.x-8.0)
-- Microsoft Windows
-- IBM z/OS
-- Linux
• Narzędzia klasy enterprise/własnościowe:
-- IBM ISPF
-- File Manager
-- Tivoli Workload Scheduler
-- SDSF
-- Vista tn3270
• Bazy Danych:
-- IBM DB2
-- MySQL
• Platformy e-commerce:
-- Magento,
-- WooCommerce,
-- Amazon Seller Central,
-- Allegro
• CMS:
-- Wordpress,
-- Blogger,
-- WIX
Działalność dobroczynna, m.in:
- UN Women - www.unwomen.org
- Malala Fund - www.malala.org
- Plan International "Because I am a girl" - www.plan.ie
- Desert Flower Foundation - www.desertflowerfoundation.org
- Wioski Dziecięce SOS - www.wioskisos.org
- Inne np. zbiórki via GoFundMe, zrzutka.pl...